Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1199
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11215

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 25. sep 2017, 18:27

Muddi skrev:
Flora skrev:
sigge skrev:
Flora skrev:
sigge skrev:Der er to foredrag, jeg gerne vil med til, i den kommende måned, men jeg kender ikke nogen, der vil med, og jeg har den der fjollede "angst" for at gå til noget alene (herunder at gå i biografen eller ud at spise alene).

Kast dig ud i det. Der er god sandsynlighed for, at det slet ikke er så ubehageligt som du tror, og så behøver manglen på nogen at tage med aldrig mere at være et problem. Og hvis det skulle vise sig, at du virkelig ikke bryder dig om at være afsted selv, så er et enkelt foredrag trods alt til komme igennem og så behøver du aldrig at gøre det igen :)

Du får det til at lyde så nemt. :genert:

Det ved jeg godt det ikke er første gang man gør det :)

Jeg har selv lidt af den der angst for at lave ting alene, men er kommet over den ved at sige til mig selv, at jeg godt kan overleve en enkelt gang og hvis det er helt forfærdeligt, så er det ok aldrig at gøre det igen. Og de fleste gange har det vist sig, at det faktisk var helt fint at gøre ting alene. F.eks. at tage ud at rejse eller tage i biografen. Og så har jeg følt mig lidt dum over at gå glip af ting, bare fordi jeg ikke havde nogen at tage med, når nu det viste sig at være en helt ubegrundet frygt. Derfor opfordringen til at prøve det af, før du afskriver det :)

Hep! Det præcis det overstregede, er jeg også begyndt at leve efte, på nogle områder. Gider fanme ikke gå glip af ting, fordi der ikke er bogen der vil gå med mig F.eks. Tog jeg i sommer til noget street food og koncert udendørs. Der var spisningen også ved lange borde, hvor man bare spurgte sig for, for at få en plads, og når jeg først sad der i mængden, var der sgu ingen der opdagede at jeg var alene. :) Så selvom jeg også har haft samme angst, er jeg begyndt st overvinde den på nogle områder :)

Hvis jeg skulle have ventet på at få nogen med til Zombieløbet så var jeg aldrig kommet afsted i går

Give it a try :)
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1262
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12599

Indlægaf Daine » 25. sep 2017, 19:00

2SHY skrev:
Muddi skrev:
Flora skrev:
sigge skrev:
Flora skrev:
sigge skrev:Der er to foredrag, jeg gerne vil med til, i den kommende måned, men jeg kender ikke nogen, der vil med, og jeg har den der fjollede "angst" for at gå til noget alene (herunder at gå i biografen eller ud at spise alene).

Kast dig ud i det. Der er god sandsynlighed for, at det slet ikke er så ubehageligt som du tror, og så behøver manglen på nogen at tage med aldrig mere at være et problem. Og hvis det skulle vise sig, at du virkelig ikke bryder dig om at være afsted selv, så er et enkelt foredrag trods alt til komme igennem og så behøver du aldrig at gøre det igen :)

Du får det til at lyde så nemt. :genert:

Det ved jeg godt det ikke er første gang man gør det :)

Jeg har selv lidt af den der angst for at lave ting alene, men er kommet over den ved at sige til mig selv, at jeg godt kan overleve en enkelt gang og hvis det er helt forfærdeligt, så er det ok aldrig at gøre det igen. Og de fleste gange har det vist sig, at det faktisk var helt fint at gøre ting alene. F.eks. at tage ud at rejse eller tage i biografen. Og så har jeg følt mig lidt dum over at gå glip af ting, bare fordi jeg ikke havde nogen at tage med, når nu det viste sig at være en helt ubegrundet frygt. Derfor opfordringen til at prøve det af, før du afskriver det :)

Hep! Det præcis det overstregede, er jeg også begyndt at leve efte, på nogle områder. Gider fanme ikke gå glip af ting, fordi der ikke er bogen der vil gå med mig F.eks. Tog jeg i sommer til noget street food og koncert udendørs. Der var spisningen også ved lange borde, hvor man bare spurgte sig for, for at få en plads, og når jeg først sad der i mængden, var der sgu ingen der opdagede at jeg var alene. :) Så selvom jeg også har haft samme angst, er jeg begyndt st overvinde den på nogle områder :)

Hvis jeg skulle have ventet på at få nogen med til Zombieløbet så var jeg aldrig kommet afsted i går

Give it a try :)

Jeg går altid alene i biografen, jeg er der for at se filmen - og det gør jeg faktisk bedst alene :) Jeg går også jævnligt på cafe alene, gjorde jeg ikke det kom jeg ski aldrig ud, min veninde skal 'bookes' omkring 6 måneder i forvejen. Det var grænseoverskridende i starten, men der valgte jeg bare tidspunkter hvor der ikke var så mange mennesker. Nu er jeg stort set ligeglad :) Jeg går også gerne til stand-up shows selv.

Tag en dyb indånding og gør det :)
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Smiling_Goat
Kort karma: 630
Likede indlæg: 9770

Indlægaf Smiling_Goat » 26. sep 2017, 06:41

Det er lidt træls, når folk ikke tager hygiejnen ved buffeter alvorligt. Med folk, mener jeg dem, der opsætter buffeten.

Bare en håndpumpe med sprit. Det er alt, jeg beder om.

Jeg bliver så træt indvendigt, når jeg skal tage fra en buffet uden hygiejnehensyn, og jeg har allermest lyst til at gå igen. Buffeter er kilden til så meget smittespredning, og der skal så lidt til for at minimere den, men siger man det, er man hysterisk.

Hvert år spores udbrud af roskildesyge til en buffet, og man skal nærmest bare se på hinanden for at blive smittet med forkølelse, men det er naturligvis mig, der er hysterisk, når jeg godt kunne tænke mig muligheden for at afspritte hænderne.

Ja, jeg har spist fra buffet uden afspritningsmuligheder, og ja, jeg er blevet syg :sur:
2
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 91
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 1388

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 26. sep 2017, 11:16

Mine kollegers negative holdninger til at jeg er ved at flytte væk fra Kbh.
Min ene kollega har stadig ikke rigtig fattet at det rent faktisk sker. Hun siger stadig "hvis nu det ender med at I beslutter jer...". Altså, købsaftalen bliver underskrevet i aften, så medmindre advokaten finder ud af at der skal bygges en motorvej gennem forhaven eller huset er bygget på en hjemsøgt indianergravplads, så er huset vores om en uge.
Så kommer min kollega med alverdens scenarier om "hvad nu hvis en af jer mister jobbet eller "hvad nu hvis huset ikke kan sælges igen". For det første, så sætter vi os ikke hårdere i det, end at vi har råd til en periode hvor en af os ikke arbejder. Det er ikke anderledes end nu. Men hun har ikke helt fattet at man ikke betaler flere penge for kvadratmeterne på midtsjælland end man gør i Kbh.
Og selvfølgelig kan huset sælges. VI er jo f.eks. ved at købe det lige nu :wink3: Det handler bare om at sætte den rigtige pris, og vi kommer til at skylde ca. halvdelen af husets værdi, så vi vil lige meget hvad kunne komme ud af det med et overskud.

Men for fanden hvor er det belastende med alle de negative kommentarer, i stedet for at folk kunne glæde sig lidt på vores vegne. Den eneste kommentar min chef har haft, var da hun kom 2 timer for sent i dag og sagde "ja glæd du dig bare til den offentlige transport når du flytter...".
Fuck dig, jeg har lige købt en bil...og snart har jeg forhåbentligt også et nyt job.
17
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2733

Indlægaf Dmitra » 26. sep 2017, 11:22

NejJegErIkkeAsiat skrev:Mine kollegers negative holdninger til at jeg er ved at flytte væk fra Kbh.
Min ene kollega har stadig ikke rigtig fattet at det rent faktisk sker. Hun siger stadig "hvis nu det ender med at I beslutter jer...". Altså, købsaftalen bliver underskrevet i aften, så medmindre advokaten finder ud af at der skal bygges en motorvej gennem forhaven eller huset er bygget på en hjemsøgt indianergravplads, så er huset vores om en uge.
Så kommer min kollega med alverdens scenarier om "hvad nu hvis en af jer mister jobbet eller "hvad nu hvis huset ikke kan sælges igen". For det første, så sætter vi os ikke hårdere i det, end at vi har råd til en periode hvor en af os ikke arbejder. Det er ikke anderledes end nu. Men hun har ikke helt fattet at man ikke betaler flere penge for kvadratmeterne på midtsjælland end man gør i Kbh.
Og selvfølgelig kan huset sælges. VI er jo f.eks. ved at købe det lige nu :wink3: Det handler bare om at sætte den rigtige pris, og vi kommer til at skylde ca. halvdelen af husets værdi, så vi vil lige meget hvad kunne komme ud af det med et overskud.

Men for fanden hvor er det belastende med alle de negative kommentarer, i stedet for at folk kunne glæde sig lidt på vores vegne. Den eneste kommentar min chef har haft, var da hun kom 2 timer for sent i dag og sagde "ja glæd du dig bare til den offentlige transport når du flytter...".
Fuck dig, jeg har lige købt en bil...og snart har jeg forhåbentligt også et nyt job.

Shit for en gang lyseslukkeri. Og egentligt en smule nedladende at tro i ikke har undersøgt hvad i har råd til, hvad i kan osv.

Tillykke med huskøbet :).
10
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8086

Indlægaf dgd2007 » 26. sep 2017, 14:59

Jeg så at der var en udsendelse om neanderthalere på DR K, og det syntes jeg faktisk lød meget interessant, fordi jeg tænkte, der nok var kommet noget ny viden, siden jeg lærte om dem i skolen i 60'erne :-D

Men ak, så er det sådan noget af det dramasoap, hvor det hele tiden veksler med skuespillere, forklædt som neanderthalere ... det blev alligevel for svært at se på og bevare selvrespekten samtidig ... :evil:
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5312

Indlægaf sigge » 26. sep 2017, 15:55

Muddi skrev:

Du har ikke spurgt mig :fløjt:

Åh, jamen det er fordi, de begge er i Århus, så tænkte jeg ikke lige på dig i den sammenhæng.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Muspel
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2666

Indlægaf Muspel » 26. sep 2017, 21:02

sigge skrev:
Muddi skrev:

Åh, jamen det er fordi, de begge er i Århus, så tænkte jeg ikke lige på dig i den sammenhæng.

Måske nogen fra debatten vil med? (Fx mig fra Aarhus )

Hvad er det for foredrag?
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5312

Indlægaf sigge » 27. sep 2017, 06:27

Muspel skrev:
sigge skrev:
Muddi skrev:

Det ene er med Emil Erichsen fra "Kurs mod fjerne kyster" d. 10. oktober, og det andet er med Rufus Gifford d. 23. oktober. Begge på Hermans i Friheden.
1
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Muddi
Kort karma: 150
Likede indlæg: 618

Indlægaf Muddi » 27. sep 2017, 07:07

sigge skrev:
Muspel skrev:
sigge skrev:
Muddi skrev:

Det ene er med Emil Erichsen fra "Kurs mod fjerne kyster" d. 10. oktober, og det andet er med Rufus Gifford d. 23. oktober. Begge på Hermans i Friheden.

Årh hvem der bare boede i Århus. Emil Erichsen gad jeg også SÅ godt høre! Han kommer dog også til Viborg, kan bare ikke rigtig finde ud af hvornår, og om han har været her allerede :gruble:
0
Muddi
Kort karma: 150
Likede indlæg: 618

Indlægaf Muddi » 27. sep 2017, 07:11

Muddi skrev:
sigge skrev:
Muspel skrev:
sigge skrev:
Muddi skrev:

Årh hvem der bare boede i Århus. Emil Erichsen gad jeg også SÅ godt høre! Han kommer dog også til Viborg, kan bare ikke rigtig finde ud af hvornår, og om han har været her allerede :gruble:

Torsdag den 5. Oktober, jeg kan nå det endnu :ivrig:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3001

Indlægaf lillebjoern » 27. sep 2017, 07:28

At det tager 24 timer for penge at blive overførtil Rejsekortet, når man tanker op via Internettet. På trods af, at jeg bor centralt på Nørrebro, har jeg ingen mulighed for fysisk at tanke op i nærheden - jeg havde lige præcis 1 kr på mit Rejsekort og har ikke tank-op aftale. Det var med kort varsel jeg blev spurgt om jeg ville møde ind i dag i stedet for torsdag på arbejde, hvilket jo så gjorde, at jeg ikke kunne nå at tanke op. Så jeg gik på arbejde... :mellow:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 244
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 7417

Indlægaf Hunkat » 27. sep 2017, 07:37

lillebjoern skrev:At det tager 24 timer for penge at blive overførtil Rejsekortet, når man tanker op via Internettet. På trods af, at jeg bor centralt på Nørrebro, har jeg ingen mulighed for fysisk at tanke op i nærheden - jeg havde lige præcis 1 kr på mit Rejsekort og har ikke tank-op aftale. Det var med kort varsel jeg blev spurgt om jeg ville møde ind i dag i stedet for torsdag på arbejde, hvilket jo så gjorde, at jeg ikke kunne nå at tanke op. Så jeg gik på arbejde... :mellow:

De op til 24 timer er primært i busser. Hvis du har mulighed for at tjekke ind på en tog station så kan du som regel nøjes med nogle få timer. Men busser skal i garage natten over for at opdaterer, så hvis det er bus du skal med... ja så er det noget lort. :genert:

Det er generelt et lortesystem.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3001

Indlægaf lillebjoern » 27. sep 2017, 07:40

Hunkat skrev:
lillebjoern skrev:At det tager 24 timer for penge at blive overførtil Rejsekortet, når man tanker op via Internettet. På trods af, at jeg bor centralt på Nørrebro, har jeg ingen mulighed for fysisk at tanke op i nærheden - jeg havde lige præcis 1 kr på mit Rejsekort og har ikke tank-op aftale. Det var med kort varsel jeg blev spurgt om jeg ville møde ind i dag i stedet for torsdag på arbejde, hvilket jo så gjorde, at jeg ikke kunne nå at tanke op. Så jeg gik på arbejde... :mellow:

De op til 24 timer er primært i busser. Hvis du har mulighed for at tjekke ind på en tog station så kan du som regel nøjes med nogle få timer. Men busser skal i garage natten over for at opdaterer, så hvis det er bus du skal med... ja så er det noget lort. :genert:

Det er generelt et lortesystem.

Ja, det er lige præcis busser, jeg skal bruge. Og der er bare ingen stationer omkring hvor jeg bor. Synes også det er et skodsystem - i hvert fald synes jeg det skal være muligt fx at kunne tjekke ind i 7 Eleven eller andre større forretninger.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Muspel
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2666

Indlægaf Muspel » 27. sep 2017, 15:39

sigge skrev:
Muspel skrev:
sigge skrev:
Muddi skrev:

Ej. Begge ville jeg vildt gerne. Men den 10. Kan jeg ikke og det med Rufus synes jeg er lidt for dyrt :blush:
0

Tilbage til "Generelt"