Karrosserikontrol

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.

Får du udført regelmæssig karrosserikontrol på din bil?

Afstemning sluttede 6. okt 2023, 13:57

Ja, jeg følger producentens anvisninger.
4
40%
Nej, det har jeg bevidst fravalgt.
0
Ingen stemmer
Nej, det er ikke et krav ved mit bilmærke/-model.
0
Ingen stemmer
Jeg har aldrig hørt om det.
6
60%
 
Afgivne stemmer: 10
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14988
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25225

Karrosserikontrol

Indlægaf sigge » 7. aug 2023, 13:57

Jeg har kun ejet 2 biler i mit liv. På begge har jeg fået udført regelmæssig karrosserikontrol. På min nuværende bil er det hvert år og på den tidligere var det hvert andet år. For begge biler gælder, at jeg har benyttet værkstedet ved den forhandler, hvor jeg har købt bilen, og de har gjort mig opmærksom på, at det var noget, der skulle gøres. Det er ikke noget, jeg selv ville vide fandtes ellers. Kontrollen er gratis og betyder, at jeg får forlænget garanti på indefrakommende rust på bilen.

Når jeg taler med andre bilejere om det, får de fleste et helt blankt udtryk i ansigtet, og har aldrig fået det udført på deres biler. En kollega havde en bil af samme mærke som min første bil, dog en anden (større og nyere) model, og han fik ikke udført kontrollen på sin bil og havde heller ikke hørt om det. Min veninde, som har været bilejer nogle flere år end mig, har heller aldrig hørt om det.

Det får mig til at tænke på, om det evt. kun er mikrobiler, hvor der "krav" om sådan en kontrol, eller alle omkring mig bare er uvidende. :D

Så er det noget, debatten kender til og får udført på deres biler?
0
You can't spell awesome without me.
Fledermäuslein
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6893

Re: Karrosserikontrol

Indlægaf Fledermäuslein » 7. aug 2023, 14:02

Det har jeg aldrig hørt om og jeg har haft i alt 8 biler. Det er dog fortrinsvis min mand, der kører dem på værksted, men medmindre der er blevet foretaget karrosserikontrol i forbindelse med almindelig service, tror jeg ikke, vi har fået det gjort. Bilerne har været af forskellig størrelse, dog ingen mikrobiler.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30657

Re: Karrosserikontrol

Indlægaf TinaW » 7. aug 2023, 14:51

Jeg har ikke stemt, men jeg fik udført det to gange i min bils første leveår, ved forhandleren.
Så flyttede vi og der er langt til den nærmeste forhandler, så det er er ikke blevet gjort siden.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Karrosserikontrol

Indlægaf Artem » 7. aug 2023, 16:02

Mener at det er en del af service på min bil, og ikke noget man skal gøre for sig selv.
Så jo har hørt om det, men er aldrig noget jeg har gået så meget op i. Ofte har mine biler også været for gamle til at der stadig er rustgaranti.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"