Hvordan foretrækker I at parkere?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
ajnaM
Indlæg: 10100
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27655

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf ajnaM » 1. maj 2024, 07:33

Delfin skrev:Stort set altid med snuden først.
Parallelparkeringer er desværre ikke min spidskompetence, og jeg undgår dem så vidt muligt. Øver mig kun på lidt øde steder, hvor der er mindst chance for, at ingen stiller sig op og griner :D


Jeg har engang oplevet, at en fremmed mand seriøst satte sig på en trappesten og grinede, men han så på mit ynkelige forsøg på at parallelparkere. Da jeg efter laaaang tid fik bakset bilen på plads, rejste han sig og gik videre.

:genert:


Jeg kører i øvrigt med snuden ind - eller kører igennem, hvis der er fri plads på begge sider. Har aldrig forsøgt mig med at bakke ind - tror næsten, det ville være værre for mig end at parallelparkere (og det er jeg åbenlyst ikke særlig god til.)
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Dårlig Stemning
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2228

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Dårlig Stemning » 1. maj 2024, 16:00

Med mindre udsynet er ringe, når jeg skal væk fra stedet, parkerer jeg med forenden først.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Delfin » 1. maj 2024, 18:47

ajnaM skrev:
Delfin skrev:Stort set altid med snuden først.
Parallelparkeringer er desværre ikke min spidskompetence, og jeg undgår dem så vidt muligt. Øver mig kun på lidt øde steder, hvor der er mindst chance for, at ingen stiller sig op og griner :D


Jeg har engang oplevet, at en fremmed mand seriøst satte sig på en trappesten og grinede, men han så på mit ynkelige forsøg på at parallelparkere. Da jeg efter laaaang tid fik bakset bilen på plads, rejste han sig og gik videre.

:genert:


Jeg kører i øvrigt med snuden ind - eller kører igennem, hvis der er fri plads på begge sider. Har aldrig forsøgt mig med at bakke ind - tror næsten, det ville være værre for mig end at parallelparkere (og det er jeg åbenlyst ikke særlig god til.)


Totalt intimiderende, hvor er det dog flabet

Måske skal vi finde en fælles parkeringsplads at øve på. Den ene parkerer, og den anden jager tilskuere væk :lol:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
ajnaM
Indlæg: 10100
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27655

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf ajnaM » 1. maj 2024, 21:03

Delfin skrev:
ajnaM skrev:
Delfin skrev:Stort set altid med snuden først.
Parallelparkeringer er desværre ikke min spidskompetence, og jeg undgår dem så vidt muligt. Øver mig kun på lidt øde steder, hvor der er mindst chance for, at ingen stiller sig op og griner :D


Jeg har engang oplevet, at en fremmed mand seriøst satte sig på en trappesten og grinede, men han så på mit ynkelige forsøg på at parallelparkere. Da jeg efter laaaang tid fik bakset bilen på plads, rejste han sig og gik videre.

:genert:


Jeg kører i øvrigt med snuden ind - eller kører igennem, hvis der er fri plads på begge sider. Har aldrig forsøgt mig med at bakke ind - tror næsten, det ville være værre for mig end at parallelparkere (og det er jeg åbenlyst ikke særlig god til.)


Totalt intimiderende, hvor er det dog flabet

Måske skal vi finde en fælles parkeringsplads at øve på. Den ene parkerer, og den anden jager tilskuere væk :lol:


Så flabet!

Først troede jeg, han bare satte sig tilfældigt eller for at vente på nogen, men det var hurtigt helt tydeligt, at det kun var for at se på min parkering.

I det mindste kunne han da have tilbudt sin hjælp. :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
HappyHippo
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4403

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf HappyHippo » 2. maj 2024, 06:04

Fronten ind fordi jeg er elendig til at køre og især parkere,så vil bare have det overstået.

Min kæreste bakker altid ind, fordi det er smartest. Og det er det jo også
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15013
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25282

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf sigge » 2. maj 2024, 06:32

HappyHippo skrev:Fronten ind fordi jeg er elendig til at køre og især parkere,så vil bare have det overstået.

Min kæreste bakker altid ind, fordi det er smartest. Og det er det jo også


Altså undtagen hvis man har købt stort ind og gerne vil sætte sin indkøbsvogn tæt på bagagerummet, mens man flytter varer over i det. Så skal man i hvert fald være heldig, at der ikke holder en bil bag ens egen, så man kan tage indkøbsvognen derom. Ellers er der sjældent plads til at få en vogn ind mellem bilerne.
Eller hvis man skal have noget andet større ind i bagagerummet. Har jeg hørt. :)
1
You can't spell awesome without me.
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Petrix » 6. maj 2024, 23:08

0
27102021
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11418
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23715

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Mani » 7. maj 2024, 05:03

Petrix skrev:https://www.tvsyd.dk/fredericia/virksomhed-indfoerer-bakke-krav-paa-parkeringsplads

Hvordan er de kommet ud fra deres parkering tidligere?

Bakkekursus til de utrygge
For at tage hånd om de medarbejdere, der er utrygge, har Energinet valgt at lave en tilvænningsperiode. Derfor bliver den nye regel først indført fra 1. august, så medarbejdere, der er utrygge ved at bakke, kan nå at blive komfortable.

I beskeden, der blev sendt internt i virksomheden, fremgår det, at virksomheden også vil tilbyde et bakkekursus til de medarbejdere, der ønsker det. Kurset vil blive betalt af Energinet.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Petrix » 7. maj 2024, 06:17

Mani skrev:
Petrix skrev:https://www.tvsyd.dk/fredericia/virksomhed-indfoerer-bakke-krav-paa-parkeringsplads

Hvordan er de kommet ud fra deres parkering tidligere?

Bakkekursus til de utrygge
For at tage hånd om de medarbejdere, der er utrygge, har Energinet valgt at lave en tilvænningsperiode. Derfor bliver den nye regel først indført fra 1. august, så medarbejdere, der er utrygge ved at bakke, kan nå at blive komfortable.

I beskeden, der blev sendt internt i virksomheden, fremgår det, at virksomheden også vil tilbyde et bakkekursus til de medarbejdere, der ønsker det. Kurset vil blive betalt af Energinet.


De er vel bakket ud.
Nogen vil nok sige at det er sværere at bakke ind i en bås, så derfor tilbydes medarbejderne et bakke kursus.

At holde med fronten ud er noget man har praktiseret i off-shore segmentet i mange mange år og jeg tænker man har fået en HSEQ fra off-shore til at varetage sikkerheden i virksomheden
0
27102021
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11418
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23715

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Mani » 7. maj 2024, 09:10

Petrix skrev:
Mani skrev:
Petrix skrev:https://www.tvsyd.dk/fredericia/virksomhed-indfoerer-bakke-krav-paa-parkeringsplads

Hvordan er de kommet ud fra deres parkering tidligere?

Bakkekursus til de utrygge
For at tage hånd om de medarbejdere, der er utrygge, har Energinet valgt at lave en tilvænningsperiode. Derfor bliver den nye regel først indført fra 1. august, så medarbejdere, der er utrygge ved at bakke, kan nå at blive komfortable.

I beskeden, der blev sendt internt i virksomheden, fremgår det, at virksomheden også vil tilbyde et bakkekursus til de medarbejdere, der ønsker det. Kurset vil blive betalt af Energinet.


De er vel bakket ud.
Nogen vil nok sige at det er sværere at bakke ind i en bås, så derfor tilbydes medarbejderne et bakke kursus.

At holde med fronten ud er noget man har praktiseret i off-shore segmentet i mange mange år og jeg tænker man har fået en HSEQ fra off-shore til at varetage sikkerheden i virksomheden

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det kan være lettere at bakke ud. Der er langt større risiko for nogen går/cykler/kører bag bilen når man bakker ud.
Men altså der er så meget kvinder ikke forstår :-D
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9144
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22075

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2024, 05:38

Petrix skrev:jeg tænker man har fået en HSEQ fra off-shore til at varetage sikkerheden i virksomheden


Nah. Vi er bare først kommet med på noderne nu.
Det er også først i år blevet et krav at man holder på gelænderet når man bruger trappen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
abcd
Indlæg: 6366
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10439

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf abcd » 11. maj 2024, 05:45

Purple Haze skrev:
Petrix skrev:jeg tænker man har fået en HSEQ fra off-shore til at varetage sikkerheden i virksomheden


Nah. Vi er bare først kommet med på noderne nu.
Det er også først i år blevet et krav at man holder på gelænderet når man bruger trappen.


Holde på gelænderet på trapper - nej tak til den bakteriefælde.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge gelænderet f.eks. ned fra en togperron.
0
NonPracticingIntellectual
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. maj 2024, 20:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf NonPracticingIntellectual » 11. maj 2024, 07:01

Jeg bakker altid ind. Det er lige så hurtigt som at køre med snuden ind først, men er mere praktisk og så har jeg bedre udsyn, når jeg skal ud igen.
1
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Petrix » 11. maj 2024, 11:46

Purple Haze skrev:
Petrix skrev:jeg tænker man har fået en HSEQ fra off-shore til at varetage sikkerheden i virksomheden


Nah. Vi er bare først kommet med på noderne nu.
Det er også først i år blevet et krav at man holder på gelænderet når man bruger trappen.


I Maersk Drilling (nu Noble) har man haft gelænderreglen de sidste 10-15 år - mindst.
0
27102021
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9144
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22075

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2024, 15:25

Petrix skrev:
Purple Haze skrev:
Petrix skrev:jeg tænker man har fået en HSEQ fra off-shore til at varetage sikkerheden i virksomheden


Nah. Vi er bare først kommet med på noderne nu.
Det er også først i år blevet et krav at man holder på gelænderet når man bruger trappen.


I Maersk Drilling (nu Noble) har man haft gelænderreglen de sidste 10-15 år - mindst.


I know. Arbejdede der selv for 15 år siden.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"