Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf Knirkemis » 25. apr 2018, 16:21

Jeg har for nylig købt bil, en Kia Picanto, som kom med vinterdæk (den er købt brugt). Hvor finder man sommerdæk i København, hvor de også kan skifte dem? Jeg har prøvet at Google, men mit manglende kendskab til biler generelt, er lidt en stopklods, fordi der er spørgsmål om fælge og tomme-mål, som jeg ikke ved noget om.
Det skal helst være økonomisk overskueligt.
0
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf limitededition » 25. apr 2018, 17:42

Hos en hvilken som helst bilforhandler, værksted eller Thansen :)
Tjek priserne de forskellige steder, der kan godt være rimelig stor forskel i pris :)
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf didas » 25. apr 2018, 17:54

Jeg fik skiftet til vinterdæk hos thansen. Det skal bare være en butik, der også har værksted. Mener jeg gav lidt over 2.000kr for 4 nye dæk + skift hvor dækkene skulle monteres på de eksisterende fælge.

Blot en lille sidebemærkning. Jeg kører på vinterdæk hele året og kører 15.000 kilometer i snit. Jeg har fået oplyst fra flere mekanikere, at kvaliteten på vinterdæk indenfor de senere år er blevet så gode, at der er minimal forskel på sommer- og vinterdæk ift bremselængde osv., så der reelt ikke er nogen grund til at skifte. Selv thansen manden, der skiftede mine dæk sagde faktisk, at jeg ville kunne køre på mine nuværende dæk i 5 år og han må jo ellers siges at være i salgsbranchen :D
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf Slettet bruger » 25. apr 2018, 17:59

Du skal vel også have nye fælge? Eller vil du skifte imellem sommerdæk og vinterdæk på de samme fælge? Det almindelige er vist at have to sæt hjul. Jeg har to sæt hjul som jeg får opbevaret og skiftet hos sds.dk som jeg kan se har afdelinger i København også. To gange om året ringer jeg derned, får en tid, kommer med min bil, venter en halv time og får den udleveret med skiftede hjul. Det koster 1.400,- om året for opbevaringen og de to hjulskift.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf Knirkemis » 26. apr 2018, 06:12

abcd skrev:Du skal vel også have nye fælge? Eller vil du skifte imellem sommerdæk og vinterdæk på de samme fælge? Det almindelige er vist at have to sæt hjul. Jeg har to sæt hjul som jeg får opbevaret og skiftet hos sds.dk som jeg kan se har afdelinger i København også. To gange om året ringer jeg derned, får en tid, kommer med min bil, venter en halv time og får den udleveret med skiftede hjul. Det koster 1.400,- om året for opbevaringen og de to hjulskift.

Det er lige præcis det, jeg ikke ved. De fleste jeg kender har to sæt dæk, så jeg tænkte at det er sådan man gør, men det lyder som om, man altså kan skifte dækket og beholde sine fælge? Jeg har aldrig haft bil før, så jeg ved ikke hvad der er smartest.
Jeg har ikke noget sted at opbevare et ekstra sæt dæk (proppet loftrum på 5.sal duer ikke), så måske skal jeg se på det med opbevaringsmuligheden også.

Jeg ved heller ikke, hvad det er for nogle vinterdæk, der sidder på, og om de ville kunne bruges året rundt. Men det lyder som om en tur forbi Thansen her i weekenden vil være et godt bud :)

Edit; og med to sæt dæk, mener jeg to sæt hjul. Det er dér jeg bliver lidt forvirret- forskellen på hjul, dæk og fælge :blush:
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf DenBruneMunk » 26. apr 2018, 07:02

Knirkemis skrev:Edit; og med to sæt dæk, mener jeg to sæt hjul. Det er dér jeg bliver lidt forvirret- forskellen på hjul, dæk og fælge :blush:
Du skal have helt nye sommerhjul, og københavn slår ikke priserne online.

prøv pricerunner søg på den størrelse som du kan aflæse på dine nuværende, findes de ikke så lad sider som daekonline.dk lave opslaget på mulige sommerdæk du kan vælge til din bil.

(måske en røver historie, det er fortalt af nogle mekanikere, og spurgt til på forskellige værksteder)
Thansen som skulle være så billige, har ofte 2. sorterings dæk, som du kan identificere på koden som ses på siden af dæk, her kan man aflæse året dæk er produceret, og du kan være uheldig at få et dæk som er 5-6 år gammel, det kan så påvirke dækkets kvalitet, når dækket ikke har været i brug i flere år og slides hurtigere. Nu kan du nok ikke kigge på koden osv, så spørgsmålet er om du vil bruge det til noget men det kan altså ske.

skal jeg lige nævne at online firma som daekonline.dk også samarbejder med værksteder som kan montere dine hjul i københavn, så leveres de direkte til værksted og du aftaler en tid med dem du vælger i dit område.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf Knirkemis » 26. apr 2018, 07:34

DenBruneMunk skrev:
Knirkemis skrev:Edit; og med to sæt dæk, mener jeg to sæt hjul. Det er dér jeg bliver lidt forvirret- forskellen på hjul, dæk og fælge :blush:
Du skal have helt nye sommerhjul, og københavn slår ikke priserne online.

prøv pricerunner søg på den størrelse som du kan aflæse på dine nuværende, findes de ikke så lad sider som daekonline.dk lave opslaget på mulige sommerdæk du kan vælge til din bil.

(måske en røver historie, det er fortalt af nogle mekanikere, og spurgt til på forskellige værksteder)
Thansen som skulle være så billige, har ofte 2. sorterings dæk, som du kan identificere på koden som ses på siden af dæk, her kan man aflæse året dæk er produceret, og du kan være uheldig at få et dæk som er 5-6 år gammel, det kan så påvirke dækkets kvalitet, når dækket ikke har været i brug i flere år og slides hurtigere. Nu kan du nok ikke kigge på koden osv, så spørgsmålet er om du vil bruge det til noget men det kan altså ske.

skal jeg lige nævne at online firma som daekonline.dk også samarbejder med værksteder som kan montere dine hjul i københavn, så leveres de direkte til værksted og du aftaler en tid med dem du vælger i dit område.

Tak. Jeg tror, jeg skal forbi et værksted for at være helt sikker på, at jeg får det rigtige, for jeg ville være bange for, at bestille noget forkert på nettet. Så må jeg betale det ekstra. De priser der er nævnt, kan jeg godt overkomme. Jeg så nogle priser på 4-5000 på nettet, og var bange for, at alt lå i det prisleje.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf Artem » 26. apr 2018, 08:04

Når du også skal have fælge ville jeg købe et brugt sæt sommerdæk på alu fælge på DBA Gul og Gratis osv.

Har feks fundet dette sæt, og som den jyde jeg er tænker jeg de kan købes til 2000 kr.
https://www.dba.dk/alufaelge-15-175--50 ... 043473464/

Alternativt hvis du ikke kører ret meget? (under 10.000 km om året) kunne du også overveje at skifte dine dæk til helårsdæk ja og så bare køre på de samme året rundt. Du kan også sagtens forsætte på dine vinterdæk til de er slidt ned og så købe helårsdæk der.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Sommerdæk. Hvorhenne i København?

Indlægaf Knirkemis » 26. apr 2018, 19:01

Artem skrev:Når du også skal have fælge ville jeg købe et brugt sæt sommerdæk på alu fælge på DBA Gul og Gratis osv.

Har feks fundet dette sæt, og som den jyde jeg er tænker jeg de kan købes til 2000 kr.
https://www.dba.dk/alufaelge-15-175--50 ... 043473464/

Alternativt hvis du ikke kører ret meget? (under 10.000 km om året) kunne du også overveje at skifte dine dæk til helårsdæk ja og så bare køre på de samme året rundt. Du kan også sagtens forsætte på dine vinterdæk til de er slidt ned og så købe helårsdæk der.

Jeg kører ikke så meget, og har også overvejet helårsdæk :) Måske skulle jeg lige undersøge det også.
Min manglende viden har afholdt mig fra, at søge brugt. Jeg kunne nemt blive bondefanget eller købe det forkerte.

Og tak for link. Jeg kigger på det.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"