Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
JoyNips
Indlæg: 12062
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33916

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf JoyNips » 12. jul 2018, 16:28

Okay, jeg føjer endnu en irritation til at have svigerforældrene på besøg. De roder - der ligger brød fremme på køkkenbordet, skabe står åbne og der bliver efterladt kaffekopper overalt. Det er jo ikke svært lige at rydde lidt op efter sig selv. Intet stort, men bare lukke skabe og lægge brødet tilbage i køleskabet. Det kan de jo finde ud af hjemme?!
Og min svigermor passer ikke på tingene. Foreløbig har hun præsteret at give min søn kirsebær i barnevognen mens han lå ned, så både tøj, madras, lagen og vogn er smurt ind i kirsebær. Det vasker sgu nok ikke lige sådan af. Og for 5 minutter siden bar hun så rundt på min glaskaraffel fyldt med vand ved at holde den i låget. Selvfølgelig vandt tyngdekraften, så det kostede lige en karaffel.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Ghattner » 13. jul 2018, 06:25

JoyNips skrev:
Ghattner skrev:
JoyNips skrev:Min svigermor er et sødt menneske. Men to ting driver mig til vanvid.

1) hun taler med mad i munden. Jeg gider ikke at se halvtygget mad. Nu forsøger jeg at opdrage hende ved at bede hende gentage fordi jeg ikke kan forstå hende med munden fuld.

.


Ohh yes, det er irriterende og klamt. Min mor er også begyndt på det når familien er ude at spise. Når det går rigtig galt så ryger der også lidt ud af munden. Jeg påtalte det forleden og hun fik stress fordi hun prøver bare at svare min søster der KRYDSFORHØRER hende med spørgsmål under middagen.


Her er det svigermor der stiller spørgsmål. Jeg er begyndt at sige “dét forstod jeg altså ikke lige, prøv lige uden mad”. Sådan en 4-5 gange under et måltid.

Hun er skøn og jeg holder meget af hende. Men lige det med at tale med mad i munden... argh!


En af mine direktører på arbejdet er også rigtig slem til det. Så sidder vi der i kantinen og spiser og han sidder og fører sig frem som den med mest autoritet i flokken og samtidig kan man se hans utyggede mad på tungen. Yirk!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Bøtte » 13. jul 2018, 07:18

To af mine kollegaer har ryddet op og gjort rent på mit skrivebord :panik: De synes mine systemer var trælse, så de ville lige lave lidt overblik. Nu kan jeg intet finde overhovedet.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 13. jul 2018, 07:24

Bøtte skrev:To af mine kollegaer har ryddet op og gjort rent på mit skrivebord :panik: De synes mine systemer var trælse, så de ville lige lave lidt overblik. Nu kan jeg intet finde overhovedet.


Forudsat at I har faste pladser, så var jeg blevet STIKTOSSET over sådan et stunt. Der kan være masser af gode grunde til at tingene ligger på en bestemt måde. Ej jeg var blevet sur.
11
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Bøtte » 13. jul 2018, 07:31

Hunkat skrev:
Bøtte skrev:To af mine kollegaer har ryddet op og gjort rent på mit skrivebord :panik: De synes mine systemer var trælse, så de ville lige lave lidt overblik. Nu kan jeg intet finde overhovedet.


Forudsat at I har faste pladser, så var jeg blevet STIKTOSSET over sådan et stunt. Der kan være masser af gode grunde til at tingene ligger på en bestemt måde. Ej jeg var blevet sur.


Vi har en fælles computer i afdelingen. Men eftersom jeg er koordinator, er jeg den der primært sidder der, og det er mig, der ordner de papirer, de har ‘sat i system’. Dem har de intet indblik og ved ikke hvordan de skal systematiseres.
De andre tjekker mails 1-2 gange ugentligt og bruger ikke computeren til andet.

De har gjort i en god mening, men jeg synes det er ret træls :genert: og har sagt at det fremover er fint de gør rent, men så må de bare løfte tingene og sætte dem igen.
Jeg havde endda på min tjekliste op til ferien (som lå allerøverst ovenpå de papirer de har rodet i) at JEG skulle rydde op på skrivebordet, så det undrer mig de har gjort det, når de kunne se jeg selv ville gøre det.
Senest rettet af Bøtte 13. jul 2018, 07:33, rettet i alt 1 gang.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Sof » 13. jul 2018, 07:32

JoyNips skrev:Okay, jeg føjer endnu en irritation til at have svigerforældrene på besøg. De roder - der ligger brød fremme på køkkenbordet, skabe står åbne og der bliver efterladt kaffekopper overalt. Det er jo ikke svært lige at rydde lidt op efter sig selv. Intet stort, men bare lukke skabe og lægge brødet tilbage i køleskabet. Det kan de jo finde ud af hjemme?!
Og min svigermor passer ikke på tingene. Foreløbig har hun præsteret at give min søn kirsebær i barnevognen mens han lå ned, så både tøj, madras, lagen og vogn er smurt ind i kirsebær. Det vasker sgu nok ikke lige sådan af.


Det kunne have været mig der havde skrevet de her to, bare med min egen familie...

Lærte hurtigt ikke at give mit barn tøj på i vuggestue, som jeg er lidt sart omkring. Men regnede sgu da med at min egen mor, godt kunne forstå at tomatsauce/kakao-daddel-figen kugle/kirsebær/solbær/jordbær IKKE skal gives, når han hverken får hagesmæk eller den der med ærmer fra IKEA på. Farvel flotte Mini Rodini sæt. Farveeeel. Og efter første plet, så ville jeg måske skifte hans tøj og lægge det i blød eller lign., men nej. Cut til at vi henter ham efter 8 timer, med en vel dags måltider på tøjet, med kommentaren om at det jo kan vaskes og at de havde det ligeså sjovt, at de ikke fik skiftet tøj. Mjaah. Hvis de kommer her kort tid efter han har fået mad, eller mens han får mad, så kan man godt få en kommentar om at han da har mad i hele hovedet :sarkasme: Nu når han bliver passet, så er det enten i noget der allerede har pletter der ikke kan gå af eller i noget tøj jeg ikke har noget imod bliver ødelagt.

Og mine søskende var på besøg sidste weekend... Finder stadig sodavandsdåser, skrald, slikposer osv rundt om i huset.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 15. jul 2018, 07:09

Jeg har fået en kat. Katten har fået et navn som den i øvrigt godt kender og reagerer på (når det passer den).

Alle mennesker jeg kender insisterer på at kalde katten på et navn som de synes passer bedre. Det er både lidt wft og lidt respektløst egentlig.

Jeg ved godt sammenligninger mellem børn og dyr er fy-fy men folk giver da heller ikke bare nye navne til bekendtes babyer?
"Det er så Sofie-Amalie"
"Gud hvor er hun sød. Men ligner hun ikke mere en Camilla? Hej med dig Camilla" :forvirret:
7
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 15. jul 2018, 09:04

At TV2 News stadigvæk er så umodne at de ikke har forstået at man zapper ind på programmet en gang imellem.
Hvis man kommer ind midt i et langt interview eller en paneldiskussion, kan man sidde og se tyve minutter - uden nogensinde at få at vide hvem det er der deltager! :naughty:
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Maoam » 15. jul 2018, 09:45

Hjælp mig gerne med at vurdere den her situation.

Min gamle nabo sagde fra sin lejlighed ved siden af vaskerummet, at hun skulle skulle til at vaske, da jeg åbnede døren til vaskerummet. Jeg sagde til hende, at det skulle jeg også, og hun havde ikke sat vasketøj over endnu. Der er ikke vasketider, og vaskemaskinen og tørretumbleren deles mellem fem lejligheder.

Jeg har boet på 1. sal i to uger, og mit indtryk af hende hver gang jeg har snakket med hende er, at hun gerne vil bestemme, fordi hun har boet her længst. Jeg gider ikke problemer med hende, men gider heller ikke rette mig ind efter hendes ideer om fx fortrinsret til vaskemaskinen. Hun blev gnaven over, jeg satte mit vasketøj over.
Senest rettet af Maoam 15. jul 2018, 10:32, rettet i alt 1 gang.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Wizzze » 15. jul 2018, 17:31

Daim ! De smager så godt at man ikke kan lade dem være, men de sætter sig i tænderne, grrrrr :cuss:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 20. jul 2018, 19:45

Jeg havde set at der kom "De tre muskerterer" - en af min barndoms yndlingshistorier, så jeg havde sat mig forventningsfuldt til rette.

Men så var det gudhjælpemig nogle amerikanske ninja-starwars-samurai-frømands-musketerer, så startede med at dukke op af Venedigs kanaler og begå nogle snigmord! Ren blasfemi! :nerve:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15309
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1244
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25633

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 20. jul 2018, 19:56

Det der mellemrum mellem bageste og næstbageste tand, hvor der altid lige kan sidde en lille madpakke til senere
1
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59516

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. jul 2018, 16:01

Nogen i nabogården har åbenbart besøg fra det store udland, så nu kan jeg forberede mig på en aften med masser af lækker danglish i øregangene.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24612
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36736

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Daine » 23. jul 2018, 09:26

At de to par sko jeg lige har modtaget fra Ecco er for små. Jeg bruger str 39/40, og de havde kun str 39 tilbage så jeg tog chancen, men nej. De var for små. Retur med dem igen - og så håber jeg på et godt augusttilbud :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12671
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12383

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jul 2018, 16:54

Vi har ude ved Aysgarth Falls, det vandfald, hvor Robin kæmper med Little John i Kevin Costners Robin Hood-film. Superflot, men stort set alle floder og vandløb i Yorkshiredales og Lake District er næsten tørret ud, så selve vandfaldet var lidt en flad fornøjelse. Bagefter ville vi have været forbi det vandfald, Bull fører Marian til, hvor Costner bader nøglen, men en gut fortalte, det lignede en slap stråle fra en vandhane, så det droppede vi. Jeg havde ellers glædet mig.
1

Tilbage til "Generelt"