Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Viskelæder » 18. mar 2018, 15:45

Fillie skrev:
Stitch skrev:
Viskelæder skrev:At min hummus allerede er blevet for gammel. Helt ærligt. Det er ligesom med pesto. Det er jo i sådan et fint, lukket krus. Hvorfor går det så stærkt? Argghh


Nu er jeg lige træls og løsningsorienteret: men er indholdet dækket af olie og bruger du en helt ren ske hver gang? Min erfaring viser mig nemlig, at så holder det længere. :genert:


Hvordan ved I, hummus er blevet for gammel? Jeg har aldrig set uddateret hummus; jeg må have fortæret den hurtigere, end den kunne nå at “turne” (eller spist fordærvet hummus :ad!: ).



Mug :D
2
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hewlett » 18. mar 2018, 15:46

sigge skrev:I sidste uge bestilte jeg nogle ting fra Matas' webshop. Da jeg modtog pakken i fredags, manglede der en håndsæbe, så jeg skrev til deres kundeservice, at den manglede, og jeg gerne ville have beløbet refunderet. Nu har de så sendt en ny håndsæbe. Men jeg har altså i mellemtiden købt en et andet sted, for jeg stod og manglede, så jeg ville egentlig hellere have pengene. Den kan selvfølgelig sagtens holde sig og bare komme på lager, så det er mere princippet i det. Jeg overvejer at lade være med at hente pakken, så den bliver sendt retur. Det virker også fjollet at skulle en tur i pakkeshoppen bare for en snollet håndsæbe til 25 kr.


Bare husk at det ikke nødvendigvis er en gyldig måde at returnere på.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Stitch » 18. mar 2018, 16:19

Viskelæder skrev:
Stitch skrev:
Viskelæder skrev:At min hummus allerede er blevet for gammel. Helt ærligt. Det er ligesom med pesto. Det er jo i sådan et fint, lukket krus. Hvorfor går det så stærkt? Argghh


Nu er jeg lige træls og løsningsorienteret: men er indholdet dækket af olie og bruger du en helt ren ske hver gang? Min erfaring viser mig nemlig, at så holder det længere. :genert:



Indholdet dækket af olie? Hvad betyder det?

Det er bare en købt en, og ja, jeg har brugt en ren ske. Jeg troede bare, den ville holde længere end en uge. Øvvv.


Hæld et lille lag spiseolie (whatever one floats your boat) henover som en lille hinde. Der er jo olie i hummus anyway så det gør ingen forskel for smagen :)
Det samme med pesto - selve massen skal være dækket til.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Viskelæder » 18. mar 2018, 16:30

Stitch skrev:
Viskelæder skrev:
Stitch skrev:
Viskelæder skrev:At min hummus allerede er blevet for gammel. Helt ærligt. Det er ligesom med pesto. Det er jo i sådan et fint, lukket krus. Hvorfor går det så stærkt? Argghh


Nu er jeg lige træls og løsningsorienteret: men er indholdet dækket af olie og bruger du en helt ren ske hver gang? Min erfaring viser mig nemlig, at så holder det længere. :genert:



Indholdet dækket af olie? Hvad betyder det?

Det er bare en købt en, og ja, jeg har brugt en ren ske. Jeg troede bare, den ville holde længere end en uge. Øvvv.


Hæld et lille lag spiseolie (whatever one floats your boat) henover som en lille hinde. Der er jo olie i hummus anyway så det gør ingen forskel for smagen :)
Det samme med pesto - selve massen skal være dækket til.


Ej tusind tak, det vil jeg gøre :)
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Lucia » 20. mar 2018, 12:13

Jeg sidder og venter på at der kommer en montør, der skal skifte min elmåler, så jeg er virkelig rastløs og kan slet ikke finde ud af at slappe af, fordi jeg ikke ved, hvornår han kommer. Heldigvis er der max 2½ time tilbage af det tidsinterval han skulle komme i...
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Guilded_Lily » 20. mar 2018, 12:51

Jeg var sikker på, jeg havde en pose kyllepatter i boksen. Det havde jeg ikke. Nu skal jeg alligevel ud at handle. Øv.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Daine » 20. mar 2018, 16:15

At 2 af de 3 ting jeg havde købt online hos H&M ikke passede :rulle: De var for store? Det er altså noget af et lotteri med dem, jeg er en XL og det svinger helt vildt, hvilket af deres tøj jeg kan passe. Som regel er deres tøj (eller ihf det jeg kan lide) småt i størrelsen, denne gang var det mindst et nummer for stort ...

Men pyt, det bliver afleveret på fredag og så kan jeg snuse lidt rundt og se om jeg kan finde noget andet. Det er lidt nemmere i butikken :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. mar 2018, 11:04

At folk på min arbejdsplads stadig bitcher over vores nye frokostordning fra Meyers. Hvis ikke det ligner det de plejer at forbinde med retterne, "så er det lort!".
Seriøst, frokostordningen har fået op til flere løft kvalitetsmæssigt, og det er folk så åbenbart ikke i stand til at værdsætte. Jeg krummer tæer når voksne mennesker flere gange i løbet af en ugemenu kan sige, at der er mad de ikke kan li'. De burde tvangsfodres indtil de undskyldte...ellers sultes indtil de tiggede og bad om "den forfærdelige frokostordning".
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Juki » 21. mar 2018, 11:28

NejJegErIkkeAsiat skrev:At folk på min arbejdsplads stadig bitcher over vores nye frokostordning fra Meyers. Hvis ikke det ligner det de plejer at forbinde med retterne, "så er det lort!".
Seriøst, frokostordningen har fået op til flere løft kvalitetsmæssigt, og det er folk så åbenbart ikke i stand til at værdsætte. Jeg krummer tæer når voksne mennesker flere gange i løbet af en ugemenu kan sige, at der er mad de ikke kan li'. De burde tvangsfodres indtil de undskyldte...ellers sultes indtil de tiggede og bad om "den forfærdelige frokostordning".

Jeg er altså nødt til at vide hvor du arbejder, altså indenfor hvilket fag :D Det lyder virkelig som et sted hvor folk dagligt er tunge at danse med :wacko:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. mar 2018, 11:52

Vi har alt fra investeringsmedarbejdere og jurister, til kundeservicemedarbejdere og IT folk. Det er en broget forsamling. Og ja, folk har en lidt specielt indstilling til tingene herinde. Jeg tvivler på de opfører sig på samme måde udenfor arbejdspladsen. Det håber jeg hvert fald ikke...
1
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Pityt » 22. mar 2018, 14:07

Først får jeg at vide, at min læge har solgt sin praksis. Dernæst bliver min personlige træner fyret og nu har jeg lige fået besked om, at min tandplejer er stoppet :( Is it me? :gruble: :genert:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 22. mar 2018, 14:18

Pityt skrev:Først får jeg at vide, at min læge har solgt sin praksis. Dernæst bliver min personlige træner fyret og nu har jeg lige fået besked om, at min tandplejer er stoppet :( Is it me? :gruble: :genert:

Helt klart!
Rigtige debattører tror ikke på "tilfældige sammentræf" ... :-p
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Daine » 22. mar 2018, 14:18

Pityt skrev:Først får jeg at vide, at min læge har solgt sin praksis. Dernæst bliver min personlige træner fyret og nu har jeg lige fået besked om, at min tandplejer er stoppet :( Is it me? :gruble: :genert:

Ja. Det er skidt :kram:

:kys:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Pityt » 22. mar 2018, 15:40

dgd2007 skrev:
Pityt skrev:Først får jeg at vide, at min læge har solgt sin praksis. Dernæst bliver min personlige træner fyret og nu har jeg lige fået besked om, at min tandplejer er stoppet :( Is it me? :gruble: :genert:

Helt klart!
Rigtige debattører tror ikke på "tilfældige sammentræf" ... :-p

Det har du ret i :gruble:
Kan man mon blive un-jinxet? :-D
0
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Pityt » 22. mar 2018, 15:43

Daine skrev:
Pityt skrev:Først får jeg at vide, at min læge har solgt sin praksis. Dernæst bliver min personlige træner fyret og nu har jeg lige fået besked om, at min tandplejer er stoppet :( Is it me? :gruble: :genert:

Ja. Det er skidt :kram:

:kys:

Jeg må kunne købe en ny, ikke-bortskræmmende personlighed på nettet. Gider du ikke undersøge det for mig? Jeg har travlt med at skamme mig :trist:
:lol: :kys:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Generelt"