Dækker forsikringen hvis en bil ikke er synet?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Lys
Indlæg: 5935
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10711

Re: Dækker forsikringen hvis en bil ikke er synet?

Indlægaf Lys » 5. jun 2023, 19:20

Kan de ikke leje en bil?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17406
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42493

Re: Dækker forsikringen hvis en bil ikke er synet?

Indlægaf LaMariposa » 6. jun 2023, 04:14

Lys skrev:Kan de ikke leje en bil?


Skulle lige til at foreslå det samme.

Jeg ville ikke løbe risikoen at tage af sted med en bil, der har overskredet synsfristen.
0
:lun: Be brave
didaa
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2379

Re: Dækker forsikringen hvis en bil ikke er synet?

Indlægaf didaa » 6. jun 2023, 05:29

LaMariposa skrev:
Lys skrev:Kan de ikke leje en bil?


Skulle lige til at foreslå det samme.

Jeg ville ikke løbe risikoen at tage af sted med en bil, der har overskredet synsfristen.



Det har vi også foreslået dem. Men det vil de ikke umiddelbart.

De har talt med nogle forskellige mekanikere, som siger, at så længe bilen ikke har været til syn og der feks er påtalt mangler som skal laves, så må man gerne køre. Man får så besked om at den skal synes med en frist på 4-5 uger, og der dækker forsikringen.
Når fristen kun overskrides med få dage er det intet problem.

Jeg bad dem dog undersøge med deres forsikring, men det ved jeg ikke om de får gjort. Det er deres egen beslutning hvad de gør.
0
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4254
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Dækker forsikringen hvis en bil ikke er synet?

Indlægaf Moe » 6. jun 2023, 06:32

didaa skrev:Som overskriften siger, så kan jeg ikke rigtig finde noget på om en forsikring dækker hvis en bil ikke er synet. Jeg kan se man får flere påmindelser, og i sidste en bøde og pladerne kan blive klippet, men hvad i tilfælde af en ulykke?

Vi skal på en tur til Sverige, og synet udløber på en bil hos nogen af dem der skal med. De påstår så at det er 100% lovligt :gruble:

Ja og nej, forsikringen dækker så længe der er betalt for den, dvs. at de dækker udgifter for modparten i tilfælde af en ulykke. Men hvis man ikke overholder betingelserne, og det er ofte en betingelse af biblen skal være lovlig (altså synet ikke ulovligt tunet eller andet), så kan de efterfølgende gøre regress og forlange penge af bilejeren, men det afhænger af betingelserne i den konkrete forsikring, det er ikke sikkert at der står sådanne krav i alle forsikringer.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"