Trafik bøde

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 21. nov 2018, 05:35

Pax Romana skrev:Man må ikke sætte farten op når man bliver overhalet.

Jeg kan nemlig huske at alle de andre biler kørte med meget lidt afstand undtagen ham her, derfor valgte jeg det hul, men at jeg blev tosset på ham fordi nu ville han ikke lade mig komme ind, og min tanke var" du kunne da bare have overhalet, der var masser af tid"
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Trafik bøde

Indlægaf JoyNips » 21. nov 2018, 09:17

cola skrev:
JoyNips skrev:
cola skrev:
Pax Romana skrev:
landsbytossen skrev:Altså jeg er rundforvirret.

Har noget politi set det, eller er anklagen baseret på en anden trafikants opfattelse af situationen
Hvis der er to uafhængige vidner som har anmeldt det, for eksempel den bilist som var modkørende og den som hun trak ind foran, så kan politiet godt vurdere at der er en sag. Havde der kun været et vidne, så vil det ofte være ord mod ord.

Der var ingen modkørende, som i overhovedet ikke, det var derfor jeg igen mens jeg lå i køen lagde an til endnu en overhaling... og først her kom de


Det er ikke det, du skrev den 21. Marts.

Altså personligt så håber jeg et sted der er film af hvad der er sket, så jeg kan se hvad jeg gjorde galt, så jeg kan undgå at gøre det igen, for pt så føler / mener jeg ikke jeg gjorde noget galt, der var endda lang tid til at de modkørende kom op, så havde tid til at ligge og blinke og give tid til den bil jeg ville ind foran til at beslutte sig for hvad han ville, og jeg mener / tror at han gav plads til at jeg kunne komme ind... så igen jeg er virkelig ikke sikker på hvor jeg kører hasaderet


Som jeg læser det du skriver, så har en medkørende netop måtte give plads til at du kunne komme ind i trafikstrømmen igen fordi der ikke var tilstrækkelig meget plads til at du kunne overhale hele rækken. Og der burde jo være hul nok foran den ene, der kun kørte 60 i en række af biler der kørte 80 til at du kunne komme ind foran ham.

Hvorfor er der så ikke nogen der de sidste 8 sider har gjort mig opmærksom på det? For så kan jeg da godt se problemet. Selvom jeg stadig er sådan lidt... hvis han sætter farten op for at undgå at jeg kommer ind foran ham, så er jeg jo stadig den der kører hasarderet, for jeg kan ikke komme ind igen, pga ham.


Fordi det ikke fremstod klart før dit indlæg af 20. november kl. 14.57 hvad din overtrædelse består i. Først da dét stod klart gav dit indlæg mening.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 21. nov 2018, 09:22

cola skrev:
Pax Romana skrev:Man må ikke sætte farten op når man bliver overhalet.

Jeg kan nemlig huske at alle de andre biler kørte med meget lidt afstand undtagen ham her, derfor valgte jeg det hul, men at jeg blev tosset på ham fordi nu ville han ikke lade mig komme ind, og min tanke var" du kunne da bare have overhalet, der var masser af tid"


Det tænker jeg at du kan bruge i dit forsvar. Det bedste forsvar ofte er et angreb. Du må bare ikke give udtryk for at du blev provokeret. Prøv at give indtrykket af du gjorde hvad du kunne for at undgå ulykker.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2018, 10:00

Er hele pointen i denne sag ikke hvordan denne overtrædelse er bevidnet?

Hvor ofte får folk bøder på 2500,- fordi et vidne eller 2 har set dig køre overfor rødt, overhale en hvor der ikke var afstand nok, eller køre over fuldt optrukne linjer. Hele polemikken er vel om det er flere vidner eller en betjent i privat bil, som mener at have set dig og følte du kørte hasarderet eller hvad lige er anklagen præcist og hvordan retten vil overbevises.

Vi har ikke en jordisk chance for at vurdere det, da vi kun har anklagedes argumenter men ikke hører anklager i retten og ser beviserne.

Er det en ren vidnesbyrd anklage, hvor flere mener at have set det samme, så må denne sag næsten for nyhederne, for jeg mindes ikke at have hørt om sådanne sager før, hvor private kan anklage bilister for at overtræde loven, det mener jeg normalt kun er politiet som gør det? Så må 2 eller flere private jo ud og måle bilister på vejene med godkendt udstyr, for så er de jo flere som ser bilen, og når de så skriver pladen ned, må det jo være nok?
Eller hvor er vi her? Det som jeg mener her, er bilen er forbi passerende og stoppes ikke af politiet men fortsætter og flere uger efter kommer så anklagen fra 2 vidner som så og målte dig til at køre 10% for stærkt?

Spændende bliver om vi får rettens anklager frem her i tråden, det ville være rigtig godt at få det afsluttede med, også selvom der falder en dom.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 21. nov 2018, 10:06

Jeg har nu ringet og bedt om aktindsigt, så håber jeg at jeg kan holde jer oplyst om hvordan det går med sagen. Må jeg egentlig det ? Altså det er jo min egen sag, men jeg kender ikke loven på det punkt.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 21. nov 2018, 10:10

Pax Romana skrev:
cola skrev:
Pax Romana skrev:Man må ikke sætte farten op når man bliver overhalet.

Jeg kan nemlig huske at alle de andre biler kørte med meget lidt afstand undtagen ham her, derfor valgte jeg det hul, men at jeg blev tosset på ham fordi nu ville han ikke lade mig komme ind, og min tanke var" du kunne da bare have overhalet, der var masser af tid"


Det tænker jeg at du kan bruge i dit forsvar. Det bedste forsvar ofte er et angreb. Du må bare ikke give udtryk for at du blev provokeret. Prøv at give indtrykket af du gjorde hvad du kunne for at undgå ulykker.

Det vil jeg forsøge på, det var jo netop derfor jeg kan huske at jeg så hans forlygter før jeg kørte ind i banen. Der skal ikke ske ulykker bare fordi jeg ville overhale.

Kan en film der viser strækningen egentlig hjælpe? altså den vil ikke have min kørsel med, da jeg først får det installeret i år, men mere som oplysning om vejens forløb.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2018, 10:14

cola skrev:Kan en film der viser strækningen egentlig hjælpe? altså den vil ikke have min kørsel med, da jeg først får det installeret i år, men mere som oplysning om vejens forløb.

Tror ikke det er meget værd, for det viser jo ikke den aktuelle situation men bare vejen og en anden travl dag i byen?
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 21. nov 2018, 10:15

DenBruneMunk skrev:Er hele pointen i denne sag ikke hvordan denne overtrædelse er bevidnet?

Hvor ofte får folk bøder på 2500,- fordi et vidne eller 2 har set dig køre overfor rødt, overhale en hvor der ikke var afstand nok, eller køre over fuldt optrukne linjer. Hele polemikken er vel om det er flere vidner eller en betjent i privat bil, som mener at have set dig og følte du kørte hasarderet eller hvad lige er anklagen præcist og hvordan retten vil overbevises.

Vi har ikke en jordisk chance for at vurdere det, da vi kun har anklagedes argumenter men ikke hører anklager i retten og ser beviserne.

Er det en ren vidnesbyrd anklage, hvor flere mener at have set det samme, så må denne sag næsten for nyhederne, for jeg mindes ikke at have hørt om sådanne sager før, hvor private kan anklage bilister for at overtræde loven, det mener jeg normalt kun er politiet som gør det? Så må 2 eller flere private jo ud og måle bilister på vejene med godkendt udstyr, for så er de jo flere som ser bilen, og når de så skriver pladen ned, må det jo være nok?
Eller hvor er vi her? Det som jeg mener her, er bilen er forbi passerende og stoppes ikke af politiet men fortsætter og flere uger efter kommer så anklagen fra 2 vidner som så og målte dig til at køre 10% for stærkt?

Spændende bliver om vi får rettens anklager frem her i tråden, det ville være rigtig godt at få det afsluttede med, også selvom der falder en dom.
Alle mennesker kan jo anmelde det de mener er en lovovertrædelse. Politiets opgave er at efterforske, vurdere beviser og eventuelt rejse tiltale. Men du har da ret i at det er lidt interessant hvordan bevisbyrden skal løftes i denne sag.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 21. nov 2018, 10:17

DenBruneMunk skrev:
cola skrev:Kan en film der viser strækningen egentlig hjælpe? altså den vil ikke have min kørsel med, da jeg først får det installeret i år, men mere som oplysning om vejens forløb.

Tror ikke det er meget værd, for det viser jo ikke den aktuelle situation men bare vejen og en anden travl dag i byen?

Dog er vejen stort set med samme flow hver dag, så os der "pentler" turen hver dag kender hinanden og hvem man skal undgå at køre foran og bagefter :-) ... så mange biler er der nemlig ude ved Grenå :-)
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 21. nov 2018, 10:20

Kan det at jeg for år tilbage kørte ... dårligt, gøre at jeg i dag lettere får en "dom" ? Ham der ringede sagde nemlig noget der slog mig, for han sagde at han jo kunne se at min bil havde svært ved at overholde reglerne... der måtte jeg så korrigere ham, min nuværende bil har aldrig fået andet en p-bøder / afgifter, netop fordi jeg kører med cruicecontrol og det er også grunden til at jeg ved hvor hurtigt / langsomt den kø kørte, den dag.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 21. nov 2018, 10:22

DenBruneMunk skrev:
cola skrev:Kan en film der viser strækningen egentlig hjælpe? altså den vil ikke have min kørsel med, da jeg først får det installeret i år, men mere som oplysning om vejens forløb.

Tror ikke det er meget værd, for det viser jo ikke den aktuelle situation men bare vejen og en anden travl dag i byen?
Jeg vil æde min gamle hat på at politiet har opmålt strækningen og har en formodning om bilernes placering på tidspunktet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 21. nov 2018, 10:24

cola skrev:Kan det at jeg for år tilbage kørte ... dårligt, gøre at jeg i dag lettere får en "dom" ? Ham der ringede sagde nemlig noget der slog mig, for han sagde at han jo kunne se at min bil havde svært ved at overholde reglerne... der måtte jeg så korrigere ham, min nuværende bil har aldrig fået andet en p-bøder / afgifter, netop fordi jeg kører med cruicecontrol og det er også grunden til at jeg ved hvor hurtigt / langsomt den kø kørte, den dag.
Til gengæld kan de jo se alt hvad du har siden du fik kørekort.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2018, 11:24

Pax Romana skrev:
DenBruneMunk skrev:
cola skrev:Kan en film der viser strækningen egentlig hjælpe? altså den vil ikke have min kørsel med, da jeg først får det installeret i år, men mere som oplysning om vejens forløb.

Tror ikke det er meget værd, for det viser jo ikke den aktuelle situation men bare vejen og en anden travl dag i byen?
Jeg vil æde min gamle hat på at politiet har opmålt strækningen og har en formodning om bilernes placering på tidspunktet.

man må ikke håbe nogen dømmes på formodninger her :fløjt:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Trafik bøde

Indlægaf Misantropen » 21. nov 2018, 15:58

cola skrev:Kan det at jeg for år tilbage kørte ... dårligt, gøre at jeg i dag lettere får en "dom" ? Ham der ringede sagde nemlig noget der slog mig, for han sagde at han jo kunne se at min bil havde svært ved at overholde reglerne... der måtte jeg så korrigere ham, min nuværende bil har aldrig fået andet en p-bøder / afgifter, netop fordi jeg kører med cruicecontrol og det er også grunden til at jeg ved hvor hurtigt / langsomt den kø kørte, den dag.

Det kan det vel godt hvis det drejer sig om et muligt klip i dit kørekort eller frakendelse af det.

Ang. manglende beviser. De andre bilister kan jo sagtens have filmet dig og givet optagelsen til politiet. Der findes også en officiel politi-app, hvor man bl.a kan sende tips, hvis man har mistanke om noget der kunne være i deres interesse, så det er ikke usandsynligt der findes noget materiale og dokumentation for det du anklages for.

Du kan bedst selv vurdere om det er en mulighed:
https://www.fartboeder.dk/fartboeder-klip.htm

https://www.fartboeder.dk/klip-i-koerekort.htm

https://www.fartboeder.dk/betinget-ubet ... rekort.htm
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 1. dec 2018, 11:48

Så har jeg fået indkaldelsen til retsmøde, det skal foregå til februar, men... jeg har stadig ikke modtaget det der aktindsigt, hvornår kommer det ?
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"