De sjove komplimenter

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

De sjove komplimenter

Indlægaf Joe » 31. okt 2015, 16:51

Det er fedt at få komplimenter. Nogle gange er det de der dybfølte komplimenter, man gemmer i sin mentale komplimentsskuffe over de sødeste ting, folk har sagt til en. Andre gange er det mere ting man efterfølgende fniser af, de lidt mere skæve af slagsen. Og det er de sidste, jeg gerne vil have frem i denne tråd.
Det kan være søde komplimeter formuleret på en mærkelig måde, eller det kan være de komplimenter hvor man bagefter tænker "wow, det talent kan man åbenbart også have."

Slå jer løs!
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Joe » 31. okt 2015, 16:57

Noget af det, jeg oftest komplimenteres for i nattelivet er hverken mine bryster, mine flotte kjoler, eller mit søde ansigt. Det er min evne til at tisse hurtigere end de fleste. Det er selvfølgelig ret smart, når man er på en bar med et kvindetoilet og en lang kø af kvinder.
Som da jeg kom ud fra et toilet på en bar i Sydkorea, og pigen bag mig i køen sagde "Oh, so fast!"

Så er der den dybe komplimenter, som sikkert var ment pænt, men som efterlod mig med sådan en "skal jeg være smigret eller fornærmet?"-følelse. Jeg flyttede for min fætter (fra en lejlighed på 3. Sal til en lejlighed på 5. Sal.)
Flyttemanden kommenterede, da jeg kom bærende med en kasse "Ved du ikke, at en kvinde ikke bør bære noget tungere end en diamantring?"
Desværre fritog det mig ikke for at bære tunge ting, og jeg bærer stadig ikke en diamantring,
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Filipai » 31. okt 2015, 16:58

Igår fik jeg et eftersigende ret nice kompliment af en kunde.

En ældre dame 75+ udbryder "Guuuud, du ligner jo en af dem fra TV- de der Kardashians, hvor har du altså flotte former"

Og hun forsatte med de rosende ord, da jeg ellers sagde jeg ellers lige havde sagt nej til kage (Som jeg selvfølgelig spiste efterfølgende, for den søde dame sagde jo at jeg skulle sørge for at holde fast på mine gode former, og ikke smide dem)
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Joe » 31. okt 2015, 16:58

Jailbird skrev:Jeg arbejder i et servicefag, og fik engang at vide af en pige på ca. 5år, at jeg havde pæne ører :D


Ej, hvor fint. Det er ellers noget, man virkelig sjældent komplimenterer folk for. Men dine er sikkert fine!
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Joe » 31. okt 2015, 17:07

GnueN skrev:En lille pige fra Syrien sad engang og stirrede intenst på mig, mens jeg var meget opslugt i noget papirarbejde - indtil hun tyve minutter senere helt ud af det blå udbrød: "Du ligner en vampyr!" :lol:

Kompliment, not so much - men det var ok! Hun stank alligevel også af hvidløg, så...


Som en, der har set lidt for meget Twilight og True Blood: Det er helt sikkert en sød ting at sige. Jeg kan godt lide vampyrer. :D
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2015, 18:54

Min kusines datter sagde engang at jeg lignede en Bratz dukke - det er vist en kompliment fra en 6-årig :D
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Animi » 31. okt 2015, 18:59

Mange mænd synes åbenbart at det er en kompliment, når de hører at jeg er 24 og udbryder "Wow! Jeg troede du var meget yngre!" Og nej, jeg synes ikke det er en kompliment, at få at vide at jeg ligner én, der ikke engang er myndig endnu. Gem de komplimenter til om 10år :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Akehurst2 » 3. nov 2015, 11:38

Fik engang af vide af en borger, at jeg var den pæneste bureaukrat, han havde mødt. Det var egentlig ret sødt sagt :-D

Og meget bedre end af en anden borger, der påpegede, at jeg jo var meget mere sexet end min direktør (som var en 60+ mand med virkelig meget hår i næse og ører :tie:)
3
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf FitBrideToBE » 3. nov 2015, 12:02

Jeg kom powerwalkende op af en bakke i nærheden af Bispebjerg, da en ældre dame viftede af mig.. Jeg hev ørebøfferne ud, og hun sagde "Sikke nogle flotte og elegante skridt du tager"..

Bedste kompliment ever..
2
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3260

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf gro71 » 5. nov 2015, 13:44

Jeg kørte med Metroen en aften og spottede en sært udseende mandsling lidt længere henne i vognen. Han var ikke så høj, halvskaldet (og resten af hans hår var sådan nogle flyvske totter), og så sad han og så meget "shifty" ud - I ved, med sådan nogle småskyldige blikke til højre og venstre, som om han sad og pønsede på noget.

Nå, men mit stop nærmede sig og jeg rejste mig op og gik hen til dørene. Hvorefter den her lille mand med flyvsk ikke-hår nærmest kastede sig igennem vognen og hen til mig og med teater-hvisken proklamerede, at jeg "da havde noget meget smukt hår", hvorefter han nærmest fór ud af den næste dør.

Virkelig weird. Og ret morsomt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf dgd2007 » 5. nov 2015, 13:59

Skumfidusen skrev:[...]
Men nej; den lille, selvhøjtidelige bureaukrat med stor hat lagde bare hovedet tilbage og sagde "you look good" og så gik han igen.

Fik du så et officielt stempel på det? :lol:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Aima » 23. nov 2015, 23:00

Jeg talte med en sød, ung mand i lørdags, der flere gange sådan spontant udbrød "Hvad ER det nu hun hedder, hende skuespilleren du minder sådan om?" og jeg var sådan "Øh, pas? Jeg har aldrig fået at vide, jeg minder om nogen..." I går sendte han så et billede af Emma Stone og en kommentar "Det er hende her! Du minder mig SÅ meget om hende!"

Not bad at all. Og egentlig ikke specielt sjovt. Syntes bare lige jeg ville fortælle, at nogen synes jeg ligner Emma Stone. Den lever jeg nok længe på :genert:
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf kidkomb » 23. nov 2015, 23:12

Aima skrev:Jeg talte med en sød, ung mand i lørdags, der flere gange sådan spontant udbrød "Hvad ER det nu hun hedder, hende skuespilleren du minder sådan om?" og jeg var sådan "Øh, pas? Jeg har aldrig fået at vide, jeg minder om nogen..." I går sendte han så et billede af Emma Stone og en kommentar "Det er hende her! Du minder mig SÅ meget om hende!"

Not bad at all. Og egentlig ikke specielt sjovt. Syntes bare lige jeg ville fortælle, at nogen synes jeg ligner Emma Stone. Den lever jeg nok længe på :genert:

Gud, det er da rigtigt! Det gør du faktisk :D -altså det jeg har set af dig på billeder. 3D og 2D er ikke altid helt det samme :blush:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Aima » 23. nov 2015, 23:23

kidkomb skrev:
Aima skrev:Jeg talte med en sød, ung mand i lørdags, der flere gange sådan spontant udbrød "Hvad ER det nu hun hedder, hende skuespilleren du minder sådan om?" og jeg var sådan "Øh, pas? Jeg har aldrig fået at vide, jeg minder om nogen..." I går sendte han så et billede af Emma Stone og en kommentar "Det er hende her! Du minder mig SÅ meget om hende!"

Not bad at all. Og egentlig ikke specielt sjovt. Syntes bare lige jeg ville fortælle, at nogen synes jeg ligner Emma Stone. Den lever jeg nok længe på :genert:

Gud, det er da rigtigt! Det gør du faktisk :D -altså det jeg har set af dig på billeder. 3D og 2D er ikke altid helt det samme :blush:


Årh! :lun: :kys:

Jeg kan faktisk, med lidt god vilje, også godt selv se hvad han mener og jeg tror også det er derfor den kompliment lige virkede som et lille, dejligt boost. Jeg har bare aldrig skænket det en tanke før. Nu har jeg bare lyst til gå all in på Emma Stone-look og kopiere make up, hår og tøj mest muligt. Jeg er åbenbart ret letpåvirkelig når nogen sammenligner mig med sådan en flot dame. :D
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: De sjove komplimenter

Indlægaf Puffi » 23. nov 2015, 23:29

Aima, nu siger jeg bare lige noget, ikke? Uanset mængden af rigtig hårfarve, makeup, tøj osv., bliver man ikke ÆGTE Emma Stone før man kan klare det her lige så fab og badass!!



All I do is win win win - no matter what :rock:

Men giver kidkomb ret i, at (ud fra de få billeder, jeg har set af dig) du har noget Emma Stone'ish over dig :) Og hun er så lille og fin, jeg er helt skudt i hende :lun:
2
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…

Tilbage til "Generelt"