Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Pityt » 31. dec 2015, 23:31

Nu vil jeg håbe, at krudttosserne på Amager snart har brændt alt deres forp****e fyrværkeri af, så jeg kan komme til at sove :gammel:
Tusind tak for godt selskab i tråden...det har været smadderhyggeligt og hjalp mig igennem en "blå" aften :blomst:
5
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 31. dec 2015, 23:32

Allmost_Famous skrev:
Daine skrev:Og godt nytår :)

Jeg har stået på min svalegang og kigget på fyrværkeriet. Jeg står altid og tænker på året der er gået og året der kommer, det er både trist og skræmmende. Underligt nok aldrig en glad følelse. Måske det er lidt som juleaften, man bliver ramt af blues. Øv, altså. Jeg må vist hellere vente med at gå i seng, ellers ender jeg med at tude mig i søvn.

Ej, det er da en træls følelse! :ae: Hvad er det, du finder skræmmende og trist?


Jamen bare fremtiden. Vil jeg nu kunne klare det økonomisk at jeg har købt hus? Vil min arbejdssituation blive afklaret til min tilfredshed? Bliver 16 det år, jeg kommer til at møde nye mennesker irl? Og hvad med kærligheden? Det er pænt svært at møde nogen, når man helst er hjemme.


Som sagt, bare nytårsblues. Det forsvinder igen, jeg skal bare lige se noget dårligt tv og slappe lidt af.
Senest rettet af Daine 31. dec 2015, 23:34, rettet i alt 1 gang.
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf HappyHippo » 31. dec 2015, 23:32

Godt nytår!
6
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf tjald62 » 31. dec 2015, 23:33

Allmost_Famous skrev:
tjald62 skrev:Øøøøj du er et svin :ivrig: :savl:

Næh, jeg knalder jo ikke. Det er alle de andre, der laver den slags :engel:


Yearh right...... :afro:

:lol: :lol:
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf tjald62 » 31. dec 2015, 23:36

Daine skrev:
Allmost_Famous skrev:
Daine skrev:Og godt nytår :)

Jeg har stået på min svalegang og kigget på fyrværkeriet. Jeg står altid og tænker på året der er gået og året der kommer, det er både trist og skræmmende. Underligt nok aldrig en glad følelse. Måske det er lidt som juleaften, man bliver ramt af blues. Øv, altså. Jeg må vist hellere vente med at gå i seng, ellers ender jeg med at tude mig i søvn.

Ej, det er da en træls følelse! :ae: Hvad er det, du finder skræmmende og trist?


Jamen bare fremtiden. Vil jeg nu kunne klare det økonomisk at jeg har købt hus? Vil min arbejdssituation blive afklaret til min tilfredshed? Bliver 16 det år, jeg kommer til at møde nye mennesker irl? Og hvad med kærligheden? Det er pænt svært at møde nogen, når man helst er hjemme.


Som sagt, bare nytårsblues. Det forsvinder igen, jeg skal bare lige se noget dårligt tv og slappe lidt af.


Jul og nytår har også været svær for mig de sidste 15 år. Og lige nok de 2 dage om året savner jeg 2 mennesker ved min side.
2
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 31. dec 2015, 23:36

Allmost_Famous skrev:Åh, på den måde. Ja, sådan nogle tanker kan godt lige slå een ud af kurs :ae:


Jep. Men ved også at de går over - og aftenen herinde har hjulpet til, at de ikke har været så gennemtrængende :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf HappyHippo » 31. dec 2015, 23:36

Jeg føler mig gammel. For 10 år siden havde jeg et fantastisk nytår med min bedste veninde. Nu sidder jeg her, 30 år, mand og 2 børn og er træt kl 24 nytårsaften :lol:

...og spiser dip med ske fordi jeg ikke gider gå hele vejen i køkkenet for at hente flere chips :blush:
9
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf sigge » 31. dec 2015, 23:44

Så stilnede det så meget af her, at der er håb for, at jeg kan falde i søvn uden ørepropper. Og jeg har snakket kort i telefon med min søster og sms'et med min mor, så nu kan jeg godt gå i seng.

Godnat, søde debatmennesker.
5
You can't spell awesome without me.
Bebob
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. dec 2015, 09:14
Kort karma: 1
Likede indlæg: 15

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Bebob » 31. dec 2015, 23:44

Delfin skrev:
Fillie skrev:
Delfin skrev:
Fillie skrev:TUSIND TAK for jeres søde, kloge og varme hilsner og jeres likes. Jeg har bare været et stort tudefjæs hele aftenen.

Jeg troede slet ikke, det kunne gøre så ubeskriveligt ondt at blive fyret, men efter otte år i en organisation, hvor ens arbejde samtidig er en livsstil, og man aldrig skelner mellem at arbejde og have fri, fordi man kæmper for en sag, man virkelig tror på, tænker jeg, at det nok er ret normalt, at jeg føler så stor en... sorg, er det vel egentlig. :(

Men hvor er det fantastisk, at I findes herinde: Det er som at have en lille æske fuld af omsorgsfulde og skønne venner, man altid kan tage frem og lukke op for, når livet gør ondt. I gør en stor, stor forskel i mit liv lige nu, som ellers ikke ligefrem er en fest med sygdom, sygemelding og nu en afskedigelse.

Tak fordi I altid er lige her. Længe leve Debatten og alt det gode, den hver dag giver en masse mennesker. Debatten er ganske enkelt totalt awesome! :lun:


Jeg har ikke lige fået med, hvordan den fyring foregik. Har du bare fået et brev, uden nogen har sagt noget til dig på forhånd?


Ja, desværre. Og med en begrundelse som er mildest talt absurd, hvilket er en af årsagerne til, at jeg er så chokeret. Jeg vil oprette en tråd om det, når vi får det mere lukkede forum, hvor man udover at skulle være medlem også skal have et vist antal indlæg på bagen, da det både er meget personligt, og jeg samtidig heller ikke ønsker at sværte organisationen uanset, hvor urimeligt den længe og især nu med fyresedlen har optrådt.

Ved du eller en af I andre egentlig, om jeg stadig skal møde på Jobcenteret til en samtale, når jeg nu er opsagt? Jeg er indkaldt til sådan en sygesamtale, som man automatisk skal deltage i, når ens arbejdsgiver modtager refusion, men er jeg stadig forpligtet til at møde til den? Jeg har fem (nåede lige præcis ikke op på seks) måneders opsigelse og er blevet fritstillet, hvis det har betydning. :gruble:


Der går rigtig ged i det for mig. Nu kom jeg også til at slette mit svar.
nåede du at læse det?


Du skal til samtale, hvis du forsat er sygemeldt. Ellers skal du raskmelde dig.
Om du er sagt op eller ej, handler samtalen om, hvordan og hvornår du kan raskmeldes og vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Håber du snart er på højkant og kan komme videre
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Delfin » 31. dec 2015, 23:45

Jeg plejer egentlig ikke at have specielt særlig nytårsblues, men det bider i år, at der er en, som ikke længere skal have en sms.
3
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 31. dec 2015, 23:46

Jøsses, der er en gut der rapper om at kigge på fugle ... "Skal det nu være moderne?!?" :gammel:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Sukisaki » 31. dec 2015, 23:48

ja, jeg følte mig også lige virkelig gammel der, og synes der kom noget virkelig dårlig musik, haha!
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Fillie » 31. dec 2015, 23:48

Bebob skrev:
Delfin skrev:
Fillie skrev:
Delfin skrev:
Fillie skrev:TUSIND TAK for jeres søde, kloge og varme hilsner og jeres likes. Jeg har bare været et stort tudefjæs hele aftenen.

Jeg troede slet ikke, det kunne gøre så ubeskriveligt ondt at blive fyret, men efter otte år i en organisation, hvor ens arbejde samtidig er en livsstil, og man aldrig skelner mellem at arbejde og have fri, fordi man kæmper for en sag, man virkelig tror på, tænker jeg, at det nok er ret normalt, at jeg føler så stor en... sorg, er det vel egentlig. :(

Men hvor er det fantastisk, at I findes herinde: Det er som at have en lille æske fuld af omsorgsfulde og skønne venner, man altid kan tage frem og lukke op for, når livet gør ondt. I gør en stor, stor forskel i mit liv lige nu, som ellers ikke ligefrem er en fest med sygdom, sygemelding og nu en afskedigelse.

Tak fordi I altid er lige her. Længe leve Debatten og alt det gode, den hver dag giver en masse mennesker. Debatten er ganske enkelt totalt awesome! :lun:


Jeg har ikke lige fået med, hvordan den fyring foregik. Har du bare fået et brev, uden nogen har sagt noget til dig på forhånd?


Ja, desværre. Og med en begrundelse som er mildest talt absurd, hvilket er en af årsagerne til, at jeg er så chokeret. Jeg vil oprette en tråd om det, når vi får det mere lukkede forum, hvor man udover at skulle være medlem også skal have et vist antal indlæg på bagen, da det både er meget personligt, og jeg samtidig heller ikke ønsker at sværte organisationen uanset, hvor urimeligt den længe og især nu med fyresedlen har optrådt.

Ved du eller en af I andre egentlig, om jeg stadig skal møde på Jobcenteret til en samtale, når jeg nu er opsagt? Jeg er indkaldt til sådan en sygesamtale, som man automatisk skal deltage i, når ens arbejdsgiver modtager refusion, men er jeg stadig forpligtet til at møde til den? Jeg har fem (nåede lige præcis ikke op på seks) måneders opsigelse og er blevet fritstillet, hvis det har betydning. :gruble:


Der går rigtig ged i det for mig. Nu kom jeg også til at slette mit svar.
nåede du at læse det?


Du skal til samtale, hvis du forsat er sygemeldt. Ellers skal du raskmelde dig.
Om du er sagt op eller ej, handler samtalen om, hvordan og hvornår du kan raskmeldes og vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Håber du snart er på højkant og kan komme videre


Så det gælder også, når jeg har hele fem måneders opsigelse? Skyldes det, at arbejdsgiver stadig modtager refusion, selvom jeg er opsagt? Jeg skal bare forstå det rigtigt. Mange tak for dit svar. :kys:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Pjeps » 31. dec 2015, 23:49

Det var hurtigt det stilnede af med krudtet i år , synes mindst det plejer at vare til kl 1,30 med konstant bulder og brag
3
:ninja:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 31. dec 2015, 23:51

Føj det var koldt udenfor! Nu har jeg sat mig til rette med en gang irish coffee og kransekagen. Som desværre ikke er morfars denne gang :trist: Da jeg stod udenfor tog jeg mig selv i at skulle til at ringe til ham men altså... Ja...

For en gangs skyld var jeg ikke den eneste hjemme på vejen. Der var vist nogen hjemme i 5 andre huse så vidt jeg kunne se. Den ene af naboerne kom over for at høre om jeg var alene og tilbød mig at komme over til dem :lun: Det var da super sødt men altså jeg kender jo kun hende og så foretrækker jeg stadig Debattens selskab :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"