Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

fisken80
Indlæg: 22427
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1134
Likede indlæg: 52744

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf fisken80 » 2. dec 2023, 08:10

Min kæreste har eesy og giver 89 kroner om måneden. Det kan godt betale sig at ringe til dem og presse dem lidt i forhold til prisen. De vil jo gerne have kunder.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22427
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1134
Likede indlæg: 52744

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf fisken80 » 2. dec 2023, 08:14

Artem skrev:
Hundefridhoff77 skrev:Det eneste krav jeg har er at det er nogenlunde stabilt
Og at der er mulighed for at bruge det i udlandet uden det løber helt løbsk med prisen
Jeg vil helst ikke langt over 200kr/mdr for et abonnement
Har ikke behov for der skal være musik eller streaming tjenester i abonnementet.
Tale/SMS minium 25GB data.

Har været inde og kigge lidt på bl.a. Flexii og eesy. Men synes det er lidt en jungle, når jeg ikke rigtig kender til de udbydere, så det er derfor jeg forhører mig lidt herinde

Jeg forstå helt ærligt ikke hvorfor du overvejer andet end Call me?

Med de krav du stille der skal du jo have deres 50 GB abonnemt med 30 GB i EU og fri tale i 43 lande. til 109 kr om måneden.https://www.callme.dk/abonnementer/mobi ... e-og-50gb/

Nu bliver der feks nævnt Eesy Hvor de også have 50 GB men kun 20 GB i EU og til en pris på 119 kr.

Har selv valgt Call me til min far for nogle år tilbage, fordi de netop var de billigste jeg kunne finde.


Jeg ville aldrig vælge et selskab, der ikke brug tdc’s netværk. Det ER prøvet og det fungerede mildt sagt elendigt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8743
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7211

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf Artem » 2. dec 2023, 11:39

fisken80 skrev:
Artem skrev:
Hundefridhoff77 skrev:Det eneste krav jeg har er at det er nogenlunde stabilt
Og at der er mulighed for at bruge det i udlandet uden det løber helt løbsk med prisen
Jeg vil helst ikke langt over 200kr/mdr for et abonnement
Har ikke behov for der skal være musik eller streaming tjenester i abonnementet.
Tale/SMS minium 25GB data.

Har været inde og kigge lidt på bl.a. Flexii og eesy. Men synes det er lidt en jungle, når jeg ikke rigtig kender til de udbydere, så det er derfor jeg forhører mig lidt herinde

Jeg forstå helt ærligt ikke hvorfor du overvejer andet end Call me?

Med de krav du stille der skal du jo have deres 50 GB abonnemt med 30 GB i EU og fri tale i 43 lande. til 109 kr om måneden.https://www.callme.dk/abonnementer/mobi ... e-og-50gb/

Nu bliver der feks nævnt Eesy Hvor de også have 50 GB men kun 20 GB i EU og til en pris på 119 kr.

Har selv valgt Call me til min far for nogle år tilbage, fordi de netop var de billigste jeg kunne finde.


Jeg ville aldrig vælge et selskab, der ikke brug tdc’s netværk. Det ER prøvet og det fungerede mildt sagt elendigt.

Det kommer jo helt an på hvor man bor.
I den landsby hvor min kæreste havde hus har TDC nærmest ingen dækning, mens Telenor/Telia har en mast i byen og følgende fuld dækning over alt.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4729

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf Panton » 2. dec 2023, 12:03

Jeg har alka mobil, men det kræver så at du er kunde der- Det er et Mobilabonnement EU med fri tale, sms/mms, og 30 GB data, plus 9 GB i EU, til 79 kr. Det kører på TDC' net.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Cbas
Indlæg: 531
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 216

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf Cbas » 3. dec 2023, 18:02

Sangius skrev:Vi har Telmore Play, fordi vi også anvender mange streamingstjenester.

Giver 499 om måneden for mobilabonnement, Disney+, Netflix, ViaPlay, TV2 og HBO. Så er der også Telmore Music, Saxo og Sky Showtime med - men dem får jeg ikke rigtig brugt.

Der er mindre pakker også, med færre tjenester inkluderet.


Når du har TV2 inkluderet - er det så også live programmer ? (Aka fodboldkampe primært når DK spiller....)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29296

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf Sangius » 3. dec 2023, 18:37

Cbas skrev:
Sangius skrev:Vi har Telmore Play, fordi vi også anvender mange streamingstjenester.

Giver 499 om måneden for mobilabonnement, Disney+, Netflix, ViaPlay, TV2 og HBO. Så er der også Telmore Music, Saxo og Sky Showtime med - men dem får jeg ikke rigtig brugt.

Der er mindre pakker også, med færre tjenester inkluderet.


Når du har TV2 inkluderet - er det så også live programmer ? (Aka fodboldkampe primært når DK spiller....)


Nej, det skal man selv tilkøbe.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf kidkomb » 3. dec 2023, 19:01

Lebara 5 timer/5 GB, 19kr om måneden. Så bliver det vist ikke billigere.
Men Oister er mit favoritselskab. Altid god service, altid god dækning (hvor jeg bor), gratis at skifte abonnement (1x pr. måned) og automatisk sladrehank, hvis der er tilbud eller det kan betale sig at skifte til andet abonnement. Og så er der samlerabat, så hvis man har flere abonnementer får man rabat, plus man kan overføre 1 GB til hinanden / mellem abonnementer. Det er smart for mig, hvis jeg kan se at en af ungerne er ved at nå deres max (det er mig, der betaler deres mobil).
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf 1234 » 3. dec 2023, 19:40

Jeg har flexii. Det fungerer udmærket til mit behov.
0
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 286
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf Locobase » 27. dec 2023, 14:26

Jeg har Lebara til 19,- månedligt.
5 GB i DK
5 Timer i DK
1 GB i EU
1 Time i EU
5 Timer til udland
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7437
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1575
Likede indlæg: 23528

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf Aragorn » 27. dec 2023, 14:39

fisken80 skrev:
Artem skrev:
Hundefridhoff77 skrev:Det eneste krav jeg har er at det er nogenlunde stabilt
Og at der er mulighed for at bruge det i udlandet uden det løber helt løbsk med prisen
Jeg vil helst ikke langt over 200kr/mdr for et abonnement
Har ikke behov for der skal være musik eller streaming tjenester i abonnementet.
Tale/SMS minium 25GB data.

Har været inde og kigge lidt på bl.a. Flexii og eesy. Men synes det er lidt en jungle, når jeg ikke rigtig kender til de udbydere, så det er derfor jeg forhører mig lidt herinde

Jeg forstå helt ærligt ikke hvorfor du overvejer andet end Call me?

Med de krav du stille der skal du jo have deres 50 GB abonnemt med 30 GB i EU og fri tale i 43 lande. til 109 kr om måneden.https://www.callme.dk/abonnementer/mobi ... e-og-50gb/

Nu bliver der feks nævnt Eesy Hvor de også have 50 GB men kun 20 GB i EU og til en pris på 119 kr.

Har selv valgt Call me til min far for nogle år tilbage, fordi de netop var de billigste jeg kunne finde.


Jeg ville aldrig vælge et selskab, der ikke brug tdc’s netværk. Det ER prøvet og det fungerede mildt sagt elendigt.


Det giver nok bedst mening at tjekke mastedatabasen og se hvilke master der er i nærheden af de steder man normalt færdes. Og selv da kan jeg have svært ved at se værdien af et bestemt netværk. Jeg bruger 3's master fordi jeg boede i en større by da jeg lavede mit abonnement, nu bor jeg i hus i mere landlige omgivelser, og 3 har ikke super god dækning. Men det oplever jeg ikke som et problem, jeg er alligevel altid på Wi-Fi når jeg er hjemme. Min arbejdsplads har rigtig god dækning med 3 og på den måde synes jeg det er vanskeligt at udpege det bedste. TDC har flest master men jeg har nu også oplevet at være uden dækning fra TDC og have dækning med 3.

Jeg tror det bedste er at man ikke beslutter sig på forhånd.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8743
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7211

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf Artem » 27. dec 2023, 17:03

Aragorn skrev:Det giver nok bedst mening at tjekke mastedatabasen og se hvilke master der er i nærheden af de steder man normalt færdes. Og selv da kan jeg have svært ved at se værdien af et bestemt netværk. Jeg bruger 3's master fordi jeg boede i en større by da jeg lavede mit abonnement, nu bor jeg i hus i mere landlige omgivelser, og 3 har ikke super god dækning. Men det oplever jeg ikke som et problem, jeg er alligevel altid på Wi-Fi når jeg er hjemme. Min arbejdsplads har rigtig god dækning med 3 og på den måde synes jeg det er vanskeligt at udpege det bedste. TDC har flest master men jeg har nu også oplevet at være uden dækning fra TDC og have dækning med 3.

Jeg tror det bedste er at man ikke beslutter sig på forhånd.

Ja i mere tyndt befolkede områder bør man altid tjekke mastedatabasen. Da det ofte ikke er alle mobilselskaber der har fuld dækning der.

Men selv i byerne kan der være problemer, hvis man feks bor i "skygge" af et andet byggerie, som vi feks oplever på job.
Bor selv på en skråning og lidt i et hul med kælder og i starten da jeg boede her, var der problemer med min firmamobil som havde dårlig dækning i kælderen.

Så det er virkleig værd at tjekke hvem der har en mast tæt på og om der er "frit udsyn" til den.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7437
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1575
Likede indlæg: 23528

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf Aragorn » 27. dec 2023, 17:33

Artem skrev:
Aragorn skrev:Det giver nok bedst mening at tjekke mastedatabasen og se hvilke master der er i nærheden af de steder man normalt færdes. Og selv da kan jeg have svært ved at se værdien af et bestemt netværk. Jeg bruger 3's master fordi jeg boede i en større by da jeg lavede mit abonnement, nu bor jeg i hus i mere landlige omgivelser, og 3 har ikke super god dækning. Men det oplever jeg ikke som et problem, jeg er alligevel altid på Wi-Fi når jeg er hjemme. Min arbejdsplads har rigtig god dækning med 3 og på den måde synes jeg det er vanskeligt at udpege det bedste. TDC har flest master men jeg har nu også oplevet at være uden dækning fra TDC og have dækning med 3.

Jeg tror det bedste er at man ikke beslutter sig på forhånd.

Ja i mere tyndt befolkede områder bør man altid tjekke mastedatabasen. Da det ofte ikke er alle mobilselskaber der har fuld dækning der.

Men selv i byerne kan der være problemer, hvis man feks bor i "skygge" af et andet byggerie, som vi feks oplever på job.
Bor selv på en skråning og lidt i et hul med kælder og i starten da jeg boede her, var der problemer med min firmamobil som havde dårlig dækning i kælderen.

Så det er virkleig værd at tjekke hvem der har en mast tæt på og om der er "frit udsyn" til den.


Ja, bygninger der skygger har bestemt også betydning.

Jeg har engang siddet og forsøgt at finde ud af hvorfor et LTE modem på en CNG tankstation havde udfald i dækningen, og jeg lagde mærke til en regelmæssighed i tidspunkterne. Det viste sig at vi skød signalet over en jernbaneforbindelse og at det var de passerende tog der skyggede for signalet. Ham der skulle hænge det pågældende modem op havde villet spare arbejdet med at montere modemet på et stativ i nogle meters højde.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
K.toldam
Indlæg: 4126
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1782

Re: Nyt mobilabonnement, nogle anbefalinger??

Indlægaf K.toldam » 29. dec 2023, 00:43

fisken80 skrev:
Artem skrev:
Hundefridhoff77 skrev:Det eneste krav jeg har er at det er nogenlunde stabilt
Og at der er mulighed for at bruge det i udlandet uden det løber helt løbsk med prisen
Jeg vil helst ikke langt over 200kr/mdr for et abonnement
Har ikke behov for der skal være musik eller streaming tjenester i abonnementet.
Tale/SMS minium 25GB data.

Har været inde og kigge lidt på bl.a. Flexii og eesy. Men synes det er lidt en jungle, når jeg ikke rigtig kender til de udbydere, så det er derfor jeg forhører mig lidt herinde

Jeg forstå helt ærligt ikke hvorfor du overvejer andet end Call me?

Med de krav du stille der skal du jo have deres 50 GB abonnemt med 30 GB i EU og fri tale i 43 lande. til 109 kr om måneden.https://www.callme.dk/abonnementer/mobi ... e-og-50gb/

Nu bliver der feks nævnt Eesy Hvor de også have 50 GB men kun 20 GB i EU og til en pris på 119 kr.

Har selv valgt Call me til min far for nogle år tilbage, fordi de netop var de billigste jeg kunne finde.


Jeg ville aldrig vælge et selskab, der ikke brug tdc’s netværk. Det ER prøvet og det fungerede mildt sagt elendigt.


Jeg har altid brugt Telias netværk og har aldrig haft problemer :klap:

Men men hvis det skal være billigere end Call me, ville jeg prøve at kigge på https://eesy.dk/
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Videnskab og teknologi"