Holder du til højre?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Holder du til højre?

Indlægaf Torn » 25. maj 2016, 05:35

Jeg bruger en del tid på motorvejen og synes at erfare, at danskerne er vildt dårlige til at holde til højre på motorvejen. Er du? Oplever du, at andre er? Nogle bud på hvorfor?
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Anilara » 25. maj 2016, 05:48

Generelt ja, da jeg er ret regelrytterisk i trafikken. Sommetider er min vurderingsevne til, hvor hurtigt jeg når næste bil, jeg vil overhale, dog ikke helt perfekt. Men jeg er ikke i venstre bane hvis jeg ikke har tænkt mig at overhale.
Jeg oplever også at nogen har svært ved det, men synes det blev bedre efter politiet satte fokus på det. Gætter på folk synes det bare er "lettere" at blive i en bane, og at de så ikke behøver at køre ud til venstre hvis der skulle komme en de vil overhale...
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Studsgaard » 25. maj 2016, 05:59

Jeg syntes generelt jeg altid har holdt til højre, min kørelærer var ret skrap med at få os til at forstå at trafikken glider bedst sådan, så selvom det er ret mange år siden :gammel: , så husker jeg det endnu.
Dog er jeg da ikke bedre end at jeg har taget mig selv i at blive til venstre, fordi der er langsommere køretøjer længere fremme jeg skal overhale. Dog syntes jeg at jeg er ret god til det, men jeg er enig med politi og jer andre og oplever rigtig mange der bliver ude i venstre spor i meget lang tid.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Holder du til højre?

Indlægaf JoyNips » 25. maj 2016, 07:46

Ja. Men jeg kører 60 km dagligt på motorvej og jeg oplever dagligt at der ligger fjolser i midtersporet med 90 i timen, selvom højresporet er helt frit...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Holder du til højre?

Indlægaf ajnaM » 25. maj 2016, 07:48

På motorvejen, ja.

I byen har jeg lidt sværere ved det, men det skyldes primært, at der er så meget vejarbejde og ulovligt parkerede biler, der gør, at jeg skulle flette uforholdsmæssigt meget, hvis jeg konsekvent holdt til højre. :genert:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Holder du til højre?

Indlægaf kidkomb » 25. maj 2016, 07:52

Altid.
Det er ikke sjældent at jeg passerer biler med 80km/h i midtersporet :rulle:
Jeg ved de kører 80, for jeg kører 90, så det er ikke så svært at se.
Det er heller ikke sjældent, at jeg (og lastbilen foran mig) bliver overhalet af lastbiler, der kører 110-120km/h.
Jeg lægger mig som regel bag en lastbil, hvor jeg ikke generer nogen med min tantefart og så speeder jeg op, når der er brug for det, så jeg på alle tidspunkter gør mit for at få trafikken til at glide lettest muligt. (Det er en 2.2 diesel, så det er intet problem at komme op i fart hurtigt)
Og bremseafstand. Oh, bremseafstand.
Hvad f...... er det med danskere?!

Hvis folk gad at overholde bremseafstand, så ville vi se markant færre ulykker!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Torn » 25. maj 2016, 10:43

Jeg oplever det som et særligt dansk fænomen. Trafikken glider langt bedre på tyske motorveje.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Anilara » 25. maj 2016, 10:52

Torn skrev:Jeg oplever det som et særligt dansk fænomen. Trafikken glider langt bedre på tyske motorveje.

Arh, jeg synes nu jeg har set steder det er værre end i DK. Egypten, Thailand, Venezuela og Grækenland f.eks, der var de heller ikke for gode, var min oplevelse... :) Men ja, tyskerne er ret gode til det med trafik generelt, synes jeg.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3877

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Anlewi » 25. maj 2016, 13:21

Ja som idag udgangspunkt
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Bimmerdyret » 25. maj 2016, 16:01

Kommer an på hvilken tid på døgnet på Hillerød motorvejen.
Det er der hvor man ved at der altid kommer lang kø i højresporet ved frakørsler og hvor der er presset ved tilkørsler og typiske uheldsområder.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Holder du til højre?

Indlægaf ExCoastal » 25. maj 2016, 17:04

Nej, sjældent. Det er ikke fordi, at jeg ikke vil holde til højre, men mere fordi, at højresporet generelt er i en temmelig dårlig stand. Det er generelt for de fleste motorveje i byområderne så jeg vælger som regel en af de midterste baner. Den tunge trafik har totalt ødelagt højresporet, og vejene bliver ikke holdt godt nok ved lige.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. maj 2016, 20:20

Jeg holder altid så langt mod højre som min hastighed vs. trafik matcher.
jeg trækker ikke ind og ud imellem lastbiler hvor der er plads nok, for at skulle trække ud igen for at overhale, det giver for meget gnidning i trafikken synes jeg.

Typisk ligger jeg nok i 2. bane i tættere trafik, og jeg trækker altid ind igen ved overhalinger.

Men jeg oplever MANGE der ligger og flagrer ude midt i det hele, og jævnligt også med en hastighed væsentligt under det tilladte, sådan at de første baner faktisk kører hurtigere, og man laver en forbikørsel indenom. Den slags bilister plejer jeg lige at give et par kip med det lange lys, bare lige hurtig, med den forhåbning at de bliver opmærksomme på deres uhensigtsmæssige kørsel.


Jeg ville ønske at vejdirektoratet indimellem brugte deres fine "6 minutter til jyllingevej" skilte til nogle korte specifikke oplysningskampagner, såso "husk at holde til højre" "husk din bremselænge ved 110 km/t er 65 meter"
Så folk fik skærpet opmærksomheden lidt.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Holder du til højre?

Indlægaf HerErJeg » 26. maj 2016, 20:12

Jeg er så træt af at enhver tilkørsel til motorvejen typisk medfører et vognbaneskift. Det kan skyldes at der køres sindssygt langsomt på tilkørsselsrampen, men det skyldes også at ingen gider regulere deres hastighed med +/- 10 km/t for at få flettet sammen. Det er lettere at rykke en vognbane og give plads.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Wizzze » 26. maj 2016, 20:19

Torn skrev:Jeg oplever det som et særligt dansk fænomen. Trafikken glider langt bedre på tyske motorveje.


Jeg har en teori om at folk (især ældre og usikre billister) føler sig mere sikre når de ligger i midtersporet på motorvejen :gruble: Men hold da kæft hvor er det pisse irriterende og skaber kaos i trafikken.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Wizzze » 26. maj 2016, 20:21

ExCoastal skrev:Nej, sjældent. Det er ikke fordi, at jeg ikke vil holde til højre, men mere fordi, at højresporet generelt er i en temmelig dårlig stand. Det er generelt for de fleste motorveje i byområderne så jeg vælger som regel en af de midterste baner. Den tunge trafik har totalt ødelagt højresporet, og vejene bliver ikke holdt godt nok ved lige.


Ja Californien var slemt sidst vi var fordi, virkelig mange huller og revner i de større veje, de må da også give en masse uheld og søgsmål? Man skulle ikke tro at der er noget sparet for staten ved at udskyde vedligehold? :gruble:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"