Motorvejsnavne på Sjælland / Kbh.

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Motorvejsnavne på Sjælland / Kbh.

Indlægaf Sophies-mor » 4. jun 2018, 16:35

Når nu man måske (!) skal transportere sig selv lidt mere i bil på motorvejsnettet omkring KBH/ sjælland generelt, så kom jeg ud fra mine to ture derover til at tænke på noget.

Trafikradioen kører næsten altid, hvilket jeg især den ene gang var glad for
Så melder de ud:
"På Hillerød motorvejen.... xy,....osv"
"På Køgemotorvejen...."

Og så sidder man dér, som udenø's tilkommende og aner faktisk ikke, om man allerede befinder sig på den strækning, hvor det er Køgemotorvej /Hillerødmotorvejen eller hvad de nu hedder derovre.
Lidt... træls, når der fx. allerede er klumpet sammen trafik pga. tidspunktet og et uheld, og jeg så ikke kan dreje af lidt før, for at undgå stedet.

Ville det ikke være smart, hvis de nævnte afkørselsnumre eller andre kendtegn?

:gruble:
Men, hvordan ved jeg, at jeg fx. er på Ballerupmotorvejen/ Hillerød/ Køgebugt osv..? når det ikke ligefrem er skiltet :lol:
:gruble:
Er det kun omkring 20 km fra de nævnte steder, at det kaldes sådan fx.?

Jeg indrømmer blankt, at når jeg holder i en kø, og det eneste skilt jeg kan se, viser mod fx. Greve, så aner jeg ikke hvilken "navngiven" del af motorvejen, det hører til...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Motorvejsnavne på Sjælland / Kbh.

Indlægaf Wizzze » 4. jun 2018, 17:34

Sophies-mor skrev:Når nu man måske (!) skal transportere sig selv lidt mere i bil på motorvejsnettet omkring KBH/ sjælland generelt, så kom jeg ud fra mine to ture derover til at tænke på noget.

Trafikradioen kører næsten altid, hvilket jeg især den ene gang var glad for
Så melder de ud:
"På Hillerød motorvejen.... xy,....osv"
"På Køgemotorvejen...."

Og så sidder man dér, som udenø's tilkommende og aner faktisk ikke, om man allerede befinder sig på den strækning, hvor det er Køgemotorvej /Hillerødmotorvejen eller hvad de nu hedder derovre.
Lidt... træls, når der fx. allerede er klumpet sammen trafik pga. tidspunktet og et uheld, og jeg så ikke kan dreje af lidt før, for at undgå stedet.

Ville det ikke være smart, hvis de nævnte afkørselsnumre eller andre kendtegn?

:gruble:
Men, hvordan ved jeg, at jeg fx. er på Ballerupmotorvejen/ Hillerød/ Køgebugt osv..? når det ikke ligefrem er skiltet :lol:
:gruble:
Er det kun omkring 20 km fra de nævnte steder, at det kaldes sådan fx.?

Jeg indrømmer blankt, at når jeg holder i en kø, og det eneste skilt jeg kan se, viser mod fx. Greve, så aner jeg ikke hvilken "navngiven" del af motorvejen, det hører til...


Hjælper dette lidt?

Billede
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Motorvejsnavne på Sjælland / Kbh.

Indlægaf Sophies-mor » 4. jun 2018, 18:56

Wizzze skrev:
Sophies-mor skrev:Når nu man måske (!) skal transportere sig selv lidt mere i bil på motorvejsnettet omkring KBH/ sjælland generelt, så kom jeg ud fra mine to ture derover til at tænke på noget.

Trafikradioen kører næsten altid, hvilket jeg især den ene gang var glad for
Så melder de ud:
"På Hillerød motorvejen.... xy,....osv"
"På Køgemotorvejen...."

Og så sidder man dér, som udenø's tilkommende og aner faktisk ikke, om man allerede befinder sig på den strækning, hvor det er Køgemotorvej /Hillerødmotorvejen eller hvad de nu hedder derovre.
Lidt... træls, når der fx. allerede er klumpet sammen trafik pga. tidspunktet og et uheld, og jeg så ikke kan dreje af lidt før, for at undgå stedet.

Ville det ikke være smart, hvis de nævnte afkørselsnumre eller andre kendtegn?

:gruble:
Men, hvordan ved jeg, at jeg fx. er på Ballerupmotorvejen/ Hillerød/ Køgebugt osv..? når det ikke ligefrem er skiltet :lol:
:gruble:
Er det kun omkring 20 km fra de nævnte steder, at det kaldes sådan fx.?

Jeg indrømmer blankt, at når jeg holder i en kø, og det eneste skilt jeg kan se, viser mod fx. Greve, så aner jeg ikke hvilken "navngiven" del af motorvejen, det hører til...


Hjælper dette lidt?

Billede

Mange tak. Ja, det hjælper.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Motorvejsnavne på Sjælland / Kbh.

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jun 2018, 19:25

Confucius skrev:
Sophies-mor skrev:
Ville det ikke være smart, hvis de nævnte afkørselsnumre eller andre kendtegn?


Plejer de egentligt ikke at sige eksempelvis "på Hillerød-motorvejen mellem afkørsel x og y i nordgående retning..."



Jo de gør.
Men hvis man ikke ved om man er på det ene, andet eller 3. sted, og nogen siger imellem Greve og Karslunde, så er man jo lige vidt egentlig.
Men hvis man befordrer sig jævnligt på strækningerne, så finder man jo hurtig ud af hvad der er hvad.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"