Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2016, 14:12

Rapfisk skrev:Jeg synes, at de nye Polo er for store til bykørsel (og -parkering). Jeg har selv haft en Polo, årgang 1995, men de nye er altså nummeret større.

Efter at have tilbragt nogle timer på bagsædet af Spjærtens Opel Karl, ville jeg uden at blinke gå efter sådan én.


Hvad lavede i to på bagsædet?? :slem:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2016, 14:15

didas skrev:Jeg har også både siddet bag rattet og på bagsædet i Spjaertens Opel Karl og det er altså en ret fin bil og føles ret rummelig af en mindre model at være. Og den er også testet med 3 voksne på bagsædet :-D


Grisseriet spreder sig :8:
Trekant :slem: Det havde jeg aldrig troet om jer :shock:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2016, 14:19

abcd skrev:
JoyNips skrev:
abcd skrev:
JoyNips skrev:Jeg vil bare lige smide en Peugeot 108 i puljen. Vi er rigtig glade for vores, den kører fint. Tror kun den kommer med 5 døre. Vi har den allermest skrabede leasing-version, og den er helt fin. Gider man at smide lidt ekstra penge efter lidt mere udstyr, så tror jeg endda den ville være rigtig fin!
Og så holder den faktisk hvad den lover ang. benzinøkonomi.


En Peugeot 108



Og det er meget fint altsammen, men hvis det man vil have er en helt lille bil fordi det er dét der er ens behov, så giver det ikke mening at kigge på større biler som ikke er det man ønsker. :)


Kravene var "Det skulle være en fornuftig, lille, økonomisk bil, hvis det var". En Peugeot 208 opfylder alle de krav, det er stadig en lille bil - du kan kende det på at dens klasse hedder "mini". Den er mere økonomisk end Peugeot 108 i direkte driftsomkostninger - den kører noget længere på literen. Og i samlede omkostninger koster den ca. det samme pr. måned. Den eneste grund til at vælge 108'erne i konkurrencen imellem de to skulle være at bilen absolut skal være så lille som muligt, og man gerne vil undvære de nærmest gratis ekstra bekvemmeligheder i 208 (fartpilot og klima er nice udstyr) bare for at have en så lille bil som muligt, og så skal kravene jo ændres fra "fornuftig, lille og økonomisk" til "så lille som muligt".


Men husk at en Diesel helst skal ud og køre langt, for at opnå økonomien, og for at holde motoren sund. Hvis kørselsbehovet mest er kortere bykørsel, så kan en diesel blive et dyrt bekendtskab.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2016, 14:31

AF, et vigtigt element er også at kigge for forsikring. Hvis du ikke har haft bil før og ikke har en lang kørehistorie, så kan forsikring godt være ret dyr til at starte med. Så undersøg de bil-tilbud som også tilbyder en billig forsikring i forbindelse med køb/leasing.

Og vent så lige med at handle til efter finanslovsforhandlingerne er afsluttet, der bliver også snakket ændrede afgifter, og det er surt at købe noget som bliver billigere i næste uge. ;)
2
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Slettet bruger » 15. nov 2016, 14:47

Wizzze skrev:Men husk at en Diesel helst skal ud og køre langt, for at opnå økonomien, og for at holde motoren sund. Hvis kørselsbehovet mest er kortere bykørsel, så kan en diesel blive et dyrt bekendtskab.


Risikoen for dyre reparationer ved diesel er man helt ude over ved leasingtilbuddet, det er leasingselskabets problem. Det er en af de gode ting ved leasing. Men det er da rigtigt at brændstofsøkonomien kan være lidt ringere end det opgivne ved korte ture.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Rapfisk » 15. nov 2016, 14:50

Wizzze skrev:
didas skrev:Jeg har også både siddet bag rattet og på bagsædet i Spjaertens Opel Karl og det er altså en ret fin bil og føles ret rummelig af en mindre model at være. Og den er også testet med 3 voksne på bagsædet :-D


Grisseriet spreder sig :8:
Trekant :slem: Det havde jeg aldrig troet om jer :shock:

Ej, hvad tror du dog om os? Cordelia var der også (dog på forsædet) :P
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2016, 16:44

Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:
didas skrev:Jeg har også både siddet bag rattet og på bagsædet i Spjaertens Opel Karl og det er altså en ret fin bil og føles ret rummelig af en mindre model at være. Og den er også testet med 3 voksne på bagsædet :-D


Grisseriet spreder sig :8:
Trekant :slem: Det havde jeg aldrig troet om jer :shock:

Ej, hvad tror du dog om os? Cordelia var der også (dog på forsædet) :P


Kun det værste :slem: :gris: :devil:
:devil2:
0
Do as I say! :whip:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Allmost_Famous » 15. nov 2016, 20:02

Wizzze skrev:AF, et vigtigt element er også at kigge for forsikring. Hvis du ikke har haft bil før og ikke har en lang kørehistorie, så kan forsikring godt være ret dyr til at starte med. Så undersøg de bil-tilbud som også tilbyder en billig forsikring i forbindelse med køb/leasing.

Og vent så lige med at handle til efter finanslovsforhandlingerne er afsluttet, der bliver også snakket ændrede afgifter, og det er surt at købe noget som bliver billigere i næste uge. ;)

Hvornår tænker du, det er passende at købe? Jeg er ikke inde i finansforhandlingerne, overhovedet.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Allmost_Famous » 15. nov 2016, 20:03

Falstria skrev:

Jeg får nok lidt svært ved at få plads til 4-5 personer i den der kabinescooter...
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 449
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 19
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 498

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Lover-Moses » 15. nov 2016, 20:25

Nu fik jeg ikke lige fat i om leasing var in or out, men hvis det er en mulighed, så er Space Star fra Mitsubishi en ganske god mulighed.

http://www.mitsubishi.dk/space-star/#!

5 døre/sæder, aircon og fartpilot. Den placerer sig imellem mikro og mini, men er nok mere ovre i mikro.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Allmost_Famous » 15. nov 2016, 20:55

Jeg har ikke umiddelbart lyst til leasing. Det fik jeg vist ikke nævnt før :)
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Wizzze » 16. nov 2016, 01:36

Allmost_Famous skrev:
Wizzze skrev:AF, et vigtigt element er også at kigge for forsikring. Hvis du ikke har haft bil før og ikke har en lang kørehistorie, så kan forsikring godt være ret dyr til at starte med. Så undersøg de bil-tilbud som også tilbyder en billig forsikring i forbindelse med køb/leasing.

Og vent så lige med at handle til efter finanslovsforhandlingerne er afsluttet, der bliver også snakket ændrede afgifter, og det er surt at købe noget som bliver billigere i næste uge. ;)

Hvornår tænker du, det er passende at købe? Jeg er ikke inde i finansforhandlingerne, overhovedet.


http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-11-1 ... -siger-fdm

Jeg ville vente til forhandlingerne er overstået. En ny finanslov skal vedtages inden årets udgang, men normalt plejer de at blive færdige her i november.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43981

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf paint » 16. nov 2016, 08:38

Wizzze skrev:
didas skrev:Jeg har også både siddet bag rattet og på bagsædet i Spjaertens Opel Karl og det er altså en ret fin bil og føles ret rummelig af en mindre model at være. Og den er også testet med 3 voksne på bagsædet :-D


Grisseriet spreder sig :8:
Trekant :slem: Det havde jeg aldrig troet om jer :shock:



:slem:
Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Allmost_Famous » 18. nov 2016, 21:13

Wizzze skrev:
Allmost_Famous skrev:
Wizzze skrev:AF, et vigtigt element er også at kigge for forsikring. Hvis du ikke har haft bil før og ikke har en lang kørehistorie, så kan forsikring godt være ret dyr til at starte med. Så undersøg de bil-tilbud som også tilbyder en billig forsikring i forbindelse med køb/leasing.

Og vent så lige med at handle til efter finanslovsforhandlingerne er afsluttet, der bliver også snakket ændrede afgifter, og det er surt at købe noget som bliver billigere i næste uge. ;)

Hvornår tænker du, det er passende at købe? Jeg er ikke inde i finansforhandlingerne, overhovedet.


http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-11-1 ... -siger-fdm

Jeg ville vente til forhandlingerne er overstået. En ny finanslov skal vedtages inden årets udgang, men normalt plejer de at blive færdige her i november.

Nåh, de små biler bliver ikke berørt.

Jeg skal prøvekøre bil i weekenden :banan:
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvis nu man drømmer om en lille bil....

Indlægaf Allmost_Famous » 19. nov 2016, 14:29

Så har jeg prøvekørt Suzuki Celerio. Det er vist den eneste mikrobil med fem seler som standard/tilgængelig. Jeg er ret lun på den, men bør jo nok lige prøve noget andet også.

Er der nogen, der kan komme i tanker om en anden mikrobil, der som standard opfylder kravene nedenfor?
Fem døre
Fem seler
Aircondition
Bagsæder, der kan lægges helt ned

...eller hvor det kan tilkøbes til en fornuftig pris?

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget, der tilsvarer Celerioen... :gruble:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"