Laaaange citater

Er din avatar for stor? Hvor sætter du folk på ignore? Hvordan kan du citere flest citater? Har du spørgsmål som disse, så stil dem her!
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Laaaange citater

Indlægaf admin » 20. okt 2017, 18:48

(Trådstarter ændret til admin, da profil er slettet)

Kan det lade sig gøre at indstille debatten til kun at lave indlæg med kun to eller tre citerede indlæg?

Det er en smule irriterende når man skal scrolle sig igennem kilometer lange citater :)
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Laaaange citater

Indlægaf Aragorn » 22. okt 2017, 06:21

slettet profil skrev:Kan det lade sig gøre at indstille debatten til kun at lave indlæg med kun to eller tre citerede indlæg?

Det er en smule irriterende når man skal scrolle sig igennem kilometer lange citater :)



I phpBB 3.1.x kan administratoren slå nested quotes fra i kontrolpanelet. Jeg har gjort det i tidligere versioner manuelt, ved at ændre i boardets kode, men så vidt jeg er orienteret er det ikke så besværligt længere.

Uanset hvad, kan det lade sig gøre.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Laaaange citater

Indlægaf Aragorn » 23. okt 2017, 12:51

Jeg har lige sat et phpBB 3.2.x board op, og man indstiller hvor mange nestede citater der skal være, her:

ACP -> posting -> post settings -> posting -> Maximum nesting depth for quotes. Sættes tallet til 0, bliver der citeret uendeligt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1780

Re: Laaaange citater

Indlægaf Patrick » 24. okt 2017, 15:38

Den funktionalitet der spørges efter kom i 3.1.6, og vi kører 3.1.5.

Der er beskæring af nestede quotes i den udgave vi kører med lige nu, men den fungerer ikke som det var ønsket. Jeg kan ikke huske hvad forskellen mellem de to beskæringer er, det er simpelthen for lang tid siden.

Det der skal til er bare at vi opdaterer forumsoftwaren, og sætter den indstilling som du siger - jeg har bare ikke tiden til at få gjort det, og samtidigt få testet at de ændringer der er lavet i koden ikke går tabt.

Men har du en stump kode fra et tidligere board, der begrænser indlejrede citater, må du meget gerne sende den i min retning.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Laaaange citater

Indlægaf Aragorn » 1. nov 2017, 19:52

Patrick skrev:Den funktionalitet der spørges efter kom i 3.1.6, og vi kører 3.1.5.

Der er beskæring af nestede quotes i den udgave vi kører med lige nu, men den fungerer ikke som det var ønsket. Jeg kan ikke huske hvad forskellen mellem de to beskæringer er, det er simpelthen for lang tid siden.

Det der skal til er bare at vi opdaterer forumsoftwaren, og sætter den indstilling som du siger - jeg har bare ikke tiden til at få gjort det, og samtidigt få testet at de ændringer der er lavet i koden ikke går tabt.

Men har du en stump kode fra et tidligere board, der begrænser indlejrede citater, må du meget gerne sende den i min retning.


Jeg havde ikke set du havde skrevet. Sidst jeg gjorde det, tror jeg at jeg ændrede i en håndfuld filer, og det jeg gjorde var fuldstændigt at fjerne nestede citater, således at man kun citerede det indlæg man rent faktisk citerede. Det er længe siden jeg gjorde det sidst, og har måske været i et version 2.x board.

Jeg forsøger lige at finde noget kode et sted og hvis jeg finder noget, dropper jeg et link her i tråden.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Laaaange citater

Indlægaf Aragorn » 25. feb 2018, 12:05

slettet profil skrev:Noget nyt med hensyn til de lange citater? :)


Nej. Funktionaliteten til at indstille dybden af nestede quotes er indbygget i den version af phpBB der ligger lige over den version som sitet her benytter. Hvilket vil sige, at der generelt ikke er nogen der laver den slags mods manuelt længere.

Admin kan vælge at opgradere phpBB version her på sitet, men med risiko for tab af data, særligt med 3. party mods som likes og kort. Det er derfor et gamble, og kræver at teste det på et mirror, inden man udfører det på det board der er i produktion - med mindre man ønsker at spille roulette. Det gør admin ikke, for folk ville blive meget kede af det - og sure - hvis de mistede deres kort etc.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Hjælp til debatten"