Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2017, 09:03

Vi må ikke holde her hvor vi bor, så vi holder på en offentlig parkeringsplads, uden tidsbegrænsning/betaling og vi fandt denne seddel i forruden i går:

Kære bilejer.
Den 2. og 3. juni afholder vi *navn på event*. Denne parkering bliver en del af eventet og det vil derfor ikke være muligt at parkere på denne p-plads fra tirsdag d.30.maj til og med søndag d.4.juni.

Flyttes bilen ikke senest den oplyste dato, vil politiet være nødsaget til at fjerne bilen fra området, og en eventuel regning sendes til bilens ejer. Vi beklager på forhånd den ulejlighed det må medføre og håber at I vil bære over med os og deltage i de spændende aktiviteter vi har planlagt.

De bedste hilsner
*navn på event*

Jeg arbejder i denne uge ikke før lørdag og sedlen var der ikke mandag da jeg tog afsted på arbejde.
WTF? Hvad hvis jeg ikke havde skulle bruge bilen inden lørdag?
Må de virkelig godt det?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf Stars » 31. maj 2017, 09:12

Umiddelbart, så nej, men du må ikke hænge mig op på det.

"Vi" sætter jævnligt midlertidige "standsning forbudt" skilte op, og der gælder det at de biler, der stod der i forvejen holder lovligt (og kan fjernes for vores regning) mens de biler, der er kommet til efterfølgende, holder ulovligt (og kan fjernes for ejerens regning)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf girl_beat » 31. maj 2017, 09:12

Jeg synes, det lyder som en høflig henvendelse for at give dig/jer muligheden for at parkere et andet sted, når nu pladsen skal inddrages til et arrangement.

Hvis det er kommunen, der ejer parkeringspladsen, og kommunen selv skal bruge den til at holde event, tror jeg sagtens, at de kan 'tvangsfjerne' bilen og sende regningen til jer. Netop fordi de har gjort opmærksom på, at området ikke er tilgængeligt for parkerede biler i de dage :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf Sophies-mor » 31. maj 2017, 09:18

Jo, det mener jeg faktisk godt de må.
Kan bare ikke huske hvor jeg har det fra :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2017, 09:25

Men jeg brugte bilen lørdag, søndag og mandag og der var ingen seddel.
Min kæreste brugte tilfældigvis bilen i går, tirsdag og der var sedlen der.
De har sat en seddel i min rude om at bilen bliver fjernet senest 30/5.
De satte sedlen i min rude 30/5.
Det er jo fuldkommen vanvittigt!
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2017, 09:26

girl_beat skrev:Jeg synes, det lyder som en høflig henvendelse for at give dig/jer muligheden for at parkere et andet sted, når nu pladsen skal inddrages til et arrangement.

Hvis det er kommunen, der ejer parkeringspladsen, og kommunen selv skal bruge den til at holde event, tror jeg sagtens, at de kan 'tvangsfjerne' bilen og sende regningen til jer. Netop fordi de har gjort opmærksom på, at området ikke er tilgængeligt for parkerede biler i de dage :)

Det ville have været høfligt, hvis den seddel var kommet lidt før den dag, hvor bilen bliver fjernet.
Se mit indlæg oven over :D
Det kan umuligt være ok.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 31. maj 2017, 09:26

Der må næsten være en regel om at man skal varsles i bedre tid end 24 timer eller mindre.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf Studsgaard » 31. maj 2017, 09:30

Jeg troede først det var næste uge det drejede sig om. Det virker godt nok slet ikke ok med så kort varsel, for ja nogen mennesker bruger da ikke sin bil hver dag.
Jeg er ret sikker på de godt må kræve bilerne fjernet hvis det er et arengement der er givet tilladelse til, men det burde være varslet noget før, evt med skilte på den gældende p-plads.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf kidkomb » 2. jun 2017, 21:51

Falstria skrev:Meld bilen stjålet hvis den er væk, under alle omstændigheder.

Det er den gudskelov ikke.
Men kun fordi min kæreste helt tilfældigt besluttede sig at køre hjem til en ven tirsdag. Ellers havde den stået der til i morgen, altså lørdag.
Eller det havde den så ikke. Så var den blevet fjernet.

Jeg er bare nysgerrig på hvorvidt det overhovedet er ok ikke at advisere længere i forvejen.
Man kan jo have været uheldig at min bil har været væk hver gang de har sat sedler.
Men de er i forvejen røvdårlige til det heroppe.
De sætter skilte op om at hovedgaden er lukket, og det er jo dejligt, problemet er at de stiller de skilte op aftenen før. Hvis vi er heldige så dagen før.
Det har et par gange medført at vi måtte ned og flytte bilen fra gaden, fordi vi kunne se ud ad vinduet at der foregik noget og der var lukket af.
Men i det mindste sætter de ikke sedler på vores bil om at de fjerner bilen på vores regning.

-Vi bor på hovedgaden, hvor der er tidszone, men på søndag og helligdage holder vi der ofte.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. jun 2017, 23:06

Jeg kender ikke reglerne.
Men altså når det er en offentligt p-plads, uden tidsbegræsninger, så lyder det mærkeligt hvis man skulle kunne fjerne biler, for ejers regning, med så kort varsel.

I kunne jo lige så vel være ude og rejse i 14 dage, og dermed overhoved ikke have en jordisk chanse for at vide og gøre noget.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf kidkomb » 2. jun 2017, 23:19

Madam Pomfrey skrev:Jeg kender ikke reglerne.
Men altså når det er en offentligt p-plads, uden tidsbegræsninger, så lyder det mærkeligt hvis man skulle kunne fjerne biler, for ejers regning, med så kort varsel.

I kunne jo lige så vel være ude og rejse i 14 dage, og dermed overhoved ikke have en jordisk chanse for at vide og gøre noget.

Ja, præcis.
Jeg har spurgt på deres facebookside (det gjorde jeg i tirsdags, da vi opdagede sedlen) men ingen har svaret.
Det synes jeg faktisk er slapt.
Jeg vil prøve at skrive politiet en mail i næste uge.
Bare til en anden gang.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jun 2017, 06:58

kidkomb skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg kender ikke reglerne.
Men altså når det er en offentligt p-plads, uden tidsbegræsninger, så lyder det mærkeligt hvis man skulle kunne fjerne biler, for ejers regning, med så kort varsel.

I kunne jo lige så vel være ude og rejse i 14 dage, og dermed overhoved ikke have en jordisk chanse for at vide og gøre noget.

Ja, præcis.
Jeg har spurgt på deres facebookside (det gjorde jeg i tirsdags, da vi opdagede sedlen) men ingen har svaret.
Det synes jeg faktisk er slapt.
Jeg vil prøve at skrive politiet en mail i næste uge.
Bare til en anden gang.


Kommunen evt. også - hvis det er offentligt grund er det jo "deres"

De gange hvor jeg har oplevet arrangementer, hvor off. p-plads har skulle bruges som facilitet, der har der været sat store skilte op i GOD tid.
Med tidsrum, og "vi beder jer venligst finde anden mulighed for parkering i nævnte tidsrum"
Intet med at biler blev fjernet, og slet intet med egenbetaling.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf Forhedehulehelvede » 3. jun 2017, 17:44

kidkomb skrev:Ja, præcis.
Jeg har spurgt på deres facebookside (det gjorde jeg i tirsdags, da vi opdagede sedlen) men ingen har svaret.
Det synes jeg faktisk er slapt.
Jeg vil prøve at skrive politiet en mail i næste uge.
Bare til en anden gang.


Nu er en facebookside jo heller ikke beregnet til offentlig forespørgsel.

Jeg tænker på om det er samme regler som med cykler. Der var engang meget snak om de "Cykler fjernes uden ansvar" skilte der var ved mange butikker, men det må butikker ikke, det skal være politiet. Så jo jeg tror godt at politiet må som eneste myndig.
Men hvis man har sit telefon nummer offentligt, så mon ikke om at de ikke lige ringer først?
0
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf Frank » 16. jun 2017, 10:13

Svaret er nej. Det må de ikke.
De eneste to myndigheder som har hjemmel i loven til at fjerne et køretøj uden ejerens accept, er Politiet og Vejdirektoratet.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Må min bil fjernes (på min regning!) i forbindelse med et arrangement?

Indlægaf kidkomb » 16. jun 2017, 10:15

Frank skrev:Svaret er nej. Det må de ikke.
De eneste to myndigheder som har hjemmel i loven til at fjerne et køretøj uden ejerens accept, er Politiet og Vejdirektoratet.

Men mon ikke de har allieret sig med politiet? :gruble:
Jeg tror ikke de har haft planer om at køre rundt med deres eget fejeblad, men jeg aner det jo ret beset ikke.
De svarede aldrig på min henvendelse.
Tak for dit svar, det mindede mig også om at jeg lige skal skrive og spørge politiet :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"