For 18år siden, kan du huske det?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Klummerlig » 3. dec 2017, 10:17

Fatter ikke det er atten år siden allerede. Der var et nabohus som fik hele taget løftet af garagen og pænt sat ude på marken
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Artem » 3. dec 2017, 10:22

Som de skriver ramte den det sydlige af danmark og jeg var i nordjylland hvor der nærmest ikke skete noget hvor det bare var en normal storm
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Persnikedy » 3. dec 2017, 10:39

Jeg var 13 og kan intet huske om dem dag
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Sevii » 3. dec 2017, 10:49

Jeg var vist 6-7 år. Min veninde og jeg var ved at blæse væk på vej hjem.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Kattefjæs » 3. dec 2017, 10:56

Et af vores træer i haven gav efter og måtte efterfølgende fjernes. Ellers var det ikke så galt. Hønsene fløj ikke engang væk.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf computermus » 3. dec 2017, 11:06

Jeg var den dag/ aften til julefrokost hjemme hos en som jeg gik på blomsterbindingskursus med. Vi opdagede ikke at det stormede , før vi skulle til at hjemad.
Jeg var så heldig at det sidste tog der gik fra Aalborg, kunne køre til Skørping. Men så kunne de heller ikke køre længere p.g.a. væltede træer.
Jeg kunne da godt mærke at det blæste, da jeg gik fra stationen til min lejlighed, men ellers bemærkede jeg ikke at der var noet specielt over den storm.
Jeg mener at huske at man efterfølgende sagde at orkanens øje havde ligget lige over Himmerland. Men jeg kan sagtens huske fejl.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. dec 2017, 11:14

Anilara skrev:Jeg var 10.
Mine forældre skulle holde kobberbryllup d. 4. december, så de forberedte mad osv. Vi boede i en skov i Sønderjylland.
Så gik strømmen. Så faldt der træer ned. Så fløj der tagsten ned fra vores hus. Min far sagde jeg ikke måtte gå udenfor, ikke engang over i gildesalen 5 meter væk.
Jeg var sikker på at alle vinduer ville blæse ind og gå i stykker. Jeg var ret bange. Kan huske jeg blev helt søsyg af at kigge på vinduerne, som gav sig næsten 10 centimeter.

Næste dag var hele vejen op til mine forældre umulig at komme frem på. Der lå træer overalt, og det var tæt på de måtte aflyse festen. Men naboen kom til undsætning og fik træerne ind til siden af vejen. Strømmen nåede også at komme igen.
Tror langt de fleste gæster kom.

Det har taget mange år før skoven kom til at se nogenlunde ud igen.

Nåh jo. Jeg så også en kat flyve forbi Spar om eftermiddagen...


:8:
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf kidkomb » 3. dec 2017, 11:28

Wizzze skrev:
Olaf skrev:Der var gallafest på skolen og vi kom måtte vente med at skifte tøj til de lange kjoler til vi var kommet frem. Turen gik gennem Fælledparken da vi ikke kunne få taxaer. Det fløj med tagsten mv. Turen hjem fra festen bød på et høfligt lift af en fremmed til Nørreport hvor togene ikke gik. På gåben til Kbh Hovedbanegård hvor vi ventede flere timer på et tog som så ikke engang stoppede i vores by men vi kunne så i det mindste få en taxa efterfølgende


Ja, det var totalt umuligt med taxaer den dag!

Jeg ventede i kø i 20 min for at få at vide at der ville gå mellem 3 og 4 timer.
10 min senere var taxaen der.
Jeg skulle fra Værløse til Amager.
Det har nok hjulpet lidt.
Jeg har en nytårsaften kl 01 oplevet ca det samme.
Værløse-Amager siger du?
Vupti - 10 min
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Juki » 3. dec 2017, 11:31

Jeg kan kun huske at en klassekammerat i desperation ringede til mig, måske endda bad hun mig om at ringe op fordi hun syntes det var for dyrt for hende selv at ringe til/fra en mobil..

Hun boede med sin familie i et toplanshus, hvor deres soveværelser var i kælderen. Hele kælderetagen blev oversvømmet fra vinduerne og en kælderdør, og vandet flyttede en kummefryser så den næsten spærrede for døren til min klassekammerats værelse. Jeg kan huske det undrede mig meget om hun ville kunne være druknet på sit værelse, hvis den kummefryser havde spærret døren :genert:

Hun ringede bl.a for at spørge/sige at de havde akut brug for hjælp, om jeg ikke kunne komme og hjælpe.

Jeg ved ikke om hun havde snakket med sine forældre om det, men jeg fik i hvert fald nærmest skæld ud af min mor for overhovedet at overveje at cykle derhen. Og for at bruge af min taletid/penge på at ringe op til klassekammeraten der bare var nærig(Det var jo sindssygt dyrt dengang.. :gammel: )

Jeg var ret meget i et dilemma over det for jeg ville jo gerne hjælpe, men det ville være ret så farligt og uforsvarligt for mig at cykle derhen, så det var vist meget godt at min mor tog beslutningen for mig.

Ellers husker jeg ikke noget.. Der har måske røget nogle tagsten og strømmen gik måske, men det var som sådan ikke noget vi ikke havde oplevet før.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf kidkomb » 3. dec 2017, 11:44

Værløse var ikke ret ramt. Men det ligger også beskyttet af skov.
Jeg husker at der var lidt væltede træer på turen gennem Hareskov, men ellers synes jeg ikke jeg kan huske noget vildt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Ficus » 3. dec 2017, 12:40

Mine forældre cyklede til badminton 2 km væk. Vi så Disney Sjov, som alle andre fredage, når de var oppe og spille. Jeg var 9 år og mine søskende var yngre. Så havde vi snold og fik lov at tage dynerne i stuen.

Kan huske de fortalte om blæsevejret da de kom hjem og at vi så nyhederne i stedet for Hit med Sangen, som vi plejede at se efter Disney, når de kom hjem fra badminton.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf LadyFox » 3. dec 2017, 12:49

Jeg blev passet hos min veninde fordi min mor skulle til julefrokost og min stedfar skulle noget andet.
Min mor var gået hjem fordi hun ikke kunne få en taxa, og hun synes nu nok at det havde blæst lidt.
0
...
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf sigge » 3. dec 2017, 16:52

Jeg sad og skrev afgangsprojekt på mit studiested i Århus. Ved 20 eller 21-tiden gik jeg ned til rutebilstationen for at tage bussen hjem til mine forældre 25 km udenfor byen. Det blæste da lidt, men ikke så jeg var bange for at få noget i hovedet. Ved Harald Nyborg i Tilst var nogle af deres facadeskilte blæst i stykker, men ellers så jeg ikke de store ødelæggelser.

Jeg husker det som, at mine forældre og min søster sad og så håndbold i TV, da jeg kom hjem. Men de havde også ser noget om orkanen, som vi snakkede om. Næste morgen tog jeg tilbage til skolen for at skrive videre, og der var det store skilt ved Bilka i Tilst væltet, men igen ikke de store ødelæggelser derudover.

Sommeren året efter var jeg til en jobsamtale i Sønderjylland, hvor jeg kørte gennem nogle skovområder, hvor træerne stadig lå kastet rundt som et kæmpe mikadospil. Det var første gang, jeg oplevede følgerne af orkanens på første hånd, og det gjorde stort indtryk.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Suzan » 3. dec 2017, 17:44

Jeg lå stadig i sprit dengang og registrerede det ikke.

Vi sad og drak i en lejlighed på Nørrebro og gik måske ud på to værtshuse uden at opdage noget - et par gader væk kun
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: For 18år siden, kan du huske det?

Indlægaf Orchidea » 3. dec 2017, 17:49

Jeg kan sagtens huske stormen, men lavede ikke noget særligt den aften.
0

Tilbage til "Generelt"