Irriterende medtrafikanter

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26930

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Santa » 3. apr 2024, 13:38

Krøltop skrev:
Santa skrev:
Delfin skrev:
Santa skrev:
didaa skrev:
Delfin skrev:Den der med at få farten op på motorvejstilkørsler. Ikke alle mindre biler har motorkraft nok til at accelerere meget hurtigt op af bakke :genert: og elbiler kan de slet ikke hamle op med


Hvor mange tilkørsler er op af bakke :gruble:

Og hvis det endelig er tilfældet, så må man sørge for at træde på sømmet i bedre tid. Jeg ser desuden både små og store biler som “syndere”.

Man kan evt også accelerere i et lavere gear, eller ‘køre gearet længere ud’, så at sige, før man skifter op.
Meningen med en sammenfletning er jo at ingen parter skal bremse op, men glide sammen. Det kan man kun, hvis begge er i nogenlunde samme fart.
Men jeg oplever det dagligt, på sammenfletninger på motorvejen og på tilkørsler, at folk ikke evner det.


2 af de tilkørsler jeg bruger jævnligt er op ad bakke, og jeg er stødt på flere rundt omkring i landet. :gruble:
Måske taler vi om noget forskelligt. Opkørslen kommer før selve indfletningen. Når jeg kommer til den er jeg oppe i fart, men på selve bakken går accelerationen lidt langsommere, når man skal op i fart fra lav fart i en rundkørsel i bunden og op til motorvejen. Det er særligt på det sted, jeg mærker utålmodigheden bagfra

Jeg trykker i bund, mens motoren vånder sig, så jeg kan ikke gøre mere. Bilen er med automatgear, så det kan ikke lade sig gøre

Se det er en af grundene til at jeg ikke skal have en bil med automatgear. Jeg vil være i stand til at kontrollere accelerationen i bilen.
Men uanset grund, så tror jeg du må affinde dig med at hvis du fletter ind fra en tilkørsel med betydelig lavere fart end resten af trafikken, så skaber du en potentielt farlig situation, og andre trafikanter bliver nok irriterede.
For mig handler det ikke mest mulig fart, men om at opbremsninger på motorvej altid er farligt, og derfor skal undgåes.


Man kan nemt skifte til manuel i de fleste biler med automatgear, så det er ikke noget problem.

Fint, så er det jo heller ikke en undskyldning for ikke at få bilen op i fart på tilkørslen.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25958

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Delfin » 3. apr 2024, 15:20

sigge skrev:
didaa skrev:


Jeg tænker tilkørslerne er tilpasset, så langt de fleste biler kan nå op i den nødvendige fart. Har man en bil hvor det simpelthen ikke er muligt selvom sømmet er i bund, så tænker jeg ikke man skal på motorvejen med den.



Det synes jeg godt nok er en temmelig bombastisk og nedladende måde at udtrykke det på.

Jeg kører i en Hyundai i10, som er ganske fint i stand til at køre 130 km/t - det tager bare lidt tid at komme derop. Jeg har i mange år dagligt benyttet en motorvejstilkørsel, som går op ad på det første lange stykke og først flader ud kort før det sted, hvor Y'et til sammenfletning med motorvejen begynder. Selvom jeg accelererer i 3, gear, kan det være svært at komme op på mere end 100-110 km/t på den tilkørsel. Jeg gør, hvad jeg kan og er selvfølgelig meget opmærksom på trafikken i højre spor på motorvejen, så jeg ikke kommer i karambolage med dem. Og så tager jeg hellere farten lidt af igen og lægger mig ind bag dem - også selvom der ligge en utålmodig bilist i en bil med meget større motor helt oppe i min kofanger.

Når jeg er på motorvejen, og det ikke længere går opad, kan jeg som tidligere skrevet sagtens på bilen op på 130 km/t og holde det.


Jeg studsede også lidt over den tone, og havde egentlig ikke tænkt mig at besvare det, men tak for opbakning.
Min bil kører også glimrende på motorvejen
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25958

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Delfin » 3. apr 2024, 15:22

Santa skrev:
Krøltop skrev:
Santa skrev:
Delfin skrev:
Santa skrev:
didaa skrev:
Delfin skrev:Den der med at få farten op på motorvejstilkørsler. Ikke alle mindre biler har motorkraft nok til at accelerere meget hurtigt op af bakke :genert: og elbiler kan de slet ikke hamle op med


Hvor mange tilkørsler er op af bakke :gruble:

Og hvis det endelig er tilfældet, så må man sørge for at træde på sømmet i bedre tid. Jeg ser desuden både små og store biler som “syndere”.

Man kan evt også accelerere i et lavere gear, eller ‘køre gearet længere ud’, så at sige, før man skifter op.
Meningen med en sammenfletning er jo at ingen parter skal bremse op, men glide sammen. Det kan man kun, hvis begge er i nogenlunde samme fart.
Men jeg oplever det dagligt, på sammenfletninger på motorvejen og på tilkørsler, at folk ikke evner det.


2 af de tilkørsler jeg bruger jævnligt er op ad bakke, og jeg er stødt på flere rundt omkring i landet. :gruble:
Måske taler vi om noget forskelligt. Opkørslen kommer før selve indfletningen. Når jeg kommer til den er jeg oppe i fart, men på selve bakken går accelerationen lidt langsommere, når man skal op i fart fra lav fart i en rundkørsel i bunden og op til motorvejen. Det er særligt på det sted, jeg mærker utålmodigheden bagfra

Jeg trykker i bund, mens motoren vånder sig, så jeg kan ikke gøre mere. Bilen er med automatgear, så det kan ikke lade sig gøre

Se det er en af grundene til at jeg ikke skal have en bil med automatgear. Jeg vil være i stand til at kontrollere accelerationen i bilen.
Men uanset grund, så tror jeg du må affinde dig med at hvis du fletter ind fra en tilkørsel med betydelig lavere fart end resten af trafikken, så skaber du en potentielt farlig situation, og andre trafikanter bliver nok irriterede.
For mig handler det ikke mest mulig fart, men om at opbremsninger på motorvej altid er farligt, og derfor skal undgåes.


Man kan nemt skifte til manuel i de fleste biler med automatgear, så det er ikke noget problem.

Fint, så er det jo heller ikke en undskyldning for ikke at få bilen op i fart på tilkørslen.


1. Det kan man ikke i min bil
2. At undgå gearskifte letter min fysiske funktionsnedsættelse, som jeg ikke har lyst at uddybe nærmere i de her indlæg
3. Privat
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25958

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Delfin » 3. apr 2024, 15:33

Santa skrev:
Delfin skrev:
Santa skrev:
didaa skrev:
Delfin skrev:Den der med at få farten op på motorvejstilkørsler. Ikke alle mindre biler har motorkraft nok til at accelerere meget hurtigt op af bakke :genert: og elbiler kan de slet ikke hamle op med


Hvor mange tilkørsler er op af bakke :gruble:

Og hvis det endelig er tilfældet, så må man sørge for at træde på sømmet i bedre tid. Jeg ser desuden både små og store biler som “syndere”.

Man kan evt også accelerere i et lavere gear, eller ‘køre gearet længere ud’, så at sige, før man skifter op.
Meningen med en sammenfletning er jo at ingen parter skal bremse op, men glide sammen. Det kan man kun, hvis begge er i nogenlunde samme fart.
Men jeg oplever det dagligt, på sammenfletninger på motorvejen og på tilkørsler, at folk ikke evner det.


2 af de tilkørsler jeg bruger jævnligt er op ad bakke, og jeg er stødt på flere rundt omkring i landet. :gruble:
Måske taler vi om noget forskelligt. Opkørslen kommer før selve indfletningen. Når jeg kommer til den er jeg oppe i fart, men på selve bakken går accelerationen lidt langsommere, når man skal op i fart fra lav fart i en rundkørsel i bunden og op til motorvejen. Det er særligt på det sted, jeg mærker utålmodigheden bagfra

Jeg trykker i bund, mens motoren vånder sig, så jeg kan ikke gøre mere. Bilen er med automatgear, så det kan ikke lade sig gøre

Se det er en af grundene til at jeg ikke skal have en bil med automatgear. Jeg vil være i stand til at kontrollere accelerationen i bilen.
Men uanset grund, så tror jeg du må affinde dig med at hvis du fletter ind fra en tilkørsel med betydelig lavere fart end resten af trafikken, så skaber du en potentielt farlig situation, og andre trafikanter bliver nok irriterede.
For mig handler det ikke mest mulig fart, men om at opbremsninger på motorvej altid er farligt, og derfor skal undgåes.


Jeg kører ikke med betydeligt lavere hastighed, det drejer sig måske om at der mangler nogle ganske få km/t, men som regel lykkes det mig at presse den op i fart i tide. Jeg har da heller ikke hidtil skabt nogen farlige situationer, så mon ikke det går, selvom I åbenbart ikke tror på, at biler er forskellige. Den er heller ikke skrotklar. Langt fra
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4183

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Galoldriel » 3. apr 2024, 17:37

Er der nogen, som har et bud på, hvorfor nogle mennesker åbenbart føler sig berettiget til at køre helt oppe i røven på andre? For jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har lige været ude at køre, og da jeg kørte fra byen ud på landevejen, var der straks en bilist, der kørte alt, alt for tæt på. Jeg kørte 80 km/t. Jeg satte farten lidt ned, og kørte lidt længere ude i siden, så vedkommende nemt og bekvemt kunne overhale mig. Det måtte man godt dér, og der var ingen modkørende i miles omkreds. Men personen valgte så at køre endnu tættere på, og ovenikøbet dytte ad mig.

Hvad er det, der sker i hovedet på sådan en person? Hvorfor ikke bare overhale?

Da så vedkommende endeligt overhalede, var der kraftedeme endnu en bilist, der lavede samme stunt. Så valgte jeg at køre ind ad en sidevej og vende, så knoldesparkeren kom foran. Resten af vejen havde jeg ingen bagvedkørende, heldigvis.
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26930

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Santa » 3. apr 2024, 17:38

Delfin skrev:
Santa skrev:
Delfin skrev:
Santa skrev:
didaa skrev:
Delfin skrev:Den der med at få farten op på motorvejstilkørsler. Ikke alle mindre biler har motorkraft nok til at accelerere meget hurtigt op af bakke :genert: og elbiler kan de slet ikke hamle op med


Hvor mange tilkørsler er op af bakke :gruble:

Og hvis det endelig er tilfældet, så må man sørge for at træde på sømmet i bedre tid. Jeg ser desuden både små og store biler som “syndere”.

Man kan evt også accelerere i et lavere gear, eller ‘køre gearet længere ud’, så at sige, før man skifter op.
Meningen med en sammenfletning er jo at ingen parter skal bremse op, men glide sammen. Det kan man kun, hvis begge er i nogenlunde samme fart.
Men jeg oplever det dagligt, på sammenfletninger på motorvejen og på tilkørsler, at folk ikke evner det.


2 af de tilkørsler jeg bruger jævnligt er op ad bakke, og jeg er stødt på flere rundt omkring i landet. :gruble:
Måske taler vi om noget forskelligt. Opkørslen kommer før selve indfletningen. Når jeg kommer til den er jeg oppe i fart, men på selve bakken går accelerationen lidt langsommere, når man skal op i fart fra lav fart i en rundkørsel i bunden og op til motorvejen. Det er særligt på det sted, jeg mærker utålmodigheden bagfra

Jeg trykker i bund, mens motoren vånder sig, så jeg kan ikke gøre mere. Bilen er med automatgear, så det kan ikke lade sig gøre

Se det er en af grundene til at jeg ikke skal have en bil med automatgear. Jeg vil være i stand til at kontrollere accelerationen i bilen.
Men uanset grund, så tror jeg du må affinde dig med at hvis du fletter ind fra en tilkørsel med betydelig lavere fart end resten af trafikken, så skaber du en potentielt farlig situation, og andre trafikanter bliver nok irriterede.
For mig handler det ikke mest mulig fart, men om at opbremsninger på motorvej altid er farligt, og derfor skal undgåes.


Jeg kører ikke med betydeligt lavere hastighed, det drejer sig måske om at der mangler nogle ganske få km/t, men som regel lykkes det mig at presse den op i fart i tide. Jeg har da heller ikke hidtil skabt nogen farlige situationer, så mon ikke det går, selvom I åbenbart ikke tror på, at biler er forskellige. Den er heller ikke skrotklar. Langt fra

Få km i forskel er åndsvagt af de andre trafikanter at hidse op over. :)
De eksempler jeg tænker på og oplever, er folk, som fletter ind med fx 70-80 kmt på strækninger med 110 kmt. Så det er ikke dig jeg ville blive irriteret på.
Jeg synes faktisk også at det er helt fint at flette ind på motorvejstilkørsler med 110 kmt på strækninger med tilladte 130 - for at flette ind med 130 er sgu liiidt vildt alligevel. Og der er jo flere spor, så hvis man kører 130, kan man jo trække ud og give plads til nyankomne.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25958

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Delfin » 3. apr 2024, 17:53

Santa skrev:
Delfin skrev:
Santa skrev:
Delfin skrev:
Santa skrev:
didaa skrev:
Delfin skrev:Den der med at få farten op på motorvejstilkørsler. Ikke alle mindre biler har motorkraft nok til at accelerere meget hurtigt op af bakke :genert: og elbiler kan de slet ikke hamle op med


Hvor mange tilkørsler er op af bakke :gruble:

Og hvis det endelig er tilfældet, så må man sørge for at træde på sømmet i bedre tid. Jeg ser desuden både små og store biler som “syndere”.

Man kan evt også accelerere i et lavere gear, eller ‘køre gearet længere ud’, så at sige, før man skifter op.
Meningen med en sammenfletning er jo at ingen parter skal bremse op, men glide sammen. Det kan man kun, hvis begge er i nogenlunde samme fart.
Men jeg oplever det dagligt, på sammenfletninger på motorvejen og på tilkørsler, at folk ikke evner det.


2 af de tilkørsler jeg bruger jævnligt er op ad bakke, og jeg er stødt på flere rundt omkring i landet. :gruble:
Måske taler vi om noget forskelligt. Opkørslen kommer før selve indfletningen. Når jeg kommer til den er jeg oppe i fart, men på selve bakken går accelerationen lidt langsommere, når man skal op i fart fra lav fart i en rundkørsel i bunden og op til motorvejen. Det er særligt på det sted, jeg mærker utålmodigheden bagfra

Jeg trykker i bund, mens motoren vånder sig, så jeg kan ikke gøre mere. Bilen er med automatgear, så det kan ikke lade sig gøre

Se det er en af grundene til at jeg ikke skal have en bil med automatgear. Jeg vil være i stand til at kontrollere accelerationen i bilen.
Men uanset grund, så tror jeg du må affinde dig med at hvis du fletter ind fra en tilkørsel med betydelig lavere fart end resten af trafikken, så skaber du en potentielt farlig situation, og andre trafikanter bliver nok irriterede.
For mig handler det ikke mest mulig fart, men om at opbremsninger på motorvej altid er farligt, og derfor skal undgåes.


Jeg kører ikke med betydeligt lavere hastighed, det drejer sig måske om at der mangler nogle ganske få km/t, men som regel lykkes det mig at presse den op i fart i tide. Jeg har da heller ikke hidtil skabt nogen farlige situationer, så mon ikke det går, selvom I åbenbart ikke tror på, at biler er forskellige. Den er heller ikke skrotklar. Langt fra

Få km i forskel er åndsvagt af de andre trafikanter at hidse op over. :)
De eksempler jeg tænker på og oplever, er folk, som fletter ind med fx 70-80 kmt på strækninger med 110 kmt. Så det er ikke dig jeg ville blive irriteret på.
Jeg synes faktisk også at det er helt fint at flette ind på motorvejstilkørsler med 110 kmt på strækninger med tilladte 130 - for at flette ind med 130 er sgu liiidt vildt alligevel. Og der er jo flere spor, så hvis man kører 130, kan man jo trække ud og give plads til nyankomne.


Ja ok 80 km/t ville jeg også blive noget stram i masken over.
Det kører jeg vist kun på motorvej, hvis jeg bliver fanget bag en lastbilhale. Det sker heldigvis ikke så tid, det kan jo undgås, hvis man lige læser trafikken et stykke frem og får trukket ud til overhaling i tide mens farten er oppe
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14990
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25227

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf sigge » 5. apr 2024, 07:15

Irriterende parkeringer:
Parkeringspladsen ved min arbejdsplads (som vi deler med et fitnesscenter) er opdelt i 2 områder med en hæk. Der er en gennemgang midt i hækken, så man kan komme hen til bygningen fra den fjerneste ende af P-pladsen uden at skulle gå hele vejen rundt om hækken. I går var der en, der havde parkeret sin bil lige ud for denne gennemgang og så tæt på, at man næsten ikke kunne komme foran bilen. Samtidig var der ikke ret meget plads på hver side af bilen, fordi det jo ligesom ikke er en officiel plads, og de to biler på hver side derfor holdt med mindre afstand end 1 almindelig p-bås. Jeg havde den største lyst til at lade min diamantring skrabe hen ad siden på bilen, da jeg kantede mig forbi den. Men jeg gjorde det selvfølgelig ikke.

Desværre er der ikke opmærkede båse på pladsen, så folk parkerer generelt lidt, som vinden blæser. Oftest er der så stor afstand mellem bilerne, at hvis 3 biler rykkede sammen til almindelig afstand som en bås, ville der kunne blive plads til en ekstra bil. Vores udlejer har vist lovet, at der kommer opmærkninger på et tidspunkt, de skal bare lige have lagt ny asfalt på først, hvilket også er tiltrængt, for der er mange huller. Vi må se, om det sker i år.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23718

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Aragorn » 17. apr 2024, 18:05

Krøltop skrev:
Santa skrev:
Delfin skrev:
Santa skrev:
didaa skrev:
Delfin skrev:Den der med at få farten op på motorvejstilkørsler. Ikke alle mindre biler har motorkraft nok til at accelerere meget hurtigt op af bakke :genert: og elbiler kan de slet ikke hamle op med


Hvor mange tilkørsler er op af bakke :gruble:

Og hvis det endelig er tilfældet, så må man sørge for at træde på sømmet i bedre tid. Jeg ser desuden både små og store biler som “syndere”.

Man kan evt også accelerere i et lavere gear, eller ‘køre gearet længere ud’, så at sige, før man skifter op.
Meningen med en sammenfletning er jo at ingen parter skal bremse op, men glide sammen. Det kan man kun, hvis begge er i nogenlunde samme fart.
Men jeg oplever det dagligt, på sammenfletninger på motorvejen og på tilkørsler, at folk ikke evner det.


2 af de tilkørsler jeg bruger jævnligt er op ad bakke, og jeg er stødt på flere rundt omkring i landet. :gruble:
Måske taler vi om noget forskelligt. Opkørslen kommer før selve indfletningen. Når jeg kommer til den er jeg oppe i fart, men på selve bakken går accelerationen lidt langsommere, når man skal op i fart fra lav fart i en rundkørsel i bunden og op til motorvejen. Det er særligt på det sted, jeg mærker utålmodigheden bagfra

Jeg trykker i bund, mens motoren vånder sig, så jeg kan ikke gøre mere. Bilen er med automatgear, så det kan ikke lade sig gøre

Se det er en af grundene til at jeg ikke skal have en bil med automatgear. Jeg vil være i stand til at kontrollere accelerationen i bilen.
Men uanset grund, så tror jeg du må affinde dig med at hvis du fletter ind fra en tilkørsel med betydelig lavere fart end resten af trafikken, så skaber du en potentielt farlig situation, og andre trafikanter bliver nok irriterede.
For mig handler det ikke mest mulig fart, men om at opbremsninger på motorvej altid er farligt, og derfor skal undgåes.


Man kan nemt skifte til manuel i de fleste biler med automatgear, så det er ikke noget problem.


Og med en bil der har en god stor motor kommer man temmeligt hurtigt fremad. Jeg kører ret nemt fra de fleste biler med manuelt gear fordi min bil ganske enkelt har en del hestekræfter og det er deri forskellen ligger.

Personligt skal jeg aldrig tilbage til manuelt gear, kørsel er en meget lettere og mere afslappende oplevelse i en bil med adaptiv fartpilot, head-up display i ruden, lædersæder og Bose 7.1 lyd. Jeg var egentlig glad for min Peugeot 208 diesel med glastag men den føles som en konservesdåse at sidde i, i forhold til min nuværende.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8010

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Nicolait » 18. apr 2024, 19:33

Folk der cykler langsomt, men som når vi holder for rødt absolut skal helt op og ligge forrest, så de er klar, når det skifter til grønt.

Folk der har rødt, men som alligevel kører frem og svinger til højre. Kæft hvor har jeg oplevet mange farlige situationer de sidste 14 dage, som følge af det.
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23718

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Aragorn » 18. apr 2024, 19:59

Galoldriel skrev:Er der nogen, som har et bud på, hvorfor nogle mennesker åbenbart føler sig berettiget til at køre helt oppe i røven på andre? For jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har lige været ude at køre, og da jeg kørte fra byen ud på landevejen, var der straks en bilist, der kørte alt, alt for tæt på. Jeg kørte 80 km/t. Jeg satte farten lidt ned, og kørte lidt længere ude i siden, så vedkommende nemt og bekvemt kunne overhale mig. Det måtte man godt dér, og der var ingen modkørende i miles omkreds. Men personen valgte så at køre endnu tættere på, og ovenikøbet dytte ad mig.

Hvad er det, der sker i hovedet på sådan en person? Hvorfor ikke bare overhale?

Da så vedkommende endeligt overhalede, var der kraftedeme endnu en bilist, der lavede samme stunt. Så valgte jeg at køre ind ad en sidevej og vende, så knoldesparkeren kom foran. Resten af vejen havde jeg ingen bagvedkørende, heldigvis.


Hvad var hastighedsgrænsen hvor du kørte?

Jeg kan godt finde på at trykke på en motorvej. For der er sket noget de sidste par år, efter inflationen slog ind. Folk overhaler med 100 - 110 km/t på 130 strækninger. Det er så utroligt forpulet egoistisk, de mennesker er årsager til ulykker 2 kilometer bag ved dem og det skal stresses ind i det inderste spor eller komme op i hastighed (jeg taler om eksempelvis motorvejen fra Vejle til Herning hvor der mellem Give og Givskud er utroligt meget plads, meget lidt trafik men alle de hjernedøde bønder kan alligevel sætte en prop i det hele fordi de vil spare lidt håndøre).

Min kørelærer sagde (i 1999) at jeg skulle køre 5 kilometer over den tilladte grænse for ikke at provokere ham bagved, og det er faktisk en god observation. Det fungerer bedre og på grund af fejlvisning er du stadig under grænsen for en bøde.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4183

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Galoldriel » 18. apr 2024, 20:18

Aragorn skrev:
Galoldriel skrev:Er der nogen, som har et bud på, hvorfor nogle mennesker åbenbart føler sig berettiget til at køre helt oppe i røven på andre? For jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har lige været ude at køre, og da jeg kørte fra byen ud på landevejen, var der straks en bilist, der kørte alt, alt for tæt på. Jeg kørte 80 km/t. Jeg satte farten lidt ned, og kørte lidt længere ude i siden, så vedkommende nemt og bekvemt kunne overhale mig. Det måtte man godt dér, og der var ingen modkørende i miles omkreds. Men personen valgte så at køre endnu tættere på, og ovenikøbet dytte ad mig.

Hvad er det, der sker i hovedet på sådan en person? Hvorfor ikke bare overhale?

Da så vedkommende endeligt overhalede, var der kraftedeme endnu en bilist, der lavede samme stunt. Så valgte jeg at køre ind ad en sidevej og vende, så knoldesparkeren kom foran. Resten af vejen havde jeg ingen bagvedkørende, heldigvis.


Hvad var hastighedsgrænsen hvor du kørte?

Jeg kan godt finde på at trykke på en motorvej. For der er sket noget de sidste par år, efter inflationen slog ind. Folk overhaler med 100 - 110 km/t på 130 strækninger. Det er så utroligt forpulet egoistisk, de mennesker er årsager til ulykker 2 kilometer bag ved dem og det skal stresses ind i det inderste spor eller komme op i hastighed (jeg taler om eksempelvis motorvejen fra Vejle til Herning hvor der mellem Give og Givskud er utroligt meget plads, meget lidt trafik men alle de hjernedøde bønder kan alligevel sætte en prop i det hele fordi de vil spare lidt håndøre).

Min kørelærer sagde (i 1999) at jeg skulle køre 5 kilometer over den tilladte grænse for ikke at provokere ham bagved, og det er faktisk en god observation. Det fungerer bedre og på grund af fejlvisning er du stadig under grænsen for en bøde.


Hastighedsgrænsen var 80 km. Jeg justerer i forhold til, at speedometeret er sat til at vise lidt for meget. Dvs. jeg kører, så speedometeret viser 84 km/t.

Der er ingen undskyldning for at ligge lige oppe i røven af folk. Det er farligt.

Og når jeg på det nærmeste serverer en overhaling på et sølvfad, er det da endnu mere blæst ikke bare at passere mig, siden min kørsel efter hastighedsgrænsen åbenbart er så provokerende.

Nogle mennesker har simpelthen bare ikke tilstrækkeligt veludviklede frontallapper til at have kørekort og køre bil.
6
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23718

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Aragorn » 18. apr 2024, 20:28

Galoldriel skrev:
Aragorn skrev:
Galoldriel skrev:Er der nogen, som har et bud på, hvorfor nogle mennesker åbenbart føler sig berettiget til at køre helt oppe i røven på andre? For jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har lige været ude at køre, og da jeg kørte fra byen ud på landevejen, var der straks en bilist, der kørte alt, alt for tæt på. Jeg kørte 80 km/t. Jeg satte farten lidt ned, og kørte lidt længere ude i siden, så vedkommende nemt og bekvemt kunne overhale mig. Det måtte man godt dér, og der var ingen modkørende i miles omkreds. Men personen valgte så at køre endnu tættere på, og ovenikøbet dytte ad mig.

Hvad er det, der sker i hovedet på sådan en person? Hvorfor ikke bare overhale?

Da så vedkommende endeligt overhalede, var der kraftedeme endnu en bilist, der lavede samme stunt. Så valgte jeg at køre ind ad en sidevej og vende, så knoldesparkeren kom foran. Resten af vejen havde jeg ingen bagvedkørende, heldigvis.


Hvad var hastighedsgrænsen hvor du kørte?

Jeg kan godt finde på at trykke på en motorvej. For der er sket noget de sidste par år, efter inflationen slog ind. Folk overhaler med 100 - 110 km/t på 130 strækninger. Det er så utroligt forpulet egoistisk, de mennesker er årsager til ulykker 2 kilometer bag ved dem og det skal stresses ind i det inderste spor eller komme op i hastighed (jeg taler om eksempelvis motorvejen fra Vejle til Herning hvor der mellem Give og Givskud er utroligt meget plads, meget lidt trafik men alle de hjernedøde bønder kan alligevel sætte en prop i det hele fordi de vil spare lidt håndøre).

Min kørelærer sagde (i 1999) at jeg skulle køre 5 kilometer over den tilladte grænse for ikke at provokere ham bagved, og det er faktisk en god observation. Det fungerer bedre og på grund af fejlvisning er du stadig under grænsen for en bøde.


Hastighedsgrænsen var 80 km. Jeg justerer i forhold til, at speedometeret er sat til at vise lidt for meget. Dvs. jeg kører, så speedometeret viser 84 km/t.

Der er ingen undskyldning for at ligge lige oppe i røven af folk. Det er farligt.

Og når jeg på det nærmeste serverer en overhaling på et sølvfad, er det da endnu mere blæst ikke bare at passere mig, siden min kørsel efter hastighedsgrænsen åbenbart er så provokerende.

Nogle mennesker har simpelthen bare ikke tilstrækkeligt veludviklede frontallapper til at have kørekort og køre bil.


Altså jeg forsvarer ham ikke. Jeg spurgte bare, derefter forklarede jeg hvordan jeg selv oplever det. Det virker som om du bliver provokeret af det jeg skriver.

Jeg gør det samme som dig på landevej, og så hugger jeg bremsen i bund og håber på en ulykke, det er desværre ikke sket endnu.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4183

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Galoldriel » 19. apr 2024, 05:00

Aragorn skrev:
Galoldriel skrev:
Aragorn skrev:
Galoldriel skrev:Er der nogen, som har et bud på, hvorfor nogle mennesker åbenbart føler sig berettiget til at køre helt oppe i røven på andre? For jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har lige været ude at køre, og da jeg kørte fra byen ud på landevejen, var der straks en bilist, der kørte alt, alt for tæt på. Jeg kørte 80 km/t. Jeg satte farten lidt ned, og kørte lidt længere ude i siden, så vedkommende nemt og bekvemt kunne overhale mig. Det måtte man godt dér, og der var ingen modkørende i miles omkreds. Men personen valgte så at køre endnu tættere på, og ovenikøbet dytte ad mig.

Hvad er det, der sker i hovedet på sådan en person? Hvorfor ikke bare overhale?

Da så vedkommende endeligt overhalede, var der kraftedeme endnu en bilist, der lavede samme stunt. Så valgte jeg at køre ind ad en sidevej og vende, så knoldesparkeren kom foran. Resten af vejen havde jeg ingen bagvedkørende, heldigvis.


Hvad var hastighedsgrænsen hvor du kørte?

Jeg kan godt finde på at trykke på en motorvej. For der er sket noget de sidste par år, efter inflationen slog ind. Folk overhaler med 100 - 110 km/t på 130 strækninger. Det er så utroligt forpulet egoistisk, de mennesker er årsager til ulykker 2 kilometer bag ved dem og det skal stresses ind i det inderste spor eller komme op i hastighed (jeg taler om eksempelvis motorvejen fra Vejle til Herning hvor der mellem Give og Givskud er utroligt meget plads, meget lidt trafik men alle de hjernedøde bønder kan alligevel sætte en prop i det hele fordi de vil spare lidt håndøre).

Min kørelærer sagde (i 1999) at jeg skulle køre 5 kilometer over den tilladte grænse for ikke at provokere ham bagved, og det er faktisk en god observation. Det fungerer bedre og på grund af fejlvisning er du stadig under grænsen for en bøde.


Hastighedsgrænsen var 80 km. Jeg justerer i forhold til, at speedometeret er sat til at vise lidt for meget. Dvs. jeg kører, så speedometeret viser 84 km/t.

Der er ingen undskyldning for at ligge lige oppe i røven af folk. Det er farligt.

Og når jeg på det nærmeste serverer en overhaling på et sølvfad, er det da endnu mere blæst ikke bare at passere mig, siden min kørsel efter hastighedsgrænsen åbenbart er så provokerende.

Nogle mennesker har simpelthen bare ikke tilstrækkeligt veludviklede frontallapper til at have kørekort og køre bil.


Altså jeg forsvarer ham ikke. Jeg spurgte bare, derefter forklarede jeg hvordan jeg selv oplever det. Det virker som om du bliver provokeret af det jeg skriver.

Jeg gør det samme som dig på landevej, og så hugger jeg bremsen i bund og håber på en ulykke, det er desværre ikke sket endnu.


Det med frontallapperne var ikke henvendt til dig, da jeg har et indtryk af, du har godt tjek på tingene.

Jeg blev lidt sur, ikke på dig, men på selve tanken om, at man som en bilist, der kører efter forholdene, inkl. hastighedsgrænsen, skal gøre noget for at undgå at provokere andre. Det er som at få at vide, at man skal undgå en bølle i skolegården, så man ikke får hug. Det frustrerer mig, og det er nok dét, der skinner igennem.
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5365

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf AFK » 19. apr 2024, 05:08

didaa skrev:
Jeg taler om accelerationsbanen, hvor færdselsloven siger at du skal tilpasse din hastighed til hastigheden i den bane du fletter ind i. Altså skal du kunne nå 110-130 km. i timen på tilkørslen.


Det er en fejlfortolkning fra din side, at man skal kunne nå op på 110-130 km/t. Det står der ikke noget om i loven.

Der står at man skal tilpasse sin hastighed til motorvejen, men det er 1) ikke det samme som at man skal køre den maksimale hastighed. Faktisk er den maximale for lastbiler 80 km/t og for særtransporter er den ned til 50 km/t. Der giver en difference på 50-80 km/t, hvis du kommer med 130 km/t. Du kan lave en modsætningsvis konklusion ud fra paragraf 44, at man må køre ned til 50 km/t på motorvejen.

2) det efterfølges i samme paragraf med beskeden om at kørende i den vognbane længst til højre, om nødvendigt skal bremse ned. Faktisk må man slet ikke køre fra tilkørslen og ind på motorvejen, hvis det ikke kan ske uden fare eller ulempe. Derfor risikerer man at man skal helt ned og stille eller næsten stille, før man kører ind på motorvejen. I storkøbenhavn er der steder med lyskryds og hajtænder der hvor tilkørslen slutter og motorvejen begynder.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"