Hvornår dytter du?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Hvornår dytter du?

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2016, 10:59

Inspireret af en lettere ophedet diskussion med min kæreste, hvornår finder du det OK at dytte i trafikken?

Jeg holder mig personligt til kun at dytte ved fare - og en sjælden gang i mellem, når folk åbenlyst ikke har opdaget, at det er blevet grønt. Men ofte så når nogle bag mig at dytte først, fordi jeg altid lige lader der gå lidt tid - tænk nu hvis det var en ny billist, der havde lidt problemer med at finde gear eller whatever. Jeg holder nemlig på, at man risikerer at forvirre folk unødigt, hvis man dytter hver gang, nogle ikke lige kører, som man selv ville.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4284

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Aesel82 » 22. feb 2016, 11:07

Jeg er fuldstændig enig med dig.

Min mand er sådan en, der også dytter "aggressivt", og nogle gange flere gange også, hvis folk laver en fejl - jeg synes det er unødvendigt og pinligt. Og man risikerer nemt at skabe en farlig(ere) situation, fordi man gør andre usikre.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Flora » 22. feb 2016, 11:16

Jeg kan huske da jeg tog kørekort, da gjorde min kørelærer meget ud af at fortælle mig at man kun må bruge hornet ved potentielt farlige situationer. Alligevel rakte han armen over og hamrede i hornet HVER gang en af de andre billister gjorde et eller andet der irriterede ham. Virkelig flot måde at sætte et godt eksempel :rulle:

Nå, men jeg gider ikke være så belastende en type som han var, så jeg følger loven og bruger kun hornet ved potentiel fare.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 11:19

Hvis en ikke har set det er grønt, så giver jeg et minidyt.
Hvis det er akut farligt, så er man jo næsten altid "forbi" problemet eller er nået at stoppe inden man når at dytter. I den forbindelse dytter jeg, hvis andre har udsat mig for stor fare. Af ren refleks tror jeg. Måske for at gøre opmærksom på det, så de forhåbentlig vil tænke sig bedre om en anden gang inden de brager ud i rundkørslen/drejer uden at blinke/smækker bildøre op fra en parkeret bil på en smal vej osv
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf dykkersild » 22. feb 2016, 12:00

Apropos at dytte - så var vi ude og gå tur i går. Vi gik ned af en lille blind vej - hvor man for enden kun kan komme videre som fodgænger.
Der var der to små drenge - et gæt er 4 og 6 år - der drønede rundt på små atvére. I fuldt udstyr, men ude på vejen og der blev dyttet lystigt. Det var næsten lige så højt som et "bil-dyt" Jeg tænker helt seriøst mit om de forældre. Så små børn ude på offentlig vej, med hornet i bund. Der blev også kørt baglæns med bagge-dytte som bonus.

De risikerer at dø hvis der kommer hurtig trafik ind på vejen og naboerne begynder nok at smide sten efter dem efter et par dage med det dytteri.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Torn » 22. feb 2016, 12:23

Jeg har aldrig prøvet at dytte i trafikken.


Af og til sender jeg et dyt, når jeg kører fra venner/familie.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf dykkersild » 22. feb 2016, 12:27

Torn skrev:Jeg har aldrig prøvet at dytte i trafikken.


Af og til sender jeg et dyt, når jeg kører fra venner/familie.


Min svigerfars tidligere nabo dyttede altid goddag og farvel til familien - resten af stikvejen hadede dem for det, havde sagt det men nix om det sluttede: for det er da så hyggeligt. Resultat - ingen gad noget sociale m.m. med dem.

Just saying -jeg er altså med på hadeholdet. Nej for fanden - det er ikke fedt for andre at høre på og det er ulovligt.
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Viskelæder » 22. feb 2016, 12:29

Jeg gør ligesom dig, TS og som kidkomb.
Ved fare, for at signalere, at jeg VAR i fare, og et minidyt, når de ikke har set, der er grønt lys.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Torn » 22. feb 2016, 12:32

dykkersild skrev:
Torn skrev:Jeg har aldrig prøvet at dytte i trafikken.


Af og til sender jeg et dyt, når jeg kører fra venner/familie.


Min svigerfars tidligere nabo dyttede altid goddag og farvel til familien - resten af stikvejen hadede dem for det, havde sagt det men nix om det sluttede: for det er da så hyggeligt. Resultat - ingen gad noget sociale m.m. med dem.

Just saying -jeg er altså med på hadeholdet. Nej for fanden - det er ikke fedt for andre at høre på og det er ulovligt.


Det tror jeg gerne, det er garanteret vildt irriterende og ganske rigtigt ulovligt.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf 2SHY » 22. feb 2016, 13:25

Det er så sjældent at jeg dytter at jeg nogle gange overvejer at teste hornet så jeg er sikker på at det virker :lol:

Jeg gør det kun når der er fare på færde. F.eks. idioter der overhaler så tæt på motorvejen at de er cm fra at køre ind i en :sur:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf dykkersild » 22. feb 2016, 13:43

Rosa Espinosa skrev:
dykkersild skrev:
Torn skrev:Jeg har aldrig prøvet at dytte i trafikken.


Af og til sender jeg et dyt, når jeg kører fra venner/familie.


Min svigerfars tidligere nabo dyttede altid goddag og farvel til familien - resten af stikvejen hadede dem for det, havde sagt det men nix om det sluttede: for det er da så hyggeligt. Resultat - ingen gad noget sociale m.m. med dem.

Just saying -jeg er altså med på hadeholdet. Nej for fanden - det er ikke fedt for andre at høre på og det er ulovligt.


Lyder godt nok som en voldsom måde at udelukke folk på. Er med på det er irriterende, især om morgenen, men det andet virker som mobning.

Nå men, dytter aldrig selv. Heller ikke hvis nogen glemmer at køre når der er grønt, tænker at vi nok når at køre næste gang der er grønt så.
At give fuckfinger i trafikken, det er så noget helt andet :genert:


Mobning ligefrem? - jamen nu er man jo heldigvis ikke tvunget til at lege med alle på vejen. Hvis du nu havde en nabo der hver eneste morgen dyttede tre halv-lange dyt og hver aften dyttede tre halv-lange dyt - for sådan lige at hilse på familien - og du havde kontakte ham. Fortalt ham at det er rigtig, rigtig irriterende og hunden bliver bange. Ingen effekt - du prøver igen og den anden nabo siger også at nu må det stoppe, ingen bryder sig om det og det er ulovligt. Det stopper ikke - argumentet er: det syntes vi er hyggeligt så det fortsætter vi med. Den der såkaldte udelukkelse sørgede de vist selv for.

Får du lyst til at lege med Mr. I could not care less? - for så må vi bare konstatere, at du er mere rummelig end dem min svigerfar bor på vej med. Nu er de så flyttet grundet pladsmangel så nu får andre fornøjelse af deres dytteri.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55894
Kontakt:

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Ado » 22. feb 2016, 13:58

Jeg dytter, når folk kører ud foran mig/overser deres vigepligt. Nogle gange når de ikke har fattet der er grønt. Når unge mennesker bare daldrer på vejen i stedet for at gå på fortovet. Når cykelrytterne insisterer på at køre side om side og blokere alt.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf dykkersild » 22. feb 2016, 14:18

Rosa Espinosa skrev:
dykkersild skrev:
Rosa Espinosa skrev:
dykkersild skrev:
Torn skrev:Jeg har aldrig prøvet at dytte i trafikken.


Af og til sender jeg et dyt, når jeg kører fra venner/familie.


Min svigerfars tidligere nabo dyttede altid goddag og farvel til familien - resten af stikvejen hadede dem for det, havde sagt det men nix om det sluttede: for det er da så hyggeligt. Resultat - ingen gad noget sociale m.m. med dem.

Just saying -jeg er altså med på hadeholdet. Nej for fanden - det er ikke fedt for andre at høre på og det er ulovligt.


Lyder godt nok som en voldsom måde at udelukke folk på. Er med på det er irriterende, især om morgenen, men det andet virker som mobning.

Nå men, dytter aldrig selv. Heller ikke hvis nogen glemmer at køre når der er grønt, tænker at vi nok når at køre næste gang der er grønt så.
At give fuckfinger i trafikken, det er så noget helt andet :genert:


Mobning ligefrem? - jamen nu er man jo heldigvis ikke tvunget til at lege med alle på vejen. Hvis du nu havde en nabo der hver eneste morgen dyttede tre halv-lange dyt og hver aften dyttede tre halv-lange dyt - for sådan lige at hilse på familien - og du havde kontakte ham. Fortalt ham at det er rigtig, rigtig irriterende og hunden bliver bange. Ingen effekt - du prøver igen og den anden nabo siger også at nu må det stoppe, ingen bryder sig om det og det er ulovligt. Det stopper ikke - argumentet er: det syntes vi er hyggeligt så det fortsætter vi med. Den der såkaldte udelukkelse sørgede de vist selv for.

Får du lyst til at lege med Mr. I could not care less? - for så må vi bare konstatere, at du er mere rummelig end dem min svigerfar bor på vej med. Nu er de så flyttet grundet pladsmangel så nu får andre fornøjelse af deres dytteri.


Han lyder som en idiot, men at udelukke hele familien pga. det synes jeg stadig virker voldsom. Nu ved jeg ikke om det er en aktiv gade som lavede meget sammen, men ville have dårlig smag i munden over at udelukke en enkel familie, pga. det.


Overhoved ikke - de har en sommerfest hvor alle inviteres - incl. jeg-er-pisse-ligeglad-med-jer-andre-familien og så er der nogle der ses til nytår. Og så er der naturligvis nogen der er venner privat. Jeg ville ikke gider ofre tid på en familie som dem - vi er ikke i folkeskolen hvor der er tvunget inklusion.

Der hvor jeg bor (andelsforening med ca. 85 andele), taler jeg meget med få, lidt med andre og slet ikke med nogle udvalgte. Jeg gider altså ikke være bedste-venner med dem, der helt tydeligt mener, at respekten kun går en vej.
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf JoyNips » 23. feb 2016, 08:59

Jeg har aldrig dyttet. Jeg irritationsdytter ikke. Og i akut farlige situationer har jeg ikke tid til det, der bruger jeg krudt på at afværge situationen.

Min kæreste derimod irritationsdytter og jeg får lyst til at stikke ham en lammer hver gang. På Enghavevej på Vesterbro i Kbh var der (er stadig?) vejarbejde, sådan at cyklister skulle køre op på fortovet. Der er så 2 unge mænd, der vælger at køre ud på vejen i stedet, og ja, det er da dumt. Min kæreste vælger så at dytte af dem, ikke bare én, men effin' 3 gange. Sådan med lidt mellemrum over den der strækning på måske 150-200 meter. Hvordan i helvede han havde tænkt sig at de skulle komme over afspærringen, over udgravningen og op på fortovet var mig en gåde og jeg kunne have gravet mig ned.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Torn » 23. feb 2016, 09:40

JoyNips skrev:Jeg har aldrig dyttet. Jeg irritationsdytter ikke. Og i akut farlige situationer har jeg ikke tid til det, der bruger jeg krudt på at afværge situationen.

Min kæreste derimod irritationsdytter og jeg får lyst til at stikke ham en lammer hver gang. På Enghavevej på Vesterbro i Kbh var der (er stadig?) vejarbejde, sådan at cyklister skulle køre op på fortovet. Der er så 2 unge mænd, der vælger at køre ud på vejen i stedet, og ja, det er da dumt. Min kæreste vælger så at dytte af dem, ikke bare én, men effin' 3 gange. Sådan med lidt mellemrum over den der strækning på måske 150-200 meter. Hvordan i helvede han havde tænkt sig at de skulle komme over afspærringen, over udgravningen og op på fortovet var mig en gåde og jeg kunne have gravet mig ned.


Det kunne min kæreste også finde på. Irritationsdyt ér pinlige.
1

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"