Trafik bøde

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Trafik bøde

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. nov 2018, 11:22

Pax Romana skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Pax Romana skrev:
FormerlyKnownAs skrev:God plan.

Det hele er jo bare crazy at man uden vidner eller andet kan få en sag så langt. Hvad fanden skal bære den?
Vi har kun TS´s version af hændelsen.
Anklagemyndigheden trækker ikke folk i retten, uden at kriterierne er opfyldt. Bevisbyrden skal kunne løftes, ellers indbringer man ikke en sag. Derfor kunne det være lidt sjovt at høre hvilken paragraf TS er tiltalt for.


Hvorfor jeg kun forholder mig til det. Jeg kan ikke så nemt forholde mig til noget jeg ikke ved. Hun har jo spurgt om vidner og optagelser og fik at vide at det var der ikke.
Der er jo noget som ligger til grund.


Ja det må man formode. Jeg ved ikke helt hvad du vil have mig til at svare siden at du bliver ved. Jeg har ikke flere oplysninger end der er i tråden.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 20. nov 2018, 11:22

kidkomb skrev:Pax ved du om man har krav på at vide om der er vidner/politibil-kameraoptagelser?
Eller kunne de finde på at ikke fortælle det? -Det ville i så fald da være sygt spild af rettens tid.
Jeg er næsten sikker på at du har ret til at se det materiale som ligger til grund for retssagen. Hvordan skulle du ellers kunne forsvare dig.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Trafik bøde

Indlægaf kidkomb » 20. nov 2018, 11:27

Pax Romana skrev:
kidkomb skrev:Pax ved du om man har krav på at vide om der er vidner/politibil-kameraoptagelser?
Eller kunne de finde på at ikke fortælle det? -Det ville i så fald da være sygt spild af rettens tid.
Jeg er næsten sikker på at du har ret til at se det materiale som ligger til grund for retssagen. Hvordan skulle du ellers kunne forsvare dig.

Ja, det lyder logisk.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 20. nov 2018, 11:33

Pax Romana skrev:
kidkomb skrev:Pax ved du om man har krav på at vide om der er vidner/politibil-kameraoptagelser?
Eller kunne de finde på at ikke fortælle det? -Det ville i så fald da være sygt spild af rettens tid.
Jeg er næsten sikker på at du har ret til at se det materiale som ligger til grund for retssagen. Hvordan skulle du ellers kunne forsvare dig.

Hvordan får jeg så fat på det ? For må da indrømme at hvis jeg ser deres bevis, så kan det da give mig svar på mine spørgsmål.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 20. nov 2018, 11:44

cola skrev:
Pax Romana skrev:
kidkomb skrev:Pax ved du om man har krav på at vide om der er vidner/politibil-kameraoptagelser?
Eller kunne de finde på at ikke fortælle det? -Det ville i så fald da være sygt spild af rettens tid.
Jeg er næsten sikker på at du har ret til at se det materiale som ligger til grund for retssagen. Hvordan skulle du ellers kunne forsvare dig.

Hvordan får jeg så fat på det ? For må da indrømme at hvis jeg ser deres bevis, så kan det da give mig svar på mine spørgsmål.
Hos Politiet.

En sigtet uden forsvarer skal endvidere efter anmodning have adgang til at gøre sig bekendt med det materiale, som politiet har tilvejebragt til brug for den sag, som sigtelsen angår.


https://danskelove.dk/retsplejeloven/729b
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 20. nov 2018, 11:49

Det vil jeg da så prøve at få fat på, det kan jo give mig svar.
Øhh er det så politiet i den retskreds jeg skal for retten eller den hvor forseelsen er sket ?
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 20. nov 2018, 13:57

Færdselslovens § 118, stk. 1, jf. § 21, stk. 3, nr. 1 og nr. 4, ved den 19. december 2017 kl. 06.39, som fører af almindelig bil
- personbil, ad Aarhusvej mod øst, mellem Hallendrupvej / Holmensvej, Tirstrup i Syddjurs Kommune, at have
foretaget overhaling til fare for modkørende, idet den vognbane, hvor overhalingen foregik, på en tilstrækkeligt lang strækning
ikke var fri for modkørende færdsel, hvilket havde til følge at hun, til ulempe for de medkørende, måtte føre køretøjet tilbage i
trafikstrømmen.

Jeg har fjernet min nr plade ellers er alt som det står i brevet.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Trafik bøde

Indlægaf landsbytossen » 20. nov 2018, 14:10

cola skrev:Færdselslovens § 118, stk. 1, jf. § 21, stk. 3, nr. 1 og nr. 4, ved den 19. december 2017 kl. 06.39, som fører af almindelig bil
- personbil, ad Aarhusvej mod øst, mellem Hallendrupvej / Holmensvej, Tirstrup i Syddjurs Kommune, at have
foretaget overhaling til fare for modkørende, idet den vognbane, hvor overhalingen foregik, på en tilstrækkeligt lang strækning
ikke var fri for modkørende færdsel, hvilket havde til følge at hun, til ulempe for de medkørende, måtte føre køretøjet tilbage i
trafikstrømmen.

Jeg har fjernet min nr plade ellers er alt som det står i brevet.

Altså jeg er rundforvirret.

Har noget politi set det, eller er anklagen baseret på en anden trafikants opfattelse af situationen
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 20. nov 2018, 14:12

landsbytossen skrev:
cola skrev:Færdselslovens § 118, stk. 1, jf. § 21, stk. 3, nr. 1 og nr. 4, ved den 19. december 2017 kl. 06.39, som fører af almindelig bil
- personbil, ad Aarhusvej mod øst, mellem Hallendrupvej / Holmensvej, Tirstrup i Syddjurs Kommune, at have
foretaget overhaling til fare for modkørende, idet den vognbane, hvor overhalingen foregik, på en tilstrækkeligt lang strækning
ikke var fri for modkørende færdsel, hvilket havde til følge at hun, til ulempe for de medkørende, måtte føre køretøjet tilbage i
trafikstrømmen.

Jeg har fjernet min nr plade ellers er alt som det står i brevet.

Altså jeg er rundforvirret.

Har noget politi set det, eller er anklagen baseret på en anden trafikants opfattelse af situationen

Jeg ved ikke hvem der har set eller anmeldt det, jeg regner med at ringe til politiet i morgen fra arbejde, så jeg kan få nogle oplysninger.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 20. nov 2018, 14:27

landsbytossen skrev:Altså jeg er rundforvirret.

Har noget politi set det, eller er anklagen baseret på en anden trafikants opfattelse af situationen
Hvis der er to uafhængige vidner som har anmeldt det, for eksempel den bilist som var modkørende og den som hun trak ind foran, så kan politiet godt vurdere at der er en sag. Havde der kun været et vidne, så vil det ofte være ord mod ord.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 20. nov 2018, 15:23

Pax Romana skrev:
landsbytossen skrev:Altså jeg er rundforvirret.

Har noget politi set det, eller er anklagen baseret på en anden trafikants opfattelse af situationen
Hvis der er to uafhængige vidner som har anmeldt det, for eksempel den bilist som var modkørende og den som hun trak ind foran, så kan politiet godt vurdere at der er en sag. Havde der kun været et vidne, så vil det ofte være ord mod ord.

Der var ingen modkørende, som i overhovedet ikke, det var derfor jeg igen mens jeg lå i køen lagde an til endnu en overhaling... og først her kom de
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Trafik bøde

Indlægaf JoyNips » 20. nov 2018, 16:25

cola skrev:
Pax Romana skrev:
landsbytossen skrev:Altså jeg er rundforvirret.

Har noget politi set det, eller er anklagen baseret på en anden trafikants opfattelse af situationen
Hvis der er to uafhængige vidner som har anmeldt det, for eksempel den bilist som var modkørende og den som hun trak ind foran, så kan politiet godt vurdere at der er en sag. Havde der kun været et vidne, så vil det ofte være ord mod ord.

Der var ingen modkørende, som i overhovedet ikke, det var derfor jeg igen mens jeg lå i køen lagde an til endnu en overhaling... og først her kom de


Det er ikke det, du skrev den 21. Marts.

Altså personligt så håber jeg et sted der er film af hvad der er sket, så jeg kan se hvad jeg gjorde galt, så jeg kan undgå at gøre det igen, for pt så føler / mener jeg ikke jeg gjorde noget galt, der var endda lang tid til at de modkørende kom op, så havde tid til at ligge og blinke og give tid til den bil jeg ville ind foran til at beslutte sig for hvad han ville, og jeg mener / tror at han gav plads til at jeg kunne komme ind... så igen jeg er virkelig ikke sikker på hvor jeg kører hasaderet


Som jeg læser det du skriver, så har en medkørende netop måtte give plads til at du kunne komme ind i trafikstrømmen igen fordi der ikke var tilstrækkelig meget plads til at du kunne overhale hele rækken. Og der burde jo være hul nok foran den ene, der kun kørte 60 i en række af biler der kørte 80 til at du kunne komme ind foran ham.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Trafik bøde

Indlægaf Tux » 20. nov 2018, 16:34

cola skrev:Jeg har modtaget bøden på e-boks fra rigspolitiet. Men ud fra det i også siger så vil jeg klage og håbe at det er det. For sådan som jeg har forstået det så er det kun 1 bil der har brokket sig og selv hvis det er en civil betjent og selv med dashcam, så skulle han, efter hvad andre har fortalt mig, have stoppet mig efter forseelsen.
Altså personligt så håber jeg et sted der er film af hvad der er sket, så jeg kan se hvad jeg gjorde galt, så jeg kan undgå at gøre det igen, for pt så føler / mener jeg ikke jeg gjorde noget galt, der var endda lang tid til at de modkørende kom op, så havde tid til at ligge og blinke og give tid til den bil jeg ville ind foran til at beslutte sig for hvad han ville, og jeg mener / tror at han gav plads til at jeg kunne komme ind... så igen jeg er virkelig ikke sikker på hvor jeg kører hasaderet

Det er da farligt, at du er afhængig af andre for at kunne komme ind i din egen bane igen!! Den bøde lyder fortjent..
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 20. nov 2018, 19:39

JoyNips skrev:
cola skrev:
Pax Romana skrev:
landsbytossen skrev:Altså jeg er rundforvirret.

Har noget politi set det, eller er anklagen baseret på en anden trafikants opfattelse af situationen
Hvis der er to uafhængige vidner som har anmeldt det, for eksempel den bilist som var modkørende og den som hun trak ind foran, så kan politiet godt vurdere at der er en sag. Havde der kun været et vidne, så vil det ofte være ord mod ord.

Der var ingen modkørende, som i overhovedet ikke, det var derfor jeg igen mens jeg lå i køen lagde an til endnu en overhaling... og først her kom de


Det er ikke det, du skrev den 21. Marts.

Altså personligt så håber jeg et sted der er film af hvad der er sket, så jeg kan se hvad jeg gjorde galt, så jeg kan undgå at gøre det igen, for pt så føler / mener jeg ikke jeg gjorde noget galt, der var endda lang tid til at de modkørende kom op, så havde tid til at ligge og blinke og give tid til den bil jeg ville ind foran til at beslutte sig for hvad han ville, og jeg mener / tror at han gav plads til at jeg kunne komme ind... så igen jeg er virkelig ikke sikker på hvor jeg kører hasaderet


Som jeg læser det du skriver, så har en medkørende netop måtte give plads til at du kunne komme ind i trafikstrømmen igen fordi der ikke var tilstrækkelig meget plads til at du kunne overhale hele rækken. Og der burde jo være hul nok foran den ene, der kun kørte 60 i en række af biler der kørte 80 til at du kunne komme ind foran ham.

Hvorfor er der så ikke nogen der de sidste 8 sider har gjort mig opmærksom på det? For så kan jeg da godt se problemet. Selvom jeg stadig er sådan lidt... hvis han sætter farten op for at undgå at jeg kommer ind foran ham, så er jeg jo stadig den der kører hasarderet, for jeg kan ikke komme ind igen, pga ham.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 20. nov 2018, 20:16

Man må ikke sætte farten op når man bliver overhalet.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"