Internethastighed - hvad skal vi som minimum have?

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Internethastighed - hvad skal vi som minimum have?

Indlægaf Sof » 2. okt 2018, 07:48

Jeg lægger lige ud med at afsløre at jeg intet fatter af det her, min kæreste er ligeså blank, så for at undgå igen at være lette ofre for sælgere, så spørger jeg lige debat-oraklerne først :fløjt:


Vi har de sidste næsten 2 år haft virkelig, dårlig forbindelse i vores nye hus. Det er lav hastighed og ikke "nok" til vores forbrug. Nu har vi så lige fået kørt noget kabel ind i forbindelse med noget ny lov om valg/fravalg af tv? Det åbner så for bredbånd (okay, ved ikke om vi hele tiden har kunne få bredbånd, men nu kan vi i hvert fald)


Men hvad skal vi som minumum have i mængder/hastighed/hvad det ellers måles i?


Vi har 1 fjernsyn, hvor vi primært streamer på. Vi har også hver vores computer, ipads og telefoner, derudover har vi Sonos system, som kører stort set alle timer vi er hjemme. Tænker vi har et rimelig normalt forbrug?


Hvad har i og hvad er godt?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Internethastighed - hvad skal vi som minimum have?

Indlægaf dgd2007 » 2. okt 2018, 09:16

Hmm ... vi er på sådan noget lokalnet via ejendommen, så jeg har ikke som sådan købt et abonnement med de og de erklærede hastigheder.

Men ifølge speedtest.net ser det normalt ca. sådan her ud (Mbps betyder megabits per second):

speed.jpg


Det er absolut super.
Nogle gange bliver den dog lidt træt og går ned til 20-21 Mbps. Så hakker videoerne og begynder at foreslå at man ser det i en lavere opløsning.
En sjælden gang imellem går den helt ned til 1½-2½ Mbps - så er man tilbage i 1998 igen! Heldigvis går det over når jeg genstarter routeren. Så er den som regel tilbage på de ca. 200.

Jeg ved ikke hvor meget man kan regne med selskabernes oplysninhger om hastigheder på forskellige abonnementer - jeg syntes engang jeg havde noget tdc der i hvert fald ikke nåede op på de tal, som de lovede.

Men altså omkring 100 i download-hastighed bør man nok have nutildaws. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Internethastighed - hvad skal vi som minimum have?

Indlægaf paint » 2. okt 2018, 09:27

Her er hvad Forbrugerrådet TÆNK, anbefaler

https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/h ... ar-du-brug
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Videnskab og teknologi"