En galakse far far away

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

En galakse far far away

Indlægaf Slettet bruger » 17. sep 2017, 17:57

55 mio lysår, to be exact

Billede

Detaljer om den https://www.nasa.gov/image-feature/godd ... ral-galaxy
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: En galakse far far away

Indlægaf RavenClaw » 22. sep 2017, 17:35

Jeg fik lige de sygeste Star Wars associationer. Og det gør mig absolut ingenting :lun:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: En galakse far far away

Indlægaf paint » 20. dec 2017, 18:00

"»Vi er ikke alene.«

Sådan siger Luis Elizondo, der indtil for nyligt var leder af det amerikanske forsvarsministeriums hemmelige UFO-program.

Og han fortsætter: »Min personlige overbevisning er, at vi - baseret på tungtvejende bevismateriale, ikke er alene i universet.«

Den slags har vi selvfølgelig hørt før, både fra småtossede sammensværgelsesteoretikere og i sci-fi-film som 'E.T.', 'X-Files' og 'Independence Day.

Disse flyvende objekter - lad os kalde dem luftfartøjer - har ingen konventionelle motorer
-Luis Elizondo

Men denne gang kommer den chokerende påstand fra en kilde, der knap kan blive mere troværdig.

Som leder af et hidtil hemmeligholdt ministerium Advanced Aviation Threat Identification Program, hvis eksistens først i weekenden blev afsløret af avisen The New York Times, har Luis Elizondo nemlig set lidt af hvert."

https://www.bt.dk/udland/tidligere-ufo- ... e-er-alene
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: En galakse far far away

Indlægaf Slettet bruger » 20. dec 2017, 18:07

Og han fortsætter: »Min personlige overbevisning er, at vi - baseret på tungtvejende bevismateriale, ikke er alene i universet.«



Tror "personlige" er nøgleordet i den sætning :)
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1362
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4519

Re: En galakse far far away

Indlægaf PerXX » 20. dec 2017, 18:12

paint skrev:"»Vi er ikke alene.«

Sådan siger Luis Elizondo, der indtil for nyligt var leder af det amerikanske forsvarsministeriums hemmelige UFO-program.

Og han fortsætter: »Min personlige overbevisning er, at vi - baseret på tungtvejende bevismateriale, ikke er alene i universet.«



"There are two possibilities; either we are alone in the Universe, or we are not. Either is equally frightening"
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: En galakse far far away

Indlægaf paint » 20. dec 2017, 18:16

eks-Maupassant skrev:
Og han fortsætter: »Min personlige overbevisning er, at vi - baseret på tungtvejende bevismateriale, ikke er alene i universet.«



Tror "personlige" er nøgleordet i den sætning :)


Jaja, men han er ikke en hvem som helst. Desuden siger han også: "Vi har samlet meget bevismateriale. Og alt tyder på, at vi har haft besøg af disse fartøjer. Men trods volumen fandt vi aldrig nogle beviser på en trussel imod vores nationale sikkerhed"

Det er faktisk lidt overraskende, at der kommer en sådan melding, fra en tidligere chef for en regerings-enhed. Især, fordi det konsekvent er blevet benægtet, tidligere. Tilsyneladende fordi det ikke, ifølge ham fyren, ikke udgjorde en trussel (hvordan de så ellers kunne vide det)

Lad os bare kalde det bemærkelsesværdigt ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: En galakse far far away

Indlægaf paint » 20. dec 2017, 18:17

PerXX skrev:
paint skrev:"»Vi er ikke alene.«

Sådan siger Luis Elizondo, der indtil for nyligt var leder af det amerikanske forsvarsministeriums hemmelige UFO-program.

Og han fortsætter: »Min personlige overbevisning er, at vi - baseret på tungtvejende bevismateriale, ikke er alene i universet.«



"There are two possibilities; either we are alone in the Universe, or we are not. Either is equally frightening"


Der er vist efterhånden ikke mange videnskabsfolk, der tror på at vi er alene i universet. Om de så kommer og hilser på os, er så en anden sag. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: En galakse far far away

Indlægaf Sangius » 20. dec 2017, 19:13

Det er vel larmende usandsynligt at vi er alene. Men det er lige så larmende usandsynligt, at hvem end der er derude, er tæt nok på, til at vi nogensinde får kontakt.

Men at der er noget/noget derude - det synes jeg ikke der er meget at rafle om.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: En galakse far far away

Indlægaf paint » 20. dec 2017, 19:39

Sangius skrev:Det er vel larmende usandsynligt at vi er alene. Men det er lige så larmende usandsynligt, at hvem end der er derude, er tæt nok på, til at vi nogensinde får kontakt.

Men at der er noget/noget derude - det synes jeg ikke der er meget at rafle om.


Ja. Det er usandsynligt, ud fra den viden vi har. Men den viden vi har, er ikke særligt stor - set i et universelt perspektiv. Vi aner jo intet om fremmede og måske avancerede teknologier. Vi tænker i sandsynligheder ud fra den teknologi vi selv råder over, og ifølge dén er det nok ret usandsynligt at nogen ville kunne overvinde de store afstande.
'Nogen', kunne jo have passeret det stadie for årtusinder siden, og være i besiddelse af en teknologi, som vi ikke i vores vildeste fantasi kan forestille os?

Jeg siger ikke at det forholder sig sådan. Men det kunne forholde sig sådan.

Jeg mener at vi er for begrænsende i vores udsyn. Dermed ikke sagt at vi skal kaste al skepsis overbord, og tro på hvad som helst.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: En galakse far far away

Indlægaf dykkersild » 3. jan 2018, 14:42

42
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: En galakse far far away

Indlægaf Buffy » 3. jan 2018, 15:54

Det er direkte arogant at tror, mennesket er det eneste intelligente væsen i universet...
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"