Kører du helt frem eller holder du lidt tilbage ?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Kører du helt frem eller holder du lidt tilbage ?

Indlægaf cola » 12. okt 2017, 03:46

Jeg har det sidste stykke tid tænkt lidt over en ting. Ja det sker nogen gange.

Når jeg kører op til et kryds som bil nr 2 og bil nr 1 skal til højre, så hvis jeg kan komme op og holde til venstre for bil 1 så gør jeg det, men mange holder og venter bag bil nr 1.

Hvad gør du og hvorfor ?

Og jeg køre op på siden af bil 1 fordi jeg ikke skal ud i den strøm af biler der skal til højre, jeg skal kun forbi, så mit hul skal bare være i den modsatte side af vejen.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Kører du helt frem eller holder du lidt tilbage ?

Indlægaf Tibbler » 12. okt 2017, 04:28

Taler vi om et kryds, hvor man fek.s holder ved hajtænder, og skal ud?

Så venter jeg bag ved bil nr. 1.

Personligt synes jeg, det er dødirriterende, når bilen bagved kører op på siden af mig - Det tager mit udsyn for den trafik, der kommer fra venstre side, når der holder en bil lige ved siden af, og så tager det da endnu længere tid for mig at komme ud.
1
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Kører du helt frem eller holder du lidt tilbage ?

Indlægaf Frank » 12. okt 2017, 07:03

Det kommer helt an på udformningen af krydset.

Hvis det er et lysreguleret kryds uden markerede vognbaner, så skal der være tilstrækkelig plads til to biler og du må naturligvis ikke overskride en spærrelinje.

Er det et ureguleret kryds, så må du ikke køre op på siden. Som Tibbler så rigtigt siger; du tager udsynet. Og det er en overtrædelse af færdselslovens paragraf 3.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Kører du helt frem eller holder du lidt tilbage ?

Indlægaf HerErJeg » 12. okt 2017, 07:08

Er det ikke helt omvendt?
Som jeg oplever det, så er det bil nr. 1 der skal til venstre, og har ofte rigtigt svært ved det, fordi bilen skal krydse 2 vejbaner.
De biler der kommer bagfra kniber sig højre om, og har langt lettere ved det, fordi de kun skal forholde sig til trafikken fra venstre.
Hvis det så er en lastbil der holder forrest, så er der oftest sat en prop i hullet, så ingen kan komme højre om.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Kører du helt frem eller holder du lidt tilbage ?

Indlægaf cola » 12. okt 2017, 07:36

HerErJeg skrev:Er det ikke helt omvendt?
Som jeg oplever det, så er det bil nr. 1 der skal til venstre, og har ofte rigtigt svært ved det, fordi bilen skal krydse 2 vejbaner.
De biler der kommer bagfra kniber sig højre om, og har langt lettere ved det, fordi de kun skal forholde sig til trafikken fra venstre.
Hvis det så er en lastbil der holder forrest, så er der oftest sat en prop i hullet, så ingen kan komme højre om.


Jeg oplever ofte at bil nr 1 venter exstremt længe på at køre ud, og jeg skal trods alt kun bruge et lille hul for at smutte fra første til 2 vognbane, så hvis der er huller i bilstrømmen i vognbanen tættest på mig så kan bil nr 1 ikke komme ud, for han skal jo holde tilbage og sørge for at kunne komme ud uden at genere flowet i den vejbane, hvor jeg jo kan trisse over og skal kun sørge for at der er nok hul til at min bil ikke genere flowet længe nok til at få røven med.
Men det at jeg køre over er jo et mindre hul end bilen der skal til højre skal bruge.
Og nej det er ikke ulovligt, man kan stå 2 biler ved et vejkryds den ene til højre den anden til venstre, uden at nogen af dem gør noget forkert.

Jeg gør det jævnligt smutter ud før højre bilen, for min bane er helt fri for biler.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"