Trafik bøde

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Trafik bøde

Indlægaf cola » 21. mar 2018, 12:48

Er der nogen herinde der ved om der kan komme noget godt ud af at nægte en bøde. Jeg har fået en bøde som jeg slet ikke vil vedkende mig, det er for hasarderet overhaling, og den er jeg slet ikke enig i, da jeg ved at jeg har haft ham jeg overhaledes forlygter i mit bagspejl. og det er hvad jeg lærte da jeg tog kørekort.
Jeg blev senere ringet op af politiet der spørger ind til sagen og han har åbenbart også fået at vide at farten havde været noget andet, for han blev overrasket da jeg sagde at dem jeg overhalede havde kørt 60 på en 80 strækning. Han sagde så at jeg stod til en bøde.

Men hvor sikker er sådan en bøde, hvor jeg ikke er blevet stoppet, de har intet bevis, i hvert fald ikke så vidt jeg ved, og hvor de bare ringer til mig længe efter og først 2 måneder senere sender bøden.

Personligt tager jeg den gerne i retten, hvis jeg har en chance for at få den annulleret. Men jeg kender ikke til den slags, og andre bøder jeg har fået gennem tiden har jeg "gladelig" betalt.

btw bøden er ikke stor, men jeg syntes ikke den er rigtig.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Trafik bøde

Indlægaf landsbytossen » 21. mar 2018, 12:57

Forstår jeg det rigtigt, at du har fået en bøde på baggrund af en anmeldelse af en anden trafikant ?

Den ville jeg helt sikkert bruge en time i retten på.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 21. mar 2018, 14:12

landsbytossen skrev:Forstår jeg det rigtigt, at du har fået en bøde på baggrund af en anmeldelse af en anden trafikant ?

Den ville jeg helt sikkert bruge en time i retten på.

Ja det er så vidt jeg ved en anden billist der har ringet og brokket sig, for som andre har fortalt, havde det været politiet i civil eller lign, havde de stoppet mig med det samme.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 21. mar 2018, 14:27

Kan man virkelig få bøder på en bilists udsagn om noget som er flere uger gammelt, og er en observation af en anden bilist, som alligevel kan fortolke og forstå som de lyster. Er det ikke derfor det kun er politiet som kan give bøder? Eller nu kan jeg forstå vi alle kan, bare vi siger vi så noget? hmmm, det vil jeg også gerne gå i retten for, og håbe han betaler omkostninger forbundet med fremmøde, som retten ellers vil betale kørsel, det skal den klovn da have lov til, og en bøde for at spilde deres tid.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Trafik bøde

Indlægaf Shmartiesh » 21. mar 2018, 15:14

Jeg tror da jeg skal til at ringe lidt mere til politiet, når jeg ser idioter der overhaler udenom helleanlæg :tie:

Troede slet ikke de brugte tid på ting de ikke selv har observeret i trafikken. Altså udover ulykker selvf. Jeg havde ikke accepteret den. Synes klart den skal videre.

Gad vide hvem der har tisset på den anden bilist sukkermad..
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Trafik bøde

Indlægaf lillebjoern » 21. mar 2018, 15:19

Jeg synes godt nok det lyder mærkeligt at de bare udskriver en bøde for noget, den anden bilist egentlig bare kunne have fundet på. Hvis der ikke var andre på vejen var der jo kun dig og ham som vidner? Har du spurgt ind til hvem der har anmeldt det?

Edit: Hov, jeg kan se at det er en anden bilist der har meldt det. Det må man måske gerne? :gruble:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 21. mar 2018, 15:23

Selv med et dash cam, så taler vi om en bagud liggende bilist, som ikke kan bevises hvad sker når han alligevel først er foran ham? Så det mulige dashcam har vist ingen funktion selvom der er optaget en sekvens.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Trafik bøde

Indlægaf Sangius » 21. mar 2018, 15:33

Du burde havde modtaget en sigtelse, før du kan få en bøde.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 21. mar 2018, 15:40

cola skrev:Jeg blev senere ringet op af politiet der spørger ind til sagen og han har åbenbart også fået at vide at farten havde været noget andet, for han blev overrasket da jeg sagde at dem jeg overhalede havde kørt 60 på en 80 strækning. Han sagde så at jeg stod til en bøde.

Egentlig vil jeg slet ikke tro på dette. En politi betjent som ringer op og siger du vil få en bøde?

Tror du ikke selv, nogen laver gæk med dig, vi er tæt på påske? Det lyder slet ikke som en politi opførsel at ringe og anklage dig for noget på telefonen og give dig en bøde uden du præsenteres for beviserne.? Det er da det som er hele argumentet på motorvejen når betjenten trækker dig ind i bilen og du kan se du kører for hurtigt og du skal arkende det er sandt.

Altså... Det må være en joke.
8
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 21. mar 2018, 17:29

Jeg har modtaget bøden på e-boks fra rigspolitiet. Men ud fra det i også siger så vil jeg klage og håbe at det er det. For sådan som jeg har forstået det så er det kun 1 bil der har brokket sig og selv hvis det er en civil betjent og selv med dashcam, så skulle han, efter hvad andre har fortalt mig, have stoppet mig efter forseelsen.
Altså personligt så håber jeg et sted der er film af hvad der er sket, så jeg kan se hvad jeg gjorde galt, så jeg kan undgå at gøre det igen, for pt så føler / mener jeg ikke jeg gjorde noget galt, der var endda lang tid til at de modkørende kom op, så havde tid til at ligge og blinke og give tid til den bil jeg ville ind foran til at beslutte sig for hvad han ville, og jeg mener / tror at han gav plads til at jeg kunne komme ind... så igen jeg er virkelig ikke sikker på hvor jeg kører hasaderet
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 21. mar 2018, 17:41

Håber du vender tilbage og opdaterer tråden , når det er endeligt afklaret.

Det kan jo være en opfordring til alle danskere og en artikel i nyhederne, at gøre alle opmærksom på at man kan lave en personlig anmeldelse af folk som kører ind foran en, en som overhaler ved siden af en , eller andet som man mener er ulovligt, og så anmelde dem ved at skrive pladen ned, evt. ved at vise dashcam af bilisten, hvis det er det som er årsagen.

Så hele forløbet bliver spændende og måske værd at bringe op, hvis der ikke er tale om en civil betjent som ikke stoppede dig, og derved ikke greb dig i ugerningen, som jo normalt er det som sker, så derfor burde bøden afvises på det grundlag.

Bør man skrive, at jeg føler med dig, og holder med dig og din sag hele vejen :) Det lyder urimeligt at hvis dette er en ren privat sag, som du er dømt på, og kan ikke være sandt og muligt som andet indlæg siger, det er ord mod ord, og det er det vist også hvis betjenten ikke greber dig i gerningsøjeblikket og præsenterer dig for overtrædelsen.
Senest rettet af DenBruneMunk 21. mar 2018, 17:52, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Trafik bøde

Indlægaf Lurende Peber » 21. mar 2018, 17:49

Det lyder mærkeligt, for de få gange jeg har ringet 114 og meldt farlig kørsel, har jeg fået besked om, at det jo vil være ord mod ord, så det kunne de (politiet) ikke gøre noget ved.
Så det er jeg holdt op med trods mistanker om senilitet eller beruselse samt adskillige pænt rådne chauffører her på Vestegnens ringveje.
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 22. mar 2018, 08:22

Sangius skrev:Du burde havde modtaget en sigtelse, før du kan få en bøde.

Sigtelsen fremgår af det bødeforlæg du får tilsendt.

cola skrev:For sådan som jeg har forstået det så er det kun 1 bil der har brokket sig og selv hvis det er en civil betjent og selv med dashcam, så skulle han, efter hvad andre har fortalt mig, have stoppet mig efter forseelsen.
Du kan godt få en bøde uden at du er blevet stoppet. Det hændte for mig sidste år på motorvejen hvor foden var lidt for tung. Jeg blev målt og filmet fra en civil bil, men han nåede ikke stoppe mig på grund af trafikken på tidspunktet
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 22. mar 2018, 08:24

Pax Romana skrev:
Sangius skrev:Du burde havde modtaget en sigtelse, før du kan få en bøde.

Sigtelsen fremgår af det bødeforlæg du får tilsendt.

cola skrev:For sådan som jeg har forstået det så er det kun 1 bil der har brokket sig og selv hvis det er en civil betjent og selv med dashcam, så skulle han, efter hvad andre har fortalt mig, have stoppet mig efter forseelsen.
Du kan godt få en bøde uden at du er blevet stoppet. Det hændte for mig sidste år på motorvejen hvor foden var lidt for tung. Jeg blev målt og filmet fra en civil bil, men han nåede ikke stoppe mig på grund af trafikken på tidspunktet

Så du så filmen ? Fik du den tilsendt eller hvordan ved du at du blev filmet ?
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 22. mar 2018, 10:30

cola skrev:
Pax Romana skrev:
Sangius skrev:Du burde havde modtaget en sigtelse, før du kan få en bøde.

Sigtelsen fremgår af det bødeforlæg du får tilsendt.

cola skrev:For sådan som jeg har forstået det så er det kun 1 bil der har brokket sig og selv hvis det er en civil betjent og selv med dashcam, så skulle han, efter hvad andre har fortalt mig, have stoppet mig efter forseelsen.
Du kan godt få en bøde uden at du er blevet stoppet. Det hændte for mig sidste år på motorvejen hvor foden var lidt for tung. Jeg blev målt og filmet fra en civil bil, men han nåede ikke stoppe mig på grund af trafikken på tidspunktet

Så du så filmen ? Fik du den tilsendt eller hvordan ved du at du blev filmet ?
Der var vedhæftet et meget fint stillbillede af min bils bagende med en tydelig aflæselig nummerplade.
På billedet var tidspunkt og dato.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"