App til at tracke barn

Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: App til at tracke barn

Indlægaf Musenmor » 19. maj 2023, 21:17

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men du kan styre hendes googlekonto og derigennem vide hvor hun er.

https://support.google.com/families/ans ... 3413?hl=da
1
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2202

Re: App til at tracke barn

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 20. maj 2023, 06:27

Aragorn skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Aragorn skrev:Det er indbygget i Android og iOS hvad angår placeringsdata.

Undlad at bruge 3. parts software til dét. Der er ikke nogen grund til at pumpe de oplysninger ud til en shady operatør et sted.

Hvordan får jeg så knyttet min mobil til hendes uden en app? :genert:


Det er ikke sikkert der ikke skal bruges en app, men det kunne være Google maps eller noget iOS halløj. Det er bare ikke nødvendigt med 3. parts indblanding, det du leder efter eksisterer fra Googles og Apples side du kunne også bare logge ind på webinterfacet og kigge. Hvis du aldrig har gjort det, så gør det nu og lær noget nyt.

Airtag er et rigtigt godt bud fra Tobywan. Jeg glemte de fandtes, men det er en nem og hurtig løsning, der har en fordel i og med at de kan ligge skjulte i bunden af en task.

Hvis dit spørgsmål er på baggrund af at din datter er bange for at blive bortført med tanke på EM og hende den anden på Sjælland for nyligt, så smider sådan en mand jo hendes telefon ud som det første, men en airtag i en lille lomme er det ikke sikkert han sådan lige finder.

Det er ikke pga. em. Hun har fået en scooter og kører meget på de små veje her på landet. Hun er bange for at vælte og ikke kunne forklare hvor hun er.
1

Tilbage til "Videnskab og teknologi"