Byer for byfolket alene - (Fodgængere versus cyklister)

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Byer for byfolket alene - (Fodgængere versus cyklister)

Indlægaf EmoJanice » 27. feb 2024, 11:34

Ingen vil have fremmede bilister til deres bydel. Efterhånden har man kørt had mod bilisterne og nu skal f.eks. folk der vil til lufthavnen parkere mere end en halv times gang fra lufthavnen efter den sidste udvidelse af parkeringszonerne på Amager, men lur mig ikke om de rejsende er villige til det fremfor at betale en dyr billet med det offentlige eller betale for parkering i lufthavnen.

Den seneste udvikling er dog cyklister, der også kan skabe deres små motorveje. Godt nok er supercykelstierne en fis i en hornlygte, for man af dem har utallige steder hvor cyklisterne skal stå af.

Jeg har i forbindelse med at jeg var sommerafløser på et andet kontorhotel brugt cykelslangen + bryggebroen og den er kendt for de farlige situationer hvor andre trafikanter skal krydse pladsen foran Aller mens at man sidder i en gruppe hvor alle kører over 30 km/t ned af cykelslangen. Ikke alle fodgængere respekterer de hvide streger. Pensionisterne er for manges vedkommende livsfarlige fordi de ikke har fulgt med i opdateringen af færdselsreglerne i mange år.

Nu vil man så bygge en bro mere for dels at aflaste bryggebroen og så også servicere de nyrige, der har fortrængt de oprindelige brugere af det sydlige bryggekvarter, hvor mange små virksomheder lå med arbejdspladser suppleret beboere af KFUM's kollegie. De har betalt private virksomheder for at jage pendlere væk som vil parkere i området, som ligger udenfor de etablerede parkeringszoner og eventuelle ansatte til skoler, supermarkeder og kontorerne i området må så cykle dertil eller finde andet arbejde.

Men den nye bro er en torn i øjet med nogle andre nyrige, som har slået sig ned på den anden side af vandet, hvor de venter på at score kassen på at M4 åbnes til sommer.

De vil ikke have den nye bro og cyklisterne i deres kvarter, men er anarkiet på cykelstien ikke bare noget man må leve med, hvis man vil have bilerne væk?

Liebhaveroprør: Flyt den bro! (Ekstra-Bladet)
0
Akehurst2
Indlæg: 14239
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41075

Re: Byer for byfolket alene - (Fodgængere versus cyklister)

Indlægaf Akehurst2 » 27. feb 2024, 11:47

Hvad var der galt med den tidligere tråd? viewtopic.php?f=53&t=25126&p=1651560&hilit=byfolket#p1651560
0
K.toldam
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1787

Re: Byer for byfolket alene - (Fodgængere versus cyklister)

Indlægaf K.toldam » 27. feb 2024, 12:23

EmoJanice skrev:Ingen vil have fremmede bilister til deres bydel. Efterhånden har man kørt had mod bilisterne og nu skal f.eks. folk der vil til lufthavnen parkere mere end en halv times gang fra lufthavnen efter den sidste udvidelse af parkeringszonerne på Amager, men lur mig ikke om de rejsende er villige til det fremfor at betale en dyr billet med det offentlige eller betale for parkering i lufthavnen.

Den seneste udvikling er dog cyklister, der også kan skabe deres små motorveje. Godt nok er supercykelstierne en fis i en hornlygte, for man af dem har utallige steder hvor cyklisterne skal stå af.

Jeg har i forbindelse med at jeg var sommerafløser på et andet kontorhotel brugt cykelslangen + bryggebroen og den er kendt for de farlige situationer hvor andre trafikanter skal krydse pladsen foran Aller mens at man sidder i en gruppe hvor alle kører over 30 km/t ned af cykelslangen. Ikke alle fodgængere respekterer de hvide streger. Pensionisterne er for manges vedkommende livsfarlige fordi de ikke har fulgt med i opdateringen af færdselsreglerne i mange år.

Nu vil man så bygge en bro mere for dels at aflaste bryggebroen og så også servicere de nyrige, der har fortrængt de oprindelige brugere af det sydlige bryggekvarter, hvor mange små virksomheder lå med arbejdspladser suppleret beboere af KFUM's kollegie. De har betalt private virksomheder for at jage pendlere væk som vil parkere i området, som ligger udenfor de etablerede parkeringszoner og eventuelle ansatte til skoler, supermarkeder og kontorerne i området må så cykle dertil eller finde andet arbejde.

Men den nye bro er en torn i øjet med nogle andre nyrige, som har slået sig ned på den anden side af vandet, hvor de venter på at score kassen på at M4 åbnes til sommer.

De vil ikke have den nye bro og cyklisterne i deres kvarter, men er anarkiet på cykelstien ikke bare noget man må leve med, hvis man vil have bilerne væk?

Liebhaveroprør: Flyt den bro! (Ekstra-Bladet)


folk kan tage, metro, regionaltog, taxa til lufthavnen, hvis de absolut vil tage deres bil, hører det med til den beslutning at betale for lufthavnens parkering

lad være med at krydse pladsen foran Aller, gå nede ved vandet, du går heller ikke over en motorvej

kun en idiott frygter ikke de københavnske cyklister, men ud fra de to billeder i artiklen kunne det se ud til at de “ forkælede liebhavere med ondt i fællesskabsfølelsen.” kan have noget om der de siger, så man slipper for samme problemer som der er ved broen inden for enden at nyhavn
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Byer for byfolket alene - (Fodgængere versus cyklister)

Indlægaf EmoJanice » 27. feb 2024, 12:50

Akehurst2 skrev:Hvad var der galt med den tidligere tråd? viewtopic.php?f=53&t=25126&p=1651560&hilit=byfolket#p1651560

Det handlede mest om kampen for at holde borgere på landet ude. Hullerne i vejene kræver større biler (SUV)

Billede

Denne tråd handler om konflikterne mellem grupperinger i byen.
0
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Byer for byfolket alene - (Fodgængere versus cyklister)

Indlægaf EmoJanice » 27. feb 2024, 12:59

K.toldam skrev:lad være med at krydse pladsen foran Aller, gå nede ved vandet, du går heller ikke over en motorvej


Da Fisketorvet tillod passage til Lidl opgangen var der mange som gik den vej, så de kunne handle på vej til S-toget, men der er en ombygning igang, så gående kunder til Fisketorvet er nød til at gå ned af Havneholmen for at handle ind. Personligt har jeg på de dage hvor jeg havde god tid, krydset under cykelslangen nede ved vandet netop fordi jeg ved hvor hurtigt cyklisterne kan køre ned af cykelslangen og Bryggebroen. Der køres tæt, så det må næsten føles som om at være med i Touren og sidde i feltet.

K.toldam skrev:kun en idiott frygter ikke de københavnske cyklister, men ud fra de to billeder i artiklen kunne det se ud til at de “ forkælede liebhavere med ondt i fællesskabsfølelsen.” kan have noget om der de siger, så man slipper for samme problemer som der er ved broen inden for enden at nyhavn


De fik jo sænket farten på Inderhavnsbroen ved at give den en ekstra glat belægning, så der nærmest skulle pigdæk til. Chikanen for enderne af broen og den glatte belægning har sendt nogle cyklister i havnen. Smart måde at dæmpe hastigheden på, men lidt farligt vil jeg mene.

Det er som om at arkitekterne ikke har siddet på en cykel. Den lille Langebro har noget af en stigning og fald, men stop næsten lige for enden af broen. Jeg har kørt på en donkey-republic en dag, hvor min egen cykel var punkteret og der var det næsten ikke nok at stå på bremsen.
0
K.toldam
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1787

Re: Byer for byfolket alene - (Fodgængere versus cyklister)

Indlægaf K.toldam » 27. feb 2024, 13:48

EmoJanice skrev:
K.toldam skrev:lad være med at krydse pladsen foran Aller, gå nede ved vandet, du går heller ikke over en motorvej


Da Fisketorvet tillod passage til Lidl opgangen var der mange som gik den vej, så de kunne handle på vej til S-toget, men der er en ombygning igang, så gående kunder til Fisketorvet er nød til at gå ned af Havneholmen for at handle ind. Personligt har jeg på de dage hvor jeg havde god tid, krydset under cykelslangen nede ved vandet netop fordi jeg ved hvor hurtigt cyklisterne kan køre ned af cykelslangen og Bryggebroen. Der køres tæt, så det må næsten føles som om at være med i Touren og sidde i feltet.

K.toldam skrev:kun en idiott frygter ikke de københavnske cyklister, men ud fra de to billeder i artiklen kunne det se ud til at de “ forkælede liebhavere med ondt i fællesskabsfølelsen.” kan have noget om der de siger, så man slipper for samme problemer som der er ved broen inden for enden at nyhavn


De fik jo sænket farten på Inderhavnsbroen ved at give den en ekstra glat belægning, så der nærmest skulle pigdæk til. Chikanen for enderne af broen og den glatte belægning har sendt nogle cyklister i havnen. Smart måde at dæmpe hastigheden på, men lidt farligt vil jeg mene.

Det er som om at arkitekterne ikke har siddet på en cykel. Den lille Langebro har noget af en stigning og fald, men stop næsten lige for enden af broen. Jeg har kørt på en donkey-republic en dag, hvor min egen cykel var punkteret og der var det næsten ikke nok at stå på bremsen.


ombygninger kan give trafikale problemer, men det betyder ikke af det pludselig er en god ide af gå over en motorvej

Inderhavnsbroen, er helt klart en katastrofe på flere punkter, men det lader til af den er under ombygning, den måde den slutter på er helt klart ikke gennemtænkt, og på billedet lader det til af der vil være samme problem med den nye bro, men af problemet ikke er der på den alternative placering

Den lille Langebro kræver helt klart kraftige bremser hvis man kommer over den med fuld fart og der så pludselig er rødt, især fordi man ikke kan se trafiklyset før man er meget tæt på det.

Jeg tror heller ikke arkitekten nogen sinde har siddet på en cykel, på samme måde som direktionen i DSB ikke tager toget på arbejde, selv da de skulle til en konference om af få flere til af bruge toget, blev toget fravalgt
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"