Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 26. jun 2017, 19:21

Så går det løs! I en alder af 34 er jeg endelig kommet igang med kørekort. På onsdag har jeg min første køretime og kan allerede mærke nu at jeg er hamrende nervøs - jeg føler da slet ikke jeg er klar til rigtig vej. Jeg synes aldrig helt jeg lærte koblingspunktet i kravlegården og det var jo så også med en anden bil.

Gode historier og råd modtages med kyshånd...
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Neenah » 26. jun 2017, 19:23

Jeg startede min første køretime med at min kørelærer tog pedalerne, og så skulle jeg bare styre rattet. Så fik jeg pedalerne da jeg kom ud af byen - det var rigtig fint.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf dgd2007 » 26. jun 2017, 19:24

Vi skal nok holde afstand :fløjt: ;)
0
ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27360

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf ajnaM » 27. jun 2017, 17:59

Min kørelærer kørte mig ud på den mest øde parkeringsplads helt ude i Nordhavnen, hvor jeg fik lov at tusse rundt, til jeg følte mig sådan nogenlunde sikker.

Efter 10 minutter følte jeg mig helt okay til at køre på vejen. Jeg var 31 og også voldsomt nervøs, men det gik så fint - og det gør det helt sikkert også med dig. :)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Skralde » 27. jun 2017, 18:33

Pøj pøj med i morgen :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Vixen » 27. jun 2017, 18:40

Det skal nok gå. Jeg var også mega nervøs (vi måtte altid have vildt meget aircon på i bilen, fordi jeg kampsvedte :lol: ) - Men tænk på, at det er en process, og det ER bøvlet at lære at køre bil fra scratch. Og kørelæreren ved det jo godt, så han/hun har styr på det. :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 27. jun 2017, 18:49

Hej alle

Tak for de gode tanker. Selvfølgelig kommer det til at gå. Jeg tænker at sige til kørelæreren at jeg er hamrende nervøs og at jeg bøvlede med koblingspunktet på manøvrebanen. Derudover er det værste der kan ske jo blot at man skal have nogle flere timer - hvilket jeg heldigvis har råd til, så der er ikke en økonomisk bekymring i det. Jeg har også en gulerod forude, da jeg (desværre) lige har arvet min fars bil.
3
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Debra1 » 27. jun 2017, 22:51

Pøj pøj med imorgen. Jeg kan godt sætte mig ind i din nervøsitet. Jeg er 39 år og skal til august i gang med at tage kørekort. Den blotte tanke om, at skulle sidde bag et rat og færdes i trafikken, gør også mig meget nervøs.
1
ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27360

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf ajnaM » 28. jun 2017, 09:21

Spoock skrev:Hej alle

Tak for de gode tanker. Selvfølgelig kommer det til at gå. Jeg tænker at sige til kørelæreren at jeg er hamrende nervøs og at jeg bøvlede med koblingspunktet på manøvrebanen. Derudover er det værste der kan ske jo blot at man skal have nogle flere timer - hvilket jeg heldigvis har råd til, så der er ikke en økonomisk bekymring i det. Jeg har også en gulerod forude, da jeg (desværre) lige har arvet min fars bil.


Jeg tør næsten vædde med, at 99% af dem, der tager kørekort første gang, er nervøse og bøvler med koblingspunktet. :kys:

Pøj pøj!
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9523
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7836

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Sophies-mor » 28. jun 2017, 09:32

Se sådan på det... du skal lære at køre bil. Det er derfor du tager køretimer. ;)
Alle begår fejl. Jeg ødelagde højre side af min kørelærers bil. :panik:
Fik senere kortet og har kørt i +20 år uden en selvforskyldt skade.
Og ja, jeg bøvlede også med kobling. Og afstand åbenbart - sideværts :fløjt:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Krølle » 28. jun 2017, 09:40

Det er altid grænseoverskridende at skulle lære noget nyt, hvor der kan ske uheld. Det kommer til at gå så fint, og du har en erfaren co-pilot med, der har ekstra pedaler :-)

Træk vejret, forsøg at slappe af i kroppen og tag det stille og roligt.

Jeg har haft kørekort i 15 år og kører godt. Alligevel var jeg ved at dø, første gang jeg skulle køre stor varevogn. I dag er det piece of cale, men jeg var et espeløv første gang.

På samme måde kørte jeg med (tom!) hestetrailer for første gang i weekenden. Det er jo "bare" at køre bil, men min hjerne var stadig ved at brænde sammen, og jeg for koldsveden ved tanken om at skulle køre med min hest bagi :tie: Om et år er det sikkert nemt, men lige nu er det scary shit!

Med andre ord: vi har alle været der, og det går over. Tillykke med det kommende kørekort! :kys:
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Allmost_Famous » 28. jun 2017, 09:42

Det ER nervepirrende at skulle færdes i trafikken i en maskine, der kan tage livet af folk. Det SKAL det være, tænker jeg. Man er nødt til at have respekt for det ansvar, det er, at køre i en bil :gogo:

Din kørelærer har erfaring med folk, der sidder bag rattet for første gang, og vil ikke skabe situationer, hvor du kommer ud på for dybt vand. Du vil med al sandsynlighed køre rundt på stille veje, en stor parkeringsplads, og sådan noget. Læreren har sit eget sæt pedaler, så hvis du er ved at meje en cyklist ned, vil kørelæreren klodse bremsen. Det er også ham/hende, der juridisk er fører af bilen.
Husk på, at du kommer til at køre i en skolevogn med skilt på, så andre trafikanter ved godt, at de skal holde afstand, være tålmodige, og lige give dig tid til at reagere. Hvis du går i stå ved et lyskryds, hvor der holder folk bag dig, kan det godt føles stressende, men prøv at huske på, at det altså bare sker når man er ny billist.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf lillebjoern » 28. jun 2017, 14:33

Hvordan gik det?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 28. jun 2017, 18:17

Update – det gik sgu egentlig meget godt. Kun et par gange hjalp kørelæreren med koblingen og jeg registrerede ikke at jeg gav gas eller bremse, så det havde jeg vidst styr på :) Jeg skal forbedre at huske at træde koblingen helt ned, når jeg skifter gear, samt aldrig slippe koblingen på vej hen mod et kryds.

Jeg ved ikke om jeg er der, hvor jeg glæder mig til næste kørsel, men er heller ikke så bange for det :)
5
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 28. jun 2017, 18:18

Og jeg kørte landevej til start og kom igennem nogle rundkørsler - det kunne ikke undgås. Sluttede inde i byen, men der var heldigvis ikke så meget trafik.
3

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"