Spiser du i toget?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 683
Likede indlæg: 13138

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 18:10

Kirstenkp skrev:Jeg sidder lige nu i lyntoget tværs over landet. Jeg kan afsløre at her hvor jeg sidder har 7 ud af 8 spist indtil videre. Nummer 8 sover!

Har den åben mund? Så kan h*n jo måske komme til det :santa2:
7
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Mamaseraptor
Kort karma: 44
Likede indlæg: 536

Indlægaf Mamaseraptor » 18. jan 2018, 18:29

Nej. Drikker kun kaffe og PepsiMax i toget.
0
ajnaM
Kort karma: 227
Likede indlæg: 4673

Indlægaf ajnaM » 19. jan 2018, 07:34

Jeg spiser glad og gerne i toget. Rejser typisk enten med arbejde eller med børn, hvis jeg er med toget på tværs af landet - er det med arbejde, er jeg typisk tidligt afsted og sent hjem, og så er det ret oplagt at spise i toget. Er det med børn, spiser de nærmest hele døgnet, og dermed også i toget.

Jeg tænker egentlig mig selv som en, der tager ret meget hensyn til andre i det offentlige rum. Men lige her må jeg indrømme, at jeg er lidt ligeglad med eventuelle medrejsende, der kan hidse sig op over en sandwich eller et rundstykke.
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 218
Likede indlæg: 2125

Indlægaf Evapeva » 21. jan 2018, 00:04

Jeg kan huske engang for 10+ år siden, hvor jeg rejste fra Vejle-KBH. Foran mig sad en fyr, der pakkede en rugbrødsklapper, en hel tomat og et kogt æg op. Dertil drak han sort kaffe fra egen termokande. Jeg kunne spotte på hans bøger, at han læste geografi. Og jeg tænkte, at han var det hyggeligste væsen i verden lige dér. Hans æg stank selvfølgelig, men der var noget ægte gammeldags over ham og hans mad og kaffe, selvom han var på min egen alder. Jeg selv sad med en cola og en megadyr, lillebitte sandwich fra DSB-kiosken. Jeg følte mig så plastik i forhold til ham.

---

Men jeg har også altid haft en svaghed for mennesker, der gider stå og smøre sig en madpakke om morgenen. Det er så nobelt, på en eller anden skør måde. Engang på vej til uni så jeg en ung fyr, der væltede på scooter. Hans bøger fløj rundt i luften. Ditto hans madpakke med seks halve, som splattede ud på asfalten. Lige dét, at hans madpakke nu var passé for den dag, havde jeg så ondt af på hans vegne. :D
13
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 683
Likede indlæg: 13138

Indlægaf Juki » 21. jan 2018, 00:34

Evapeva skrev:Jeg kan huske engang for 10+ år siden, hvor jeg rejste fra Vejle-KBH. Foran mig sad en fyr, der pakkede en rugbrødsklapper, en hel tomat og et kogt æg op. Dertil drak han sort kaffe fra egen termokande. Jeg kunne spotte på hans bøger, at han læste geografi. Og jeg tænkte, at han var det hyggeligste væsen i verden lige dér. Hans æg stank selvfølgelig, men der var noget ægte gammeldags over ham og hans mad og kaffe, selvom han var på min egen alder. Jeg selv sad med en cola og en megadyr, lillebitte sandwich fra DSB-kiosken. Jeg følte mig så plastik i forhold til ham.

---

Men jeg har også altid haft en svaghed for mennesker, der gider stå og smøre sig en madpakke om morgenen. Det er så nobelt, på en eller anden skør måde. Engang på vej til uni så jeg en ung fyr, der væltede på scooter. Hans bøger fløj rundt i luften. Ditto hans madpakke med seks halve, som splattede ud på asfalten. Lige dét, at hans madpakke nu var passé for den dag, havde jeg så ondt af på hans vegne. :D

Oh no, stakkels scooterknægt :lol:

Jeg tror jeg har nævnt det herinde før, men jeg er engang stødt på en der havde en toastmaskine med i et InterCity-tog. Det var squ også ret mærkeligt, men hun var da så høflig at tilbyde os andre rejsende en ny, hjemmelavet toast :lol:
5
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 1038
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 11300

Indlægaf Dikus » 21. jan 2018, 07:58

Juki skrev:
Evapeva skrev:Jeg kan huske engang for 10+ år siden, hvor jeg rejste fra Vejle-KBH. Foran mig sad en fyr, der pakkede en rugbrødsklapper, en hel tomat og et kogt æg op. Dertil drak han sort kaffe fra egen termokande. Jeg kunne spotte på hans bøger, at han læste geografi. Og jeg tænkte, at han var det hyggeligste væsen i verden lige dér. Hans æg stank selvfølgelig, men der var noget ægte gammeldags over ham og hans mad og kaffe, selvom han var på min egen alder. Jeg selv sad med en cola og en megadyr, lillebitte sandwich fra DSB-kiosken. Jeg følte mig så plastik i forhold til ham.

---

Oh no, stakkels scooterknægt :lol:

Jeg tror jeg har nævnt det herinde før, men jeg er engang stødt på en der havde en toastmaskine med i et InterCity-tog. Det var squ også ret mærkeligt, men hun var da så høflig at tilbyde os andre rejsende en ny, hjemmelavet toast :lol:

Øj. Hvorfor har jeg aldrig rejst med hende? :lol:
1
abcd
Kort karma: 120
Likede indlæg: 3770

Indlægaf abcd » 21. jan 2018, 08:41

Jeg foretrækker generelt at sidde ved siden af kvinder i offentlig transport. De larmer mindre, og de fylder mindre. Men lige med mad synes jeg tit det er omvendt. En 120 kilos mand kyler 5 cheeseburgere ned på 5 minutter, og så er han færdig med det. En 50 kilos kvinde kommer med en salat hvor hun tager bittesmå bidder som hun omhyggeligt knaser på 27 gange inden hun synker det. Det tager en halv time inden hun har kæmpet sig igennem det. Og man kan tydeligt se at hun prøver at spise så stille som muligt, hun smasker aldrig, men hun kan ikke flygte fra salatens knasen, og i stedet for bare at få det overstået, snegler hun sig igennem det. Det er som hvis man brugte en halv time på at hive et plaster af.
2
Maria86
Kort karma: 6
Likede indlæg: 59

Indlægaf Maria86 » 23. jan 2018, 21:20

Jeg spiser i toget når jeg skal på længere ture. Fx Aalborg midt Sjælland. Den tur tager over 6 timer. Jeg skal jo også lige fra mig selv og ind til Aalborg. Jeg bliver sur når jeg ikke får mad i længere tid :(
0
Brugeravatar
filankbh
Kort karma: 2
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 11

Indlægaf filankbh » 31. jan 2018, 10:29

Ja, men ikke store måltider.
Har som regel en snack med når jeg skal på arbejde.
Men hvis jeg skal til fyn/jylland kan jeg sagtens finde på at tage mad med, da turene er længere end 2 timer.
0
Læser til IT Supporter på TEC | Sæson 2018 på Bakken :)
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2004
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 19408

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2018, 10:54

Ja, det gør jeg. Jeg ville ikke i min vildeste fantasi have regnet med at skinke var værre en lunken rugbrød :stoned:

Men ved I hvad der er irriterende?
Folk der ser film/hører musik og man kan høre det svagt i deres hovedtelefoner. Eller mere end svagt.
Nej, hvor er det irriterende! Jeg fristes til at sige at det er for barnligt ikke at kunne underholde sig selv analogt i de par timer det varer. Hvor afhængig kan man lige være af stimulans? :devil:

Så jeg ville med stor sandsynlighed sidde og vende indvendigt øjne af densyngendelussing for hendes høretelefoner og hun gøre det samme af mig for min rugbrødsmad (som jeg indtil denne tråd troede var det hensynsfulde valg)

Morale? -Man kan ikke vinde.
2
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
No1
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1420

Indlægaf No1 » 1. feb 2018, 15:31

Folk med deres høretelefoner og høje musik, som kan hæres igennem. Seriøst. Hvorfor Fuck sætter man sig i en stillekupé for at larme mest muligt? Wahhh. Så vil jeg hellere høre på en, der knaser salat.
1
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 95
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 1883

Indlægaf vulpesVelox » 1. feb 2018, 18:00

Jeg glemmer altid madpakken, så det er meget sjældent. Jeg kan dog godt finde på at spidse blyant. Højlydt, omend i det små.
0
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1180

Indlægaf Ladysparrow » 4. feb 2018, 17:12

Jeg spiser i toget og tager det med jeg vil. Gerne en sandwich der ikke er for meget snask i. Gider ikke sidde og gratte med det. En slippe og en sodavand kan også sagtens glide ned.
1
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 100
Likede indlæg: 898

Indlægaf Precaseptica » 5. feb 2018, 10:34

Som udgangspunkt nej. Men efter en bytur i KBH så kan jeg sagtens finde på at købe noget McD med fra hovedbanegården. Ligesom alle de andre klokken 3 om natten.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 577
Likede indlæg: 4808

Indlægaf Kommodedyret » 5. feb 2018, 10:54

Jeg synes at det er lidt overraskende at det skal gøres til et issue.
De fleste toge er indrettet med borde og kopholdere, og det er ikke særlig mange år siden at DSB havde stewardesser med madvogne i IC3 togene. Man kan også købe mad på de store stationer, i alle mulige afskygninger.

Altså jeg kan godt se at ekstrem opførsel er et problem, fx ting der lugter super meget eller larmer meget. Men en helt almindelig madpakke eller høretelefoner synes jeg altså at der skal være plads til.
6
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"