Byer for byfolket alene

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Byer for byfolket alene

Indlægaf EmoJanice » 5. feb 2024, 18:04

Der er mange virksomheder i København som klager over manglende arbejdskraft. Offentlig transport er dyr. Stadig større områder bliver omfattet af parkeringsrestriktioner og private veje f.eks. i det gamle industrikvarter på den sydlige del af bryggen laver aftaler med private firmaer, så firmaerne kun kan vælge lokale ansatte som gider dem, da offentlig transport er for dyr og der ingen parkeringspladser er til billig arbejdskraft udefra til de lavlønnede stillinger.

I Paris går man endnu videre. Her skal førere af SUV'er betale ekstra for parkering.

Da vejene bliver i stadig dårligere stand på grund af ekstrem vejr vil det ramme alle dem, som bor derude hvor vejene er dårlige og som vælger en SUV, da villavejene vest for Roskilde er at sammenligne med off-road (Jeg tør dårligt køre på cykel idet en bil nok kan få skadet støddæmperne ved at ramme et hul i vejen, men en cyklist kan vælte i mørket, hvis en hul rammes. Jeg bor endda i Glostrup, hvor det skulle være værre længere ude).

Det virker som en decideret had til udefrakommende med den parkeringsafgift. Ved dette had til udefrakommende også ramme Danmark på et tidspunkt?

PARKERING FOR SUV'ER I PARIS: SÆRLIGE PRISER GÆLDER FRA SEPTEMBER 2024 (Sortir a Paris)
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3075
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 197
Likede indlæg: 5536

Re: Byer for byfolket alene

Indlægaf Pølsemix » 5. feb 2024, 19:21

Jeg er sjældent enig i dine indlæg, men din evne til at tage et emne og kæde det sammen med noget helt andet er imponerende. Jeg ved aldrig hvor det fører hen :D
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25729

Re: Byer for byfolket alene

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. feb 2024, 20:37

Jeg bor sydøst for roskilde, og det er rough offroad her- en SUV kan sgu ikke gøre det tror jeg, jeg er mere ude i
så klarer vi nok de 400 meter til brugsen :gruble:
Billede
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
HerErJeg
Indlæg: 4263
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5074

Re: Byer for byfolket alene

Indlægaf HerErJeg » 6. feb 2024, 07:20

SUV i Paris er kun for at vise sig selv frem i 99% af tilfældene.
Hvad skal Range Rovers og andet gigantisk kørende materiel lave i en by med et virvar af små snørklede gader.
Selvfølgelig skal det koste noget, og det er kun helt rimeligt.
2
Akehurst2
Indlæg: 14239
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41080

Re: Byer for byfolket alene

Indlægaf Akehurst2 » 6. feb 2024, 09:16

HerErJeg skrev:SUV i Paris er kun for at vise sig selv frem i 99% af tilfældene.
Hvad skal Range Rovers og andet gigantisk kørende materiel lave i en by med et virvar af små snørklede gader.
Selvfølgelig skal det koste noget, og det er kun helt rimeligt.


Jeg gad virkelig godt, at folk ikke skulle køre i de kæmpeskrummeler, de gør i dag. De fylder helt vildt og er svære at se omkring.

Hvad skal de med kæmpestore firehjulstrækkere midt i København? Byen er asfalteret og fladere end flad.
3
Snippermanden
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. feb 2024, 13:30
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Re: Byer for byfolket alene

Indlægaf Snippermanden » 23. feb 2024, 14:04

Den nuværende strategi med at gøre livet surt for bilister i byerne virker i hvert fald til at være uhensigtsmæssig. Det er nær umuligt for både beboere og besøgende at finde parkering i København og byen er fyldt af biler, som cirkler rundt for at finde parkering. Og pendlere spilder årligt millioner af (ellers produktive) timer på at sidde i køer i- og omkring de større byer. Debatten om størrelsen på folks biler virker i min optik barnlig og ret irrelevant.

Jeg har stor forståelse for at man ønsker biltrafikken ud af byerne. Hvis man ikke ønsker biler i byerne så er bompenge den rigtige vej at gå. Det skal kombineres med en væsentlig opgradering af de offentlige transportmuligheder i og omkring de store byer - eventuelt kombineret med at gøre offentlig transport gratis. For mange er offentlig transport p.t. ikke en reel mulighed. Både i tid og penge.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"