Spiser du i toget?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
abcd
Kort karma: 103
Likede indlæg: 2685

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf abcd » 15. jan 2018, 07:40

Dikus skrev:Næh. Det er en meget almindelig formilering: jeg løb efter arbejde betyder heller ikke, at man løb, til man skulle på arbejde igen. Stakkels dig at gå rundt og tro, folk løbet så længe

Det er sgu ikke en almindelig formulering at sige at man har løbet i 30 minutter når man kun har løbet i 5, hold nu op. Hvis man angiver et tidsinterval man har gjort noget i, omfatter det hele tidsrummet, ellers er tidsangivelsen jo komplet ligegyldig. Når du siger at du har løbet efter arbejde, betyder det bare at du startede med at løbe efter du var færdig med arbejde. Men hvis du siger at du løb i de 12 timer fra du fik fri fra arbejde til du skulle møde igen næste morgen, betyder det at du har løbet 12 timer i træk.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 950
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 10078

Indlægaf Dikus » 15. jan 2018, 08:17

abcd skrev:
Dikus skrev:Næh. Det er en meget almindelig formilering: jeg løb efter arbejde betyder heller ikke, at man løb, til man skulle på arbejde igen. Stakkels dig at gå rundt og tro, folk løbet så længe

Det er sgu ikke en almindelig formulering at sige at man har løbet i 30 minutter når man kun har løbet i 5, hold nu op. Hvis man angiver et tidsinterval man har gjort noget i, omfatter det hele tidsrummet, ellers er tidsangivelsen jo komplet ligegyldig. Når du siger at du har løbet efter arbejde, betyder det bare at du startede med at løbe efter du var færdig med arbejde. Men hvis du siger at du løb i de 12 timer fra du fik fri fra arbejde til du skulle møde igen næste morgen, betyder det at du har løbet 12 timer i træk.

Når man har frokost i 30 minutter og spiser i dem, så må man gerne spise 10 minutter og gå en tur i 20.
0
abcd

Indlægaf abcd » 15. jan 2018, 08:58

Dikus skrev:
abcd skrev:

Når man har frokost i 30 minutter og spiser i dem, så må man gerne spise 10 minutter og gå en tur i 20.

Jeg ville heller aldrig sige at jeg spiser i 30 minutter, jeg ville sige at jeg holder frokostpause i 30 minutter.
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 39
Likede indlæg: 899

Indlægaf Frøken Himmelblå » 15. jan 2018, 09:09

I guder hvor kan debatten udvikle sig på en åndet måde en gang imellem... Nu er det præciseret, at det er i løbet af 45 minutter. Hvor meget mere suppe kan der så koges på den pind?

Jeg spiser sjældent mad i toget, kører primært med S-toget, så det er jo generelt korte ture. Hvis jeg endelig spiser, er det som regel noget fra 7-eleven. Jeg er pænt ligeglad med hvad andre tænker. Hvis andre har lugtende mad med, kan jeg da godt tænke "øv". Men så er det heller ikke værre.

Men derudover er jeg åbenbart af den sjældne type, der mest af alt bliver misundelig, når andre spiser f.eks. McDonalds mad i toget :genert:
22
Vir prudens non contra ventum mingit
fisken80
Kort karma: 174
Likede indlæg: 5397

Indlægaf fisken80 » 16. jan 2018, 15:53

Når alle andre forstod det og man ikke selv gjorde, så læser man måske ting lidt for bogstaveligt...
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
abcd

Indlægaf abcd » 16. jan 2018, 15:59

fisken80 skrev:Når alle andre forstod det og man ikke selv gjorde, så læser man måske ting lidt for bogstaveligt...

Måske. Jeg synes evnen til at læse hvad der bliver skrevet og ikke alt muligt andet er en udpræget mangelvare, både herinde og alle mulige andre steder, så jeg gør mig umage for at læse hvad folk skriver og høre hvad de siger, og ikke gætte på hvad jeg tror de tænker og siger. Det skal du have lov at mene er dumt, men normalt er det ikke værre end at hvis der opstår en misforståelse, rettes den, og så tager vi den derfra. Jeg er ikke med på hvorfor det skal blive et kæmpe drama at jeg læste hvad hun skrev, og forholdt mig til det, hun senere rettede det, og så kunne jeg så forholde mig til det rettede udsagn. Er det bare ulideligt at jeg har ret i at hun skrev noget andet end hun mente eller hvad?
0
abcd

Indlægaf abcd » 16. jan 2018, 16:07

Nomine skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:Når alle andre forstod det og man ikke selv gjorde, så læser man måske ting lidt for bogstaveligt...

Måske. Jeg synes evnen til at læse hvad der bliver skrevet og ikke alt muligt andet er en udpræget mangelvare, både herinde og alle mulige andre steder, så jeg gør mig umage for at læse hvad folk skriver og høre hvad de siger, og ikke gætte på hvad jeg tror de tænker og siger. Det skal du have lov at mene er dumt, men normalt er det ikke værre end at hvis der opstår en misforståelse, rettes den, og så tager vi den derfra. Jeg er ikke med på hvorfor det skal blive et kæmpe drama at jeg læste hvad hun skrev, og forholdt mig til det, hun senere rettede det, og så kunne jeg så forholde mig til det rettede udsagn. Er det bare ulideligt at jeg har ret i at hun skrev noget andet end hun mente eller hvad?

Ordkløveri og flueknepperi er simpelthen så usexet.

Forestiller du dig at jeg er interesseret i om du synes at jeg er sexet? Jeg misforstod Sangius' indlæg, jeg troede hun mente at hun spiste i 45 minutter fordi det skrev hun, og jeg har tit set folk spise i 45 minutter i toget. Hvis jeg troede at hun mente at hun spiste i 10 minutter, ville jeg ikke have misforstået det med vilje. Det rettede hun så, og det er fint, der burde ikke være mere i det. Det er hele efterspillet som er noget fjolleri - det virker som om det er vigtigt at jeg ikke får ret.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 472
Likede indlæg: 8812

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 19:56

abcd skrev:Hvad spiste du, siden det skulle tage 45 minutter? Æg, bacon og pølser? Morgenmad på farten for mig har altid været en drikkeyoghurt. Et rundstykke med smør kunne også gå an. Eller tilsvarende som kan indtages på få minutter og som ikke fylder og lugter. Og jeg ville nok have indtaget det imellem toget og arbejdspladsen.

Jeg synes nogle af jer gør det at spise på farten meget kompliceret, det kan sagtens lade sig gøre uden det skal være et stort og lugtende arrangement som forstyrrer ens medrejsende i 45 minutter.

Men hvis du har læst tråden vil du også vide at nogen finder lugten fra drikkeyoghurt frastødende. Eller også var det i en anden tråd, men pointen er jo den samme.

Det er ikke let at gøre alle tilfredse :panik:
0
Forarget kan man altid blive
Roses are red
Violets are blue
Garlic bread
Blink 182
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 410
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 2757

Indlægaf FrøkenM » 16. jan 2018, 20:56

Ja, jeg spiser i toget. Når jeg tager turen Aalborg-KBH og retur så er det rimelig svært at undgå. Ligeledes når jeg til tider skal til Århus, Horsens, Skanderborg, Fredericia eller andre steder til møder der enten starter eller slutter uhensigtsmæssigt.

I så fald har jeg enten mad med, køber sandwich, en enkelt burger eller andet afhængig af hvad der lige passer. Gider ikke sidde og blive dårlig i et tog fordi jeg ikke får mad når jeg er sulten. Det har jeg prøvet og det er altså, alt andet lige værre end risikoen for at genere andre. Men jeg har så heller ikke ligefrem mad med der lugter, som oftest er det også nok med frugt eller et stykke brød med smør, men ikke hvis turen er +4 timer.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 15
Likede indlæg: 393

Indlægaf DenBruneMunk » 16. jan 2018, 20:57

Man skal først tage toget, før man kan begynde at spise der, så nej.
0
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1206

Indlægaf Sevii » 17. jan 2018, 17:16

Da jeg pendlede, så spiste jeg engang imellem. Jeg er også ligeglad om andre spiser i toget. Også selvom det lugter. Lugten plejer at forsvinde igen. Det værste har dog været, hvis en person har spist gulerødder fra København til Odense. Det kan jeg ikke klare! :genert:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 12
Likede indlæg: 261

Indlægaf Suzan » 18. jan 2018, 08:49

Jeg spiser også i toget.
Er som regel ikke generet af andres mad - okay, der var en med noget fiske-stinky en dag, men det er virkelig undtagelsen.

Jeg synes det er langt langt værre at sidde i nærheden af en ryger eller en parfumebombe - og generelt bryder jeg mig ikke om offentlig transport.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 17
Likede indlæg: 564

Indlægaf Stitch » 18. jan 2018, 09:12

Jeg bliver som regel sulten og tørstig så snart jeg ved, at jeg skal rejse i over en halv time. Det må være pyskosomatisk :lol2:. Så jeg spiser glad og gerne i offentlig transport. Dog helst ikke lugtende mad (som regel bare yoghurt, frugt, müslibar eller lignende).

Jeg drikker dog både gerne kaffe og energidrinks. Jeg synes de dufter godt. Til gengæld synes jeg, al anden sodavand lugter virkelig ildelugtende.

Jeg spilder så meget tid på transport, så bruger gerne tiden på mad.
0
Kirstenkp
Kort karma: 5
Likede indlæg: 96

Indlægaf Kirstenkp » 18. jan 2018, 17:12

Jeg sidder lige nu i lyntoget tværs over landet. Jeg kan afsløre at her hvor jeg sidder har 7 ud af 8 spist indtil videre. Nummer 8 sover!
6
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 54
Likede indlæg: 636

Indlægaf Mavis » 18. jan 2018, 18:08

Ja, jeg gør. Ikke makrel i tomat, for eksempel, men jeg spiste her tidligere en wrap med noget chili-kikærte fyld.

Jeg synes egentlig ikke, man kan forlange særlig opførsel i det offentlige udover "ekstremerne" -makrel i tomat, ekstrem høj musik, par der decideret gramser på hinanden osv.
1
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"