Spørgmål om droner der flyver meget højt

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Spørgmål om droner der flyver meget højt

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2016, 13:29

Jeg var nyligt i nærheden af Tyrkiet, og så en ting oppe i himlen jeg tror måske var en drone der fløj RIGTIGT højt. Det passede hverken med fugl (for højt) eller fly/helikopter (formen), eller med en ballon (den fløj i en lige jævn . Det var en hvid rund dims megahøjt oppe, så man kun lige akkurat kunne se den.

Nu tror jeg ikke på UFOer, så jeg tænker måske det var en slags stor overvågningsdrone, der kan "hænge" så højt at man dårligt kan se den med det blotte øje. Er det en ting? Findes det?

Overvågningen var øget der hvor jeg var pga det var lige efter kuppet i Tyrkiet.
0
Brugeravatar
OCULUS RECORDANS
Indlæg: 25
Tilmeldt: 26. jul 2016, 11:18
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: Spørgmål om droner der flyver meget højt

Indlægaf OCULUS RECORDANS » 21. aug 2016, 17:59

Teknisk set var det vel en UFO. En flyvende genstand du ikke kunne identificere. ;)

Jeg ved af erfaring som privatpilot, at det er meget vanskeligt at identificere noget som flyver meget langt fra en selv. Det du ser, afhænger bl.a. af din vinkel til objektet og dets vinkel, lys refleksionen, hvor solen står i forhold til det du ser. De metrologiske forhold gør sig også gældende. Afstanden har meget at sige da det er sværere at stille skarpt, fordi synsvinklen bliver mindre. Så hvis du lige kan skimte objektet og det er i stor højde, så er det temmelig stort og kunne godt være et rutefly. En Drone, eller unmanned aerial vehicle (UAV), findes i alle størrelser men næppe så stor at du ville kunne se den hvis den fløj i stor højde. Hvis en UAV er på en taktisk mission, er kutymen at man vælger en rute hvor den kan flyve ubemærket frem og tilbage. Så hvad du har set er ikke til at svare på.
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Spørgmål om droner der flyver meget højt

Indlægaf Jasmin » 23. aug 2016, 09:21

Billede

RQ-4 Global Hawk HALE UAS kan flyve i en højde af 18.288 meter.
1
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
OCULUS RECORDANS
Indlæg: 25
Tilmeldt: 26. jul 2016, 11:18
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: Spørgmål om droner der flyver meget højt

Indlægaf OCULUS RECORDANS » 23. aug 2016, 10:23

Ja, det må vist siges at være flere flere flere hundrede meters højde. ;)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spørgmål om droner der flyver meget højt

Indlægaf Slettet bruger » 23. aug 2016, 10:44

Tror ikke det var global hawk, men som Oculus jo har forklaret kan man åbenbart ikke stole på sine øjne mht UFOer :)
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"