Så du Stephen Hawkings foredrag?

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Så du Stephen Hawkings foredrag?

Indlægaf Slettet bruger » 30. aug 2016, 15:02

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
De er ikke abstrakte, de er bare langt væk.


Ikke nødvendigvis ret langt væk, de kan være meget tæt på uden at vi opdager det.


Jeg ville nu opdage det hvis alt omkring mig pludseligt blev suget af sted. Med mindre jeg sov MEGET dybt.


Du ville i givet fald vågne som det lokale spaghetti monster. ;)

Billede


Et vigtigt teologisk spørgmål for monoteistiske religioner burde være: Hvorfor fila har gud skabt så mange sorte huller? Hvad vil han med dem? Hvad er de godt for?

For mig at se må gud være direkte syg i hovedet hvis han render rundt og skaber sorte huller. Ingen normal person ville lave sådan noget.


Det ville Hawking også gerne vide. I interviewet med ham, efter foredraget, blev han spurgt hvilket spørgsmål han aller helst ville have svar på. Han svarede, at der ikke var så meget han ville vide om universets skabelse/dannelse, men snarere 'hvorfor' (blev det dannet)

Det var der sjovt nok også en kendt (nu afdød) dansk videnskabsmand, der gerne ville vide. Så meget at der på hans gravsten, nede i det ene hjørne står "Hvorfor"


...som den hedengangne Haldane sagde "The Creator would appear as endowed with a passion for stars, on the one hand, and for beetles on the other, for the simple reason that there are nearly 300,000 species of beetle known, and perhaps more, as compared with somewhat less than 9,000 species of birds and a little over 10,000 species of mammals. Beetles are actually more numerous than the species of any other insect order. That kind of thing is characteristic of nature."

Biller, stjerner og sorte huller. Det er hvad han virkeligt godt kan lide.
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Så du Stephen Hawkings foredrag?

Indlægaf fisken80 » 30. aug 2016, 18:34

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
De er ikke abstrakte, de er bare langt væk.


Ikke nødvendigvis ret langt væk, de kan være meget tæt på uden at vi opdager det.


Jeg ville nu opdage det hvis alt omkring mig pludseligt blev suget af sted. Med mindre jeg sov MEGET dybt.


Du ville i givet fald vågne som det lokale spaghetti monster. ;)

Billede


Et vigtigt teologisk spørgmål for monoteistiske religioner burde være: Hvorfor fila har gud skabt så mange sorte huller? Hvad vil han med dem? Hvad er de godt for?

For mig at se må gud være direkte syg i hovedet hvis han render rundt og skaber sorte huller. Ingen normal person ville lave sådan noget.


Har du nogensinde set dybhavsfisk?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Videnskab og teknologi"