Har du roadrage ?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1322

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Nicolait » 24. sep 2017, 02:54

Ikke rigtigt. Nu kører jeg sjældent bil. I gta er det dog noget helt andet, der har både biler og folk måtte lade livet, blot for en lille uskyldig handling. :lol2:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 532
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 6140

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2017, 05:55

cola skrev:
Mangoness skrev:
cola skrev:[...]
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.

Jeg blinker nogle gange af folk for at fortælle dem, at deres udstødningsrør sidder løst eller at de mangler et lys eller to. Som et "tjek din bil"-signal. Jeg blinker dog kun 2 gange og kører ikke op i bagenden af dem men holder afstand.

Når folk blinker af mig bagfra, så er min første tanke altid, om jeg mangler et lys - og hvis den modkørende blinker, så tænker jeg, at der er fartkontrol. Det falder mig slet ikke ind, at de mener, at jeg kører for langsomt :genert: (dvs. 80 km/t på landevejen)

Jeg bruger det lange lys hvis folk mangler lys.. det er sådan ca det eneste tidspunkt jeg bruger det på, da jeg som sagt selv syntes det er træls at folk blinker ad mig fordi jeg gerne vil overhale dem, når de kører under 80... Altså jeg overhaler dem der kører langsomt, og dem jeg overhaler er dem der blinker af mig... fordi jeg vælger at overhale.

Hvis det kun er et enkelt blink, så kan det også være en tanke om hjælp fra medbilisten, som gerne vil vise at der er overhalet så meget at man trygt kan trække ind foran. Det bruger lastbilerne f.x. en del på motorvejen.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2017, 05:58

Jeg lider ikke af road-rage.

Jeg kan godt bande af medbilister, give dem et hurtig dyt, eller blink med lygterne, men det er aldrig i vred - men i forskrækkelse, og sådan et "Hey pas lige på, jeg er her også" - og der er ikke så mange andre måder at vise det på, end ovennævnte, og det er med fuld belæg at jeg "siger fra"
Men så er den såmænd også lukket derefter.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 634

Indlægaf Frank » 24. sep 2017, 07:58

kidkomb skrev:Når foden berører bremsepedalen, så aktiveres bremselyset.
Så man kan sagtens blinke med bremselyset uden at aktivere selve bremsen.
Og det gør jeg altså når nogen kommer for tæt på.
Ikke hver gang overhovedet, men jeg gør det.
Slipper speederen og dapper på bremselyset.
Shame on me.
Det kan i bedste fald koste dig en bøde på 1.000 kr. for unødig signalgivning.
I værste fald er det en overtrædning af færdselslovens § 3 som handler om at man skal ”optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre”

Jeg har personligt oplevet at en bilist forulykkede da han kørte for tæt på den forankørende, og denne aktiverede bremselyset. Jeg kan kun opfordre dig til at lade være.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2017, 08:11

Frank skrev:
Jeg har personligt oplevet at en bilist forulykkede da han kørte for tæt på den forankørende, og denne aktiverede bremselyset. Jeg kan kun opfordre dig til at lade være.

man kan da kun opfordre folk til at holde den nødvendige afstand.
Hvad nu hvis den forankørende bilist reelt skulle bremse ned? så var ulykken jo også sket.
4
cola
Kort karma: 43
Likede indlæg: 822

Indlægaf cola » 24. sep 2017, 08:15

Madam Pomfrey skrev:
Frank skrev:

Hvad nu hvis den forankørende bilist reelt skulle bremse ned? så var ulykken jo også sket.

Ja utroligt hvad man kan se når man kommer fræsende på vejen... jeg har lavet opbremsninger for en markmus... jeg ved godt jeg ikke må... men refleksen var at der kom noget og jeg bremsede, den overlevede... det gjorde jeg også :-)
2
Frank

Indlægaf Frank » 24. sep 2017, 08:23

Madam Pomfrey skrev:
Frank skrev:

Så er din hensigt for at bremse jo også en anden.
0
Frank

Indlægaf Frank » 24. sep 2017, 08:24

cola skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Frank skrev:

Ja utroligt hvad man kan se når man kommer fræsende på vejen... jeg har lavet opbremsninger for en markmus... jeg ved godt jeg ikke må... men refleksen var at der kom noget og jeg bremsede, den overlevede... det gjorde jeg også :-)
Man står selv til ansvar for sine handlinger. Og i sidste ende vil en domstol afgøre om din handling var lovlig.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2017, 08:33

Frank skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Frank skrev:

men du vil jo aldrig kunne bevise at den forankørende aktiverede bremse(lys) for at signalere til bagvedkørende at der var for kort afstand, eller af en reel årsag. Det er stadig den bagvedkørendes ansvar at holde den nødvendige afstand.
1
Frank

Indlægaf Frank » 24. sep 2017, 08:50

Madam Pomfrey skrev:
Frank skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Frank skrev:

men du vil jo aldrig kunne bevise at den forankørende aktiverede bremse(lys) for at signalere til bagvedkørende at der var for kort afstand, eller af en reel årsag. Det er stadig den bagvedkørendes ansvar at holde den nødvendige afstand.
Ikke med mindre det opdages af en politimand, så er det nær umuligt.
Sker der en ulykke hvor politiet involveres, så optages der jo rapport hvori vidneudsagn indgår.
Det er både dit og den bagvedkørendes ansvar er der ikke sker en ulykke. Det er som jeg før har sagt; du har ingen rettigheder i trafikken – kun forpligtelser.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 16939

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2017, 09:43

Frank skrev:
Shame on me.
Det kan i bedste fald koste dig en bøde på 1.000 kr. for unødig signalgivning.
I værste fald er det en overtrædning af færdselslovens § 3 som handler om at man skal ”optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre”

Jeg ved det. Men tak for advarslen.
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 24. sep 2017, 10:40

Frank skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Frank skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Frank skrev:

Ikke med mindre det opdages af en politimand, så er det nær umuligt.
Sker der en ulykke hvor politiet involveres, så optages der jo rapport hvori vidneudsagn indgår.
Det er både dit og den bagvedkørendes ansvar er der ikke sker en ulykke. Det er som jeg før har sagt; du har ingen rettigheder i trafikken – kun forpligtelser.
Set gennem en politimands briller, har du naturligvis ret.
Men alle os andre ” pseudo politifolk” vi ved jo godt at alle de andre bilister er nogle idioter som burde gå hjem og nærstudere færdselsloven. ;)

Jeg tror de fleste har det lidt som jeg. Jeg føler endelig at jeg kører pænt, og derfor bliver en del provokeret af andres kørsel når de ikke helt følger ”reglerne”. Jeg kan i hvert fald mærke hvor meget jeg skal koncentrere mig når jeg kører på min MC. Uopmærksomheden blomster blandt danske bilister.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Frank

Indlægaf Frank » 24. sep 2017, 10:56

Atomic Blonde skrev:Set gennem en politimands briller, har du naturligvis ret.
Men alle os andre ” pseudo politifolk” vi ved jo godt at alle de andre bilister er nogle idioter som burde gå hjem og nærstudere færdselsloven. ;)

Jeg tror de fleste har det lidt som jeg. Jeg føler endelig at jeg kører pænt, og derfor bliver en del provokeret af andres kørsel når de ikke helt følger ”reglerne”. Jeg kan i hvert fald mærke hvor meget jeg skal koncentrere mig når jeg kører på min MC. Uopmærksomheden blomster blandt danske bilister.
Det kan stadig overraske mig hvad folk foretager sig når de sidder bag rattet i en bil.
MC :gogo: Hvilken en?
0
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 24. sep 2017, 13:06

Frank skrev:MC :gogo: Hvilken en?
En HD FXSTC 1340 Softail Custom fra 1990.
Teknisk set er det min storebrors, men han har ikke kørt på den i en del år nu.
1
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Lover-Moses
Kort karma: 4
Likede indlæg: 130

Indlægaf Lover-Moses » 24. sep 2017, 14:20

Shame on me.

Jeg har også gjort dette et par gange, da det nok er noget nær det mest provokerende for mig, når folk ligger helt oppe i nummeren af mig. Det er selvfølgelig ikke lovligt, så jeg er begyndt på noget andet. Hvis der er en der ligger for tæt på, sætter jeg farten ned fra 80 til en 60-70 i håb om at tåben så overhaler. Det plejer at virke, men det sker at de bare bliver liggende bag ved. I de tilfælde giver jeg lidt gas og lægger god afstand til. Det kan også være efter en rundkørsel. Hvis vedkommende stadig insisterer på at ligge helt tæt, så gør jeg det at jeg slipper speederen og skifter ned til 4. gear og motorbremser. Det plejer faktisk at virke, omend det er sjældent det når så vidt, da folk som regel er blevet så tilpas irriteret at de har overhalet :P
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"