Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Anilara » 26. dec 2018, 01:06

Er udmærket.
Jeg har været ekstra meget på køreteknisk anlæg og træne yderligere, da jeg gik på en politilinje på højskole. Der fik jeg at vide jeg var formidabel :-D

Jeg tror at jeg er ret gennemsnitligt. Har ikke selv bil, men kører dagligt, og jlvnlogt langt, ifm. arbejde. Jeg synes jeg er bedre end mange af mine kollegaer, men det er nok fordi de også er kvinder.
0
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 449
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 19
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 498

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Lover-Moses » 29. dec 2018, 14:39

Vil betegne mig selv som over gennemsnittet. Men når man kigger på den gængse bilist, skal der heller ikke meget til. Jeg er ikke perfekt, jeg kigger også på telefonen når jeg kører afsted ud ad en lang motorvej, og jeg kører også engang imellem hurtigere end tilladt, men aldrig inden for byzoner eller hvor der er dårlige oversigtsforhold. Noget jeg går meget op i, er at overholde spærrelinjer/flader, og det irriterer mig at folk betragter dem som vejledende.

Jeg vil betegne mig selv som en god bilist, da jeg så vidt muligt prøver at udvise hensyn. Kører ikke for tæt, blinker i god tid, blinker til højre inden jeg kører ind i rundkørsler, hvis jeg skal ud af første, og jeg blinker til venstre hvis jeg skal ud af 3. udkørsel. Dog er jeg begyndt at holde op med at lukke folk ud fra sideveje, hvis der ikke er kø-kørsel, da folk enten ikke fatter at jeg holder tilbage for dem, eller at de rent faktisk skal til venstre, men bare ikke evner at blinke.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf cola » 14. feb 2019, 11:57

https://www.tv2lorry.dk/artikel/resulta ... -koere-bil

Ifølge denne test er jeg åbenbart en god billist, jeg havde fejl på 2 af dem... jeg ville skifte hjul ved 5 mm og jeg blinker når jeg overhaler på landevejen.
0
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Selina » 14. feb 2019, 12:56

Kun 14 procent vidste, at blinklyset skal vise til venstre under hele overhalingen.

Dette er ikke korrekt. Når man overhaler på motorvejen foretager man et vognbaneskift og blinklyset skal kun være slået til indtil vognbaneskiftet er udført. På landevej er det ikke det heller ikke et decideret lovkrav.
0
Venflon lægger man da mens man kører. :)
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Selina » 14. feb 2019, 14:22

Jeg anser mig selv for en ret god bilist.
Men jeg vedligeholder også mine køretekniske færdigheder jævnligt.
Det kræver lidt at fise gennem byens trafik med en ambulance. :)
0
Venflon lægger man da mens man kører. :)

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"