Irriterende medtrafikanter

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4183

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Galoldriel » 19. apr 2024, 05:14

Til noget helt andet:

Biler, der er så lange og/eller brede, at de ikke kan være i én parkeringsbås eller fylder den helt ud. Hvilket betyder, at pladsen ved siden af reduceres, fordi det bliver tæt på umuligt at parkere, så man kan åbne sin dør.

Nogle mennesker har brug for en stor bil. Fred være med dét. Andre har den tilsyneladende, fordi de kan.

Da jeg boede i København, kom jeg jævnligt forbi et boligkvarter med meget smalle veje. Efterhånden som folk begyndte at købe SUV'er, blev det i tiltagende grad svært for dem at parkere og i det hele taget komme forbi hinanden. Jeg havde ret godt kendskab til segmentet, og det var ikke ligefrem landmænd eller storfamilier, der anskaffede sig dem. Det var lidt morsomt at se dem blive sure på naboen, fordi hun havde været så egoistisk selv at købe en monsterbil.

Jeg har i det hele taget ikke nogen medlidenhed tilovers for folk med kæmpebiler, der brokker sig over, at parkeringsbåsene er for små (undtaget, som sagt, dem, der har et reelt behov).

Så må de jo finde et andet sted at parkere eller købe sig en mindre bil.
6
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23718

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Aragorn » 19. apr 2024, 05:17

Galoldriel skrev:
Aragorn skrev:
Galoldriel skrev:
Aragorn skrev:
Galoldriel skrev:Er der nogen, som har et bud på, hvorfor nogle mennesker åbenbart føler sig berettiget til at køre helt oppe i røven på andre? For jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har lige været ude at køre, og da jeg kørte fra byen ud på landevejen, var der straks en bilist, der kørte alt, alt for tæt på. Jeg kørte 80 km/t. Jeg satte farten lidt ned, og kørte lidt længere ude i siden, så vedkommende nemt og bekvemt kunne overhale mig. Det måtte man godt dér, og der var ingen modkørende i miles omkreds. Men personen valgte så at køre endnu tættere på, og ovenikøbet dytte ad mig.

Hvad er det, der sker i hovedet på sådan en person? Hvorfor ikke bare overhale?

Da så vedkommende endeligt overhalede, var der kraftedeme endnu en bilist, der lavede samme stunt. Så valgte jeg at køre ind ad en sidevej og vende, så knoldesparkeren kom foran. Resten af vejen havde jeg ingen bagvedkørende, heldigvis.


Hvad var hastighedsgrænsen hvor du kørte?

Jeg kan godt finde på at trykke på en motorvej. For der er sket noget de sidste par år, efter inflationen slog ind. Folk overhaler med 100 - 110 km/t på 130 strækninger. Det er så utroligt forpulet egoistisk, de mennesker er årsager til ulykker 2 kilometer bag ved dem og det skal stresses ind i det inderste spor eller komme op i hastighed (jeg taler om eksempelvis motorvejen fra Vejle til Herning hvor der mellem Give og Givskud er utroligt meget plads, meget lidt trafik men alle de hjernedøde bønder kan alligevel sætte en prop i det hele fordi de vil spare lidt håndøre).

Min kørelærer sagde (i 1999) at jeg skulle køre 5 kilometer over den tilladte grænse for ikke at provokere ham bagved, og det er faktisk en god observation. Det fungerer bedre og på grund af fejlvisning er du stadig under grænsen for en bøde.


Hastighedsgrænsen var 80 km. Jeg justerer i forhold til, at speedometeret er sat til at vise lidt for meget. Dvs. jeg kører, så speedometeret viser 84 km/t.

Der er ingen undskyldning for at ligge lige oppe i røven af folk. Det er farligt.

Og når jeg på det nærmeste serverer en overhaling på et sølvfad, er det da endnu mere blæst ikke bare at passere mig, siden min kørsel efter hastighedsgrænsen åbenbart er så provokerende.

Nogle mennesker har simpelthen bare ikke tilstrækkeligt veludviklede frontallapper til at have kørekort og køre bil.


Altså jeg forsvarer ham ikke. Jeg spurgte bare, derefter forklarede jeg hvordan jeg selv oplever det. Det virker som om du bliver provokeret af det jeg skriver.

Jeg gør det samme som dig på landevej, og så hugger jeg bremsen i bund og håber på en ulykke, det er desværre ikke sket endnu.


Det med frontallapperne var ikke henvendt til dig, da jeg har et indtryk af, du har godt tjek på tingene.

Jeg blev lidt sur, ikke på dig, men på selve tanken om, at man som en bilist, der kører efter forholdene, inkl. hastighedsgrænsen, skal gøre noget for at undgå at provokere andre. Det er som at få at vide, at man skal undgå en bølle i skolegården, så man ikke får hug. Det frustrerer mig, og det er nok dét, der skinner igennem.


Det er bestemt pisse irriterende. Motorvejen mellem Vejle og Århus er fyldt med vejarbejde og dermed er hastigheden sat ned til 80 km/t over lange strækninger, og der ser man meget tydeligt dem der vil køre efter angivelsen og dem der ikke vil. Og jeg hader virkelig når regler gælder for mig men ikke for andre. På motorvej ligger jeg altid 10 over for det giver langt det bedste flow for mig, det bliver lettere at køre. At der så altid er en stjerv der ligger og presser bag ved og ikke vil acceptere det, det er simpelthen noget der kan få mig i en tilstand hvor jeg ønsker manden død.


Jeg har også oplevet hensynsløse bilister på landevej, og der har jeg bestemt en trang til at accelerere og følge den mand der overhaler mig og gør livet træls for os andre så han enten må bremse hårdt og lægge sig bag mig igen eller tage den frontalt ind i den modkørende lastbil.

Jeg øver mig i at tage landevej på arbejde og hjem fra arbejde. Jeg accepterer den hastighed jeg kører med meget bedre på landevej. Jeg har fartpiloten på to stregers afstand og 85 km/t, og jeg overhaler ikke og jeg kan mærke det er godt for mig. På motorvejen bliver jeg simpelthen så rasende over dem der kører langsomt. De gør sig intet begreb om hvor hårde opbremsninger der foregår to kilometer bag ved dem når de overhaler en lastbil med 100 km/t. Jeg håber de får kræft i hjernen der bliver opereret ud rektalt.
6

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4183

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Galoldriel » 19. apr 2024, 06:49

Aragorn skrev:
Det er bestemt pisse irriterende. Motorvejen mellem Vejle og Århus er fyldt med vejarbejde og dermed er hastigheden sat ned til 80 km/t over lange strækninger, og der ser man meget tydeligt dem der vil køre efter angivelsen og dem der ikke vil. Og jeg hader virkelig når regler gælder for mig men ikke for andre. På motorvej ligger jeg altid 10 over for det giver langt det bedste flow for mig, det bliver lettere at køre. At der så altid er en stjerv der ligger og presser bag ved og ikke vil acceptere det, det er simpelthen noget der kan få mig i en tilstand hvor jeg ønsker manden død.


Jeg har også oplevet hensynsløse bilister på landevej, og der har jeg bestemt en trang til at accelerere og følge den mand der overhaler mig og gør livet træls for os andre så han enten må bremse hårdt og lægge sig bag mig igen eller tage den frontalt ind i den modkørende lastbil.

Jeg øver mig i at tage landevej på arbejde og hjem fra arbejde. Jeg accepterer den hastighed jeg kører med meget bedre på landevej. Jeg har fartpiloten på to stregers afstand og 85 km/t, og jeg overhaler ikke og jeg kan mærke det er godt for mig. På motorvejen bliver jeg simpelthen så rasende over dem der kører langsomt. De gør sig intet begreb om hvor hårde opbremsninger der foregår to kilometer bag ved dem når de overhaler en lastbil med 100 km/t. Jeg håber de får kræft i hjernen der bliver opereret ud rektalt.


Jeg kører ikke så tit på motorvej, men du har helt ret. Der er i højere grad et flow, der skal respekteres af både dem, der kører langsomt, og dem, der kører for hurtigt. Jeg hører rigtig tit om bilister, der kører under hastighedsgrænsen, men ikke holder til højre.

Jeg har vist skrevet om det før, men for mig svarer det til dem, der kører ud fra en sidevej uden at respektere den hastighed, vi andre på vejen kører med (eller også fejlbedømmer de det), så man er nødt til at sætte farten markant ned for at undgå sammenstød. Hvorefter de kører 60-70 km/t på en 80-kilometer strækning. Dem har jeg også lyst til at køre helt op i røven af, men jeg gør det ikke. Men nøj, hvor kan jeg blive indebrændt!

I en tråd som den her får jeg afløb for nogle af de her frustrationer, hvilket er rart - så bliver det nemmere at acceptere andres tossede adfærd. Jeg prøver virkelig at lægge det fra mig, når jeg kører, for jeg orker ikke at komme op i det røde felt, næsten hver gang, jeg kører bil.

Jeg har desværre ikke adaptiv fartpilot. Det kunne jeg virkelig godt tænke mig. Men jeg har en standard fartpilot, og jeg elsker den. Når nu der ikke er en computer til at gøre det for mig, er jeg selv blevet ret god til at bedømme forankørende bilers hastighed, når de kører under fartgrænsen. Og så sætter jeg fartpiloten herefter. Jeg vil helst undgå at overhale, men kommer vi under 70 km/t, gør jeg det som regel alligevel. Det er også godt for mig at undgå at overhale, jeg bliver lidt stresset af det.
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. apr 2024, 09:15

Efter vi flyttede for ca. 1 måned siden, kører jeg nu en lidt længere strækning på små snoede landeveje inden jeg kommer til motorvejen.
Og det er åbenbart en generel ting at man skal forsøge at køre HELT op i røven på ens medtrafikanter, hvis de tillader sig at køre efter forholdene og ikke tager skarpe sving eller hamrer igennem områder med tæt bebyggelse med 80 i timen. Ja, det kan sgu godt være man MÅ køre 80. Men det betyder ikke det er forsvarligt.
Jeg sænker ganske enkelt bare farten og lader folk komme endnu langsommere frem. På de veje kan man nemlig sjældent overhale.
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3548
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56263
Kontakt:

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Ado » 19. apr 2024, 09:25

Apropos idioter, der ligger oppe i røven på en: Forleden kørte jeg hjemad, og kom forbi en Tesla, der var vinket ind til siden af politiet. Jeg kører forbi, og ikke lang tid efter har jeg selvsamme Tesla liggende HELT oppe i bagsmækken. Det var en 80 km/t strækning, jeg kørte 87. Så jeg gjorde det eneste rigtige: Satte farten ned og trak en smule ud mod midten, så idioten ikke kunne overhale. Det er en forbandet grim strækning, hvor folk kører enormt hasarderet og laver groteske overhalinger mod modkørende biler. Og jeg gad egentlig ikke, at idioten skulle sætte andres liv i fare.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3548
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56263
Kontakt:

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Ado » 19. apr 2024, 09:33

Og så har jeg udviklet et had til lokale landmænd visse steder. Her i området hvor vi bor, og på strækningen til og fra mit arbejde, er vejene ganske smalle. Heldigvis har jeg lært, at omtalte landmænd er nogle svin og jeg går derfor både med livrem og seler, når jeg kører på de veje. Heldigvis. For rundt i et sving - hårnåle sving - trak jeg som altid helt ud i rabatten. Og imod mig kom der blæsende en flok midaldrende mænd på cykler - side om side - midt på vejen rundt i svinget.
I går ville jeg nok have været blevet kvast, hvis jeg ikke kendte området og dets idioter. I en lille bitte landsby med ditto veje, kom jeg til et sving. Jeg trak helt ud i rabatten og tog farten af, og imod mig i svinget midt på vejen, kom der et monster af en landbrugsmaskine i for høj fart. Hvad fanden er der galt med sådanne mennesker?

Jeg er typen, der i teorien godt kunne udvikle abnorm vejvrede, og alt inde i mig havde lyst til at køre efter narrøven og konfrontere ham. Men fornuften sejrer (heldigvis) i mig.
2
Donna Martin Graduates!
Akehurst2
Indlæg: 14239
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41076

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Akehurst2 » 19. apr 2024, 09:51

Galoldriel skrev:Til noget helt andet:

Biler, der er så lange og/eller brede, at de ikke kan være i én parkeringsbås eller fylder den helt ud. Hvilket betyder, at pladsen ved siden af reduceres, fordi det bliver tæt på umuligt at parkere, så man kan åbne sin dør.

Nogle mennesker har brug for en stor bil. Fred være med dét. Andre har den tilsyneladende, fordi de kan.

Da jeg boede i København, kom jeg jævnligt forbi et boligkvarter med meget smalle veje. Efterhånden som folk begyndte at købe SUV'er, blev det i tiltagende grad svært for dem at parkere og i det hele taget komme forbi hinanden. Jeg havde ret godt kendskab til segmentet, og det var ikke ligefrem landmænd eller storfamilier, der anskaffede sig dem. Det var lidt morsomt at se dem blive sure på naboen, fordi hun havde været så egoistisk selv at købe en monsterbil.

Jeg har i det hele taget ikke nogen medlidenhed tilovers for folk med kæmpebiler, der brokker sig over, at parkeringsbåsene er for små (undtaget, som sagt, dem, der har et reelt behov).

Så må de jo finde et andet sted at parkere eller købe sig en mindre bil.


Ja - eller biler der fylder mere end båsen, så det bliver svært for cyklisterne at komme forbi eller have overblik. Der er sådan set en pointe med at du ikke skal parkere uden fro båsen - uanset om det er fordi, bilen er for stor.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25958

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Delfin » 19. apr 2024, 18:49

Bilister der parkerer for tæt på kryds. Jeg kører af og til på nogle ret smalle veje med biler parkeret på den ene side. Vi taler så smalle, at to modkørende biler ikke kan passere hinanden, uden at den ene skal finde et sted at trække ind bag de parkerede biler.
De fleste parkerer lovligt, men der er lige en enkelt idiot, som altid holder for tæt på et t-kryds, så man reelt ikke kan komme til at køre helt ud til siden i højre vejbane, uden at stikke snuden ud en smule ud over fortovet. Dvs at bilister der skal svinge ind på den smalle vej, ikke kan komme ind, før der er blevet hul til at dem, der kommer fra sidevejen kan komme ud.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17408
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42495

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf LaMariposa » 20. apr 2024, 10:25

Forleden dag kørte jeg meget længe bag en bil, der kørte 40 km i en zone, hvor man må køre 60 eller 70 km i timen :træt: Hvis man ikke tør køre 60km i timen på en helt flad, bred og lige vej, så skal man ikke køre bil.

Da jeg endelig kom frem, måtte jeg opgive en "ledig" parkeringsbås, fordi gigantisk bil var parkeret ud over den hvide stribe, så jeg ikke kunne være der i min lille bil. Hvis man ikke kan parkere den, så lad være med at købe et kæmpe lokum af en bil.
6
:lun: Be brave
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25958

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Delfin » 20. apr 2024, 18:39

LaMariposa skrev:Forleden dag kørte jeg meget længe bag en bil, der kørte 40 km i en zone, hvor man må køre 60 eller 70 km i timen : træt: Hvis man ikke tør køre 60km i timen på en helt flad, bred og lige vej, så skal man ikke køre bil.

Da jeg kom frem, måtte jeg opgive en "ledig" parkeringsbås, fordi gigantisk bil var parkeret ud over den hvide stribe, så jeg ikke kunne være der i min lille bil. Hvis man ikke kan parkere den, så lad være med at købe et kæmpe lokum af en bil.


Jeg kørte også bag sådan en fyr og blev mere og mere irriteret. Det hjalp en smule på irritationen, da jeg opdagede at udstødningen hang og dinglede under bilen, så jeg sådan lidt overbærende kunne tænke, at det nok var et forsøg på at liste sig hen til et værksted :lol:
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 957

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Jydepigen » 26. apr 2024, 11:49

Jeg oplevede en ældre dame, som burde få frataget sit kørekort.
Jeg kører i et T-kryds, hvor der er mulighed for at køre ligeud og til højre.
Damen vælger at dreje til venstre, ind over fortorv og lysregulering og ind på den p-plads der ligger (man skal køre derind ved at køre ligeud i krydset og så kommer der et venstresving 100m længere henne).
2

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"