Kører du bil når du er syg?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Kører du bil når du er syg?

Indlægaf HerErJeg » 3. nov 2016, 14:00

Jeg er kørt hjem fra arbejde med influenza, og føler mig simpelthen banket i brædderne. Jeg må sige, at det skræmmer, hvor meget opmærksomhed og parathed i trafikken, som selv en almindelig sygdom stjæler. Det er lidt følelsen af at køre på rutinen uden at være helt mentalt til stede.
Jeg har ikke den vilde feber 38,5, så der er meget som kunne være værre.
Hvordan oplever du at køre med feber eller ubehag i kroppen?
Jeg kan nu også forestille mig at forkølelse med hovedpine, øm hals, søløvehoste og pudsen næse vil tage sig del af opmærksomheden...
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf Annione » 3. nov 2016, 14:46

Jeg har aldrig kørt bil, når jeg har været rigtig syg. Jeg har dog kørt bil, når jeg har været sløj, men jeg kan ikke umiddelbart huske, om jeg føler jeg har være uopmærksom.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf cola » 3. nov 2016, 15:07

Det er lige så slemt at køre mens du er sulten eller hvis du skal tisse...
Men jeg har vist kørt mens jeg var syg, og jeg har kørt med en brækket arm...
Jeg har også kørt uden briller (mit syn er dog kun 0.50 / 0.75) så jeg er end ikke tæt på at det skal stå på mit kort

Nå ja, så pudser jeg ofte næse, men det er nu ret let, bilen kører cruice, vælg et sted uden ret mange biler, og puds... hvis du slingre lidt, så sker der ikke noget, da du har jo sikret dig der ikke er biler.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf billiebean » 3. nov 2016, 15:11

Jeg har kørt et par gange, hvor jeg har fået minimalt eller ingen søvn og hvor det har været ubehageligt. Jeg vidste ikke, om jeg helt kunne stole på mine reflekser og reaktionsevne.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf kidkomb » 3. nov 2016, 15:24

Det er farligere at køre bil med feber/snothoved end med alkohol i blodet. For de flestes vedkommende.
Det er faktisk ret skræmmende.
Jeg så et program engang, hvor de testede forskellige ting og alkohol var ikke specielt slemt i forhold til alt muligt andet.
Det er år og dag siden, så det må have været da grænsen var 0,8.
Sygdom, hovedpine, skifte radiokanal, tale med/irettesætte børn på bagsædet, også selvom det foregik gennem bakspejlet uden at vende sig om, var langt værre end alkohol. Især for lidt søvn var virkelig skidt.

Jeg har en times kørsel hjem, så jeg må engang imellem ringe mig syg, simpelthen fordi det ikke er forsvarligt at køre så langt, når man er skidt.
Var jeg med bus og tog, så kunne jeg godt tage afsted og så tage hjem igen efter nogle timer, hvis det blev værre.
Men det kan jeg altså ikke med så lang en køretur.
Når det er sagt, så kan man komme langt med to hovedpinepiller og en kop kaffe. Og så et par pitstop på 5min med hovedet hvilende på rattet.
Det gør jeg nogle gange på vej hjem fra arbejde alligevel. Det er ofte sent og føler jeg at jeg bliver træt, så holder jeg ind på en rasteplads og tager 5 min med lukkede øjne. Det hjælper virkelig meget.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf Rapfisk » 3. nov 2016, 15:26

På den måde er jeg heldig, at jeg cykler, for det virker farligere. Jeg overvejer altid kraftigt, hvis jeg føler mig sløj, om jeg føler mig trafiksikker nok til at begå mig på en cykelsti i myldretiden. Jeg håber, at jeg ville gøre det samme, hvis jeg havde bil til hverdag.
0
Livslinjen: 70 201 201
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf HerErJeg » 3. nov 2016, 15:44

Jeg kørte engang på motorvejen med mellemørebetændelse opstået ud af det blå. Pludselig så går det amok fra pænt ondt til modbydeligt ondt, og enhver fornuft falder bare til jorden. Trangen til at komme hjem er kolossal stærk, men fokus er ikke på at køre, men på at det bare gør hammer nas. Pludselig i løbet af få minutter stiger ørepinen endnu mere, og trommehinden springer pludselig, med noget der lyder som et gigantisk brag. Så var der øjeblikkelig lindring, men også en masse klam snask at skulle håndtere.
0
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf HerErJeg » 3. nov 2016, 15:49

Vi har et par stykker på arbejde, som kan blive ramt af migræne, så de skal ligge for nedrullede gardiner resten af dagen. Det kommer også næsten fra time til time, men de skal da først køre hjem før det kan blive godt. Når det ellers er en kendt lidelse de har, så er det måske heller ikke skide heldigt at sætte sig bag rattet.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf Luffegås » 3. nov 2016, 15:59

Var også lidt småsyg forleden, og diskuterede faktisk med mig selv om jeg hellere ville tage en rolig landevej, eller om jeg bare skulle på motorvejen og hurtigst hjem. Evt. bare ligge bag en lastbil hele vejen. Jeg oplever dog ofte landevejen er stedet for dem der vil meget hurtigt frem også, og der er god plads til bare at fræse afsted for nogen typer der ikke kører det tilladte.
Jeg valgte motorvejen. Hvad ville I helst vælge?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf Slettet bruger » 3. nov 2016, 16:40

Jeg mindes ikke at have været så syg at jeg ikke kunne komme nogenlunde ovenpå med et par Panodiler og en kop kaffe. Så med de ting i blodet, ja.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf billiebean » 3. nov 2016, 16:42

Hvordan ville jeres arbejdsplads reagere, hvis I meldte jer syg, fordi I ikke følte jer 100% trygge ved at køre i bil?
(givet at der ikke er andre måder at komme på arbejde på selvfølgelig).
0
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf HerErJeg » 3. nov 2016, 17:56

billiebean skrev:Hvordan ville jeres arbejdsplads reagere, hvis I meldte jer syg, fordi I ikke følte jer 100% trygge ved at køre i bil?
(givet at der ikke er andre måder at komme på arbejde på selvfølgelig).

Så ville jeg slet og ret melde mig syg. Jeg skal ikke forklare hvorfor og hvordan.
6
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf Lone » 3. nov 2016, 18:28

billiebean skrev:Hvordan ville jeres arbejdsplads reagere, hvis I meldte jer syg, fordi I ikke følte jer 100% trygge ved at køre i bil?
(givet at der ikke er andre måder at komme på arbejde på selvfølgelig).


Jeg er på linje med HerErJeg: Det vedkommer i udgangspunktet ikke min arbejdsplads, hvorfor jeg melder mig syg.

Til selve trådens spørgsmål: Jeg kører ikke bil, hvis jeg fx er lagt ned af influenza. Jeg har enkelt gang måttet køre hjem fra job pga sygdom, og det var ubehageligt, så det undgår jeg så vidt muligt. Hvis jeg er syg og skal til lægen vil jeg også vælge at tage bussen eller gå fremfor at køre bil.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf kidkomb » 3. nov 2016, 18:32

billiebean skrev:Hvordan ville jeres arbejdsplads reagere, hvis I meldte jer syg, fordi I ikke følte jer 100% trygge ved at køre i bil?
(givet at der ikke er andre måder at komme på arbejde på selvfølgelig).

Det forklarer jeg, som de andre, heller ikke.
Jeg melder mig bare syg :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Kører du bil når du er syg?

Indlægaf Sophies-mor » 3. nov 2016, 19:34

HerErJeg skrev:Vi har et par stykker på arbejde, som kan blive ramt af migræne, så de skal ligge for nedrullede gardiner resten af dagen. Det kommer også næsten fra time til time, men de skal da først køre hjem før det kan blive godt. Når det ellers er en kendt lidelse de har, så er det måske heller ikke skide heldigt at sætte sig bag rattet.

Er selv migræniker. Og jeg kan som regel - som regel - næsten altid mærke et optræk til migrænen, og dvs. jeg kan nå at køre hjem, før det bliver så slemt, at jeg ikke kan køre.
Men, så bruger jeg også lige de sidste kræfter på at komme hjem i god behold og er så fuldstændigt smadret resten af dagen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"