Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Persnikedy » 25. sep 2018, 18:34

Jeg har fået en bums på indensiden af det ene næsebor, det gør ondt men er så lille en ting at jeg kun vil brokke mig over det herinde
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 26. sep 2018, 19:40

At stavekontrollen på min telefon ikke kender ordet kop. Jeg kan stirre mig helt blind på at forsøge at finde fejlen, når den laver en rød streg, og pludselig ser ordet bare vildt mærkeligt ud.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Maoam » 1. okt 2018, 19:33

Min nabo har højlydt sex. Vi bor i et meget lydt, gammelt hus med fire lejligheder, og jeg kan nogle gange høre dem når de bare snakker derinde.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf kidkomb » 1. okt 2018, 21:46

En af vores venner, som er med os på ferie, er bare gennemgående træls synes jeg.
Han er meget stor på at man ikke må generalisere. Om noget som helst.
Så da jeg sagde at den restaurant som vi bor tæt på havde fået en del gode anmeldelser, men de var alle fra englændere og vi derfor nok ikke kunne regne med at den ville falde i dansk smag, fik jeg at vide at sådan kunne man i hvert fald ikke sige, for hvordan kunne jeg vide om alle englændere havde samme smag i mad?
-Shit mand, det er op ad bakke. Det kan jeg jo heller ikke vide, men jeg har temmelig mange års erfaring med at kigge på internationale anmeldelser af restauranter og hoteller og hvad i himlens navn skulle jeg bruge den erfaring til, hvis den ikke passede overens med de erfaringer jeg har gjort mig IRL? For det gør den sjovt nok.
Jesus.
Og så sviner han ad h.... til når han spiser. Spis dog ordentligt! Du er et voksent menneske!
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf kidkomb » 2. okt 2018, 16:43

Nå, men nu irriterer det mig grænseløst, men for sammenhængens skyld skriver jeg det her.
Vi skulle ud at spise pizza, fordi vi i går gik forbi et sted hvor de så ud til at lave ordentlige pizzaer. I stenovn.
Da vi kommer derover har de desværre lukket.
Lang historie kort siger jeg at jeg måske hellere vil have brød derhjemme i dag så, fordi chancen for at finde noget ordentligt mad i en turistby på Mallorca ikke er super stor.
Han bliver sur og spørger om jeg måske har prøvet dem alle sammen!?
Nej, svarer jeg, men jeg har ret stor erfaring med turiststeder i Spanien og min erfaring siger mig at der er langt mellem snapsene.
-og du har per definition altid ret?! spørger han så.

Altså Gud fader bevares. Slap dog af. Jeg holder ham overhovedet ikke ud :(
Nu er jeg gået hjem. Jeg blev ret ked af den måde han snakkede til mig på.
Min kæreste (som godt tør sige hvis jeg er lige så tovlig selv) giver mig ret og er gået ud at spise med ham, så jeg lige kan samle mig.
Jeg får spat i hovedet af at gå på nåle hele tiden fordi jeg åbenbart ikke kan sige noget rigtigt.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Angerboda
Indlæg: 513
Tilmeldt: 4. okt 2015, 22:55
Kort karma: 96
Likede indlæg: 852

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Angerboda » 3. okt 2018, 07:06

Oh dear, en lang og træg dag, jeg går i møde; personalet, hvor jeg er indlagt, er på temadag, og afdelingen passes af personaler fra nogle andre afdelinger. Normalt tjekker de aldrig til mig, hvilket er befriende, så jeg kan passe mig selv, men på de andre afdelinger er de vant til at rende en på dørene, så nu bliver der fandeme banket på i tide og utide - GOD, jeg magter det ikke! :cuss:

Og jaja, de gør bare deres arbejde, men ikke desto mindre TRÆLS!
0
Livet det kan komme an, og det skal ske som sker
Ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg! :blomst:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 4. okt 2018, 12:20

At jeg ikke har mit headset med, så jeg kunne høre noget podcast, mens jeg venter på, at min bil bliver færdig på værksted.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Stitch » 4. okt 2018, 12:23

At mit headset gik helt i stykker. Så nu skal jeg træne uden musik til jeg har tid til at købe et nyt :(
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Pilen » 4. okt 2018, 12:52

At mit "Nej tak til reklamer og aviser"-skilt på postkassen ignoreres, så der bare brækkes tryksager ned i den. Og reklamation på FK Distributions hjemmeside intet hjælper. Kan aldrig lure, hvornår buddet kommer, så jeg kunne gribe på fersk gerning.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 5. okt 2018, 12:13

Pilen skrev:At mit "Nej tak til reklamer og aviser"-skilt på postkassen ignoreres, så der bare brækkes tryksager ned i den. Og reklamation på FK Distributions hjemmeside intet hjælper. Kan aldrig lure, hvornår buddet kommer, så jeg kunne gribe på fersk gerning.


For ganske nylig er administrationen af "Reklamer nej tak" overgået fra PostNord til FK Distribution. Så hvis du har et gammelt mærke fra PostNord med årstal på, skal du måske have bestilt et nyt hos FKD. Det har jeg i hvert fald gjort, da jeg i sidste uge pludselig begyndte at få reklamer i postkassen, hvilket jeg ellers ikke har fået i mange år. Men mit klistermærke var også så gammelt, at der stod 2017 på det, fordi PostNord valgte ikke at forny dem mere. De skulle så stadig respekteres på trods af årstal, men den ordning er så åbenbart suspenderet nu, hvor administrationen er overgået til FKD.

https://fk.dk/Contact/Forbrugerkontakt/Reklamernejtakformular
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. okt 2018, 12:32

Når effekten af smertestillende går over før man må tage flere.
2
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Pilen » 5. okt 2018, 12:51

sigge skrev:
Pilen skrev:At mit "Nej tak til reklamer og aviser"-skilt på postkassen ignoreres, så der bare brækkes tryksager ned i den. Og reklamation på FK Distributions hjemmeside intet hjælper. Kan aldrig lure, hvornår buddet kommer, så jeg kunne gribe på fersk gerning.


For ganske nylig er administrationen af "Reklamer nej tak" overgået fra PostNord til FK Distribution. Så hvis du har et gammelt mærke fra PostNord med årstal på, skal du måske have bestilt et nyt hos FKD. Det har jeg i hvert fald gjort, da jeg i sidste uge pludselig begyndte at få reklamer i postkassen, hvilket jeg ellers ikke har fået i mange år. Men mit klistermærke var også så gammelt, at der stod 2017 på det, fordi PostNord valgte ikke at forny dem mere. De skulle så stadig respekteres på trods af årstal, men den ordning er så åbenbart suspenderet nu, hvor administrationen er overgået til FKD.

https://fk.dk/Contact/Forbrugerkontakt/Reklamernejtakformular


Mener, at mit mærke er forholdsvist nyt. Men vil da lige tjekke. Tak for tip :gogo:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2018, 21:51

At det hedder en hamster. Det lyder helt forkert i mine ører, fuldstændig lige så forkert som at sige ‘en hus’.
9
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Kalimsofie » 5. okt 2018, 23:13

Bøtte skrev:At det hedder en hamster. Det lyder helt forkert i mine ører, fuldstændig lige så forkert som at sige ‘en hus’.


Haha, det er sjovt, jeg synes, det lyder SÅ forkert, når folk siger “et hamster”. Gad vide, hvad der gør, at man tænker det så forskelligt? :gruble:
8
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 5. okt 2018, 23:25

Kalimsofie skrev:Haha, det er sjovt, jeg synes, det lyder SÅ forkert, når folk siger “et hamster”. Gad vide, hvad der gør, at man tænker det så forskelligt? :gruble:

Vanesag!
"Et hamster" må være forholdsvis nyt. Jeg er først stødt på det efter jeg begyndte at debattere. :)

Dyr er som regel "en", bortset fra visse husdyr (svin, får, æsel) og så selvfølgelig dem der sammensat og hvor det sidste led er "et". Fx firben. Men som regel mener jeg dyr er "en".
1

Tilbage til "Generelt"