Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Aragorn » 1. nov 2018, 22:03

Krølle skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er en glimrende bilist, selv om jeg ikke kan parallelparkere i et hug eller bakke med en trailer.


Jeg har parallelpakeret min ponytrailer - i IKEA.

#bigtimepralcontinues :-D

Måske skulle jeg bruge det som scoretrick?


Nej. Mænd ved at en mand der ikke kan bakke med en trailer er ude af stand til at tilfredsstille deres elskerinde. Hvis du begynder at bruge det som scoretrick vil det være som at skære nosserne af alle de mænd der ikke kan finde ud af det, og sende dig ud af det gode selskab.

Stille med den slags.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf missme » 1. nov 2018, 22:10

Jeg er dårlig. Især på motorvej. Kan slet ikke overskue at man skal køre så stærkt. Er heller ikke glad for at køre i mørke.

Jeg kører som min far, siger min søster, og det er nok rigtig...jeg kører som en gammel mand.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Krølle » 1. nov 2018, 22:21

Aragorn skrev:
Krølle skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er en glimrende bilist, selv om jeg ikke kan parallelparkere i et hug eller bakke med en trailer.


Jeg har parallelpakeret min ponytrailer - i IKEA.

#bigtimepralcontinues :-D

Måske skulle jeg bruge det som scoretrick?


Nej. Mænd ved at en mand der ikke kan bakke med en trailer er ude af stand til at tilfredsstille deres elskerinde. Hvis du begynder at bruge det som scoretrick vil det være som at skære nosserne af alle de mænd der ikke kan finde ud af det, og sende dig ud af det gode selskab.

Stille med den slags.


Med den logik tænker jeg snarere, at jeg - fornuftigt - skræmmer dem væk, der ikke selv kan parallel/90 graders-parkere en oversize trailer og dermed (ifølge din teori) ikke kan tilfredsstille en kvinde.

Det lyder faktisk som om, jeg skal bruge et trailer- og parallelparkeringsbillede som profilbillede og dermed sortere på forhånd? :-D
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf kidkomb » 1. nov 2018, 22:37

Nej. Ikke længere. Eller det er i hvert fald langt sværere for mig nu end det var engang. Ikke at jeg er en dårlig bilist, jeg skal bare koncentrere mig meget mere om at være en ordentlig bilist end jeg skulle da jeg var yngre.
Jeg er lige under middel vil jeg skyde på.
Men jeg har styr på at holde til højre, fletteregel osv.
Der er jeg klart over middel.
Og så parkerer jeg ret godt. Jeg har også lavet en "Krølle" et par gange og stået ud af bilen med hovedet højt, når en snæver parallelparkering bare sad lige i skabet første gang eller når det lykkes godt at bakke med trailer :-D
Senest rettet af kidkomb 1. nov 2018, 23:34, rettet i alt 1 gang.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Artem » 1. nov 2018, 22:41

Krølle skrev:Jeg har parallelpakeret min ponytrailer - i IKEA.

Det er måske dig det her?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Krølle » 1. nov 2018, 22:46

Artem skrev:
Krølle skrev:Jeg har parallelpakeret min ponytrailer - i IKEA.

Det er måske dig det her?


Præcis! Udover at min bil nok har mere power og kortere aksel ift traileren = mere kontant reaktion :P

Har man levende kræ bagi, lærer man hurtigt at være badass med 1.700 kg trailer.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Artem » 1. nov 2018, 23:14

Krølle skrev:Præcis! Udover at min bil nok har mere power og kortere aksel ift traileren = mere kontant reaktion :P

Har man levende kræ bagi, lærer man hurtigt at være badass med 1.700 kg trailer.

Må din bette Audi godt slæbe 1700 kg?

Men ja det er generelt meget nemmere at bakke med en stor anhænger end en lille.
Har selv en stor boogie anhænger på 2600 kg, og er sjældent jeg ikke får den bakket der hen jeg vil i først hug. Mens sådan en lille dum havetrailer på 500 kg kan være meget sværere at have med at gøre.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Krølle » 1. nov 2018, 23:28

Artem skrev:
Krølle skrev:Præcis! Udover at min bil nok har mere power og kortere aksel ift traileren = mere kontant reaktion :P

Har man levende kræ bagi, lærer man hurtigt at være badass med 1.700 kg trailer.

Må din bette Audi godt slæbe 1700 kg?

Men ja det er generelt meget nemmere at bakke med en stor anhænger end en lille.
Har selv en stor boogie anhænger på 2600 kg, og er sjældent jeg ikke får den bakket der hen jeg vil i først hug. Mens sådan en lille dum havetrailer på 500 kg kan være meget sværere at have med at gøre.



Yes! Det var hovedkriteriet for ny bil :-D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Wizzze » 2. nov 2018, 05:22

dgd2007 skrev:
Ado skrev:Jeg er imponeret over den parkering! Virkelig. :gisp:

Krølle glemte måske at sige det var den røde bil hun parkerede :lol:


:lol:

Nu ikke drille Krøllebølle :naughty:

Jeg er generelt en god og hensynsfuld billist, men må indrømme at der kan smutte et par gloser, når man møder spader i trafikken, f.eks. i denne uge da en idiot tog den indenom kø trafik i nødsporet, eller da en anden havde en personlig og anderledes opfattelse af hajtænder, end den som fremgår af trafikreglerne :rulle:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Wizzze » 2. nov 2018, 05:26

Spjaerten skrev:Jeg er ret så god til at køre. En anelse roadrage og lidt for tung fod på speederen. Men kærer pænt, godt og sikkert.


Nu går det jo heller ikke så hurtigt i en kærre :devil: og det er nemmere i trafikken, når man sidder højt med god udsigt, har du skovl og spand med til hestepærerne? :-p
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf ExCoastal » 2. nov 2018, 05:53

Jeg tror, at jeg er rimelig god. Efter næsten 40 år bag rattet og mange ture rundt i Europa, inklusiv en tur fra København til Sicilien, så er jeg hærdet :D Jeg har intet problem med amerikanske storbyer, selvom man i New York og New Jersey må have midterfingeren klar hele tiden :lol:

Men jeg savner min Dodge Magnum stationcar. Amerikansk overdrev...hvem har brug for 340 heste? Mig :lol:
1
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf annellaII » 2. nov 2018, 06:08

Confucius skrev:
annellaII skrev:https://newsbreak.dk/hvis-du-selv-skal-sige-det-er-du-en-god-eller-daarlig-bilist/


For mit vedkommende tror jeg ikke, jeg er hverken det ene eller det andet, jeg er nok en god billist, når jeg er på 'hjemmebane', men helt sikkert ikke, når jeg kommer til ukendte byer/områder, her vil jeg tro, jeg sinker trafikken, hvis jeg ikke lige ved, hvor jeg skal hen og kører langsomt for at kunne læse navne på vejskiltene og det trods GPS, men i det mindste er jeg en erfaren bilist, da jeg kører meget.



Jeg er en god bilist.

Jeg har aldrig fået skader eller bøder.


Det har jeg derimod fået flere P-bøder og et par bøder for at køre for stærkt, og et par ridser på bilen har jeg også forårsaget, når jeg har bakket ud fra vores garage, for den s.... låge har det med at bevæge sig for meget i stormvejr, og den bevægelse sker nøjagtig, når jeg passerer lågen.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf sigge » 2. nov 2018, 10:14

Jeg ligger nok omkring middel. Jeg kører 2 x 50 km om dagen for at komme til og fra arbejde på en blanding af landevej og motorvej, så jeg har noget rutine i begge dele. Jeg kan dog godt være lidt utålmodig - men aldrig bevidst dumdristig. Jeg gider bare ikke køre langsommere end hastighedsgrænsen, hvis sigtbarhed og føre er i orden. Men jeg kører i en mikrobil med 1 l motor, så der er begrænset, hvad jeg kan gøre ved det, hvis der ikke er virkelig god plads. 130 km/t på motorvejen føles for mig som en ret perfekt hastighed. Med min bil og mine færdigheder har jeg ikke lyst til at køre meget hurtigere end det, men 110 føles lidt som snegletempo, når man har prøvet 130 mange gange. Jeg kan også opleve mild vejvrede til tider, det udmønter sig dog kun i lidt verbale udfald inde i bilen og aldrig konfrontation med andre bilister.

Jeg er til gengæld ikke så vild med at køre på veje, jeg ikke kender i forvejen, og særligt storbyer virker afskrækkende. Hvis det er nødvendigt, gør jeg det selvfølgelig, men så kører jeg nok også ret turistagtigt - på den langsomme måde.

Jeg er heller ikke så god til at parkere/manøvrere. Jeg har ikke forsøgt mig med en parallelparkering, siden jeg tog kørekort for mere end 20 år siden. Så jeg finder hellere en parkering i bås 1½ km væk og går tilbage, end jeg forsøger mig med en parallelparkering. En kollega har tilbudt at bruge 10 min. af sin frokostpause hver dag i 2 uger på at øve det med mig, men jeg ved ikke helt, om jeg vil udsætte min og andres biler for - selvom chefen sagde, at vi godt måtte bruge firmabilerne til at parkere imellem. :D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf achillaxedprune » 2. nov 2018, 14:23

Jeg var over 30, da jeg tog mit kørekørt og det falder mig ikke så naturligt at køre... På det punkt er jeg nok en dårligere billist end flertallet. Men jeg tager ingen dumme chancer og kører forsvarligt. På det punkt ligger jeg nok over gennemsnittet. :lol:

Alt i alt ligger jeg nok under gennemsnittet. :gruble:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Tata » 2. nov 2018, 16:49

Rent teknisk anstændig vil jeg sige, altså der er ikke noget, jeg ikke kan teknisk, men jeg var midt 30 da jeg tog kørekort og fik bil, så jeg er ikke så rutineret, og hører nok under kategorien en lidt nervøs og regelret bilist, og bliver ofte ret forskrækket når der sker noget uforudset. Og så er jeg dødsens angst for lastbiler på motorvejen.
0
Timian :lun:

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"