Transporttid ved Køge bugt

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. aug 2017, 13:45

Krølle skrev:Jeg ville klart foretrække bil og ekstra tid. I min bil kan jeg synge med, drikke kaffe og i øvrigt sidde på min flade, fra jeg starter til jeg slutter. Ikke noget med skift, aflysninger, morgensure mennesker og skubbende albuer.

Har I for øvrigt set det her? https://www.nybolig.dk/villa/4660/renge ... =exitlinks

Vi så på det for 7 år siden. Det er stadig fint og har en skøn have - og så er det faldet i pris siden dengang :-D


Lige min tanke. Jeg tror ikke jeg orker først at skulle køre til en station. Lede efter parkering. Mase for at komme med tog og finde en siddeplads. Risikere at stå op en del af vejen, eller sidde dårligt. Så ud og jagte bussen for at komme gennem indre by.
Det vil give mig en alt for dårlig start på dagen. Det skulle hvert fald være en meget stor tidsbesparelse før jeg ville vælge det, tror jeg.

Rigtig fint hus :gogo: Meget lignende det vi kigger på.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf Krølle » 12. aug 2017, 13:53

Enkelte steder sydpå prøver de dog at holde Københavnerpriser :tie:

Det er nice og alt det der, men 4 mio stigning siden 2000 er måske lige ambitiøst nok...

Beliggenheden er dog to die for :savl:

http://henrikejby.dk/svejsminde-3

Edit: jeg farede vild i trådene og troede, jeg spammede min egen. On topic: jeg ville ikke orke offentlig transport uanset hvor godt, det fungerede. Alene et par skift med tilhørende ventetid og mokken ville være nok til, at jeg gik død. Tanken om at gøre det om vinteren, hvor man skal lugte til andres sure støvler og frakker, gør det endnu mere uudholdeligt.
2
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf limitededition » 12. aug 2017, 14:26

NejJegErIkkeAsiat skrev:
limitededition skrev:Bare husk på at myldretidstrafik hver eneste dag er langt mere frustrerende end at sidde i et tog, især hvis det er fra Køge hvor man ikke skal skifte tog. :)


Tjo, men selvom man ikke skal skifte tog, så risikerer man at skulle med bus i Kbh.
Jeg tror lidt at det er en smagssag og man er til det ene eller det andet. Umiddelbart er min holdning at jeg hellere bruger 20-30 minutter mere kun i bil end i en kombination af bil og offentligt.

Men vi bliver nok bare nødt til at leje en bil og køre turen i myldretiden både morgen og eftermiddag, for at få et indtryk af hvor slemt det er. Lige p.t er det svært for os at gennemskue om vi romantiserer hele den her "hus på landet drøm", med alt hvad det indebærer af transport og andre udfordringer.

Men tusind tak for de mange input. Man kan høre at der er delte meninger, og det bekræfter nok mit indtryk om at det er meget forskelligt hvad folk kan/vil leve med af daglig transport til og fra arbejde.


Jeg tror helt sikkert i er nødt til at prøve selv :) jeg synes det er guld værd at jeg kan sætte mig til at sove i toget hvis det er det jeg har brug for, eller arbejde for den sags skyld. Jeg ville hade at bruge så lang tid i myldretidstrafikken. Jeg ville blive sindssyg men det er jo meget individuelt hvad man er til.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf IrmaPigen » 13. aug 2017, 06:01

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Lys skrev:Den nye jernbane skulle vist gøre turen rimelig hurtig - i hvert fald hurtigere end s-toget. Hvis det kunne være et alternativ.


Udfordringen ved det er, at de huse vi kigge på er landejendomme og derfor langt fra bus og togforbindelser. Så offentlig transport bliver nok ret svært. Men det er klart noget vi også kigger på.


Der er mange der parkerer bilen ved nærmeste station og tager toget ind.

Køge bugt motorvejen er pakket allerede kl 7 om morgenen.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf Thomas31 » 14. aug 2017, 18:06

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Krølle skrev:Jeg ville klart foretrække bil og ekstra tid. I min bil kan jeg synge med, drikke kaffe og i øvrigt sidde på min flade, fra jeg starter til jeg slutter. Ikke noget med skift, aflysninger, morgensure mennesker og skubbende albuer.

Har I for øvrigt set det her? https://www.nybolig.dk/villa/4660/renge ... =exitlinks

Vi så på det for 7 år siden. Det er stadig fint og har en skøn have - og så er det faldet i pris siden dengang :-D


Lige min tanke. Jeg tror ikke jeg orker først at skulle køre til en station. Lede efter parkering. Mase for at komme med tog og finde en siddeplads. Risikere at stå op en del af vejen, eller sidde dårligt. Så ud og jagte bussen for at komme gennem indre by.
Det vil give mig en alt for dårlig start på dagen. Det skulle hvert fald være en meget stor tidsbesparelse før jeg ville vælge det, tror jeg.

Rigtig fint hus :gogo: Meget lignende det vi kigger på.


Der bliver næppe noget problem med parkering. Der bliver lavet en station specifikt til bilister - Køge Nord - begravet i parkeringspladser og med plads til tusindvis flere om nødvendigt. Herfra vil der være 13 minutter til Ny Ellebjerg og vel et par minutter mere til hovedbanen.
Det skal nok blive en succes. For bilister bliver det kun sværere, langsommere og/eller dyrere at komme ind til københavn.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf ManicNinja » 30. aug 2017, 12:31

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Krølle skrev:Jeg ville klart foretrække bil og ekstra tid. I min bil kan jeg synge med, drikke kaffe og i øvrigt sidde på min flade, fra jeg starter til jeg slutter. Ikke noget med skift, aflysninger, morgensure mennesker og skubbende albuer.

Har I for øvrigt set det her? https://www.nybolig.dk/villa/4660/renge ... =exitlinks

Vi så på det for 7 år siden. Det er stadig fint og har en skøn have - og så er det faldet i pris siden dengang :-D


Lige min tanke. Jeg tror ikke jeg orker først at skulle køre til en station. Lede efter parkering. Mase for at komme med tog og finde en siddeplads. Risikere at stå op en del af vejen, eller sidde dårligt. Så ud og jagte bussen for at komme gennem indre by.
Det vil give mig en alt for dårlig start på dagen. Det skulle hvert fald være en meget stor tidsbesparelse før jeg ville vælge det, tror jeg.


Den nye højhastighedsbane åbner næste år. Rejsetiden Køge Nord-København bliver 20 minutter.

Som andre er inde på, bygges Køge Nord station med bunker af parkeringspladser ...

Hvis jeg gik med planer om at bosætte mig på de kanter, ville jeg klart spejde efter muligheder godt placeret ift Køge Nord.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 30. aug 2017, 12:44

Tak for de mange svar. Jeg kan så afsløre at huset vi først kiggede på syd for Køge, ikke længere er inde i billedet. Nu kigger vi på et hus nær Ringsted. Men der starter banen jo, så vidt jeg ved.
Udfordringen er umiddelbart bare, at min kone for svært ved at komme til sin arbejdsplads på Østerbro, uden at skulle med sneglebus gennem indre by. Så vi tager stadig udgangspunkt i at skulle køre i bil. Men hvis vi ender med at flytte og en af os finder job i nærområdet, så kan det jo være at det kommer til at se anderledes ud.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf IrmaPigen » 14. sep 2017, 04:46

NejJegErIkkeAsiat skrev:Tak for de mange svar. Jeg kan så afsløre at huset vi først kiggede på syd for Køge, ikke længere er inde i billedet. Nu kigger vi på et hus nær Ringsted. Men der starter banen jo, så vidt jeg ved.
Udfordringen er umiddelbart bare, at min kone for svært ved at komme til sin arbejdsplads på Østerbro, uden at skulle med sneglebus gennem indre by. Så vi tager stadig udgangspunkt i at skulle køre i bil. Men hvis vi ender med at flytte og en af os finder job i nærområdet, så kan det jo være at det kommer til at se anderledes ud.


Der er mange der køber en billig cykel og en god kædelås og stiller den i Kbh så den står permanent (om natten)på stationen i Kbh.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf IrmaPigen » 7. okt 2017, 09:06

Det sidste nye angående togbanen er så at det nye signalsystem ikke bliver klart, så iht plan B må man nok sætte gamle signaler op.

Det vil betyde langt færre afgange. Jeg synes jeg hørte snak om en afgang i timen.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf Krølle » 23. okt 2017, 18:47

IrmaPigen skrev:Det sidste nye angående togbanen er så at det nye signalsystem ikke bliver klart, så iht plan B må man nok sætte gamle signaler op.

Det vil betyde langt færre afgange. Jeg synes jeg hørte snak om en afgang i timen.


Godt man som forberedelse til projekt udflytning har lokket manden med på ny bil. Lidt aner han, at den er del af en større, skummel plan :-D

*mwahahaha*
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf IrmaPigen » 24. okt 2017, 05:00

Sidste uge var en lækker uge total uden kø på motorvejen, end ikke der hvor helsingørmotorvejen støder til.

Men nu er efterårsferien slut, og så er det tilbage i toget.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Transporttid ved Køge bugt

Indlægaf IrmaPigen » 27. okt 2017, 05:52

IrmaPigen skrev:Det sidste nye angående togbanen er så at det nye signalsystem ikke bliver klart, så iht plan B må man nok sætte gamle signaler op.

Det vil betyde langt færre afgange. Jeg synes jeg hørte snak om en afgang i timen.


Nu står det i hvert fald på DR. Kapacitetsproblemer pga signalerne. Et tog i timen.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"