Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3117
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5347

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf AFK » 1. apr 2024, 03:22

PaleSeptember skrev:Manden ser fodbold inde i vores fælles kontor, mens jeg er on/off ved computeren. Der er ikke ret meget, der er mere uintelligent at høre på end sådan et par fodboldkommentatorer.


Kvindelige håndboldspillere, der interviewes umiddelbart efter slutfløjt, kan eddermame godt konkurrere med dem! Ikke at det er specielt mere uintelligent end dét, som mændene siger, men det foregår ofte i et totalt overgearet og meget højt stemmeleje. Det er ulideligt at høre på.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2571
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Raenil » 1. apr 2024, 07:21

Vi er lige i humør til at købe nye senge i dag. Alle butikker er lukkede.
0
K.toldam
Indlæg: 4134
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1783

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf K.toldam » 1. apr 2024, 09:46

Luffegås skrev:Det irritere mig når skuespillere gør en dyd ud af at kalde deres arbejde for arbejde. Mærkeligt det irritere mig, men jeg synes det bliver så prolle af nogen af dem jeg ved tjener okay, fører sig frem med fine ure, biler og livsstil.
Men især Pelle Hebsgaard skriver bare altid "jeg skal på arbejde" som om det er på fabrikken. Og det ER det jo også for fanden for ham, og det er okay. Jeg kender bare skuespillere der jagter det i så mange år, drømmer om det, og stadig har svært ved at kalde det arbejde fordi de stadig gør det for sjov. For du skal have så meget af dig selv med i det, så det er stadig som en livsstil.

Men igen, det er selvfølgelig et arbejde. Men de/han tager bare noget ud af det ved konsekvent at skrive "mandag og man skal på arbejde æiih", og dem han skal ind og arbejde for er mennesker der bruger op mod 700 kr for en billet og mere til måske med hotel og transport.. Jaja jeg er skør i know..


eller også skal han lægge stemme til en reklame for Lambi toilet papir, det forstår jeg godt hvis han kalder arbejde.
2
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15498
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25927

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 1. apr 2024, 11:16

Luffegås skrev:Det irritere mig når skuespillere gør en dyd ud af at kalde deres arbejde for arbejde. Mærkeligt det irritere mig, men jeg synes det bliver så prolle af nogen af dem jeg ved tjener okay, fører sig frem med fine ure, biler og livsstil.
Men især Pelle Hebsgaard skriver bare altid "jeg skal på arbejde" som om det er på fabrikken. Og det ER det jo også for fanden for ham, og det er okay. Jeg kender bare skuespillere der jagter det i så mange år, drømmer om det, og stadig har svært ved at kalde det arbejde fordi de stadig gør det for sjov. For du skal have så meget af dig selv med i det, så det er stadig som en livsstil.

Men igen, det er selvfølgelig et arbejde. Men de/han tager bare noget ud af det ved konsekvent at skrive "mandag og man skal på arbejde æiih", og dem han skal ind og arbejde for er mennesker der bruger op mod 700 kr for en billet og mere til måske med hotel og transport.. Jaja jeg er skør i know..


Ja du er skør :-D
Selvom de elsker deres metier, er det stadig hårdt arbejde at være skuespiller. Arbejdet er langt mere end de par timer de præsterer, når vi sætter os godt tilrette i sædet, og selvom de elsker det, har de da helt sikkert også øv-dage ligesom alle os andre dødelige
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17033
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1078
Likede indlæg: 21255

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Misantropen » 1. apr 2024, 18:05

Jeg sorterer gerne mit affald, men hvor tager det dog lang tid at tømme xx for indbo, når samtlige flyttekasser m.m. skal gennemgåes og sorteres, fremfor at man bare kan køre alle kasserne direkte genbrugspladsen :træt2:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25709

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. apr 2024, 18:54

Delfin skrev:
Luffegås skrev:Det irritere mig når skuespillere gør en dyd ud af at kalde deres arbejde for arbejde. Mærkeligt det irritere mig, men jeg synes det bliver så prolle af nogen af dem jeg ved tjener okay, fører sig frem med fine ure, biler og livsstil.
Men især Pelle Hebsgaard skriver bare altid "jeg skal på arbejde" som om det er på fabrikken. Og det ER det jo også for fanden for ham, og det er okay. Jeg kender bare skuespillere der jagter det i så mange år, drømmer om det, og stadig har svært ved at kalde det arbejde fordi de stadig gør det for sjov. For du skal have så meget af dig selv med i det, så det er stadig som en livsstil.

Men igen, det er selvfølgelig et arbejde. Men de/han tager bare noget ud af det ved konsekvent at skrive "mandag og man skal på arbejde æiih", og dem han skal ind og arbejde for er mennesker der bruger op mod 700 kr for en billet og mere til måske med hotel og transport.. Jaja jeg er skør i know..


Ja du er skør :-D
Selvom de elsker deres metier, er det stadig hårdt arbejde at være skuespiller. Arbejdet er langt mere end de par timer de præsterer, når vi sætter os godt tilrette i sædet, og selvom de elsker det, har de da helt sikkert også øv-dage ligesom alle os andre dødelige



Enig!
og selvom man lever drømmen, og har en fed karriere, eller egentligt bare har et job man er virkelig glad for og trives godt i, så er der stadig mandage, "urgh" og ting man hellere ville, det ville undre mig hvis ingen nogensinde havde den følelse og fornemmelse bare indimellem.

Dertil så tænker jeg måske også det med lige nævnte eksempel faktisk også er et statement, - at sige "det her er mit job" - om man så er skuespiller, tv-vært, kendis kok, musiker, politiker, youtuber eller anden form for offentligt kendt ansigt, så bliver man hurtigt sådan lidt allemands eje, folk føler de har ret og pligt til at blive hilst på, tage et billede eller få en selfie, få en autograf osv.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21129

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 3. apr 2024, 11:22

Det er en anelse træls at køre i Bilka efter en vare der skulle være på lager. Når man så kommer derud, så er den ikke i butikken. Så man skal til at bestille den som click and collect og betale 29 kr ekstra. Det er ikke fordi 29 kr er en kæmpe sum, men det er lidt princippet i det
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Santa » 3. apr 2024, 13:50

At en kollega har skrevet en besked til mig, og beder om hjælp og rådgivning….som er en af mine opgaver, men ikke på min private tlf, og ikke når jeg har fri. Om h*n må ringe mig op?
Jeg har løjet om at jeg ikke kan i dag pga *indsætløgnher*, men at jeg har en time i mellem to møder i morgen. Og ja, der er h*n ikke på arbejdspladsen, men afsted på noget uddannelse, men jeg vil have lov til at holde fri, også selvom jeg holder af min kollega.
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21129

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 3. apr 2024, 13:58

Santa skrev:At en kollega har skrevet en besked til mig, og beder om hjælp og rådgivning….som er en af mine opgaver, men ikke på min private tlf, og ikke når jeg har fri. Om h*n må ringe mig op?
Jeg har løjet om at jeg ikke kan i dag pga *indsætløgnher*, men at jeg har en time i mellem to møder i morgen. Og ja, der er h*n ikke på arbejdspladsen, men afsted på noget uddannelse, men jeg vil have lov til at holde fri, også selvom jeg holder af min kollega.

Jeg tror jeg havde sagt som det var at jeg havde fri, så det blev nødt til at vente til jeg var på arbejde. Om ikke andet så for at sætte en tydelig grænse så det ikke gentager sig
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
K.toldam
Indlæg: 4134
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1783

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf K.toldam » 3. apr 2024, 17:07

Misantropen skrev:Jeg sorterer gerne mit affald, men hvor tager det dog lang tid at tømme xx for indbo, når samtlige flyttekasser m.m. skal gennemgåes og sorteres, fremfor at man bare kan køre alle kasserne direkte genbrugspladsen :træt2:


Det er nemmere bare at smide alt i småt brandbart :P
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 4134
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1783

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf K.toldam » 3. apr 2024, 17:10

Santa skrev:At en kollega har skrevet en besked til mig, og beder om hjælp og rådgivning….som er en af mine opgaver, men ikke på min private tlf, og ikke når jeg har fri. Om h*n må ringe mig op?
Jeg har løjet om at jeg ikke kan i dag pga *indsætløgnher*, men at jeg har en time i mellem to møder i morgen. Og ja, der er h*n ikke på arbejdspladsen, men afsted på noget uddannelse, men jeg vil have lov til at holde fri, også selvom jeg holder af min kollega.


Bare at svare “Nej” er også en mulighed
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Santa » 3. apr 2024, 17:32

2SHY skrev:
Santa skrev:At en kollega har skrevet en besked til mig, og beder om hjælp og rådgivning….som er en af mine opgaver, men ikke på min private tlf, og ikke når jeg har fri. Om h*n må ringe mig op?
Jeg har løjet om at jeg ikke kan i dag pga *indsætløgnher*, men at jeg har en time i mellem to møder i morgen. Og ja, der er h*n ikke på arbejdspladsen, men afsted på noget uddannelse, men jeg vil have lov til at holde fri, også selvom jeg holder af min kollega.

Jeg tror jeg havde sagt som det var at jeg havde fri, så det blev nødt til at vente til jeg var på arbejde. Om ikke andet så for at sætte en tydelig grænse så det ikke gentager sig

Det kunne jeg, og det overvejede jeg. Men jeg ved at h*n er i krise pt, og derfor er sårbar. H*n er en nær kollega, og det er en udløber af et møde i dag.
Så fløjlshandsker er bedst her.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Santa » 3. apr 2024, 17:32

K.toldam skrev:
Santa skrev:At en kollega har skrevet en besked til mig, og beder om hjælp og rådgivning….som er en af mine opgaver, men ikke på min private tlf, og ikke når jeg har fri. Om h*n må ringe mig op?
Jeg har løjet om at jeg ikke kan i dag pga *indsætløgnher*, men at jeg har en time i mellem to møder i morgen. Og ja, der er h*n ikke på arbejdspladsen, men afsted på noget uddannelse, men jeg vil have lov til at holde fri, også selvom jeg holder af min kollega.


Bare at svare “Nej” er også en mulighed

Ja. Men jeg er ikke et røvhul.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17033
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1078
Likede indlæg: 21255

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Misantropen » 3. apr 2024, 17:40

K.toldam skrev:
Misantropen skrev:Jeg sorterer gerne mit affald, men hvor tager det dog lang tid at tømme xx for indbo, når samtlige flyttekasser m.m. skal gennemgåes og sorteres, fremfor at man bare kan køre alle kasserne direkte genbrugspladsen :træt2:

Det er nemmere bare at smide alt i småt brandbart :P

Det har vi ikke mere her :whine:
0
K.toldam
Indlæg: 4134
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1783

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf K.toldam » 3. apr 2024, 18:02

Santa skrev:
K.toldam skrev:
Santa skrev:At en kollega har skrevet en besked til mig, og beder om hjælp og rådgivning….som er en af mine opgaver, men ikke på min private tlf, og ikke når jeg har fri. Om h*n må ringe mig op?
Jeg har løjet om at jeg ikke kan i dag pga *indsætløgnher*, men at jeg har en time i mellem to møder i morgen. Og ja, der er h*n ikke på arbejdspladsen, men afsted på noget uddannelse, men jeg vil have lov til at holde fri, også selvom jeg holder af min kollega.


Bare at svare “Nej” er også en mulighed

Ja. Men jeg er ikke et røvhul.


så man er et røvhul hvis man er ærlig, men ikke hvis man lyver….
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Generelt"