Bedste el-ladcykel

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Bedste el-ladcykel

Indlægaf Moxy-lady » 8. aug 2023, 18:04

Efter at have snakket om det i nogle år er jeg ved at have besluttet mig for at vi skal have en ladcykel på el.

Vi har ikke bil, så den skal bruges på ture mellem 5-10 km vil jeg tro, og den må gerne hjælpe så meget som muligt.

Den skal bruges af mig/min kæreste med vores 5 årige i ladet. Det ville være et kæmpe plus hvis det er en hun kan falde i søvn i, hvis nødvendigt.

Pris under 30.000.

Hvad kan i anbefale/fraråde?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5690
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23061

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf POCKETKITTEN » 8. aug 2023, 18:08

Skal I køre i bakket terræn?
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Moxy-lady » 8. aug 2023, 18:11

POCKETKITTEN skrev:Skal I køre i bakket terræn?


Njaaa, hvad er bakket? :D ikke sådan helt vildt, men der er da nogle stykker herude af.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8009

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Nicolait » 8. aug 2023, 18:29

Butchers and bicycles laver nogle rigtig fede cykler, som virker bundsolide. Jeg ved dig ikke, hvad de koster.

Jeg er meget glad for min nihola cykel.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf achillaxedprune » 8. aug 2023, 18:34

Vi har en Winter og er super glad for den! Den er godt nok over budget, men giver anbefalingen alligevel. :)
https://www.ladcyklen.dk/winther-kangar ... re=default
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46500

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf LadyFox » 8. aug 2023, 18:50

Jeg havde samme budget som dig, jeg har prøvekørt CargoKid (kan ikke huske model, men en af dem med almindelig størrelse hjul), Babboe E-Big og Christiania Light. Jeg endte med at købe en Christiania Bike fordi jeg synes det var den der føltes mest behagelig at kører på.

Jeg tror også godt jeg kunne blive glad for en Babboe og kan godt lidt styret på dem.
Men, på trods af at være vandt til at køre elcykel synes jeg at hjælpemotoren på CargoKid kom så meget i ryk jeg synes det var direkte ubehageligt.
1
...
MrMister
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf MrMister » 9. aug 2023, 06:26

Vi er også i markedet. Synes Bullit virker virkelig fed, mens butchers og en del andre hurtigt kommer nærmere 50k end 30k. Christiania er forholdsvis billig. Du kan prøve ladcyklen.dk - der kan man konfigurere de forskellige modeller og mærker og så en priside. De var også i mine øjne den bedste butik hvis man er i markedet.

Eneste ulempe ved Christianiabike: tyve. Vi har endnu til gode ikke at få stjålet en cykel. Rekorden var 4 år før det skete. Forsikringerne plejer at afskrive med 10% årligt (så ~35% efter 4 år). Dét beløber sig til en afskrivning på 12.500kr for os. Plus en potentiel dyrere forsikring (kender et par stykker der fik forbud mod Christianiabikes af forsikringen)
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6059

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Ondemand » 9. aug 2023, 08:27

Moxy-lady skrev:Efter at have snakket om det i nogle år er jeg ved at have besluttet mig for at vi skal have en ladcykel på el.

Vi har ikke bil, så den skal bruges på ture mellem 5-10 km vil jeg tro, og den må gerne hjælpe så meget som muligt.

Den skal bruges af mig/min kæreste med vores 5 årige i ladet. Det ville være et kæmpe plus hvis det er en hun kan falde i søvn i, hvis nødvendigt.

Pris under 30.000.

Hvad kan i anbefale/fraråde?


Jeg ville kigge på Cargobike of Sweden - det er efter min mening der man får mest kvalitet i forhold til prisen. Det hjælper selvfølgelig også at den svenske kronekurs er meget lav pt.

https://www.cargobike.se/butik/
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Neenah » 9. aug 2023, 08:30

Vi har en nihola, som vi er vildt glade for, men jeg er ikke sikker på den egner sig så meget til større børn. Mange i vores område er glade for deres cargokid.

I kan også kigge efter en brugt model af et kvalitetsmærke (christiania, nihola, B&B, black iron horse, bellabike) og evt. få eftermonteret el.

Gruppen ladcykelentusiaster på FB er en guldgrube af info i øvrigt.

Nå ja - PRØVEKØR - så finder I hurtigt ud af hvad I er til, og hvad I ikke er til.
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18382

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf .Magic. » 12. aug 2023, 07:12

Jeg har en Wildenburg hundeudgave. Jeg elsker min cykel men vil ikke anbefale den fordi den punkterer for et godt ord, den har sindssygt mange mærkelige lyde og der er ikke noget system i de lyde. Den var på tilbud fra 24.000 til 20. Nu er den så vidst udgået og det er der måske en grund til :P
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8009

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Nicolait » 12. aug 2023, 12:52

Neenah skrev:Vi har en nihola, som vi er vildt glade for, men jeg er ikke sikker på den egner sig så meget til større børn. Mange i vores område er glade for deres cargokid.

I kan også kigge efter en brugt model af et kvalitetsmærke (christiania, nihola, B&B, black iron horse, bellabike) og evt. få eftermonteret el.

Gruppen ladcykelentusiaster på FB er en guldgrube af info i øvrigt.

Nå ja - PRØVEKØR - så finder I hurtigt ud af hvad I er til, og hvad I ikke er til.


Mit bud er, at det godt kan fungere. Jeg har haft min kammerat på lige godt 2 meter plus vores begges rygsække. Det fungerede overraskende godt.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Rhododendron
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1121

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Rhododendron » 12. aug 2023, 13:14

Moxy-lady skrev:Efter at have snakket om det i nogle år er jeg ved at have besluttet mig for at vi skal have en ladcykel på el.

Vi har ikke bil, så den skal bruges på ture mellem 5-10 km vil jeg tro, og den må gerne hjælpe så meget som muligt.

Den skal bruges af mig/min kæreste med vores 5 årige i ladet. Det ville være et kæmpe plus hvis det er en hun kan falde i søvn i, hvis nødvendigt.

Pris under 30.000.

Hvad kan i anbefale/fraråde?


Hvis hun skal kunne sidde op og sove, kan en Winther Kangaroo være en mulighed, men ellers kan man købe et sæde til at sætte i bunden på andre ladcykler.
http://bellabike.dk/produkt/aluminiums-stol/

Jeg ville anbefale Nihola pga forhjulene der drejer, frem for at det er hele kassen man drejer med, men den kan man som 5 årig ikke sove i :lol:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 600
Likede indlæg: 11595

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Kerrigan » 12. aug 2023, 14:17

Rhododendron skrev:
Hvis hun skal kunne sidde op og sove, kan en Winther Kangaroo være en mulighed, men ellers kan man købe et sæde til at sætte i bunden på andre ladcykler.
http://bellabike.dk/produkt/aluminiums-stol/

Jeg ville anbefale Nihola pga forhjulene der drejer, frem for at det er hele kassen man drejer med, men den kan man som 5 årig ikke sove i :lol:

Det ser jeg tit skrevet dét der, men har ikke forstået hvorfor. Jeg ville blive vildt utryg tror jeg. Min mand har en cykel hvor cykel"kurven" foran ikke drejer med hjulpet, men er fastmonteret på stellet. Finder det vildt ubehageligt.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Rhododendron
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1121

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Rhododendron » 12. aug 2023, 21:22

Kerrigan skrev:
Rhododendron skrev:
Hvis hun skal kunne sidde op og sove, kan en Winther Kangaroo være en mulighed, men ellers kan man købe et sæde til at sætte i bunden på andre ladcykler.
http://bellabike.dk/produkt/aluminiums-stol/

Jeg ville anbefale Nihola pga forhjulene der drejer, frem for at det er hele kassen man drejer med, men den kan man som 5 årig ikke sove i :lol:

Det ser jeg tit skrevet dét der, men har ikke forstået hvorfor. Jeg ville blive vildt utryg tror jeg. Min mand har en cykel hvor cykel"kurven" foran ikke drejer med hjulpet, men er fastmonteret på stellet. Finder det vildt ubehageligt.


Hvilken cykel er det, for sådan en vil jeg gerne have? :lol:

Jeg synes overhovedet ikke det er ubehageligt at køre på en Nihola, og jeg har aldrig oplevet den som værende utryg. Den føles ikke så stor og tung som en alm. ladcykel med stor kasse, og jeg synes det er rart at man bare har et almindeligt styr.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 600
Likede indlæg: 11595

Re: Bedste el-ladcykel

Indlægaf Kerrigan » 13. aug 2023, 06:43

Rhododendron skrev:
Kerrigan skrev:
Rhododendron skrev:
Hvis hun skal kunne sidde op og sove, kan en Winther Kangaroo være en mulighed, men ellers kan man købe et sæde til at sætte i bunden på andre ladcykler.
http://bellabike.dk/produkt/aluminiums-stol/

Jeg ville anbefale Nihola pga forhjulene der drejer, frem for at det er hele kassen man drejer med, men den kan man som 5 årig ikke sove i :lol:

Det ser jeg tit skrevet dét der, men har ikke forstået hvorfor. Jeg ville blive vildt utryg tror jeg. Min mand har en cykel hvor cykel"kurven" foran ikke drejer med hjulpet, men er fastmonteret på stellet. Finder det vildt ubehageligt.


Hvilken cykel er det, for sådan en vil jeg gerne have? :lol:

Jeg synes overhovedet ikke det er ubehageligt at køre på en Nihola, og jeg har aldrig oplevet den som værende utryg. Den føles ikke så stor og tung som en alm. ladcykel med stor kasse, og jeg synes det er rart at man bare har et almindeligt styr.

Vi har også almindeligt styr på vores ladcykel fra Babboe. Det var et krav fra min mand.

Min mands cykel er fra Gazelle.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"