Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf KitKat » 4. mar 2020, 10:11

Jeg har en Android (Huawei P9) som privattelefon, og får inden længe en iPhone 11 som firmatelefon. Jeg må godt bruge firmatelefonen privat men har ikke gjort det fordi jeg har haft det samme (privat)nummer i ca 20 år :genert:

Dual sim er ikke en mulighed fordi hverken min private eller firmaets udbyder tilbyder e-sim endnu, og iPhone 11 kun kan rumme ét "rigtigt" simkort, men så kom jeg til at tænke på, om viderestilling var en mulighed?

Findes der apps der automatisk kan videresende sms og mms fra android til iPhone?
-og hvis jeg modtager dem på min iPhone og besvarer dem derfra (altså fra mit arbejdsnr), kan man så gøre noget smart så det ser ud som om de er afsendt fra mit privatnummer?

Og det samme med opkald, kan man tweake et eller andet snedigt der?

(Edit: jeg manglede et vigtigt mellemrum)
Senest rettet af KitKat 4. mar 2020, 16:40, rettet i alt 1 gang.
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 11:36

Jeg stod i den samme situation. Eller jeg har en iPhone fra arbejdet og en privat.
Jeg har flyttet mit privatnummer til 3 og fået eSim.

Det fungerer rigtig fedt.

Jeg tror ikke rigtig den løsning du efterspørger findes.
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 13:21

Nu har Telmore også eSim i sortimentet, så er det vist spørgsmål om tid inden de andre også kan.
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf KitKat » 4. mar 2020, 13:38

Tak.
Jeg kunne ved grød heller ikke google mig frem til noget brugbart. Et eller andet sted er det meget rart at vide, at det er fordi det ikke findes og ikke fordi jeg er et fjols :D

Jeg venter og ser om ikke en af de to udbydere jeg bruger får e-sim indenfor en overskuelig fremtid.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 4. mar 2020, 14:24

Dualsim har intet med udbyder som sådan at gøre, jeg har 2 sim i Samsung, det fungerer fint uafhængigt af udbyder. Hvis din telefon kan, så er det da klart en option som medarbejder og privat. Hvis altså man kan lide sin firma telefon :)

Så at de ikke udbyder det, tror jeg bare du misforstår, for det er bare 1 til 1, altså har du 2 sim slot i telefon kan du bruge 2 udbyder, om det er 3 og TDC gør intet for noget. Du kan på en Android vælge hvilken skal være primær opkald, SMS og data. Det er rigtig smart med 2 kort.
du kan ringe op fra begge kort, du kan tildele 1 kontakt til et kort
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 14:51

DenBruneMunk skrev:Dualsim har intet med udbyder som sådan at gøre, jeg har 2 sim i Samsung, det fungerer fint uafhængigt af udbyder. Hvis din telefon kan, så er det da klart en option som medarbejder og privat. Hvis altså man kan lide sin firma telefon :)

Så at de ikke udbyder det, tror jeg bare du misforstår, for det er bare 1 til 1, altså har du 2 sim slot i telefon kan du bruge 2 udbyder, om det er 3 og TDC gør intet for noget. Du kan på en Android vælge hvilken skal være primær opkald, SMS og data. Det er rigtig smart med 2 kort.
du kan ringe op fra begge kort, du kan tildele 1 kontakt til et kort



Jeg kender ikke Huawei. Mit svar var ud fra at TO ville bruge sin arbejds-iPhone 11 til sit private nummer også.

Nyere iPhones (i Europa) har ikke dual-sim-tray, men har mulighed for et alm. SIM og et eSIM. Så i dét tilfælde har det alt med udbyderen at gøre.

Mange gange kan man ikke selv bestemme hvilken telefon man logger på arbejdsnettet med.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 4. mar 2020, 15:39

Jadajada skrev:Nyere iPhones (i Europa) har ikke dual-sim-tray, men har mulighed for et alm. SIM og et eSIM. Så i dét tilfælde har det alt med udbyderen at gøre.

1. Det har intet med DUALSIM at gøre , men at der kombineres 2 forskellige typer sim kort, et som er indbygget, og et andet som du sætter i som SIM kort.
2. man skifter ikke mellem kort , man aktiverer og åbner begge kort, så man fleksibelt kan skifte imellem dem, eller helt afvise et kort på simkode delen eller vælge 1 kort til tale,sms,data og så kan du godt kaldte det switching :)

edit: For mange år siden, var der en mulighed for at udbyder kunne kombinere 2 numre hos dem, til et SIM, det kaldte de dog ikke dualsim , måske som service men et abonnement så man havde mulighed for at modtage opkald igennem et sim, der kunne man ikke switche som idag på service men vistnok på nr1/nr2 . Det er nok ikke hensigten eller løsningen idag, i 2020.
Senest rettet af DenBruneMunk 4. mar 2020, 15:46, rettet i alt 1 gang.
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 15:44

1. Det er da dualsim. Ét konventionelt og ét eSIM. 2 numre aktive samtidigt. Indkommende opkald fra begge. Muligt at vælge hvilket nummer du vil ringe ud med, fra opkald til opkald. Dualsim.

2. Jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg tror du prøver at beskrive hvordan dualsim virker. (Det véd jeg godt - jeg har løsningen i nummer 1).
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 4. mar 2020, 15:48

Jadajada skrev:1. Det er da dualsim. Ét konventionelt og ét eSIM. 2 numre aktive samtidigt. Indkommende opkald fra begge. Muligt at vælge hvilket nummer du vil ringe ud med, fra opkald til opkald. Dualsim.

2. Jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg tror du prøver at beskrive hvordan dualsim virker. (Det véd jeg godt - jeg har løsningen i nummer 1).

Kald det hvad du vil, der var en gammel teknologi flere år tilbage med det navn, det er nok det trådstarter mener og ikke hvad jeg eller du mener.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf KitKat » 4. mar 2020, 15:56

Jeg kan se at jeg må have rodet rundt i begreberne, det beklager jeg.

Jeg søgte, som jadajada skriver, en mulighed for at bruge mit private nummer parallelt med mit firmanummer i firmatelefonen, iPhone 11.

Den har ikke to slots til simkort men med et e-sim og et traditionelt sim ville det kunne lade sig gøre (Og jeg troede fejlagtigt at dual sim betød to sim, uanset type. :genert: )

Da ingen af de udbydere jeg bruger tilbyder e-sim endnu, er den mulighed pt udelukket, så jeg fortsætter bare med at bruge to telefoner :D
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 15:59

DenBruneMunk skrev:
Jadajada skrev:1. Det er da dualsim. Ét konventionelt og ét eSIM. 2 numre aktive samtidigt. Indkommende opkald fra begge. Muligt at vælge hvilket nummer du vil ringe ud med, fra opkald til opkald. Dualsim.

2. Jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg tror du prøver at beskrive hvordan dualsim virker. (Det véd jeg godt - jeg har løsningen i nummer 1).

Kald det hvad du vil, der var en gammel teknologi flere år tilbage med det navn, det er nok det trådstarter mener og ikke hvad jeg eller du mener.



Nu skal man jo passe på med at udtale sig om hvad andre mener, men jeg gør lige et forsøg alligevel (jeg har nemlig været i præcis samme situation):

TO har en privat Huawei. Snart får hun en iPhone 11 som arbejdsmobil.

På den iPhone 11 vil hun gerne have sit eget nummer og arbejdsnummeret.
iPhone 11 har mulighed for dualsim på den måde at det ene sim er et konventionelt og det andet er et eSIM.

(Fra apple.dk under beskrivelsen for iPhone 11 : Med iOS 13 kan begge dine telefonnumre foretage og modtage stemme- og FaceTime-opkald og sende og modtage beskeder via iMessage, sms og mms.* Din iPhone kan bruge ét mobildatanetværk ad gangen.
* Her bruges DSDS-teknologien (Dual SIM Dual Standby), hvilket betyder, at begge sim-kort kan foretage og modtage opkald.)

I Danmark er det endnu kun teleselskaberne 3 og Telmore der tilbyder eSIM til mobiltelefoner.

Da TO ikke kan flytte sit arbejdsnummer og ikke vil flytte sit privatnummer, og ingen af disse numre er ved 3 eller Telmore, så kan hun ikke få eSIM og derfor ikke Dualsim.
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 16:00

KitKat skrev:Jeg kan se at jeg må have rodet rundt i begreberne, det beklager jeg.

Jeg søgte, som jadajada skriver, en mulighed for at bruge mit private nummer parallelt med mit firmanummer i firmatelefonen, iPhone 11.

Den har ikke to slots til simkort men med et e-sim og et traditionelt sim ville det kunne lade sig gøre (Og jeg troede fejlagtigt at dual sim betød to sim, uanset type. :genert: )

Da ingen af de udbydere jeg bruger tilbyder e-sim endnu, er den mulighed pt udelukket, så jeg fortsætter bare med at bruge to telefoner :D


Hov vi krydsede.

Til det fremhævede: Det er ikke dig der tager fejl.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 4. mar 2020, 16:19

Jadajada skrev:
DenBruneMunk skrev:
Jadajada skrev:1. Det er da dualsim. Ét konventionelt og ét eSIM. 2 numre aktive samtidigt. Indkommende opkald fra begge. Muligt at vælge hvilket nummer du vil ringe ud med, fra opkald til opkald. Dualsim.

2. Jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg tror du prøver at beskrive hvordan dualsim virker. (Det véd jeg godt - jeg har løsningen i nummer 1).

Kald det hvad du vil, der var en gammel teknologi flere år tilbage med det navn, det er nok det trådstarter mener og ikke hvad jeg eller du mener.



Nu skal man jo passe på med at udtale sig om hvad andre mener, men jeg gør lige et forsøg alligevel (jeg har nemlig været i præcis samme situation):

TO har en privat Huawei. Snart får hun en iPhone 11 som arbejdsmobil.

På den iPhone 11 vil hun gerne have sit eget nummer og arbejdsnummeret.
iPhone 11 har mulighed for dualsim på den måde at det ene sim er et konventionelt og det andet er et eSIM.

(Fra apple.dk under beskrivelsen for iPhone 11 : Med iOS 13 kan begge dine telefonnumre foretage og modtage stemme- og FaceTime-opkald og sende og modtage beskeder via iMessage, sms og mms.* Din iPhone kan bruge ét mobildatanetværk ad gangen.
* Her bruges DSDS-teknologien (Dual SIM Dual Standby), hvilket betyder, at begge sim-kort kan foretage og modtage opkald.)

I Danmark er det endnu kun teleselskaberne 3 og Telmore der tilbyder eSIM til mobiltelefoner.

Da TO ikke kan flytte sit arbejdsnummer og ikke vil flytte sit privatnummer, og ingen af disse numre er ved 3 eller Telmore, så kan hun ikke få eSIM og derfor ikke Dualsim.

Tror bare vi lader den være der. :)

Apple synes at kalde det "Brug af dobbelt-sim med et eSIM" , så hvor præcis kom DualSim ind her?

Mener du Dual Sim (med mellemrum som Apple gør?)

Jeg taler teknologi fra 2008, du henviser til teknologi anno 2020 :)
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 16:37

DenBruneMunk skrev:Tror bare vi lader den være der. :)

Apple synes at kalde det "Brug af dobbelt-sim med et eSIM" , så hvor præcis kom DualSim ind her?

Mener du Dual Sim (med mellemrum som Apple gør?)

Jeg taler teknologi fra 2008, du henviser til teknologi anno 2020 :)


Vi lader den være der .. hvor vi fortsætter. Godt så, jeg er game.

Så vi diskuterer om man staver dual sim med eller uden mellemrum? Og det ene er fra 2008 og det andet er fra 2020?
Apple synes at kalde det "dobbelt-sim" på dansk. De synes at kalde det "Dual sim" på engelsk.
Ej, altså det er ikke fordi jeg gør mig umage for at tale ned til dig, men det er godt nok svært ikke at komme til at klappe det i stavelser for dig.

Hvordan er det relevant for nogen ting at hive en påstået teknologi fra 2008 ind i en tråd om iPhone 11 forstår jeg ikke.

(Jeg tror det du har kløjst i er under types i denne wiki-artikel: https://en.wikipedia.org/wiki/Dual_SIM)
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf KitKat » 4. mar 2020, 16:42

:lol: Fortæl mig lige at en (lettere ophedet) diskussion på hvad... 8-9 indlæg nu, står og falder med et (manglende) mellemrum?

Jeg har rettet startoplægget, så mellemrummet er der hvor det skulle have været fra start og beklager misforståelserne.

Ro på gutter :kys:
1

Tilbage til "Videnskab og teknologi"