Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf MissHindenburg » 14. jan 2018, 19:10

Hunkat skrev:
MissHindenburg skrev:
47114711 skrev:
MissHindenburg skrev:Svigermors bombardement med messenger beskeder.
Istedet for at skrive en samlet besked på 3-4 linjer så får jeg istedet minimum 6 enkelt stående beskeder med tekst-bider + en håndfuld emoji-gif-smiley.
At få under 10 notifikationer fra hende er en sjældenhed.

Jeg muter hende af og til, for at få fred.


Kan det være fordi hun skriver fra en pc, som `sender` når hun taster enter? :gruble:


Hun skriver primært fra en telefon, så jeg tvivler på at det lige er dét som er problemet. Det var et godt bud ellers.

Hun afslutter hver eneste sætning / besked med et "gg" :stoned:
Jeg tvivler stærkt på at hun overhovedet ved hvad det betyder eller hvorfor hun overhovedet selv bruger det.


Man bør ikke bruge forkortelser man ikke forstår :fløjt:
Billede


:lol:

Her er et par real-life eksempler på Svigermors brug af "gg":
Farfar har lige et gigtanfald gg
Bryst scan gik godt gg
Mangler I noget fra brugsen gg

Jeg kunne blive ved :-D
3
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 14. jan 2018, 19:12

MissHindenburg skrev:
Hunkat skrev:
MissHindenburg skrev:
47114711 skrev:
MissHindenburg skrev:Svigermors bombardement med messenger beskeder.
Istedet for at skrive en samlet besked på 3-4 linjer så får jeg istedet minimum 6 enkelt stående beskeder med tekst-bider + en håndfuld emoji-gif-smiley.
At få under 10 notifikationer fra hende er en sjældenhed.

Jeg muter hende af og til, for at få fred.


Kan det være fordi hun skriver fra en pc, som `sender` når hun taster enter? :gruble:


Hun skriver primært fra en telefon, så jeg tvivler på at det lige er dét som er problemet. Det var et godt bud ellers.

Hun afslutter hver eneste sætning / besked med et "gg" :stoned:
Jeg tvivler stærkt på at hun overhovedet ved hvad det betyder eller hvorfor hun overhovedet selv bruger det.


Man bør ikke bruge forkortelser man ikke forstår :fløjt:
Billede


:lol:

Her er et par real-life eksempler på Svigermors brug af "gg":
Farfar har lige et gigtanfald gg
Bryst scan gik godt gg
Mangler I noget fra brugsen gg

Jeg kunne blive ved :-D

Oh no :nej: Du bliver simplemthen nødt til at spørge hende om hun ved hvad det betyder. Jeg får fnidder bare af de få eksempler der
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf twinkle » 16. jan 2018, 17:51

Min mands måde at bruge særligt to vendinger på.

Han insisterer på at han er “stået op”, selv om han blot er vågnet og stadig ligger i sengen. I min optik kan man simpelthen ikke være “stået op”, når man rent fysisk stadig ligger ned.

Han mener, at der godt kan være gennemtræk i et rum, hvor der kun er et vindue åbent. Jeg har forsøgt at forklare ham i mange år, at der ikke kan være GENNEMtræk med ét vindue åbent, men man kan godt føle at det trækker.

Vi har diskuteret de her to ting i så mange år efterhånden, at det er begyndt at blive ret komisk (men stadig ok irriterende :lol: )
12
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Ghattner » 18. jan 2018, 13:37

Min kollega i dag. For det første fordi han altid tager telefonen når vi er midt i en samtlae. For helvede, folk kan altså godt vente.
Derudover har han en tendens til at stille sig halvt ind over mit bord mens jeg sidder og arbejder hvis han skal kigge ned i den anden ende af lokalet eller snakke med min "genbo"
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Pandesteg » 18. jan 2018, 13:45

Kan ikke komme med til min søsters scanning i morgen. Hun skal scannes på min arbejdsplads lige på det tidspunkt, hvor jeg har fri, så det passer ellers perfekt - bortset fra at i morgen går jeg tidligere hjem, fordi vi skal have leveret flyttekasser mellem 14-17. Æv.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf PaleSeptember » 18. jan 2018, 14:23

twinkle skrev:Min mands måde at bruge særligt to vendinger på.

Han insisterer på at han er “stået op”, selv om han blot er vågnet og stadig ligger i sengen. I min optik kan man simpelthen ikke være “stået op”, når man rent fysisk stadig ligger ned.

Han mener, at der godt kan være gennemtræk i et rum, hvor der kun er et vindue åbent. Jeg har forsøgt at forklare ham i mange år, at der ikke kan være GENNEMtræk med ét vindue åbent, men man kan godt føle at det trækker.

Vi har diskuteret de her to ting i så mange år efterhånden, at det er begyndt at blive ret komisk (men stadig ok irriterende :lol: )


Du har selvfølgelig ret.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf twinkle » 18. jan 2018, 14:28

PaleSeptember skrev:
twinkle skrev:Min mands måde at bruge særligt to vendinger på.

Han insisterer på at han er “stået op”, selv om han blot er vågnet og stadig ligger i sengen. I min optik kan man simpelthen ikke være “stået op”, når man rent fysisk stadig ligger ned.

Han mener, at der godt kan være gennemtræk i et rum, hvor der kun er et vindue åbent. Jeg har forsøgt at forklare ham i mange år, at der ikke kan være GENNEMtræk med ét vindue åbent, men man kan godt føle at det trækker.

Vi har diskuteret de her to ting i så mange år efterhånden, at det er begyndt at blive ret komisk (men stadig ok irriterende :lol: )


Du har selvfølgelig ret.


Ja, men han nægter at give mig ret :(

Og ham og jeg skal slet ikke begynde at diskutere, hvordan man bøjer ordet “lænd”. Han insisterer på, at det hedder et lænd/lændet - hvordan kan han ikke selv høre, at det er fuldstændig forkert :forvirret:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf PaleSeptember » 18. jan 2018, 14:44

twinkle skrev:
PaleSeptember skrev:
twinkle skrev:Min mands måde at bruge særligt to vendinger på.

Han insisterer på at han er “stået op”, selv om han blot er vågnet og stadig ligger i sengen. I min optik kan man simpelthen ikke være “stået op”, når man rent fysisk stadig ligger ned.

Han mener, at der godt kan være gennemtræk i et rum, hvor der kun er et vindue åbent. Jeg har forsøgt at forklare ham i mange år, at der ikke kan være GENNEMtræk med ét vindue åbent, men man kan godt føle at det trækker.

Vi har diskuteret de her to ting i så mange år efterhånden, at det er begyndt at blive ret komisk (men stadig ok irriterende :lol: )


Du har selvfølgelig ret.


Ja, men han nægter at give mig ret :(

Og ham og jeg skal slet ikke begynde at diskutere, hvordan man bøjer ordet “lænd”. Han insisterer på, at det hedder et lænd/lændet - hvordan kan han ikke selv høre, at det er fuldstændig forkert :forvirret:


:ae:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf twinkle » 18. jan 2018, 15:00

PaleSeptember skrev:
twinkle skrev:
PaleSeptember skrev:
twinkle skrev:Min mands måde at bruge særligt to vendinger på.

Han insisterer på at han er “stået op”, selv om han blot er vågnet og stadig ligger i sengen. I min optik kan man simpelthen ikke være “stået op”, når man rent fysisk stadig ligger ned.

Han mener, at der godt kan være gennemtræk i et rum, hvor der kun er et vindue åbent. Jeg har forsøgt at forklare ham i mange år, at der ikke kan være GENNEMtræk med ét vindue åbent, men man kan godt føle at det trækker.

Vi har diskuteret de her to ting i så mange år efterhånden, at det er begyndt at blive ret komisk (men stadig ok irriterende :lol: )


Du har selvfølgelig ret.


Ja, men han nægter at give mig ret :(

Og ham og jeg skal slet ikke begynde at diskutere, hvordan man bøjer ordet “lænd”. Han insisterer på, at det hedder et lænd/lændet - hvordan kan han ikke selv høre, at det er fuldstændig forkert :forvirret:


:ae:


Jeg er blevet gift med en sprogspasser :whine: :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf DenBlødeJyde » 18. jan 2018, 15:31

Jeg har ramt en mur af træthed... jeg har ½ time tilbage på arbejde, og kan ikke gå før.... Nu har jeg hævet mit bord, og står lidt op, og håber det kan vække systemet lidt... :træt3: :træt2:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf LadyFox » 22. jan 2018, 07:11

Jeg begynder på uddannelse i dag, i en mail står der jeg skal begynde klokken 8 men jeg kan læse mere inde på noget intranet-agtigt noget, der står hvilket lokale jeg skal møde i. Jeg går op til lokalet der er låst.

Efter lidt tid går jeg ned i receptionen og spørger, og hun siger at jeg skal være i kantinen klokken 8.30.
Det er lidt dumt ikke at have styr på tingene på folks første dag.
1
...
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf DenBlødeJyde » 22. jan 2018, 07:38

At det er så pisse koldt på mit kontor..... Det er meget hyggeligt med sne og kulde udenfor, men der må altså gerne være varme på der, hvor jeg skal arbejde...
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 22. jan 2018, 20:35

At jeg er nødt til at gå i seng for at være bare nogenlunde frisk til i morgen, når jeg hellere ville se dokumentar om Heath Ledger på DR3. Kan en eller anden ikke minde mig om at finde den på dr.tv i weekenden?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2018, 22:11

sigge skrev:At jeg er nødt til at gå i seng for at være bare nogenlunde frisk til i morgen, når jeg hellere ville se dokumentar om Heath Ledger på DR3. Kan en eller anden ikke minde mig om at finde den på dr.tv i weekenden?

Din iPhone måske? :)
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Skorstenen » 23. jan 2018, 06:46

Folk der er "på kur", og derfor aldrig har guf med på job. Til gengæld, har de så ingen problemer med at tigge sig til deres kollegers guf.
Eller folk der er "holdt med at ryge", men dog godt lige vil have en "enkelt" af vores egne.

Har faktisk en kollega der har præsteret at ryge en halv pakke af mine smøger på en teambuilding dag, fordi hun jo "har lovet sine børn ikke at købe flere smøger" WTF?

I er sq hverken på kur eller stoppet med at ryge. I er bare holdt op med at købe jeres eget guf og smøger. :sur:
6

Tilbage til "Generelt"