Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1453

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf Pax Romana » 27. jun 2018, 08:34

FormerlyKnownAs skrev:Det en åndsvag overskrift, men det er lidt kogt ned.

Vi har en Peugeot 207 og den skulle egentlig sælges nu her da vi flytter til udlandet. Vi kan ikke få så meget for den som min mand troede og jeg har regnet på hvad det koster at beholde den. 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn. Men sådan grundlæggende. At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge.

Der er en som kommer ud ugentligt og holder øje med sommerhuset og han kan tage den en tur hvad gang. Men han mener at den skal klodses op og i garage osv. Det vil jo også løbe op i så fald. Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer. Den holder ved vores sommerhus med en carport, med læ til begge sider og tag

Hvad siger de bil kloge herinde?
Hvis der kommer en hver uge og kører i bilen, er der ingen problemer.
Problemet opstår hvis du lader bilen stå ude hele året i lang tid. Dine bremseskiver vil ruste, dine dæk vil blive fladtrykte (med mindre du pumper dem hårdt op), der vil opstå kondens i bilen og fugt i kabinen som kan give mug i interiøret. Så det bedste ville være at den står inde i en garage hvor temperaturen ikke svinger for meget.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
deliciouscookie
Kort karma: -22
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 75

Indlægaf deliciouscookie » 1. jul 2018, 17:07

FormerlyKnownAs skrev:Det en åndsvag overskrift, men det er lidt kogt ned.

Vi har en Peugeot 207 og den skulle egentlig sælges nu her da vi flytter til udlandet. Vi kan ikke få så meget for den som min mand troede og jeg har regnet på hvad det koster at beholde den. 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn. Men sådan grundlæggende. At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge.

Der er en som kommer ud ugentligt og holder øje med sommerhuset og han kan tage den en tur hvad gang. Men han mener at den skal klodses op og i garage osv. Det vil jo også løbe op i så fald. Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer. Den holder ved vores sommerhus med en carport, med læ til begge sider og tag

Hvad siger de bil kloge herinde?

I skal bare sætte batteriet til en vedligeholdes oplader når I er væk og så sætte det i når i kommer til Danmark. Og så skal I efterse olie, dæktryk osv. efter hvert ophold.

Længere er den ikke :)
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 416
Likede indlæg: 3043

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. jul 2018, 17:29

Tak for de sidste par indlæg, men projektet er umiddelbart droppet. Det kan være st vi beholder den over vinteren hvor vi skal bruge bil 2 mdr., men drt er kun 3,5 mdr st den skal stå der.

Jeg har skrevet med sixt og fået en god pris på leje hos dem de næste år fordi vi ligesom kan sige perioderne allerede nu. Så det fint
0
/Dullen

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"