13 årig som bilvasker.

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

13 årig som bilvasker.

Indlægaf HerErJeg » 20. jun 2021, 06:06

Min dreng har fået en ide til at booste lommepengene.
Han vil vaske biler mod betaling.
Det synes jeg er fint, jeg går selv meget op i det, og køber det bedste kvalitet/pris produkter jeg kan finde.
Så oplæringen er hos mig.

Vi er så lidt lunkne omkring hvordan det vil blive modtaget. Tør folk komme? Hvad forventer de?
Hvis de alligevel tager vaskehallen, så kan det kun blive bedre.
Vi tør ikke rigtig Facebook, for der skal så lidt til at få ondt i røven, og der er 2 vaskehallen i byen, som næppe synes det er nogen god ide.

Vi sætter en pris på 60 kr. + muligheder for ekstra ydelser som fælgrens, dørfalse mm.
Jeg afholder alle udgifter til vaskemidler, så det er ren fortjeneste til ham.

Ville I turde prøve sådan en bilvask af?
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Kanga » 20. jun 2021, 06:13

Nej, det ville jeg ikke. Ikke fordi jeg er sart med min bil, men jeg ville være SÅ træt af, hvis der sket er eller andet. Og jeg ville faktisk ikke føle, at jeg kunne tillade mig at klage, når det blev udført af et barn.

Spørgsmål:
- forsikring, hvis han laver skader på bilerne? Det tror jeg ikke, man kan tegne til en 13-årig. Og i så fald er det nok så dyrt, at det ikke kan betale sig.
- MÅ en 13-årig overhovedet have et fritidsjob? Skal man ikke være 15?

Kanga
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2021, 06:23

Jeg synes, det lyder som noget, der hører sig til og giver mening blandt naboer og andre, I kender i forvejen.

Måske misforstår jeg konceptet, men det virker, som om din søn på den ene side vil tilbyde en uformel vennetjeneste, der på den anden side skal køre ret professionelt, i og med I også forestiller jer at række ud til folk udenfor jeres netværk, og du overvejer, om professionelle i branchen vil opfatte din søn som en konkurrent.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Daine » 20. jun 2021, 06:43

Kanga skrev:Nej, det ville jeg ikke. Ikke fordi jeg er sart med min bil, men jeg ville være SÅ træt af, hvis der sket er eller andet. Og jeg ville faktisk ikke føle, at jeg kunne tillade mig at klage, når det blev udført af et barn.

Spørgsmål:
- forsikring, hvis han laver skader på bilerne? Det tror jeg ikke, man kan tegne til en 13-årig. Og i så fald er det nok så dyrt, at det ikke kan betale sig.
- MÅ en 13-årig overhovedet have et fritidsjob? Skal man ikke være 15?

Kanga

Jeg ville også være bekymret for hvis der skete noget med bilen. Hvem afholder den udgift? Der er jo ingen arbejdsgiver med en forsikring.

13 årige må gerne have arbejde i den lettere genre https://www.ungarbejde.dk/cms/jobmuligh ... -er-13-aar
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Daine » 20. jun 2021, 06:49

Jeg synes det er godt at din søn gerne vil gøre noget for at tjene ekstra. Men skal det batte noget, så skal han jo helst vaske min 5 biler om ugen og gerne det dobbelte eller mere. Det kunne jeg godt forestille mig ville blive et problem :gruble:

Der er ingen mulighed for et “rigtigt” arbejde? Avis/reklamebud er jo en klassiker, men der kunne måske findes andet også.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
NoLady
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 13. jan 2020, 13:48
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2665

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf NoLady » 20. jun 2021, 07:03

Jeg vil ikke tage imod et sådan tilbud. Primært af forsikringsgrunden.
1
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Kanga » 20. jun 2021, 07:08

Daine skrev:
Kanga skrev:Nej, det ville jeg ikke. Ikke fordi jeg er sart med min bil, men jeg ville være SÅ træt af, hvis der sket er eller andet. Og jeg ville faktisk ikke føle, at jeg kunne tillade mig at klage, når det blev udført af et barn.

Spørgsmål:
- forsikring, hvis han laver skader på bilerne? Det tror jeg ikke, man kan tegne til en 13-årig. Og i så fald er det nok så dyrt, at det ikke kan betale sig.
- MÅ en 13-årig overhovedet have et fritidsjob? Skal man ikke være 15?

Kanga

Jeg ville også være bekymret for hvis der skete noget med bilen. Hvem afholder den udgift? Der er jo ingen arbejdsgiver med en forsikring.

13 årige må gerne have arbejde i den lettere genre https://www.ungarbejde.dk/cms/jobmuligh ... -er-13-aar

Ok, jeg vil så ikke mene, at bilvask er i den lettere genre.

Jeg ville opfordre min søn til at lufte hunde, slå små græsplæner eller lign.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Flora » 20. jun 2021, 07:16

Nu har jeg ikke bil, men hvis jeg havde, ville jeg ikke få den vasket af en 13-årig, jeg ikke kendte. Så ville jeg vælge et sted, hvor jeg kunne klage/få erstatning, hvis der skete noget med bilen.

Som andre skriver, vil det nok give mere mening at holde jer til folk, I kender.
2
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Kanga » 20. jun 2021, 07:32

Mht. hvad folk forventer:
Hvis nogen tilbyder at vaske min bil mod betaling, så forventer jeg det. At den er vasket ordentligt og jeg ikke lige selv fx skal ordne fælge eller tørre dørfalser af.
Hvis ikke jeg får det, så kan jeg ligeså godt gøre det selv/køre i vaskehal.
Lidt som med rengøring; hvis jeg selv skal kravle rundt og tørre paneler af og skure brusekabine, når rengøringen har været her, så kan jeg ligeså godt gøre det selv... (Og spare pengene)
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Allmost_Famous » 20. jun 2021, 08:30

Nej tak.

Der er så mange andre ting, jeg gerne ville lade en fremmed knægt gøre, men han skulle holde nallerne fra min bil.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf fisken80 » 20. jun 2021, 08:39

Niks, hvis jeg ville have min bil ordnet af et menneske og ikke bare i en vaskehal så ville jeg vælge et rigtigt firma, der tilbyder den ydelse og som har forsikringerne i orden.

Det har vi sådan set flere gange overvejet at gøre fordi man kan betale sig fra en hovedrengøring af hele bilen indvendigt og udvendigt. Men det ville jeg aldrig lade en på 13 stå for
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2021, 09:08

Nej. Det er imo en af de ting hvor du bare skal lade ham vaske din bil og give ham lommepengene for det i stedet.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Myresluger » 20. jun 2021, 09:21

Har i tænkt på at “rigtige” vaskehaller bruger ret lidt vand og jeg er heller ikke sikker på at det er smart at køre et større setup uden ordentlig håndtering af det brugte vand. Skal det være et firma? Og hvad med moms? Alt det er man vel nødt til at tage stilling til hvis det skal være mere end at vaske bil for forældre og evt en nabo eller to
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8878

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf Sofakartoflen » 20. jun 2021, 09:22

Jeg ville aldrig benytte sådan en mulighed. Det er miljømæssigt forkert at vaske sin bil hjemme i indkørslen. Det er bedre at køre den i vaskehal, hvor vandet bliver genbrugt og renset forsvarligt. Af samme årsag ville jeg ikke lade mit barn gå i gang med sådan et projekt.

https://samvirke.dk/artikler/hjemme-ell ... -vaske-bil

"Skal du vaske bilen mest miljøvenligt, skal du vaske i vaskehallen, fordi:

Vaskehallen bruger kun 1/3 af det vand, du bruger hjemme
Vaskehallen genbruger en stor del af vandet til nye bilvaske, det kan du ikke gøre derhjemme
Spildevandet udledes ikke til kloakken, når man vasker i vaskehal, men renses"
4
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: 13 årig som bilvasker.

Indlægaf loular » 20. jun 2021, 10:29

Nej, det ville jeg ikke, jeg ville simpelthen være for nervøs for ridser eller skader på min bil.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"