Udskiftning af bil

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4304

Udskiftning af bil

Indlægaf TomKah » 13. maj 2018, 19:54

Kan godt være at det er et lidt underligt spørgsmål, men here goes.

Vi har to biler og tre børn. Den ene er en 17 år gammel Skoda fabia som sandsynligvis ikke kan komme igennem syn næste forår, da den så at sige slår ud med rust alle steder pt. Den anden er en 4 år gammel Octavia.

Fabiaen er som sagt udtjent og skal udskiftes, men vi ønsker os en bil med tre separate sæder bagi og overvejer en Peugeot 5008.
Men det er jo en kæmpe bil og for os er Octaviaen og så en stor bil. Vi har kun begrænset kørselsbehov til bil nummer 2 (3-5000 km/år).

Men kan det overhovedet svare sig at sælge octaviaen og købe en fabia i stedet? Vi skal ikke have en citigo da det bliver så småt at vi ikke kan komme ind i den (som min søn sagde da jeg satte mig ind i en Peugeot 106 “hvis du køber den, skal du have en matchende jordhule og bliver hobbit). Bliver det ikke mindre end 50000kr vi evt ville kunne få ud mon? Jeg har aldrig solgt en bil og aner ikke hvor meget man betaler i kommission for salget.

Modtager også gerne anmeldelser af Peugeot 5008.
0
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Udskiftning af bil

Indlægaf HerErJeg » 14. maj 2018, 13:39

Et umuligt spørgsmål - næsten.
Som udgangspunkt kommer du til at tabe en røvfuld penge på at sælge din Octavia. Regn ikke med at du får mere end 50% af nybilsprisen, så det er næsten værst tænkelige tidspunkt at sælge. Der er måske også en lån skal betales ud?
Er Octaviaen på diesel? 5.000 km. om året på en diesel er noget værre lort, så du risikerer grimme værkstedsregninger på længere sigt, men det er ikke til at vide.
Hvis du vil sælge, så vil privat salg give flest penge. En forhandler skal tjene for meget på salget og stille garanti overfor en ny køber, alt sammen noget som påvirker den pris du bleiver tilbudt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Udskiftning af bil

Indlægaf Fru Sunshine » 22. maj 2018, 04:27

Nu er jeg ikke fan af Peugeot, så jeg er nok lidt farvet.
Jeg ville nok vælge at beholde Octaviaen og købe en ny Fabia.
CitiGo er klart for lille til jer. Der er kun 2 bagsædeseler og ikke plads til flere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"