Mit dæk er punkteret. Hjælp!

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Mit dæk er punkteret. Hjælp!

Indlægaf Neenah » 1. mar 2017, 08:21

Okay, så mit ene fordæk (vinterdæk) var fladt da jeg kom ned til min bil her i morges. Mine evner udi dækskifte er stort set ikke eksisterende. Så hvad gør man? Der er reservedæk i bilen.

Ringer man bare til vejhjælp (det er med i vores forsikring) og får dem til at skifte det? Eller er det ikke noget de vil gøre, når man jo er hjemme? Eller skal jeg ringe til et værksted, der kan komme og skifte det på stedet? Og hvad med på længere sigt? Jeg har læst noget om at man højst sandsynligt skal skifte begge fordæk, da de skal være ens.

Hjælp en førstegangsbilejer :blush:
0
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Mit dæk er punkteret. Hjælp!

Indlægaf D.itsen » 1. mar 2017, 08:29

Ring til vejhjælp der kan lave en midlertidig lapning (som er fin og du kan køre på uden problem, men som åbenbart ikke er lovlig at køre med permanent) og så få en aftale med mekanikeren, hvor de piller dækket af og lapper indefra.
Jeg punkterede for nylig til en fest med en masse mekanikere, der kunne lave den midlertidige lapning, og så var jeg ved mekaniker nogle dage senere. Det kostede et par hundrede så vidt jeg husker
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Mit dæk er punkteret. Hjælp!

Indlægaf Neenah » 1. mar 2017, 08:36

Tak for svar, D :) Jeg ringede til vejhjælpen - de er her indenfor en time til at skifte dæk. Så må jeg bare lige høre vejhjælpen med hvad jeg gør sådan mere permanent.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"