Elbil

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Elbil

Indlægaf PaleSeptember » 14. feb 2022, 15:51

Ny opdatering herfra!
I onsdags fik vi endelig installeret ladeboks herhjemme (det endte med Easee boks og abonnement hos EVDK og så den brugte fasefordeler fra Clever). Vi havde oprindeligt en aftale til det d. 02.02., men den blev aflyst, da elektrikerens datter fik corona. Men i onsdags lykkedes det endelig. Min mand var hjemme for at hjælpe hele vejen igennem.
Det hele blev sluttet til, og vi fik bilen sat til at lade op. Om eftermiddagen finder vi dog ud af, at den højest sandsynligt kun lader med 3,7 KwH og ikke med de 6, som fasefordeleren jo skulle gøre. Vi ræsonnerer os frem til, at enten er det en indstilling, eller også er fasefordeleren defekt - og hvis det er det sidste, så er det virkelig noget lort!
Det var første gang, elektrikeren skulle installere en fasefordeler, så han måtte søge råd hos en kollega, og han skulle også angive nogle indstillinger, som vi ikke selv kan ændre på.
I dag fik min mand dog fat i elektrikeren igen. Han var tilfældigvis i nærheden og ville køre forbi og ændre på opsætningen, efter han havde talt med en anden kollega, som mente, at det var det, der skulle til. Jeg havde dog ellerten på arbejde i dag, så det kunne ikke lige testes med det samme, men da jeg kom hjem, satte jeg den til, og den lader nu med 6,6 KwH!
Det har eddermame været en lang og sej proces, men nu lader det til, at det hele går op i en højere enhed. Fra marts overgår vi til ny elabonnement, hvor vi betaler efter timepris, og så kommer vi til at spare nogle penge på at lade om natten.

Hvis nogen ønsker det, så skal jeg nok komme med jævnlige opdateringer om livet med elbil, men jeg satser ikke på, at der opstår flere udfordringer/problemer lige med det samme - jeg synes, vi har haft vores del.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"