Alternativer til Dacia Lodgy?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Zonta » 12. mar 2018, 11:57

Ja, overskriften siger nok meget sig selv.

Lige nu har vi en Skoda Fabia hatchback og vi er super glade for den! Dog står vi i den situation, at familien er udvidet med en hund (en golden/lab-blanding, der ender på 30-35 kg) og til sommer udvider vi med en baby. Det er ganske enkelt umuligt for os at have begge væsener + oppakning, når vi skal nogen steder til den tid.

Jeg så lige en Dacia Lodgy på en parkeringsplads i dag og kunne egentlig godt tænke mig et ordentligt skrummel af en bil, hvor der er plads til alt - gerne med det firkantede bagagerum, da det vil gøre mest plads til hundebur (nårh ja og weekendseng, barnevogn og alt det andet crap, man skal have med :lol: ).

For nogle år siden, da Dacia kom på markedet havde de vist nogle forfærdelige NCAP-tests, men er de blevet bedre siden? Og hvis ikke vi skal ud i et Dacia-skrummel, hvad skal vi så? Prisen er mindre vigtig, omend vi ikke skal op i Porsche-priser :fløjt: Kort sagt - hit me!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. mar 2018, 12:25

Citroen c4 grande picasso
Opel Zafira
Renualt grande scenic
VW caddy
VW Touran

alle modellerne er 7 personers, med gode dybe bagagerum. De står ikke så stærkt på prisen som Dacia gør, men man får jo det mere for pengene agtigt, mindre "plastic fantastic" :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Tobywan » 12. mar 2018, 12:37

Skoda er lige kommet med den nye Kodiaq med masser af plads:
http://www.skoda.dk/modeller/kodiaq-family/kodiaq

Ellers vil jeg sige Octavia stationcar er det optimale i forhold til plads/kvalitet pris generelt set. Vi er 2 personer + baby + Golden retriever i vores og der er rigeligt med plads til alt + mere. Det er en VW platform, hvor alt praktisk talt er identisk med en Golf. Dog er Octavia lidt større.

Personligt ville jeg aldrig vove mig ud i en Dacia. Hverken i forhold til byggekvalitet, køreglæde eller sikkerhed. Derudover synes jeg bare den er virkelig styg at se på, men det kan du jo være ligeglad med :P

NCAP fra 2012 (det er den nyeste) på en Lodge er heller ikke imponerende:
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/lodgy/10918
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Zonta » 12. mar 2018, 12:42

Tobywan skrev:Skoda er lige kommet med den nye Kodiaq med masser af plads:
http://www.skoda.dk/modeller/kodiaq-family/kodiaq

Ellers vil jeg sige Octavia stationcar er det optimale i forhold til plads/kvalitet pris generelt set. Vi er 2 personer + baby + Golden retriever i vores og der er rigeligt med plads til alt + mere. Det er en VW platform, hvor alt praktisk talt er identisk med en Golf. Dog er Octavia lidt større.

Personligt ville jeg aldrig vove mig ud i en Dacia. Hverken i forhold til byggekvalitet, køreglæde eller sikkerhed. Derudover synes jeg bare den er virkelig styg at se på, men det kan du jo være ligeglad med :P

NCAP fra 2012 (det er den nyeste) på en Lodge er heller ikke imponerende:
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/lodgy/10918

Den er sygt grim :lol:

Jeg synes bare tit, at man i SC ikke får den mere eller mindre flade bagklap, som jeg egentlig godt kan li'. Giver det mening? :genert: Jeg føler lidt, at der er noget spildplads :gruble:

Og ellers er jeg helt med på Skoda-vognen. Vi er selv sindssygt glade for vores Fabia, men der er altså bare for lidt plads i :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Zonta » 12. mar 2018, 12:43

Madam Pomfrey skrev:Citroen c4 grande picasso
Opel Zafira
Renualt grande scenic
VW caddy
VW Touran

alle modellerne er 7 personers, med gode dybe bagagerum. De står ikke så stærkt på prisen som Dacia gør, men man får jo det mere for pengene agtigt, mindre "plastic fantastic" :D

Det er ikke fordi vi har brug for 7 sæder - det skulle da lige være om en 5-8-10 år, når junior + venner skal køres til fodbold/håndbold/whatever-kamp :lol: Men det er ikke noget vi kommer til at bruge i hverdagen :)

Og altså - de færreste biler står lige så stærkt på prisen, som Dacia gør. Min første indskydelse er også at holde mig langt væk fra Dacia, men det var mere formen på bilen jeg godt kunne li' :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Tobywan » 12. mar 2018, 12:49

Zonta skrev:
Tobywan skrev:Skoda er lige kommet med den nye Kodiaq med masser af plads:
http://www.skoda.dk/modeller/kodiaq-family/kodiaq

Ellers vil jeg sige Octavia stationcar er det optimale i forhold til plads/kvalitet pris generelt set. Vi er 2 personer + baby + Golden retriever i vores og der er rigeligt med plads til alt + mere. Det er en VW platform, hvor alt praktisk talt er identisk med en Golf. Dog er Octavia lidt større.

Personligt ville jeg aldrig vove mig ud i en Dacia. Hverken i forhold til byggekvalitet, køreglæde eller sikkerhed. Derudover synes jeg bare den er virkelig styg at se på, men det kan du jo være ligeglad med :P

NCAP fra 2012 (det er den nyeste) på en Lodge er heller ikke imponerende:
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/lodgy/10918

Den er sygt grim :lol:

Jeg synes bare tit, at man i SC ikke får den mere eller mindre flade bagklap, som jeg egentlig godt kan li'. Giver det mening? :genert: Jeg føler lidt, at der er noget spildplads :gruble:

Og ellers er jeg helt med på Skoda-vognen. Vi er selv sindssygt glade for vores Fabia, men der er altså bare for lidt plads i :D


Tag i hvert fald forbi en forhandler og prøv en Octavia / Kodiaq. De er begge væsentlig større end Fabia. :)
Jeg føler i hvert fald ikke der er spildplads i vores bagagerum. Uanset hvad er det jo også ret begrænset hvad du rent sikkerhedsmæssigt kan placere så højt. Da vi købte havde Octavia klassens største bagerum, men det er jo ret nemt at sammenligne ud fra bilens specifikationer.

Ellers er der jo også altid muligheden for at gå i klasse op (Superb, Passet, Insignia osv)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Zonta » 12. mar 2018, 13:13

Tobywan skrev:
Zonta skrev:
Tobywan skrev:Skoda er lige kommet med den nye Kodiaq med masser af plads:
http://www.skoda.dk/modeller/kodiaq-family/kodiaq

Ellers vil jeg sige Octavia stationcar er det optimale i forhold til plads/kvalitet pris generelt set. Vi er 2 personer + baby + Golden retriever i vores og der er rigeligt med plads til alt + mere. Det er en VW platform, hvor alt praktisk talt er identisk med en Golf. Dog er Octavia lidt større.

Personligt ville jeg aldrig vove mig ud i en Dacia. Hverken i forhold til byggekvalitet, køreglæde eller sikkerhed. Derudover synes jeg bare den er virkelig styg at se på, men det kan du jo være ligeglad med :P

NCAP fra 2012 (det er den nyeste) på en Lodge er heller ikke imponerende:
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/lodgy/10918

Den er sygt grim :lol:

Jeg synes bare tit, at man i SC ikke får den mere eller mindre flade bagklap, som jeg egentlig godt kan li'. Giver det mening? :genert: Jeg føler lidt, at der er noget spildplads :gruble:

Og ellers er jeg helt med på Skoda-vognen. Vi er selv sindssygt glade for vores Fabia, men der er altså bare for lidt plads i :D


Tag i hvert fald forbi en forhandler og prøv en Octavia / Kodiaq. De er begge væsentlig større end Fabia. :)
Jeg føler i hvert fald ikke der er spildplads i vores bagagerum. Uanset hvad er det jo også ret begrænset hvad du rent sikkerhedsmæssigt kan placere så højt. Da vi købte havde Octavia klassens største bagerum, men det er jo ret nemt at sammenligne ud fra bilens specifikationer.

Ellers er der jo også altid muligheden for at gå i klasse op (Superb, Passet, Insignia osv)

Jeg tror vi sætter bagagerumsgitter (hedder det det? Det, der sidder bag nakkestøtterne på bagsiden) :) Og ja, vi skal helt sikkert ud at prøve forskellige biler. Det gjorde vi i øvrigt også, da vi købte Fabia'en. Vi prøvede alle modeller i den størrelse :lol:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Tobywan » 12. mar 2018, 13:19

Zonta skrev:Jeg tror vi sætter bagagerumsgitter (hedder det det? Det, der sidder bag nakkestøtterne på bagsiden) :) Og ja, vi skal helt sikkert ud at prøve forskellige biler. Det gjorde vi i øvrigt også, da vi købte Fabia'en. Vi prøvede alle modeller i den størrelse :lol:


Så skal I jo nok finde det rigtige. Jeg har bare en personlig antipati overfor de høje biler, men det kan selvfølgelig være det rigtige valg for jer ;)

Held og lykke med købet :)
1
Brugeravatar
Lakridskonfekten
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. dec 2017, 14:17
Kort karma: 2
Likede indlæg: 83

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Lakridskonfekten » 12. mar 2018, 13:35

Jeg ville nok også holde mig fra Dacia.
Først og fremmest på grund af sikkerheden, eller mangel på samme, men også pga. Kvalitet og køreegenskaber.
I den forbindelse, kan jeg ikke lade være med at genkalde mig en anmeldelse af den, jeg engang læste.

"Lodgy er noget af en balje at køre, og helt og aldeles blottet for charme. Der er højt til loftet, hvilket får føreren til at ligne en pygmæ, og styretøjet meddeler intet om, hvad forhjulene foretager sig. Til gengæld er der fremragende pladsforhold på alle tre sæderækker, og et acceptabelt støjniveau (vi har kun kørt dieselvarianten)." Kilde: Bilmagasinet :nerve: :lol:

Anmeldelsen er godt nok fra 2013, men det er vist stadig grundlæggende den samme bil.


Udover dem som allerede er nævnt, kunne i også se på:

BMW 2-serie Gran Tourer
Ford Galaxy
Nissan x-trail
Peugeot 5008 suv
Seat Alhambra
Vw sharan

Allesammen "7 personers med god plads" biler.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Zonta » 12. mar 2018, 13:38

Lakridskonfekten skrev:Jeg ville nok også holde mig fra Dacia.
Først og fremmest på grund af sikkerheden, eller mangel på samme, men også pga. Kvalitet og køreegenskaber.
I den forbindelse, kan jeg ikke lade være med at genkalde mig en anmeldelse af den, jeg engang læste.

"Lodgy er noget af en balje at køre, og helt og aldeles blottet for charme. Der er højt til loftet, hvilket får føreren til at ligne en pygmæ, og styretøjet meddeler intet om, hvad forhjulene foretager sig. Til gengæld er der fremragende pladsforhold på alle tre sæderækker, og et acceptabelt støjniveau (vi har kun kørt dieselvarianten)." Kilde: Bilmagasinet :nerve: :lol:

Anmeldelsen er godt nok fra 2013, men det er vist stadig grundlæggende den samme bil.


Udover dem som allerede er nævnt, kunne i også se på:

BMW 2-serie Gran Tourer
Ford Galaxy
Nissan x-trail
Peugeot 5008 suv
Seat Alhambra
Vw sharan

Allesammen "7 personers med god plads" biler.

Det lyder ellers som en fremragende anmeldelse :lol:

I forhold til Sharan vs. Touran - ligger prisforskellen så kun i, at der i Sharan er 7 sæder? :genert: Umiddelbart synes jeg prisforskellen på næsten 200.000 kr. er meget - de ligner hinanden virkelig meget eksteriør-mæssigt.

Tror desværre BMW'en bliver for dyr - selvom jeg godt ved, at jeg sagde, der ikke var nogen begrænsning :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Lakridskonfekten
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. dec 2017, 14:17
Kort karma: 2
Likede indlæg: 83

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Lakridskonfekten » 12. mar 2018, 13:59

Forskellen er størrelsen.
Touran er 453 cm lang og har et bagagerum på 633 l. Med 5 sæder.
Sharan er 485 cm lang og har et bagagerum på 809l. Med 5 sæder.

I øvrigt er vw sharan og Seat alhambra, mere eller mindre den samme bil.
Sharan's priser starter fra 456000 kr. Alhambra's fra 354000 kr. :fløjt:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Zonta » 12. mar 2018, 14:05

Lakridskonfekten skrev:Forskellen er størrelsen.
Touran er 453 cm lang og har et bagagerum på 633 l. Med 5 sæder.
Sharan er 485 cm lang og har et bagagerum på 809l. Med 5 sæder.

I øvrigt er vw sharan og Seat alhambra, mere eller mindre den samme bil.
Sharan's priser starter fra 456000 kr. Alhambra's fra 354000 kr. :fløjt:

:worship: Tak :D

Synes godt det der bil-show kan blive liiiidt uoverskueligt når man sidder og sammenligner så mange forskellige. Og altså lige nu har vi jo også en Fabia. Vi kunne jo ligeså godt have valgt en Golf/Polo, men priserne var jo også derefter. Og vi synes Skodaen er en mega lækker bil. Og Seat hører jo til i samme firma. Det er sgu lidt åndet. Når vi åbnet kølerhjelmen på vores, står der jo Audi og VW på det mest :lol2:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. mar 2018, 20:12

Zonta skrev:
Madam Pomfrey skrev:Citroen c4 grande picasso
Opel Zafira
Renualt grande scenic
VW caddy
VW Touran

alle modellerne er 7 personers, med gode dybe bagagerum. De står ikke så stærkt på prisen som Dacia gør, men man får jo det mere for pengene agtigt, mindre "plastic fantastic" :D

Det er ikke fordi vi har brug for 7 sæder - det skulle da lige være om en 5-8-10 år, når junior + venner skal køres til fodbold/håndbold/whatever-kamp :lol: Men det er ikke noget vi kommer til at bruge i hverdagen :)

Og altså - de færreste biler står lige så stærkt på prisen, som Dacia gør. Min første indskydelse er også at holde mig langt væk fra Dacia, men det var mere formen på bilen jeg godt kunne li' :D



Regnede heller ikke med det var de 7 sæder i havde brug for, men det er jo tit den detalje der gør at bilen har et stort rummeligt bagagerum, og er lidt mere firkantet i det. og har noget højde.

Vi havde en fiat dobló nogle år, fantastisk børne container, god højde i sæderne når ungerne skulle spændes fast. Og man kaster bare hele barnevognen ind i bagagerummet, skal kun lige lægge kalechen ned. :klap: :klap: :klap: :klap:
Men køn var den ikke
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Alternativer til Dacia Lodgy?

Indlægaf kidkomb » 12. mar 2018, 20:16

Hvis I er glade for Skoda, så synes jeg bare at I skal vælge en Octavia.
Den holder også brugtprisen fint og er rummelig uden at blive en balje :D
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"