Har du roadrage ?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf cola » 23. sep 2017, 15:12

Mangoness skrev:
cola skrev:[...]
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.


Jeg blinker nogle gange af folk for at fortælle dem, at deres udstødningsrør sidder løst eller at de mangler et lys eller to. Som et "tjek din bil"-signal. Jeg blinker dog kun 2 gange og kører ikke op i bagenden af dem men holder afstand.

Når folk blinker af mig bagfra, så er min første tanke altid, om jeg mangler et lys - og hvis den modkørende blinker, så tænker jeg, at der er fartkontrol. Det falder mig slet ikke ind, at de mener, at jeg kører for langsomt :genert: (dvs. 80 km/t på landevejen)

Jeg bruger det lange lys hvis folk mangler lys.. det er sådan ca det eneste tidspunkt jeg bruger det på, da jeg som sagt selv syntes det er træls at folk blinker ad mig fordi jeg gerne vil overhale dem, når de kører under 80... Altså jeg overhaler dem der kører langsomt, og dem jeg overhaler er dem der blinker af mig... fordi jeg vælger at overhale.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf JoyNips » 23. sep 2017, 15:29

Rosa Espinosa skrev:Jeg har ikke tænkt mig at lyve, jeg har en gang eller to givet folk fingeren i trafikken, så lider lidt af roadrage. Kunne aldrig finde på at køre hasarderet eller køre efter folk, men kan godt blive frustreret i trafikken. Jeg forstår fx ikke hvorfor flere ikke bruger fartpilot, så man på lige landeveje ikke skal køre op og ned i fart hele tiden. Giver ingen mening når man bare ligger og kører ligeud i flere kilometer.

Lav nogle nationale kampanger for at få folk til at bruge deres fartpilot.


Det er ikke fartpilot i alle biler :)
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf lillebjoern » 23. sep 2017, 15:46

Ja, jeg lider meget af roadrage, men jeg kunne aldrig finde på at stige ud af bilen. Det skulle vitterligt kun være hvis den anden fører kørte direkte livsfarligt - og så ville jeg sige, at hvis han ikke kørte ordentligt, ville jeg ringe til politiet. Der var engang hvor jeg kørte på Lyngbymotorvejen og der sad en ung pige, der sad med sin telefon i den ene hånd og styrede med den anden - uden at kigge på vejen. Hun svingede frem og tilbage mellem banerne og kørte midt på striberne - alle dyttede og båttede, men hun fattede ingenting. Desværre skulle jeg sætte min bror af på et bestemt tidspunkt, så kunne ikke følge efter hende, men hvis jeg havde haft tiden kunne jeg godt finde på det. Der fik den også alt hvad den kunne trække af store armbevægelser og skældsord - også med nedrullede vinduer.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Goozilla » 23. sep 2017, 15:50

Lidt... Jeg kan godt blive virkelig irriteret over folks manglende opmærksomhed eller kendskab til reglerne i trafikken. Som fx når et tågehovede ligger i det midterste spor og tøffer rundt uden nogen som helst grund. Min reaktion/holdning er dog sjældent noget, der opleves af andre end dem, der måtte være med i bilen og dermed er kræfterne jo lidt spildt.

De eneste situationer, hvor jeg blinker med langt lys er på motorvejen, hvis folk ikke trækker ind efter en overhaling og ganske enkelt ikke har opmærksomheden på situationen omkring sig. Hornet kan tages i brug, hvis jeg ser en spasser, der sidder med hovedet nede i sin mobil under kørsel og først, når jeg er sikker på, at de kigger op igen. For ligesom at signalere, at det under ingen omstændigheder er i orden og at deres kørsel tydeligt bærer præg af, at de har øjnene fra vejen i længere tid. Men som sagt først, når de ser op, for jeg skal sgu ikke risikerer, at de rykker i rattet pga. mit lille trip for at få dem til at stoppe med noget af det allerfarligste i trafikken.
Jeg kunne aldrig finde på at bremse, hvis nogen kører for tæt på. Måske slække lidt af farten af, så sikkerhedsafstanden passer, men jeg ser ingen grund til bremselys, da det sandsynligvis bare gør situationen endnu mere farlig.

Jeg har dog en enkelt gang kaldt en taxachauffør for en superidiot og bedt ham om at sætte mig af. Simpelthen fordi vedkommende kørte totalt med hovedet under armen.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Hewlett » 23. sep 2017, 16:09

Rosa Espinosa skrev:
JoyNips skrev:
Rosa Espinosa skrev:Jeg har ikke tænkt mig at lyve, jeg har en gang eller to givet folk fingeren i trafikken, så lider lidt af roadrage. Kunne aldrig finde på at køre hasarderet eller køre efter folk, men kan godt blive frustreret i trafikken. Jeg forstår fx ikke hvorfor flere ikke bruger fartpilot, så man på lige landeveje ikke skal køre op og ned i fart hele tiden. Giver ingen mening når man bare ligger og kører ligeud i flere kilometer.

Lav nogle nationale kampanger for at få folk til at bruge deres fartpilot.


Det er ikke fartpilot i alle biler :)


Then get of the road :cuss: Ej, selvfølgelig har alle biler ikke det, men undrer mig altid når det er nyere biler, går ud fra at de har det. Det er så afslappende at bruge fartpilot og hvis vi alle brugte det, så ville trafikken flyde meget bedre. Man kan ikke blive sur når man slapper af.


Det er de færreste gennemsnitsdanskere som køber bil i en prisklasse, hvor fartpilot indgår i den basale udstyrspakke.

I langt de fleste biler, er det udstyr du skal betale ekstra for.

Min bil er fra '13 og har ikke fartpilot. Forrige bil var fra '12 (endda en Ford Mondeo st. car). Den havde heller ikke fartpilot.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Hewlett » 23. sep 2017, 16:14

Jeg kan godt ryste på hovedet af andre folks kørsel, men jeg har aldrig hidset mig op.

Det værste jeg har oplevet var, da en mand på motorvejen valgte at lægge sig så tæt op på mig, at jeg ikke kunne se hans forlygter. Motorvejen var tosporet og jeg var i gang med en fuldt lovlig overhaling. Jeg blev så harm, mest over at han jo faktisk også gamblede med min sikkerhed, at jeg i et splitsekund trykkede på bremsen. Pissefarligt gjort af mig og ikke noget jeg er stolt af, men det virkede. Han var så tæt på, at jeg kunne se at han panikkede en smule, for så derefter at lægge god afstand til mig. Da jeg trak ind igen efter min overhaling, kiggede jeg lige ind i det han kørte forbi mig. Jeg havde regnet med en fuckfinger men han stirrede bare stift lige ud. Tror og håber på, at alvoren var gået op for ham.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf JoyNips » 23. sep 2017, 17:37

Rosa Espinosa skrev:
JoyNips skrev:
Rosa Espinosa skrev:Jeg har ikke tænkt mig at lyve, jeg har en gang eller to givet folk fingeren i trafikken, så lider lidt af roadrage. Kunne aldrig finde på at køre hasarderet eller køre efter folk, men kan godt blive frustreret i trafikken. Jeg forstår fx ikke hvorfor flere ikke bruger fartpilot, så man på lige landeveje ikke skal køre op og ned i fart hele tiden. Giver ingen mening når man bare ligger og kører ligeud i flere kilometer.

Lav nogle nationale kampanger for at få folk til at bruge deres fartpilot.


Det er ikke fartpilot i alle biler :)


Then get of the road :cuss: Ej, selvfølgelig har alle biler ikke det, men undrer mig altid når det er nyere biler, går ud fra at de har det. Det er så afslappende at bruge fartpilot og hvis vi alle brugte det, så ville trafikken flyde meget bedre. Man kan ikke blive sur når man slapper af.


Min er fra 2015 og har ikke, men jeg savner det heller ikke.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Artem » 23. sep 2017, 18:11

Nej bestemt ikke, selv om jeg da godt kan have lidt mere temperament bag rattet end jeg ellers normalt har.

Har dog oplevet en episode i den retning, hvor jeg selv lavede en fejl og ikke orinterede mig godt nok og kørte ud foran en bil så han skulle bremse, hvor efter at jeg skulle dreje af og parkere. Det fik ham i den anden bil helt op i det røde felt, så han standsede midt på vejen og stod ud af bilen og råbte af mig, og jeg kunne høre hans kone inde i bilen råde til ham med at han skulle lade være, hvor jeg kunne høre på hendes stemme at hun var bange for at der skulle ske noget.
Men det ender med at en af de ting han råber efter mig er om jeg ikke havde set ham? Som jeg jo helt ærligt ikke havde, som jeg siger nej til og undskylder at jeg kørte ud foran ham. Og så falder han helt ned, beklager optrinet og kører.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf MOGA » 23. sep 2017, 20:04

Det synes jeg ikke jeg har. Altså, jeg kalder andre bilister alt muligt, søde ven, gamle mand, idiot, siger "kør nu for helvede" osv., men jeg gør aldrig noget. En sjælden gang imellem kan jeg finde på at dytte, hvis nogen gør noget direkte farligt, der kan føre til en ulykke, og jeg blinker hvis folk ikke har lys på.

Jeg har været udsat for roadrage/chikane to gange. Den ene gang i vores beboelsesområde, hvor en varevogn kørte vanvittigt tæt på mig, dyttede og blinkede, og da jeg satte farten ned for at køre over et bump (man må køre 30), overhalede han og kørte ind foran mig, steg ud og begyndte at råbe luder, kælling m.m. af mig, før han igen satte sig ind i bilen og i vanvittig fart kørte videre. Jeg har flere gange efterfølgende set ham, og han kører altid hasarderet.

En anden gang var jeg over en motorvejsstrækning på ca 60 km. udsat for chikane. En bil fuld af unge mænd, som kørte meget tæt på, for derefter at overhale, køre ind lige foran og knalde bremsen i, igen og igen, tilsat konstant dytten og given finger. Da jeg kørte fra (for tid, for at slippe for dem) fulgte de efter. Jeg endte med at ringe til politiet, men de kunne ikke gøre noget, kunne kun oplyse, at den registrerede ejer ikke var kendt for kriminalitet. Det stoppede først, da jeg kørte ind på parkeringspladsen foran politistationen.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf kidkomb » 23. sep 2017, 22:02

Når foden berører bremsepedalen, så aktiveres bremselyset.
Så man kan sagtens blinke med bremselyset uden at aktivere selve bremsen.
Og det gør jeg altså når nogen kommer for tæt på.
Ikke hver gang overhovedet, men jeg gør det.
Slipper speederen og dapper på bremselyset.
Shame on me.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Nicolait » 24. sep 2017, 02:54

Ikke rigtigt. Nu kører jeg sjældent bil. I gta er det dog noget helt andet, der har både biler og folk måtte lade livet, blot for en lille uskyldig handling. :lol2:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2017, 05:55

cola skrev:
Mangoness skrev:
cola skrev:[...]
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.


Jeg blinker nogle gange af folk for at fortælle dem, at deres udstødningsrør sidder løst eller at de mangler et lys eller to. Som et "tjek din bil"-signal. Jeg blinker dog kun 2 gange og kører ikke op i bagenden af dem men holder afstand.

Når folk blinker af mig bagfra, så er min første tanke altid, om jeg mangler et lys - og hvis den modkørende blinker, så tænker jeg, at der er fartkontrol. Det falder mig slet ikke ind, at de mener, at jeg kører for langsomt :genert: (dvs. 80 km/t på landevejen)

Jeg bruger det lange lys hvis folk mangler lys.. det er sådan ca det eneste tidspunkt jeg bruger det på, da jeg som sagt selv syntes det er træls at folk blinker ad mig fordi jeg gerne vil overhale dem, når de kører under 80... Altså jeg overhaler dem der kører langsomt, og dem jeg overhaler er dem der blinker af mig... fordi jeg vælger at overhale.



Hvis det kun er et enkelt blink, så kan det også være en tanke om hjælp fra medbilisten, som gerne vil vise at der er overhalet så meget at man trygt kan trække ind foran. Det bruger lastbilerne f.x. en del på motorvejen.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2017, 05:58

Jeg lider ikke af road-rage.

Jeg kan godt bande af medbilister, give dem et hurtig dyt, eller blink med lygterne, men det er aldrig i vred - men i forskrækkelse, og sådan et "Hey pas lige på, jeg er her også" - og der er ikke så mange andre måder at vise det på, end ovennævnte, og det er med fuld belæg at jeg "siger fra"
Men så er den såmænd også lukket derefter.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Frank » 24. sep 2017, 07:58

kidkomb skrev:Når foden berører bremsepedalen, så aktiveres bremselyset.
Så man kan sagtens blinke med bremselyset uden at aktivere selve bremsen.
Og det gør jeg altså når nogen kommer for tæt på.
Ikke hver gang overhovedet, men jeg gør det.
Slipper speederen og dapper på bremselyset.
Shame on me.
Det kan i bedste fald koste dig en bøde på 1.000 kr. for unødig signalgivning.
I værste fald er det en overtrædning af færdselslovens § 3 som handler om at man skal ”optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre”

Jeg har personligt oplevet at en bilist forulykkede da han kørte for tæt på den forankørende, og denne aktiverede bremselyset. Jeg kan kun opfordre dig til at lade være.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2017, 08:11

Frank skrev:
Jeg har personligt oplevet at en bilist forulykkede da han kørte for tæt på den forankørende, og denne aktiverede bremselyset. Jeg kan kun opfordre dig til at lade være.



man kan da kun opfordre folk til at holde den nødvendige afstand.
Hvad nu hvis den forankørende bilist reelt skulle bremse ned? så var ulykken jo også sket.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"